Welke dingen doe jij die niet mogen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:31

Lau schreef:
Nabster schreef:
Als ik al die hei foto's zie momenteel. Mag je met je paard dwars door de hei banjeren? Of moet je eigenlijk op het pad blijven?


Je moet op het pad blijven, maar niet iedereen doet het.


Als je bij ons ziet hoe respectloos mensen met de hei omgaan.... :\
Gisteren was er een fotoshoot waarbij ze een stuk hei hadden afgezet met paaltjes zodat de pony's er overheen kinden denderen..
En daar was geen toestemming voor gegeven want de boswachter wist nergens vanaf.
En je dan maar afvragen waarom er steeds minder hei is.

En idd goed dat je de beelden van de wanbetalers online zet!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-08-19 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:33

Lau schreef:
anjali schreef:
De R.K. Kerk in Nederland is Nederland is niet rijk, integendeel, er gaat veel meer geld uit dan er in komt. Het wordt geheel gefinancierd door giften van gelovigen,en dat neemt steeds meer af. Daarom worden er ook steeds meer kerken gesloten omdat het onderhoud niet meer betaald kan worden. En door dat stelen uit kerken kan onze kerk nu buiten de diensten om niet meer open zijn. Want ze stelen alles wat los en vast zit,zelfs grote heiligenbeelden. En dat is niet meer te verzekeren.



Maar wie gaat er tegenwoordig nog naar de kerk :')
Als ik naar sprookjes wil luisteren vraag ik wel of iemand mij voorleest uit Doornroosje ofz :')

Het geloof word gewoon minder interessant en dat snap ik ook wel. Als God het zo goed met iedereen voor heeft zouden er geen ziektes zijn en en geen oorlogen. Dan zou de aarde een fijne en veilige plek zijn. Dat is het niet dus ik snap heel goed dat mensen stoppen met geloven en dat kerken moeten sluiten.

Zo. Daar ging t topic toch niet over?
Beetje respectvoller mag ook wel...

Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:37

Asciugamano schreef:
Lau schreef:



Maar wie gaat er tegenwoordig nog naar de kerk :')
Als ik naar sprookjes wil luisteren vraag ik wel of iemand mij voorleest uit Doornroosje ofz :')

Het geloof word gewoon minder interessant en dat snap ik ook wel. Als God het zo goed met iedereen voor heeft zouden er geen ziektes zijn en en geen oorlogen. Dan zou de aarde een fijne en veilige plek zijn. Dat is het niet dus ik snap heel goed dat mensen stoppen met geloven en dat kerken moeten sluiten.

Zo. Daar ging t topic toch niet over?
Beetje respectvoller mag ook wel...




Neuh doe anjali ook altijd ongewenst met haar mening om je oren slaan. Koekje van eigen deeg noemen ze dat :*

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:46

Als je geen meningen wenst dan moet je niet posten in een discussietopic.

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:55

Rakkie123 schreef:
pffff....wat een maatschappij......

En dan heb ik het niet over iemand die als kind wat knaken uit een kerkenzakje haalt of een sloop niet betaald....of `vergeet`af te rekenen....

Maar over de teneur, blijf met je poten....., anders.....

Ook een ander topic nu.....
Een beetje uit balans allemaal.

Bovendien, ik geloof er geen snars van dat al die mensen nooooooit zoiets hebben gedaan :+
Gewoon onmogelijk dat dat zo is.

Wat een onvriendelijkheid, onbeschoftheid, eigen rechtertje....
Bah, bah......

Wat bedoel je nu precies? Dat men er niets van mag zeggen als iemand steelt?

Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:05

anjali schreef:
Als je geen meningen wenst dan moet je niet posten in een discussietopic.


Waarom doe jij het dan zo vaak?

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:09

Deoro schreef:
Shaggy09 schreef:
Nee gewoon doen hoor. Je kan zelfs al eventueel melding maken bij de politie dat dit is gebeurd, dan zijn zij op de hoogte.



Heb ze erop gezet (de nieuwe, van een onbekende) en de eerste reactie is. Hola dat is in strijd met de privacywetgeving, pas maar op.


Klopt dit mag helaas niet.
Ik weet niet hoe het precies zit met onherkenbaar maken. Dan mag t geloof ik wel.

Bij de supermarkt werden foto's of namen aan de deur gehangen dat ze een prijs kunnen komen ophalen :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-19 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Linkjes uit quote verwijderd

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:15

Mondy schreef:
Bij de supermarkt werden foto's of namen aan de deur gehangen dat ze een prijs kunnen komen ophalen :D

Dit is echt een geweldig staaltje omdenken :D

Ik heb zelf trouwens nog nooit iets gejat, nog geen snoepje bij de Kruidvat.. Respect voor mijn en dijn is iets wat er bij mij zo ingeramd is dat jatten echt een grote no go is.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:16

Ik heb vroeger weleens een lipgloss of een stel oorbellen gejat. Op een gegeven moment werd ik gesnapt en vanaf toen nooit meer gedaan. :') Nee, ik vond het het risico ook niet meer waard.

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 14:24

Ik ben ook vrij eerlijk. Lieg nooit en steel ook niet.

Vroeger muziek gedownload maar haalde meer zooi binnen. Nu abbo op spotify en netflix van mijn zus.

Ik ben ook een wild plasser in nood en in de zee en in een waterplas.

Ook wel een keer of 10 een snoepje genomen maar daar ben ik ook wel klaar mee inmiddels.

Er werd best wel gevallen over drinken achter het stuur maar ik vond de actie zonder rijbewijs rijden ook wel heftig. Ongeluk zit in een klein hoekje. Daarnaast ben je ook niet verzekerd geloof ik als je iemand kapot rijdt. Dat risico om de rest van je leven dat mee te dragen financieel en mentaal..

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:10

Lau schreef:
Stop dan zelf ook met je bijbelse gezeik zit ook niemand op te wachten elke keer.

Jeetje laat elkaar lekker in zijn waarde. Laat haar geloven wat ze wil, heb jij toch geen last van? Je bent volwassen, misschien tijd om je naar die leeftijd te gaan gedragen?

Het is mooi weer buiten, ga lekker een stukje wandelen en lees hier gewoon niet mee als je er niet tegen kan.

if you can't say something nice don't say nothing at all

Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:15

Dancyy schreef:
Lau schreef:
Stop dan zelf ook met je bijbelse gezeik zit ook niemand op te wachten elke keer.

Jeetje laat elkaar lekker in zijn waarde. Laat haar geloven wat ze wil, heb jij toch geen last van? Je bent volwassen, misschien tijd om je naar die leeftijd te gaan gedragen?

Het is mooi weer buiten, ga lekker een stukje wandelen en lees hier gewoon niet mee als je er niet tegen kan.

if you can't say something nice don't say nothing at all


Ik laat haar prima geloven wat ze wil. Helaas dringt ze zich heel erg op aan anderen. Niet in dit topic wat een verrassing. Maar andere topics heeft ze dat vaak zat gedaan.

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:27

En daarom kom je hier maar even banketstaaf doen?

Gewoon op de foei lijst zetten hoef je het ook niet meer te lezen.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:28

Dancyy schreef:
if you can't say something nice don't say nothing at all


Misschien dat soort uitspraken niet doen als je je er zelf niet aan kan houden?



Oh en nog zon onbenullig dingetje waar ik me nooit aan hou is regels mbt het niet toestaan of beperken van eigen consumpties meenemen. Ik drink soms tot 4,5L op een dag en ik ga echt niet tig drankjes (voornamelijk water) a 3+€ per stuk kopen als ik een keertje op pad ben, ik smokkel wel een flesje water of 2 mee. Naar festivals en feesten neem ik ook mn eigen plastic dopjes stiekem mee omdat die dan van waterflessen af worden gedraaid. Terecht en met een goede reden maar ik vind het fiets irritant dus ik regel dan mn eigen doppies wel :o 1x gehad dat een security het zag en er echt niet blij mee was maar heb m nog om kunnen praten :')

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:30

Nabster schreef:
elnienjo schreef:
Officieel moet je op het pad blijven. Als je er toch vanaf wil wijken, kijk dan goed uit omdat je holen van konijnen/hazen kan treffen waar je paard akelig z'n benen in kan bezeren.


Ik maak me meer zorgen om de natuur.
Wie zijn paard bewust aan dat soort risico's bloot stelt is ook niet helemaal zuiver natuurlijk.


Om de natuur hoef je je geen zorgen te maken. Juist omdat het lopen van paarden een goede invloed heeft op het bodemleven is jaren geleden besloten dat je op de Veluwe van de paden af mag en dwars door het bos mag rijden.

Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:33

Memories schreef:
Dancyy schreef:
if you can't say something nice don't say nothing at all


Misschien dat soort uitspraken niet doen als je je er zelf niet aan kan houden?



Oh en nog zon onbenullig dingetje waar ik me nooit aan hou is regels mbt het niet toestaan of beperken van eigen consumpties meenemen. Ik drink soms tot 4,5L op een dag en ik ga echt niet tig drankjes (voornamelijk water) a 3+€ per stuk kopen als ik een keertje op pad ben, ik smokkel wel een flesje water of 2 mee. Naar festivals en feesten neem ik ook mn eigen plastic dopjes stiekem mee omdat die dan van waterflessen af worden gedraaid. Terecht en met een goede reden maar ik vind het fiets irritant dus ik regel dan mn eigen doppies wel :o 1x gehad dat een security het zag en er echt niet blij mee was maar heb m nog om kunnen praten :')



Heb je ooit aan een festicap gedacht? Die kunnen op alle flesjes. En kan je bijv ook aan je broek klikken zodat je hem niet de hele tijd vast hoeft te houden.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:35

Joe, ik heb je getemd hoor Lau. Een paar berichten terug al. Doe even normaal.

Nikass dat is niet overal zo natuurlijk. Op sommige plekken is de bodembegroeiing te kwetsbaar en is het juist niet wenselijk om van de paden af te gaan. Met het oog daarop is dat ook juist een regel waar ik me wel aan hou (sinds ik dat weet in elk geval.)

Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:37

Mavelle schreef:
Joe, ik heb je getemd hoor Lau. Een paar berichten terug al. Doe even normaal.

Nikass dat is niet overal zo natuurlijk. Op sommige plekken is de bodembegroeiing te kwetsbaar en is het juist niet wenselijk om van de paden af te gaan. Met het oog daarop is dat ook juist een regel waar ik me wel aan hou (sinds ik dat weet in elk geval.)


Als je daar gelukkig van word :')

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:39

Lau schreef:
Heb je ooit aan een festicap gedacht? Die kunnen op alle flesjes. En kan je bijv ook aan je broek klikken zodat je hem niet de hele tijd vast hoeft te houden.


Jaaaa ik had echt een geweldig roze eenhoorn festicap maar die ben ik thuis kwijtgeraakt :( je hebt ook nog een rubberen versie maar die sluit echt voor geen meter. Heb iig ook altijd wel wat gewone dopjes in een verborgen zakje bij de hand want Mn vrienden die meegaan die vergeten ze altijd, dus ik ben de vaste dopjesleverancier :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:41

Nikass schreef:
Om de natuur hoef je je geen zorgen te maken. Juist omdat het lopen van paarden een goede invloed heeft op het bodemleven is jaren geleden besloten dat je op de Veluwe van de paden af mag en dwars door het bos mag rijden.


Zo werkt dat dus niet wat betreft paarse heide. Dat is heel kwetsbaar.

Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:43

Memories schreef:
Lau schreef:
Heb je ooit aan een festicap gedacht? Die kunnen op alle flesjes. En kan je bijv ook aan je broek klikken zodat je hem niet de hele tijd vast hoeft te houden.


Jaaaa ik had echt een geweldig roze eenhoorn festicap maar die ben ik thuis kwijtgeraakt :( je hebt ook nog een rubberen versie maar die sluit echt voor geen meter. Heb iig ook altijd wel wat gewone dopjes in een verborgen zakje bij de hand want Mn vrienden die meegaan die vergeten ze altijd, dus ik ben de vaste dopjesleverancier :+



Die heb ik ook, alleen geen idee waar denk verloren met de verhuizing -O-
Moet maar eens een nieuwe bestellen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:44

anjali schreef:
Rakkie123 schreef:
pffff....wat een maatschappij......

En dan heb ik het niet over iemand die als kind wat knaken uit een kerkenzakje haalt of een sloop niet betaald....of `vergeet`af te rekenen....

Maar over de teneur, blijf met je poten....., anders.....

Ook een ander topic nu.....
Een beetje uit balans allemaal.

Bovendien, ik geloof er geen snars van dat al die mensen nooooooit zoiets hebben gedaan :+
Gewoon onmogelijk dat dat zo is.

Wat een onvriendelijkheid, onbeschoftheid, eigen rechtertje....
Bah, bah......

Wat bedoel je nu precies? Dat men er niets van mag zeggen als iemand steelt?


Ik bedoel de overtrokken reacties.
En al die mensen die er over heen vallen.

Alsof al die mensen zelf noooooooit zoiets hebben gedaan, ik geloof er geen biet van.

En ja, ik weet waar ik het over heb, ik heb wel eens wat gejat, er is wel eens van me gejat.
En er is bij me ingebroken, waarbij alle sieraden van mijn moeder zijn gejat.

Ik heb meer last gehad van de moord en brand schreeuwers dan van de inbraak.
Hoe verdrietig ik er ook van ben, het is maar materiaal.
Meer dan dat wens ik er niet van te maken, er zijn geen gewonden gevallen, ook geen dooien....
Kortom, back on your feet again.

Ik ben liever gelukkig met wat minder dan zo´n ongelofelijke bek dat ik er steeds opnieuw van overstuur raak.

Troost iemand, omdat de spullen weg zijn, leef mee.
Boosheid en bitterheid heeft niemand wat gebracht.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:48

Nee ik heb nog nooit iets gestolen, ik betaal gewoon netjes zoals het hoort. En nee ik download ook niks illegaals.

hagelslag
Berichten: 9083
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:56

Snoepen uit de suikerpot :Y)

Danielleeee_
Berichten: 3179
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:04

Rakkie123 schreef:
anjali schreef:
Wat bedoel je nu precies? Dat men er niets van mag zeggen als iemand steelt?


Ik bedoel de overtrokken reacties.
En al die mensen die er over heen vallen.

Alsof al die mensen zelf noooooooit zoiets hebben gedaan, ik geloof er geen biet van.

En ja, ik weet waar ik het over heb, ik heb wel eens wat gejat, er is wel eens van me gejat.
En er is bij me ingebroken, waarbij alle sieraden van mijn moeder zijn gejat.

Ik heb meer last gehad van de moord en brand schreeuwers dan van de inbraak.
Hoe verdrietig ik er ook van ben, het is maar materiaal.
Meer dan dat wens ik er niet van te maken, er zijn geen gewonden gevallen, ook geen dooien....
Kortom, back on your feet again.

Ik ben liever gelukkig met wat minder dan zo´n ongelofelijke bek dat ik er steeds opnieuw van overstuur raak.

Troost iemand, omdat de spullen weg zijn, leef mee.
Boosheid en bitterheid heeft niemand wat gebracht.

Ik steel nooit, nooit gedaan ook. Ik lieg niet. Ik betaal braaf voor mijn programma's, zoals Adobe. Ik download niet illegaal films, geen idee hoe dat überhaupt moet.

En ik val erover als mensen met drank op achter het stuur gaan zitten ja. En nee, ik heb dat zelf nog nooit gedaan.