Welke dingen doe jij die niet mogen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:53

Ik raak graag dingen aan waar bordjes met: 'niet aanraken' bij staan. Of maak foto's waar dat niet mag. Bv in musea ofzo.

Ik rijd vaak te hard.

Ik rijd te paard wel regelmatig over niet-ruiterpaden.

Pantykous

Berichten: 10488
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:53

Memories schreef:
Snap niet waarom iedereen moet vallen over het stelen van de ikea. Word dan ook pissig op iedereen in dit topic die aangeeft illegaal te downloaden want ook dat is wel degelijk stelen, of zeg gewoon lekker niks. Echt heel hypocriet.

Hier zijn het ook allemaal kleine dingetjes. Laatst bijvoorbeeld 2 kratten bier in de supermarkt "gratis gekregen" omdat ze die was vergeten aan te slaan, kwamen we onderweg naar huis achter. Ga ik echt niet mee terug.


Nou dit inderdaad, meten met twee maten heet dat.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:54

Ik val over het stelen, wil je spullen, films oid zien dan moet je imo daar voor betalen. Ik steel niet en ik download ook niet.

carineken

Berichten: 691
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:58

Als kind nam ik altijd enkele potloodjes mee van bij de Ikea.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:58

Veel te hard rijden buiten de bebouwde kom en autobaan. En mijn honden los laten lopen.

Grappig dat er toch weer moraalridders in dit topic te vinden zijn. Als je er zo over valt kijk dan niet in dit topic, je weet echt letterlijk vantevoren dat je iets gaat lezen wat je niet bevalt. :')

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:03

Ik heb veel meer pennen dan ik nodig heb en ik heb ze lang niet allemaal zelf gekocht. In m'n handtas alleen liggen er al 5 of 6. :')

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:03

Verkeerde kant van de weg fietsen naar de supermarkt, scheelt 4 stoplichten oversteken.

Hond los als er verder niemand loopt.

Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:04

Ik denk dat het verschil hem zit in het feit dat het in het IKEA-geval gaat om materialistische diefstal. Dit maakt het tastbaarder dan bijvoorbeeld illegaal downloaden, wat in mijn ogen overigens niet minder erg is dan het stelen van een kussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:07

Ik rijd te hard buiten de bebouwde kom en betaal ook niet voor het parkeren als ik nog geen vijf minuten weg ben om een broodje te halen. :+ Daarnaast heb ik laatst in de supermarkt bij de zelfscan verzwegen dat ik enkele stuks groenten en fruit niet had kunnen wegen doordat geen van de vier weegschalen het deed, en nadat ik bijna tien minuten had moeten wachten op iemand om een steekproef uit te voeren en eventuele niet-gescande artikelen in te voeren, dacht ik: doeiiii. :evaw:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-19 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:08

Asciugamano schreef:
Amber_anne schreef:

Je denkt er nogal gemakkelijk over... >;)

Ik denk eigenlijk dat iets stelen terwijl je wel gewoon geld hebt om het af te rekenen, een storing is nl. kleptomanie. Vaak steelt men dan ook nog dingen die men helemaal niet nodig heeft. Het gaat dan om de kick. Niet leuk voor winkeliers, en de prijzen worden dan verhoogd zodat anderen daar aan moeten meebetalen. Nee ik vind dit niet iets om trots op te zijn.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 23-09-23 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:11

Leuk topic.

Ik rijd weleens te hard, laat mijn hondje loslopen waar het niet mag en doe wildplassen. Soms moet je gewoon en ik plas dan liever in de bosjes als in mijn broek. Heb zelf wel eens met paard aan de hand een plas pauze gehad in het bos.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:12

Hotel handdoek gejat uit een welness gedeelte.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:16

Ik ruim geen hondenpoep op tenzij het niet anders kan (dus op trainingsvelden, op looppaden etc).
Ik trek mn mond niet open als de cassiere iets niet goed scant in mijn voordeel.
Ik probeer altijd cheatcodes te vinden voor bv extra koffiepasjes op school of nu op het werk.
Ik heb bij mn vorige werkgever geregeld materiaal uit de afvaldoos/bak gehaald en meegnomen naar huis.
Ooit moest ik voor mn vorige werkgever een diploma photoshoppen voor een Nederlander die een shop ging beginnen in Japan.
Ik heb handtekeningen gephotoshopt op mijn examenstukken waardoor ik minder vaak naar school hoefde als de desbetreffende docenten er niet waren om ze zelf te zetten.
Uh.....
Voor de rest doe ik niks met drank drugs en ik rook niet. Dus dat vind ik wel in evenwicht dan :P

Oeh en ik ga van het ruiterpad met mn paard. Of rijden zonder bewijs of vergunning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:19

Memories schreef:
Snap niet waarom iedereen moet vallen over het stelen van de ikea. Word dan ook pissig op iedereen in dit topic die aangeeft illegaal te downloaden want ook dat is wel degelijk stelen, of zeg gewoon lekker niks. Echt heel hypocriet.

Hier zijn het ook allemaal kleine dingetjes. Laatst bijvoorbeeld 2 kratten bier in de supermarkt "gratis gekregen" omdat ze die was vergeten aan te slaan, kwamen we onderweg naar huis achter. Ga ik echt niet mee terug.


Dat laatste is niet bewust door jou gedaan.. Het eerste is wel stelen en ik heb daar ook een hekel aan. Al vond ik het altijd wel heel leuk als mensen een krat bier in de kar zelf hadden staan en niets zeiden, het piepje ging dan niet af en ik sloeg het krat dan gewoon aan zonder iets te zeggen, mensen dachten dan ook dat ik het niet gezien had en ik kon er eerlijk gezegd wel van genieten als ze op de bon zagen dat ik hem wel had aangeslagen. Dat gezicht dat veranderde van voldoening naar de oliebol :\ toch betaald..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-19 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:20

Over stelen gesproken, vinden jullie dan dat je daar sociale media voor mag gebruiken als gedupeerde? Mijn man wilde graag dat ik dat deed dus heb ik onderstaand bericht gestuurd, maar ergens staat het me tegen om dat te doen (ondanks dat ze natuurlijk gewoon in fout zaten).

Afbeelding

Heb het al gestuurd, dus kan het niet meer terug draaien, maar is dit done of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:21

Deoro schreef:
Over stelen gesproken, vinden jullie dan dat je daar sociale media voor mag gebruiken als gedupeerde? Mijn man wilde graag dat ik dat deed dus heb ik onderstaand bericht gestuurd, maar ergens staat het me tegen om dat te doen (ondanks dat ze natuurlijk gewoon in fout zaten).

[ [url=m/rX0W9K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb het al gestuurd, dus kan het niet meer terug draaien, maar is dit done of niet?


Op welke manier hebben ze gejat?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:23

WeCo schreef:
elnienjo schreef:
Wildplassen in het bos (al kan ik me niet voorstellen dat je er in de natuur voor op de bon geslingerd zou kunnen worden)


Dat mag gewoon, dus dat telt niet :D

Wild plassen is alleen verboden binnen de bebouwde kom.

Dat heb ik ook één keer gedaan. Was met vriendinnen onderweg naar de Equitana in Essen (D) en op het moment dat ik zei stop bij het volgende tankstation maar want ik moet piesen, kwamen we er geen enkele meer tegen. Het werd ook nog stapvoets rijden tot de parking en toen kon ik 't niet langer houden en ben tussen 2 auto's in gewoon op het parkeerterrein gegaan. Jammer dan, beter dat dan 'n natte broek O:)

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:25

dees_daan schreef:
Deoro schreef:
Over stelen gesproken, vinden jullie dan dat je daar sociale media voor mag gebruiken als gedupeerde? Mijn man wilde graag dat ik dat deed dus heb ik onderstaand bericht gestuurd, maar ergens staat het me tegen om dat te doen (ondanks dat ze natuurlijk gewoon in fout zaten).

[ [url=m/rX0W9K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb het al gestuurd, dus kan het niet meer terug draaien, maar is dit done of niet?


Op welke manier hebben ze gejat?



Gegeten bij ons en vertrokken zonder betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:27

Deoro schreef:
dees_daan schreef:

Op welke manier hebben ze gejat?



Gegeten bij ons en vertrokken zonder betalen.


Dan vind ik het een hele goede actie. Laat alleen maar zien dat ze niet zo anoniem zijn als dat ze waarschijnlijk dachten.

Memories

Berichten: 2630
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:36

dees_daan schreef:
Memories schreef:
Snap niet waarom iedereen moet vallen over het stelen van de ikea. Word dan ook pissig op iedereen in dit topic die aangeeft illegaal te downloaden want ook dat is wel degelijk stelen, of zeg gewoon lekker niks. Echt heel hypocriet.

Hier zijn het ook allemaal kleine dingetjes. Laatst bijvoorbeeld 2 kratten bier in de supermarkt "gratis gekregen" omdat ze die was vergeten aan te slaan, kwamen we onderweg naar huis achter. Ga ik echt niet mee terug.


Dat laatste is niet bewust door jou gedaan.. Het eerste is wel stelen en ik heb daar ook een hekel aan. Al vond ik het altijd wel heel leuk als mensen een krat bier in de kar zelf hadden staan en niets zeiden, het piepje ging dan niet af en ik sloeg het krat dan gewoon aan zonder iets te zeggen, mensen dachten dan ook dat ik het niet gezien had en ik kon er eerlijk wel van genieten als ze op de bon zagen dat ik hem wel had aangeslagen. Dat gezicht dat veranderde van voldoening naar de oliebol : toch betaald..


Dat is wel lekker geniepig ja }:) ook heel suf dat mensen er zo makkelijk mee denken weg te komen.
Wij hadden gewoon netjes gezegd en laten zien dat we 3 kratjes bier op de kar hadden dus het was in dit geval idd niet bewust. Ik beschouw dat gewoon als een gelukje. Zelf ook achter de kassa gewerkt en ook wel eens flink teveel wisselgeld meegegeven, iets niet aangeslagen en dat realiseren als de klant wegloopt en dat soort dingetjes. Mijn eigen fout, had ik zelf maar beter moeten opletten. Vind het lief en netjes als mensen er dan toch mee terug komen maar nam het ze ook niet kwalijk als ze het doorhebben en gewoon houden.

Oh en spieken heb ik ook wel eens gedaan, van tevoren een proefwerkblaadje met schoollogo meenemen en daar alles opschrijven en vervolgens dat blaadje op tafel sneaken en na afloop van het proefwerk weer terug in je tas, goed opletten dat je je spiekbriefje niet bij je proefwerk inleverde :') Viel niet op blijkbaar. Heb ik echt 1 of 2x gedaan tot ik me realiseerde dat dat echt veel meer gedoe en gestress was dan wel gewoon braaf leren :')

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:43

dees_daan schreef:
Gegeten bij ons en vertrokken zonder betalen.




Ik vind dit ook niet meer dan normaal! Als ze het echt zouden zijn vergeten dan is het geen issue, maar als ze doodleuk dachten ermee weg te komen dan is dit een prachtige actie. En mochten ze dan nog steeds niet komen opdagen dan zou ik lekker de politie inschakelen :D :Y)

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:48

RedKiwi schreef:
dees_daan schreef:
Gegeten bij ons en vertrokken zonder betalen.




Ik vind dit ook niet meer dan normaal! Als ze het echt zouden zijn vergeten dan is het geen issue, maar als ze doodleuk dachten ermee weg te komen dan is dit een prachtige actie. En mochten ze dan nog steeds niet komen opdagen dan zou ik lekker de politie inschakelen :D :Y)


Ik heb net antwoord gekregen en ik weet niet of het per ongeluk was of niet, ik zou dan toch in ieder geval anders reageren denk ik. Voelde me wel banketstaaf dat bericht te sturen, maar ben blij dat jullie zeggen dat het kan haha.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-19 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Screenshot van chatgesprek verwijderd

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:49

dees_daan schreef:
Deoro schreef:



Gegeten bij ons en vertrokken zonder betalen.


Dan vind ik het een hele goede actie. Laat alleen maar zien dat ze niet zo anoniem zijn als dat ze waarschijnlijk dachten.


Blij dat jullie zeggen dat het kan, want voelde me toch wel banketstaaf ofzo. Wel antwoord gekregen inmiddels (bericht hierboven) :)

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:49

Zou denk ik wel een tijdsbestek aanduiden waarin ze dit moeten doen. Straks hopen ze dat je t alsnog vergeet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:50

plantje01 schreef:
Hotel handdoek gejat uit een welness gedeelte.


Ik lees net dat je dan een kleptomaan ben :') _/-\o_ ohja en een storing hebt whahaha.