"Kan ik u ergens mee helpen"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:20

Ik vind de Douglas juist heel fijn. Vraag dan om advies en vaak brengen ze de make up nog aan en kan ik verschillende kleuren proberen. Hou wel van een beetje service.
In USA is het service gehalte veel groter dan hier. Daar wordt je bijvoorbeeld in de Victoria Secret gewoon met je eigen naam aangesproken.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:28

Jaren terug had ik flink gespaard om mezelf een mooi horloge cadeau te doen.
Mocht wel een paar 100 kosten, dus ik naar de plaatselijke juwelier.

Eerst werd ik genegeerd in de hoop dat ik vanzelf weg zou gaan, toen dat niet werkte en ik ook nog eens dingen begon aan te raken, kwam er dan een verkoopster zuchtend en nog net niet met de ogen rollend naar me toen of ze me kon helpen.

Dus ik vertel dat ik mezelf een mooi horloge cadeau wil doen.
Waarop ze zei dat ze niet dacht dat ze hadden wat ik zocht.
Uhm...ok...maar ik vind zoiets wel mooi *wijst horloge aan*.

Toen kwam er zeer neerbuigend uit dat dat horloge ver boven m'n budget was (budget had ik nog geeneens genoemd).
Dus ik vraag naar de prijs, het bleek iets van 200 euro te zijn, waarop ik zei dat dat met gemak 2x binnen m'n budget viel, maar dat ik wel ergens anders ging kijken.

Terwijl ik wegliep greep ze in een soort van paniek een willekeurig horloge ' Misschien is dit iets voor u?' :')

Andere ervaring heb ik met een lingerie winkeltje wat we hier hadden, maar helaas weg is.
Ongemerkt binnen komen en ongestoord kijken was eigenlijk uitgesloten, maar deze vrouw was zo lief, enthousiast en oprecht dat ik er gewoon geen moeite mee had.
Vroeg bij het passen altijd netjes of ze even mocht kijken, dacht echt goed mee en alles kon besteld worden zonder aankoopplicht.
Op het klantenkaartje altijd een stempeltje extra en als je ze buiten de winkel om ergens tegen kwam ook net zo vriendelijk en enthousiast :)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:39

Bah wat een handtastelijke mensen bij de HM zeg :wow:
Je zou er bijna aangifte van doen.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:08

purny schreef:
Dan lijkt me dat toch echt aan het filiaal liggen. Toen ik bij de hunkemoller een bh ging passen en kopen gebeurde mij dat echt niet


Het is mij zowel bij de hunkemoller als andere BH winkels overkomen. Vraag inmiddels dus eigenlijk geen advies meer, maar ken mijn maat ook goed. Overigens ook ooit fijn geholpen bij een wat minder "doorsnee" lingeriemerk, die ook veel BH's hadden voor grotere maten. Daar hebben ze toen ook aangegeven dat ik een 75D had en niet een C. Dus is niet allemaal kommer en kwel!

Maar merk wel dat in het lagere segment qua kosten het personeel vaak wat minder je van het is. Nu heb ik het "geluk" dat goedkope BH's mij vaak niet passen, dus kom ik er niet vaak, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:24

Hier even de stad in geweest en opgelet. Al ga ik enkele winkels niet in; inderdaad de 'ik kom direct vragen of het lukt en houd je in de gaten'-winkels. Bij de legerdump een 'welkom!' en die lieten mij mooi mijn gang gaan. Pas toen ik een tijdje zat te kijken naar schoenen, vroeg de medewerker of ik iets speciaals zocht. Aangegeven van niet, en mooi verder kunnen kijken zonder dat er mensen in mijn nek hijgden.

Bij een grotere sportwinkel niet eens aangesproken. (Als ze het wel hadden gedaan, hadden ze bonuspunten gescoord :P ) Wel genoeg personeel zichtbaar in de winkel, die bezig waren met hun werk of met klanten helpen. Dat zou voor mij een lage drempel zijn om ook op een medewerker af te stappen.

Ik houd wel van die losse sfeer en niets hoeven.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:45

Avanti schreef:
Ik vind de Douglas juist heel fijn. Vraag dan om advies en vaak brengen ze de make up nog aan en kan ik verschillende kleuren proberen. Hou wel van een beetje service.
In USA is het service gehalte veel groter dan hier. Daar wordt je bijvoorbeeld in de Victoria Secret gewoon met je eigen naam aangesproken.

Dan behoor jij tot hun doelgroep. Of het kan ook aan het filiaal liggen.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:53

Tijdje terug bij de Jumbo, ‘heeft u alles kunnen vinden?’
Nee, want product x is er niet.
‘Oke, dat is jammer’.
Echt vraag het dan niet.

Ik wilde een neustrimmer voor mijn man kopen.
Ik ben 2x bij de Blokker geweest, hebben hem online staan maar konden hem niet vinden.
En bij het Kruidvat hetzelfde.
Toen maar online gekocht.

Gisteren bij de plaatselijke woonzaak. Ik wilde een hoeslaken kopen.
Prijs van €56 vond ik te duur. Dus online een hoeslaken besteld voor de helft van de prijs.

Ik gun de ondernemers echt een omzet.
Maar ze maken het wel lastig.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:12

purny schreef:
Kinke schreef:
Als je de Lush in Nederland al erg vindt.....moet je eens naar de USA gaan.
Waren in Santa Monica, spotte de Lush, ik helemaal happy :D
Ging 1 van de verkoopsters een Bath bomb demonstreren....schrok me de pleuris toen ze opeens keihard "bubbels bubbels bubbels!!!!!!!!!" begon te roepen. Heel rap de winkel weer uit gevlucht.

:')
Overigens ben ik ooit op mijn verjaardag wezen eten in Hard Rock cafe. Het werd pas ernstig toen ik op een stoel in het restaurant moest gaan staan en het hele restaurant happy birthday ging zingen...

Dit doet me denken aan dat ik een keer uit eten ging met mijn ouders, opa en zijn vriendin. Ik bestelde een biertje, was al lang 18 maar ben niet zo'n drinkerd. Mijn vader heel trots tegen het meisje die de bestelling opnam ''Jaja, ze is eindelijk 18!'' Krijg ik met het het toetje een versierd ijsje met vuurwerk en ging iedereen ook voor me zingen. Schaamde me dood, ik wilde zo graag door de grond zakken. En die mensen vonden het ook behoorlijk ongemakkelijk :')

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:18

Avanti schreef:
Ik vind de Douglas juist heel fijn. Vraag dan om advies en vaak brengen ze de make up nog aan en kan ik verschillende kleuren proberen. Hou wel van een beetje service.
In USA is het service gehalte veel groter dan hier. Daar wordt je bijvoorbeeld in de Victoria Secret gewoon met je eigen naam aangesproken.


Ik hoef geen advies over make up, maar dat vinden ze nooit leuk. Ik kom enkel om zélf een parfummetje uit te kiezen. Als je met ze meegaat in hun straatje vinden ze je wel aardig :)
Met mn naam aanspreken vind ik ook geen service maar gewoon brutaal :'). Doen die deurleurders ook :\

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:16

9x in 2 minuten tijd? Stond er 9 man personeel in een Douglas of had de verkoopster dementie? Ik kan dit niet echt serieus nemen. In een Douglas verwacht ik juist dat ze vragen of je hulp kan gebruiken. Eerder werd al genoemd dat dit nu eenmaal moet vanwege de kostbaarheid en het formaat van de producten, maar naar mijn mening ook omdat ze een erg groot aanbod hebben van praktisch dezelfde producten die bij verschillende huidtypes passen. In een supermarkt heb je geen 20 verschillende soorten bananen liggen en is de keuze iets simpeler. Daarnaast is het in een Douglas juist heel vanzelfsprekend dat klanten iets willen uitproberen of advies nodig hebben en is dat gewoon uitgaan van de wensen van het stereotype klant. Dit kan je oncomfortabel vinden als jij dit net niet zoekt maar je er echt aan storen vind ik niet echt getuigen van inlevingsvermogen.

Ik begrijp en herken dit topic totaal niet en heb echt het gevoel dat er in het eerste bericht ernstig overdreven wordt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 01:03

Essia schreef:
9x in 2 minuten tijd? Stond er 9 man personeel in een Douglas of had de verkoopster dementie? Ik kan dit niet echt serieus nemen. In een Douglas verwacht ik juist dat ze vragen of je hulp kan gebruiken. Eerder werd al genoemd dat dit nu eenmaal moet vanwege de kostbaarheid en het formaat van de producten, maar naar mijn mening ook omdat ze een erg groot aanbod hebben van praktisch dezelfde producten die bij verschillende huidtypes passen. In een supermarkt heb je geen 20 verschillende soorten bananen liggen en is de keuze iets simpeler. Daarnaast is het in een Douglas juist heel vanzelfsprekend dat klanten iets willen uitproberen of advies nodig hebben en is dat gewoon uitgaan van de wensen van het stereotype klant. Dit kan je oncomfortabel vinden als jij dit net niet zoekt maar je er echt aan storen vind ik niet echt getuigen van inlevingsvermogen.

Ik begrijp en herken dit topic totaal niet en heb echt het gevoel dat er in het eerste bericht ernstig overdreven wordt.


Ja, want iedereen die hier een bericht plaatst zuigt het uit zijn duim. :roll:

Het is al langer bekend dat dit een veel voorkomende winkel-ergenis is van veel consumenten.

mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 07:16

Nou bij ons is de ervaring totaal anders. S'morgens om 10.00 uur gaat bij ons de winkel open en komt er een mevrouw naar binnen. Deze hebben wij netjes begroet en mevrouw snuffelt even door de kleding. Wij hebben ondertussen een bespreking over wat er allemaal moet gebeuren deze dag en lopen even door de winkel om te kijken hoe en wat. Ik denk dat deze mevrouw nog geen kwartier in de winkel is geweest. De volgende dag kregen wij een klacht via de mail dat deze mevrouw niet was gevraagd of wij konden helpen en daar waren meerder mensen het al over eens dat er te weinig werd gevraagd aan de klant of wij deze kunnen helpen. Terwijl wij ons er juist van bewust zijn dat een klant eerst even rustig rond wil kijken en wij vragen altijd of de klant het kan vinden etc. Je kan het niet snel goed doen hoor.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:09

Geen winkelervaring maar telefonische verkoopervaring eergisteren opgedaan. Wij verhuren toiletten voor de bouw en evenementen en festivals. Ruim 7 jaar geleden zijn wij verhuisd. Ik nam de telefoon op, nummer anoniem belde, man zei de naam zo snel dat ik het niet eens kon verstaan. Toen het gesprek: mijn voornaam luister eens jullie verhuren schijthuizen toch? Dan zal je ook wel toiletpapier erbij leveren, nu maken wij die troep dus mag ik een offerte uitbrengen? Dus ik antwoordde terug: nou nee dank je geen belangstelling. Dacht bij me zelf als het zo moet dan hoeft het voor mij niet. 3x raden, binnen 2 minuten na het telefoongesprek toch een offerte op de mail. Onze oude gegevens van voor de verhuizing van ruim 7 jaar geleden stonden boven aan, plus een prijs die absoluut niet aantrekkelijk was. Heb voor de vorm nog wel terug gereageerd dat Nee toch echt Nee is bij mij en dat als ze proberen klanten erbij te krijgen dat ze beter eerst even de naw gegevens beter kunnen controleren zodat de offerte er dan ook kloppend uit ziet, plus dat de prijs voor de troep die ze maken toch echt te hoog was en de leveringsvoorwaarden absoluut niet aantrekkelijk.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:11

Maar dat is toch zo op te lossen door als mensen binnen komen te zeggen : goedendag, bent u op zoek naar iets speciaals / specifieks of wilt u even rondkijken. ..
Klant antwoord dat ze even rond wil kijken
" prima, als wij u ergens mee kunnen helpen horen wij het graag"
" mocht u ons niet kunnen vinden staan wij daar en Daar, hebben even klein overleg maar u mag uiteraard altijd storen "

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:15

Tsja ik ben iemand die zelf om hulp komt vragen mocht het nodig zijn. 9 van de 10x ben ik prima in staat zelf te winkelen hoor... Na een middagje 'nee bedankt, ik kijk gewoon even rond' gezegd te hebben, ben ik er ook wel even klaar mee

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:33

Hier totaal geen ervaring mee met opdringerige verkopers,eerder omgekeerd. Kan misschien wel zijn omdat ze aan mijne kop zien dat ik er niet gediend mee ben :=

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:55

mimp3 schreef:
Nou bij ons is de ervaring totaal anders. S'morgens om 10.00 uur gaat bij ons de winkel open en komt er een mevrouw naar binnen. Deze hebben wij netjes begroet en mevrouw snuffelt even door de kleding. Wij hebben ondertussen een bespreking over wat er allemaal moet gebeuren deze dag en lopen even door de winkel om te kijken hoe en wat. Ik denk dat deze mevrouw nog geen kwartier in de winkel is geweest. De volgende dag kregen wij een klacht via de mail dat deze mevrouw niet was gevraagd of wij konden helpen en daar waren meerder mensen het al over eens dat er te weinig werd gevraagd aan de klant of wij deze kunnen helpen. Terwijl wij ons er juist van bewust zijn dat een klant eerst even rustig rond wil kijken en wij vragen altijd of de klant het kan vinden etc. Je kan het niet snel goed doen hoor.

Ik begrijp dat wel. Wanneer personeel met elkaar staat te praten komt dat erg ongeïnteresseerd over. De klant weet niet of jullie het over werkgerelateerde zaken hebben of over de nieuwste kleur nagellak. Er zit een verschil tussen geen hulp aanbieden of 9 keer in 2 minuten. Ik vind groeten bij binnenkomst normaal en daarna nog even 1 keer hulp aanbieden. Het is fijn als personeel aanspreekbaar lijkt en personeel in gesprek is dat niet.

Bij pashokjes vind ik hulp ook wel prettig, zowel bij kleding als bh's. Dan moet dit wel iemand zijn met verstand van zaken die kan adviseren over een andere maat of ander model en die dit ook even uit de winkel pakt. Wel moet het zo zijn dat wanneer advies niet gewenst is dit ook niet gegeven wordt en er hoort natuurlijk niemand ongevraagd een pashokje binnen te stappen.

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:04

Hier ook in de Hunkemöller;
“ Goedemiddag. Welkom bij Hunkemöller Utrecht Hoog Catharijne. Fijn dat u bij ons komt winkelen. Ik ben Jantje/Pietje/Klaasje. Waar was u naar opzoek?”

Uiteraard met zo’n hoog stemmetje alsof er tegen een baby word gepraat.
Ben direct de winkel weer uitgelopen. -O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:13

Sky_As schreef:
Maar dat is toch zo op te lossen door als mensen binnen komen te zeggen : goedendag, bent u op zoek naar iets speciaals / specifieks of wilt u even rondkijken. ..
Klant antwoord dat ze even rond wil kijken
" prima, als wij u ergens mee kunnen helpen horen wij het graag"
" mocht u ons niet kunnen vinden staan wij daar en Daar, hebben even klein overleg maar u mag uiteraard altijd storen "

_/-\o_ _/-\o_
Als elke winkel dit zou willen doen.. Ik heb er geen probleem mee om gewoon te zeggen "ik kijk gewoon even rond". Dat is gewoon communiceren. Maar als ik dat drie keer moet zeggen zolang ik binnen en of iemand komt me gewoon van alles adviseren .... Daar erger ik me wel dood aan. :=

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:18

Vanitas schreef:
mimp3 schreef:
Nou bij ons is de ervaring totaal anders. S'morgens om 10.00 uur gaat bij ons de winkel open en komt er een mevrouw naar binnen. Deze hebben wij netjes begroet en mevrouw snuffelt even door de kleding. Wij hebben ondertussen een bespreking over wat er allemaal moet gebeuren deze dag en lopen even door de winkel om te kijken hoe en wat. Ik denk dat deze mevrouw nog geen kwartier in de winkel is geweest. De volgende dag kregen wij een klacht via de mail dat deze mevrouw niet was gevraagd of wij konden helpen en daar waren meerder mensen het al over eens dat er te weinig werd gevraagd aan de klant of wij deze kunnen helpen. Terwijl wij ons er juist van bewust zijn dat een klant eerst even rustig rond wil kijken en wij vragen altijd of de klant het kan vinden etc. Je kan het niet snel goed doen hoor.

Ik begrijp dat wel. Wanneer personeel met elkaar staat te praten komt dat erg ongeïnteresseerd over. De klant weet niet of jullie het over werkgerelateerde zaken hebben of over de nieuwste kleur nagellak.


Tenzij mw binnen hoorbereik staat, staan jullie gewoon met elkaar te kletsen.
Als klant zijnde komt dat zeer klantonvriendelijk over.


Ik had een keer een kan-mij-het-schelendag en liep dus in een joggingbroek en een wijd shirt.
Ik ging nog even snel de blokker in en 1 medewerkster zag mij, rende terug naar kantoor/ kantine (ik weet niet wat er achter die deur zit) en kwam terug met een collega.
Was overduidelijk dat ik het onderwerp was gezien hun ogen steeds mijn kant opgingen en hun lachbui.

Heel professioneel ben je dan. Waren trouwens ook geen superjonge grietjes.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:44

Kayleigh__ schreef:
Hier ook in de Hunkemöller;
“ Goedemiddag. Welkom bij Hunkemöller Utrecht Hoog Catharijne. Fijn dat u bij ons komt winkelen. Ik ben Jantje/Pietje/Klaasje. Waar was u naar opzoek?”

Uiteraard met zo’n hoog stemmetje alsof er tegen een baby word gepraat.
Ben direct de winkel weer uitgelopen. -O-


Had ik laatst in Nijmegen ook gehad, was wel wezen passen maar zat allemaal voor geen meter. Vriendinnetje slaagde wel maarja ook een makkelijkere maat :D
Daarna maar naar de Triumph gelopen en onwijs fijn geholpen!

Livera in Elst kom ik liever ook niet, tenzij ik zie dat ik van een bepaald model die maat er hangt en de slip ook als setje. Anders bestel ik online of ik rijd ervoor naar Tiel.

Ik heb zelf ook in een winkel gestaan en het is onwijs lastig met regelmaat wanneer je nu iemand aanspreekt. Begroette iedereen wel altijd, goeden morgen (middag-avond) en dan later bent u misschien ergens naar opzoek, of bent u rustig aan het rond kijken, als u vragen heeft mag u ze altijd stellen, ergens in die trant.

Decathlon mag je niks zeggen tegen de klant en moeten ze maar naar je toe komen.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:56

Gelukkig weet mijn vaste autobedrijf wel dat ik de auto’s koop , wanneer mijn man daar loopt lachen ze al bij voorbaat! Toen de zoon het bedrijf overnam heeft pa hem even ingelicht waar ik bij stond. Met Eem big smile.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:03

_sharona_ schreef:
Bij de Douglas waar ik kom valt 't opzich mee. Ze vragen het wel maar that's it. Ik kom juist niet meer bij de ici Paris. Daar krijg ik het idee alsof ze iedereen verdenken van een terroristische aanslag of iets. Echt een heel naar sfeertje.


Hier in België mag je bij de ici Paris rustif zelf de geuren testen. Wij deden dit in Nederland dus ook maar dat bleek niet de bedoeling te zijn. Mevrouw ging ons wel helpen en adviseren. Wij wisten eigenlijk al welke geur wij wouden, maar uiteraard moesten ons (duurdere) alternatieven aangeboden worden. Wij hebben door deze werkwijze uiteindelijks niets gekocht. Als iemand een zwart hemd wil ga je die toch ook geen fluoroze proberen aansmeren.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:26

DeMolenhoek schreef:
_sharona_ schreef:
Bij de Douglas waar ik kom valt 't opzich mee. Ze vragen het wel maar that's it. Ik kom juist niet meer bij de ici Paris. Daar krijg ik het idee alsof ze iedereen verdenken van een terroristische aanslag of iets. Echt een heel naar sfeertje.


Hier in België mag je bij de ici Paris rustif zelf de geuren testen. Wij deden dit in Nederland dus ook maar dat bleek niet de bedoeling te zijn. Mevrouw ging ons wel helpen en adviseren. Wij wisten eigenlijk al welke geur wij wouden, maar uiteraard moesten ons (duurdere) alternatieven aangeboden worden. Wij hebben door deze werkwijze uiteindelijks niets gekocht. Als iemand een zwart hemd wil ga je die toch ook geen fluoroze proberen aansmeren.

Bij het IciParis-filiaal hier staan testflacons bij alle geuren.

Anoniem

Re: "Kan ik u ergens mee helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:28

Jep. Hier in België ook. In de winkel in Breda stonden die ook, maar dat bleek daar dus niet de bedoeling te zijn om dat zelf te testen :+