Opgelicht door internetbedrijf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11870
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:51

Je kan het ook melden bij de Consumentenbond of Radar.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:53

zeker doorzetten, jij hebt genoeg bewijs dat je daar gekocht hebt en niks hebt ontvangen? dan zou ik me niks aantrekken van die bedreigingen, maar ik snap dat het intimiderend is. Ze zullen nooit echt naar de rechter stappen want dan komen hun praktijken aan het licht.
En ook met het dreigmailtje naar de politie gaan, zo kunnen ze dosier opbouwen.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:55

nou ja...nu hebben ze dus weer gewonnen en kun je zeker fluiten naar je geld (Tenzij er nog iets te halen valt via een rechtszaak). Ik had dus echt de recensie heel gauw teruggezet, en niet alleen daar....ook klachtenkompas etc...alles wat je maar kunt vinden...

denk er wel aan dat je alleen zaken neerzet die je kunt bewijzen...gebruik niet letterlijk het woord oplichting bijvoorbeeld, maar schrijf: dit bedrijf geeft aan zaken geleverd te hebben. Ik heb echter nooit wat ontvangen...ook kun je nu er gewoon bij aangeven, dat ze jou zeer dringend verzocht hebben je recensies te verwijderen aangezien ze je anders op kosten zouden jagen wegens smaad en laster, en dat jij het in het openbaar belang acht, dat mensen van deze praktijken op de hoogte zijn....

een belangrijke voorwaarde voor het schrijven van dergelijke recensies is namelijk dat het een algemeen belang moet dienen...dat belang is hier duidelijk (Voorkomen dat er meer mensen gedupeerd raken). Dus laat je emoties er buiten, en hou het puur zakelijk...kunnen ze je niks maken...

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:57

Kan je geen rechtsbijstand aanvragen dan? Mochten ze gaan procederen. Ben wel benieuwd of ze dat daadwerkelijk zouden doen, meestal een hoop BS.

Anders zou ik gewoon een nieuwe recensie plaatsen waarin je net zo negatief bent maar wel wettelijk binnen de lijnen kleurt.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Opgelicht door internetbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:02

en van de intentie is trouwens echt bs...
jouw intentie is voorkomen dat anderen het slachtoffer worden...je hebt immers bewijzen van hun praktijken......zij kunnen nooit bewijzen vanuit 1 recensie welke intentie jij had...ze gaan ook echt niet naar de rechter, hoor....doen ze dat nodig je de pers erbij uit....btw...mocht het zover komen..toevoeging aanvragen, kost het je nooit meer dan het voor jou vastgestelde bedrag (Wat dus gezien je financiele situatie ws weinig is), en wie eist bewijst, dus zij moeten bewijzen dat het smaad en laster is...kunnen ze dat niet win je sowieso en zijn alle kosten voor hun en kun je zelfs volgens mij jouw reiskosten en tijd nog declareren.

hagelslag
Berichten: 9069
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Opgelicht door internetbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:16

Ts ik snap dat je de recentie vooreerst verwijderd hebt.
Je wil natuurlijk veel eraan doen om je geld terug te krijgen.
Ik hoop dat je een sterke zaak hebt

santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: Opgelicht door internetbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:56

Een kort geding zouden zij nooit kunnen winnen! Jij kunt aantonen dat jij iets hebt besteld, betaald en het bedrijf het niet heeft geleverd. De waarheid kan nooit laster of smaad zijn!

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:43

santie schreef:
Een kort geding zouden zij nooit kunnen winnen! Jij kunt aantonen dat jij iets hebt besteld, betaald en het bedrijf het niet heeft geleverd. De waarheid kan nooit laster of smaad zijn!


Het schijnt dat het bedrijf wel heeft geleverd en dat het moeilijk is om te bewijzen dat het nep is.

pateeke
Berichten: 2226
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:21

Ik zou persoonlijk wel opletten met wat ik wel en niet in een recensie zet, gezien bepaalde dingen echt wel "tegen" je gebruikt kunnen worden of een voordeel kunnen opleveren voor de tegenpartij als het tot een rechtzaak komt.
Wel ben ik eveneens van mening dat je je niet moet laten afdreigen. Die mail met dreigementen die je ontvangen hebt, zou ik laten toevoegen aan je dossier (aangifte). En verder zou ik persoonlijk op dat soort mails ook niet reageren.

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Opgelicht door internetbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:40

Ben nu wel heel benieuwd om wat voor "iets" niet tastbaars het gaat dat 1200 euro kostll

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:59

Babootje schreef:
Ben nu wel heel benieuwd om wat voor "iets" niet tastbaars het gaat dat 1200 euro kostll


Ja, maar je begrijpt hopelijk zelf ook wel dat TS hierover niets kan zeggen tot dit achter de rug is ;)

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:39

Babootje schreef:
Ben nu wel heel benieuwd om wat voor "iets" niet tastbaars het gaat dat 1200 euro kostll


Ja, ik ook. Ik heb werkelijk geen idee, zelfs geen richting waarin ik kan denken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:46

Storm schreef:
Babootje schreef:
Ben nu wel heel benieuwd om wat voor "iets" niet tastbaars het gaat dat 1200 euro kostll


Ja, ik ook. Ik heb werkelijk geen idee, zelfs geen richting waarin ik kan denken.

Online diensten als website ontwikkeling, portfoliobeheer, fotobewerkingsprogramma's (of andere programma's zoals InDesign, Illustrator e.d.) die kunnen worden gedownload in plaats van op een schijfje komen, bitcoins of andere online valuta, ik noem maar wat.

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Opgelicht door internetbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:47

Ah, op die fiets.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:47

Storm schreef:
Babootje schreef:
Ben nu wel heel benieuwd om wat voor "iets" niet tastbaars het gaat dat 1200 euro kostll


Ja, ik ook. Ik heb werkelijk geen idee, zelfs geen richting waarin ik kan denken.

Misschien een dienst ipv een goed waar iedereen aan dacht.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 09:55

een online cursus zou ook nog kunnen. Dan lijkt het mij inderdaad heel moeilijk te bewijzen.
Ik heb ook wel cursussen online gedaan, en op recensies gezocht, nooit bedacht dat de negatieve op zo'n manier verwijderd worden

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Opgelicht door internetbedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:03

Indien ze al meteen gaan dreigen dan weet je meestal wel genoeg, wanneer een bedrijf pretendeert echte goederen te leveren , bvb Chanel tas , en je komt er achter dat je een namaak krijgt dan zijn zij aansprakelijk omdat zij hem als echt op de site hebben staan . Neem je contact op en krijg je geen bericht oid dan zijn ze slecht bezig. En plaats je dan een negatieve recensie en bedreigen ze je , tja dan moeten ze maar leveren wat ze beloven .