Soort van huwelijksadvies nodig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 10:23

Nee, niet voor mijzelf. 30 en single, lol. Maar mijn vader gaat, een paar maanden na zijn 60 verjaardag, nogmaals trouwen. Wat natuurlijk super tof is, al moet ik de familieweek in een groot vakantiehuis (inclusief 9 kinderen) nog maar afwachten, iets met veel chaos :')

To the point, kleding. Verzoek was black & white, redelijk simpel. Tot er gisteren opeens allemaal foto's in de groepsapp verschenen. Blijkbaar is het dus heel netjes _O-

Ik heb meerdere pakken in huis, maar geen zwart. En eigenlijk ben ik meer van enkel een pantalon/overhemd en bretels. Ik kan online best m'n weg vinden, maar ben qua kleding niet echt van het zwart. Morgen staat er met mijn moeder een spoed (nee geen speed, dat zou een beetje vreemd zijn) date in Utrecht op de planning.

#BoktToTheRescue

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:26

Een nette zwarte broek, een leuke wit/zwarte blouse erop en dan zwart/witte bretels? Of moet er ook echt een net gesneden jasje bij? Denk dat de meeste mannen dan snel naar de WE zouden gaan :)

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:28

Kun je geen net pak huren?

rien10
Berichten: 14733
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:31

Naar een kleding zaak gaan en daar je probleem voorleggen? Wel een kleding zaak met spullen in jouw smaak en budget uiteraard.
Mijn ervaring is dat je er dan meestal wel uitkomt.
Huur pakken zijn vaak super netjes Nine. Van het genre "strak in het pak."

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:36

Geen vriend met de juiste kleding in de juiste maat die je kan lenen?

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:39

Loop eens bij WE binnen, die hebben vaak wel veel zwart en redelijk netjes. Of suit supply denk dat ze je daar echt goed kunnen helpen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 10:43

Winged schreef:
Een nette zwarte broek, een leuke wit/zwarte blouse erop en dan zwart/witte bretels? Of moet er ook echt een net gesneden jasje bij? Denk dat de meeste mannen dan snel naar de WE zouden gaan :)


Nou, de mannen gaan toch allemaal wel op netjes/pak maar niet strak in het pak. Colbert is dus niet nodig, maar die komt er sowieso wel voor soortgelijke aangelegenheden in de toekomst. Dus het gaat sowieso een zwarte pantalon/wit overhemd worden. Dan denk ik verder aan zwarte bretels en evt. vlinderdas.

Het klinkt zo, euhm zwart wit -O-

nine1987 schreef:
Kun je geen net pak huren?


Is ook een optie, maar ik verwacht meer huwelijken in de toekomst en dat is dit een leuke basis, dus ik koop liever.

rien10 schreef:
Naar een kleding zaak gaan en daar je probleem voorleggen? Wel een kleding zaak met spullen in jouw smaak en budget uiteraard.
Mijn ervaring is dat je er dan meestal wel uitkomt.
Huur pakken zijn vaak super netjes Nine. Van het genre "strak in het pak."


Ik doe morgen sowieso een grote ronde door Utrecht en kom er dan vast ook wel uit, bedoeling van m'n topic was meer om advies te vragen voor wat andere opties :)

fohadie schreef:
Geen vriend met de juiste kleding in de juiste maat die je kan lenen?


Nee, die zijn allemaal een stuk kleiner, hier 1.90+, helaas :(

Lau schreef:
Loop eens bij WE binnen, die hebben vaak wel veel zwart en redelijk netjes. Of suit supply denk dat ze je daar echt goed kunnen helpen.


Dat staat sowieso op de planning, maar die werken geloof ik niet met lengtematen (32/36, met spijkerbroeken al een uitdaging) :P

ontherun
Berichten: 4967
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:46

Bijenkorf! Gewoon goede en nette pakken, met of zonder colbert, maar vooral: fatsoenlijke stof en goed gesneden. Die goedkope dingen zijn soms zo enorm slecht gesneden dat het alsnog niet uitziet...

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:47

Hmm, heel stom maar kijk ook eens bij de C&A die hebben soms ook wat. En werken volgens mij wel met lengte maten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:48

Een saai zwart pak hoeft natuurlijk niet saai te zijn qua model, werkje in stof en details die je zelf toevoegt. Een krijtstreepje vind ik ook nog steeds prachtig.

Bij C&A is mijn vader laatst ontzettend goed geholpen met maten nemen, modellen proberen en echt goed advies. Zelfs al slaagde hij daar niet helemaal, de tips waren echt waardevol.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:49

Ik weet niet of Cavallaro met lengtematen werkt, maar die hebben wel mooie overhemden.

Het plan dat je hebt, zwarte broek, wit overhemd en iets onderscheidends op dat hemd klinkt al prima.

Bijenkorf, zeker een optie.

butengeweun

Berichten: 3662
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:58

En het is wat wil je uitgeven, een cavalaro napoli, hugo, corneliani pak kosten wat maar blijven wel heel mooi en zijn super gesneden.

Kosten voor een heel pak broek + jasje kom je dan wel vaak rond de 1000 euro uit.

fohadie
Berichten: 4304
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:09

Eigenlijk klopt je topictitel niet. Je zoekt geen soort van huwelijks advies, maar kledingadvies. :D

C&A vind ik trouwens ook een aanrader. Hebben voor bijna elk figuur wel een pak. Mijn man heeft een figuur wat niet vaak voorkomt, en slaagd bijna altijd bij deze winkel.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:17

Zwart hoeft niet per se saai te zijn.

Denk aan een streepje, een patroontje, een goede snede, een leuke blouse eronder.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:33

Wat ook heel mooi én netjes staat is gewoon een donkere aansluitende spijkerbroek met een wit overhemd en zwarte blazer erboven. Daar heb je tenminste na het huwelijk ook nog iets aan. ;-)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:53

Als kind van de bruidegom zou ik zeker een goed pak kopen. En een zwart pak is eigenlijk ook gewoon een prima basic. Het overhemd mag voor zo'n gelegenheid best wat speelser, bijv met een werkje all over, of in de kraag.

Ik zou eerst naar SuitSupply gaan. Daar hebben ze een goed assortiment en bedreven personeel.

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:09

Kun je niet voor een nette pantalon gaan, met een wit overhemd, zwarte bretels en een gekke stropdas of vlinderdas? Of juist de bretels een beetje apart? :))

Mo_86

Berichten: 1245
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:16

Suit Supply! Mijn vriend heeft onlangs op de dag van het huwelijk moeten constateren dat zijn witte hemd was overleden, oeps. Spoedbezoekje gebracht aan de Suit Supply en heel goed geslaagd. Dus je kan daar denk ik goed terecht voor zowel een mooi hemd als een nette pantalon. Kun je eventueel niet spelen met bijvoorbeeld de kleur (heel donkergrijs met zwart of zwart krijtstreep)? Ze hebben daar wel alle soorten en maten dus dat zou moeten lukken! Of wellicht zwarte pantalon met een mooi gilet? In ieder geval succes bij de zoektocht!

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:18

Hier goede ervaringen met C&A Zwolle... manlief (die normaal gesproken gruwt van "netjes") moest eraan geloven ivm huwelijk dochterlief. Hij werd uitstekend geholpen door de medewerkers van de herenafdeling! Ook voor minder leuke gelegenheden (begrafenis ouders) kon hij er prima slagen voor nette kleding.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:38

Zonde dat het zwart/wit 'moet' zijn. Meestal wordt bij bruiloften door de mannelijke gasten blauw gedragen, dus als je nu een pak koopt dat ook voor andere bruiloften geschikt moet zijn dan is dat best lastig. Dan zou ik misschien liever kiezen voor een grijze tint, of blauw-grijzig.
Jouw broekmaat wordt volgens mij wel erg lastig bij de standaard winkels als C&A. Ik zou eens online zoeken. Bij veel online winkels kun je gratis retourneren als het niet past.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:39

Precies wat hierboven ook gezegd werd. Zwarte of heeele donkerblauwe broek, hoeft imo niet eens een pantalon te zijn.
Wit overhemd, zwart colbert jasje. Dan kan je je bretels en vlinderdas alsnog doen. Heb je een fijne basis die je vaker aan kunt.

En anders kan je altijd nog hoffelijk je colbertjasje aan een jonkvrouw in nood lenen <<)

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:00

Afbeelding

:j

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:07


Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 13:10

Suzanne F. schreef:
Hahahaha mensen zeggen soms al dat ik op hem lijk, bedankt :Y)

Ik kan best wat met de tips over winkels en eventueel een patroontje/streepje, zelf niet aan gedacht. Grijs ging wel door mijn hoofd. Ze willen graag het gezin in zwart wit, ik dacht eerst ook nette donkere spijkerbroek/wit overhemd/gilet/nieuwe sportschoenen, helaas :P

Heel donkerblauw gaat hem ook niet worden, ik heb zo'n pak maak bij zwarte schoenen zie je toch dat het net niet zwart is. Nog wat pakken, waar je samen best een leuk paard van kunt kopen, maar dus niet in het zwart.

Toch maar tijd dus, al zat ik meer aan dit te denken (maar dan iets netter en enkel zwart-wit):

Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Soort van huwelijksadvies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:16

Piet Zoomers een optie? Daar ga ik altijd naartoe voor bruiloftskleding.