Voorwerpen met een naam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30279
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Voorwerpen met een naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 09:09

Natuurlijk hoort een boot een naam te hebben, en auto's en wasmachines krijgen er ook vaak één. Maar zijn er meer bokkers die gebruiksvoorwerpen een naam geven?

Mijn strijkplank heet bij voorbeeld Badeloch (vernoemd naar onder andere een stoel van mijn grootmoeder). En mijn fiets heet Stáli, en is de opvolger van Zwart, Jop, Patty en Mupje, onder andere.

Blijkbaar zijn vooral mijn fietsen de klos. Wat zijn de namen van jullie spullen?

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:18

Auto heet Assie.
En mijn tent Darwin.

Voor de rest moet ik even nadenken, maar deze twee weet iedereen in mijn omgeving.

En gebruikt ze ook.


Mijn vader gisteren via app:

'Weet je al meer over Assie?'

(Stond bij garage)

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Voorwerpen met een naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:23

Ik kom eigenlijk niet verder dan "Toet" voor de auto. En zijn voorgangers heette net zo.
En "Scootie" voor mijn scooter.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:24

Hier krijgen alle auto's eigenlijk een "ie" in dr naam..

We hadden een dodge ram, dat was Rammie
Mijn peugot die ondertussen weg is, was Peugie

We hebben nu nog een mercedes genaamd Mercedi, en een skoda, die uiteraard skoodie geworden is..

We zijn nu opzoek naar een caddy bus, maar omdat die al eindigd op y, word het cadillac.

Hier is het wel een tik, om bijv. Alle hoornaars harry's te noemen, en bijv muizen mickey. En kikkers en padden heten frits.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Voorwerpen met een naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:28

De auto heet hier “6”. “Moet de 6 weer voor onderhoud?”

Spinnen heten hier Lucifer.

Verder weet ik het even niet. Volgens mij geven we niet veel dingen een naam. :))

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:30

Onze robotstofzuiger heet Miep.
Mijn knalblauwe VW Lupo, God hebbe zijn ziel, noemden we De blauwe bolide.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:31

Uhmmmm.....nee. Nooit gedaan ook. Gaat een wereld voor mij open, ik wist echt niet dat er mensen waren die dat deden.

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Voorwerpen met een naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:32

Mijn auto heet Broemie :')
Mijn vorige auto heette Toettoet :=

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:32

De VW T3 bus heet Bert, heeft mn zusje 6 jaar geleden verzonnen. Maar hij wordt ook wel Bus genoemd.

De Mercedes G heette gewoon G en vervolgens werd het "Kleine" of " Grote" we hadden er nl 2, een korte en een verlengde versie. De Citroën C3 heet heel simpel de C3, de Mini Cooper heet Mini enz. Dus eigenlijk alleen Bert heeft echt een naam.

De TomTom heet hier Truus, maar we gebruiken tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar Google Maps.

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:33

Ik heb alle theedoeken hier in huis een zorgvuldig uitgekozen naam gegeven. Zo hebben we een Henriette, meneer Ploegmakers, Freek en Lepke.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:34

Onze ventilator heette Donna en onze airco heet nu Hannah. :D

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Voorwerpen met een naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:36

Mijn gitaren heten Velma en Izzy :D

Sodeletuut

Berichten: 21308
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Voorwerpen met een naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:38

Auto heet Danny en de stofzuiger Hetty....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:42

Ik moest meteen ook hier aan denken:



Hij geeft ook namen aan zijn fietsen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:43

:j Mijn auto's krijgen namen. Ik heb een Sparky gehad, een Calimero en nu een Dobby. Mijn man zijn auto heb ik Snoepie gedoopt om mijn man te etteren. }:)
De vrachtwagen hier noemt Casper en heeft ook het spookje op zich hangen.. :j Die had een kleine storing in de elektriciteitsdinges toen we hem net hadden en deed dus heel willekeurig gekke dingen met de ruitenwissers en de lichten. Het duurde even voor we gevonden hadden wat het probleem was dus doordat ie spookte hebben we 'm Casper genoemd. :j

Verder hebben we in de kelder een muis zitten, of tenminste, we weten niet of het steeds dezelfde is die thuis komt natuurlijk, maar er zit altijd een muis die vrij brutaal is en die hebben we heel origineel speedy gedoopt. :j toen Speedy een keer vriendjes mee genomen had zonder toestemming werd het Speedy 1,2,3 en 4.... Maar toen hebben we in gegrepen. :') Alleen twee dagen geleden schoot er ineens weer een Speedy langs me door dus we hebben een nieuwe of de oude is terug van weg geweest. Al is deze schichtiger dus ik gok dat het een nieuwe Speedy is. :j

Ik geef willekeurig wild, insecten of slakken ook standaard een naam als ik ze help/buiten zet/zie. :+ Ik denk dat mijn afwijking ietsje groter is dan gemiddeld. _O- _O-

De mensen rondom me die dat vroeger niet deden, nemen dat trouwens van me over. :') Dobby had een keer een spiegel die niet meer elektrisch open ging. Hij klapte wel nog automatisch dicht met sluiten maar vervolgens moest ik hem met de hand open zetten. Dat heeft ie een maandje of twee vol gehouden. Mijn man ging de auto wassen (want ik doe niet aan auto's wassen en mijn man krijgt het daar van op zijn zenuwen. _O- ) en toen ik hem vervolgens weer mee nam ging ineens automatisch de spiegel die niet meer open ging, ook mee open.
Dus ik stuur heel intelligent naar mijn man: "Dobby is zo goed gezind van zijn wasbeurt dat hij zijn oortjes er weer op zet."
Mijn man begreep meteen waarover het ging. (Ik weet niet of dat zorgwekkend of bewonderenswaardig is.) En die was in de lach geschoten waarop mijn schoonbroer die bij hem was ook wilde weten wat er grappig was en sinds noemt iedereen mijn auto Dobby en krijgen hun auto's ook namen. _O-

Oh, en mijn cactus heet Prikkie zolang ie leeft. :j :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-06-19 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:43

Mijn rode toyoto aygo heet Ferrari. “Ja is goed, ik kom met de Ferrari vanavond!”

Altijd mooie blikken. Ookal heet ie tegenwoordig vaker Fellali, omdat ie toch niet zo hard kan. :')

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:46

Euh, mijn aloë vera eeft verteld dat hij Gustav heet (lang verhaal :+ ) en de Volvo noem ik standaard de Vølvå.

Voor de rest is er eigenlijk weinig wat een naam heeft hier, nu ik het bedenk... Vreemd, want ik ben toch wel een tikje geschoeffeld ::)
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 13-06-19 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:47

Alle vliegen hier heten Sjonnie, die dikke bromvliegen zijn Hendrik :') magnetron heet Ping, ook op het werk _O- . Auto (groene Renault clio) heette altijd Henk. Planten hier hebben ook namen, Frederik, Hannah en Bert zijn er een paar.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:48

Mijn auto heet Charlie Chaplin 8-)

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Voorwerpen met een naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:53

auto heet fred.

intieme delen hebben we ook een naam gegeven :')

alle padden heten lancelot, muizen heten Edelbert. alle katten zijn vriendjes

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:54

Mijn auto heet Kuipje. Pluche beesten hebben ook namen. En huisspinnen.
Fiets heet Giant (op z'n Neerlandsch uitgesproken)
En misschien iets aparter: ik heb 2 opscheplepels die heten Mama Nessie en Papa Nessie (maar zo heten ze echt)
Afbeelding

Emori

Berichten: 13120
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:54

SusanH schreef:
Uhmmmm.....nee. Nooit gedaan ook. Gaat een wereld voor mij open, ik wist echt niet dat er mensen waren die dat deden.

Dit ja :')

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:57

Mijn auto heet Sjinkie, en voor de rest heet alles en iedereen standaard Harry :Y)

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:58

Isabel schreef:
Ik heb alle theedoeken hier in huis een zorgvuldig uitgekozen naam gegeven. Zo hebben we een Henriette, meneer Ploegmakers, Freek en Lepke.


Wat geweldig! Word ik erg enthousiast van :D

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:59

De auto heet Perry II _O- Z’n voorganger heette Perry omdat die soms klonk als Perry het Vogelbekdier van Phineas & Ferb :+ Nu hebben we een zelfde type auto alleen een heel stuk nieuwer en minder afgeragd maar Perry is gebleven. Het is hier dan ook niet “ik neem morgen de auto” neeeee “ik neem morgen Perry mee” :')

Ik heb ook een paar planten met namen, onder andere Frits, Phil, Polly en Molly :D