Alleen gaan wonen: dubbel gevoel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:33

Al is het maar om te zeggen dat ik niet doodga als ik ineens weer een ander symptoom heb :')
(daarstraks voor het eerst hoestfles genomen en nu voel ik mij heel raar in het hoofd, volgens mij is dat daar een reactie op ofzo, zo maar eens de bijwerkingen lezen :+ maar het is een gevoel dat ik eerder nog niet had).

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Alleen gaan wonen: dubbel gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:35

Het kán natuurlijk echt iets zijn maar ik vermoed maar zo dat het vooral spanning is. De anti-climax van het alleen gaan wonen. Net als al die anderen kan jij het ook!

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:46

Oh, is zeker alle spanning van de afgelopen tijd die eruit komt nu ik 'tot rust' kom :j
Maar jammer genoeg doet mijn lichaam dat altijd echt lichamelijk en word ik gewoon ziek. Zo kan ik na een zeer drukke werkdag gewoon met koorts thuiskomen bv. Maar vaak keelpijn/moe (klierkoorts die opspeelt vermoed ik) maar deze keer doen mijn luchtwegen mee en loop ik al 5 dagen te hoesten. Vandaag toch maar aan de hoestsiroop begonnen, dacht dat het met een paar dagen wel over zou zijn maar blijkbaar niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:50

Hoe gaan jullie ermee om als 'nieuwe' in een gebouw als anderen zich niet aan de regels houden?

Op dit moment hebben ze bv mijn parkeerplek ingepikt, denk bezoek van ergens. Er zijn privé-plaatsen per eigenaar en algemene bezoekersplaatsen. Dus in principe mag er niemand op die plaats staan, mijn auto staat in de garage dus heb hem niet meteen nodig. Maak je daar problemen van (want regels zijn regels) of laat je het zolang je er geen directe last van hebt?

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:01

Ik zou het wel zeggen.
:j
Kijk nu is je auto er niet en misschien is het eenmalig iets.
Maar is jouw plek toch.
zou daar niet te lang mee wachten.


Nieuw of niet..regels zijn regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:10

Hmmja, ben even naar buiten gegaan om te zien of ze bij de mensen hoorden die buiten bezig waren, anders zit ik toch niet op mijn gemak, kan niet goed tegen dat soort dingen :') Was bezoek en ze waren er maar heel eventjes.. stonden klaar om te vetrekken. Deden er wat lacherig over dus zal wel niet bij 1 keer blijven, ookal heb ik aangegeven dat het privé-plaatsen zijn (dat wisten ze) en dat het niet handig is als ik bv mijn garage uit moet dat daar een auto staat. We zullen het zien..

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Alleen gaan wonen: dubbel gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:15

Het is dus de parkeerplek voor jouw garage en jij kan dan de garage niet uit? Dat is ronduit asociaal nl := daar zou ik toch vrij gauw korte metten mee maken. :o

Anoniem

Re: Alleen gaan wonen: dubbel gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:19

Het is wat aan de zijkant van de garage, niet letterlijk ervoor maar ik gebruik die plaats wel om uit mijn garage te draaien. Als daar een auto staat zal ik er in theorie wel uit geraken, denk ik, maar met veel meer gedoe en aangezien het mijn parkeerplaats is hoeft dat niet vind ik.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:31

Is het niet meer dat je de verandering spannend vind?

Dag herken ik wel. Een soort van.
Niet het alleen wonen want ik ben getrouwd en heb 3 kids en binnenkort een 4e.

Ons huis is verkocht onder voorbehoud. We hadden eerst een ander huis door omstandigheden gaat dat niet door. Ik kreeg na het tekenen van het voorlopig koopcontract echt een angst gevoel. Was dit wel het huis etc etc.

Dat huis is van de baan
Vrijdag een ander huis bekeken. Had er een enorm goed gevoel over zaterdag nog de buurt verkend echt helemaal enthousiast maar vind het ook echt dood en dood eng om te verhuizen....

Ga ik me draai daar vinden nog veel belangrijker gaan de kids zich thuis voelen daar etc...

Anoniem

Re: Alleen gaan wonen: dubbel gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:55

Dat kan ik me inderdaad ook voorstellen dat dat spannend is :j
Je bent dan wel niet alleen maar je maakt ook een keuze voor anderen dus zeker niet makkelijker. Maar komt vast allemaal goed ;)

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Alleen gaan wonen: dubbel gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:03

We hebben straks geen keus. 1 juli horen we of de verkoop definitief is en 2 september moeten we dan de sleutel afstaan :j

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:55

is al even geleden en ben wel benieuwd hoe het wonen in je appartementje nu gaat?
voel je je al een beetje thuis? :)

Anoniem

Re: Alleen gaan wonen: dubbel gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:57

Het gaat al een stuk beter :j
Alles is uitgepakt en de inrichting is bijna af. Dit weekend bezig geweest met planten voor buiten en binnen en nu voelt het helemaal fijn. Volgend projectje zijn de foto's die ik nog wil hangen uitzoeken en dan is het voor nu af.

Planning en eten is nog een dingetje. Ik eet wel, maar het kan misschien wat beter, gevarieerder en gezonder :+ Alleen heb ik er de tijd/energie niet voor om er over na te denken. Energie-gebrek is wel een dingetje maar dat heeft niks te maken met dat ik nu ergens anders woon ;)

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:03

Nou ja dat klinkt verder wel mooi!
Gezonder eten en planning komt vanzelf wel denk ik zo :j

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:46

nouklime schreef:
Whahahaha als er nog over is van de avond ervoor dan is chips ook prima ontbijt

Over oude koeien uit de sloot gesproken…

Een kroket van de avond ervoor (de dag dat je weinig tijd had om te koken en dus maar naar meneer S. Bar bent gegaan) is ook nog een prima ontbijt.
:+

Alles is ontbijt als je maar dapper genoeg bent.

TS, lukt het eventueel om in het weekend een schema te maken en via dat schema boodschappen te doen? Kan je inplannen wat je op welke dag eet, eventueel al voorkoken in het weekend en als je eens geen zin hebt om op maandag X te eten, schuif je dat lekker naar dinsdag (of welke andere dag) en eet je maandag Y. (Wat je eigenlijk woensdag zou eten.)
Dat hielp mij heel erg namelijk, gewoon schema's maken.

Wat ook hielp: gericht een groente uitkiezen en daaromeen een recept verzinnen. Maar wel inderdaad als je even wat energie hebt. Niet met weinig energie proberen de winkel in te gaan want dat is echt drama.

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:25

Hi TS, hoe gaat het nu? :D

Merk dat ik de laatste tijd veel aan je moet denken, omdat ik nu in je schoenen sta. Heb eind oktober een heel leuk appartement gevonden en afgelopen maand de sleutel gekregen! Het is een super fijn plekje en tof ingericht, maar omdat ik veel meubels van de verkoopster over heb genomen voelt het niet als mijn.

Afgelopen weekend wel daar geslapen (en ziek geworden -.-'), maar voelt als een drempel om daar doordeweeks ook te slapen. Zit nu ook te wikken en wegen of ik vanavond moet gaan of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:46

Hey Goldwynn.
Het gaat goed :j Of neen, het gaat eigenlijk niet goed, maar dat heeft niks (meer) met het alleen wonen te maken ;) Laten we zeggen dat het energie-probleem er niet beter op geworden is. Maar ik zit hier goed in mijn eigen stekje, lekker rustig.

Spannend voor jou ook. Wat maakt voor jou het verschil dat het in het weekend wel gaat en doordeweeks niet?

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Alleen gaan wonen: dubbel gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:26

Ik hoop dat het snel wat beter gaat! Ontzettend vervelend, maar wel goed om te horen dat het alleen wonen niet het probleem is.

Ik vind het alleen naar bed gaan, opstaan en naar werk toe gaan erg vreemd. Ik ben gewend in het weekend alleen te zijn, broertje en zusje zijn regelmatig weg of op zichzelf en mijn ouders naar hun chalet in het weekend. Maar doordeweeks ben ik dat echt niet gewend.

Gister avond toch maar die kant op gegaan, en opstaan was lastiger dan slapen, op zich een goed teken! :D Wel 's ochtends mn moeder goedemorgen geappt. We staan rond dezelfde tijd op, dus hadden 's morgens altijd contact. Nu bij een collega en tegen de tijd dat ik terug naar huis ga is het tijd om te gaan slapen, dus gewoon op mn eigen plekje onder de wol. (Heb maar één kussen :') )