Wat vinden jullie onrechtvaardig?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Wat vinden jullie onrechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 22:06

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie meningen.. Wat vinden jullie in het paarden hebben onrechtvaardig of in dagelijkse situaties buiten paarden om onrechtvaardig?

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wat vinden jullie onrechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:05

Ach het hele leven is oneerlijk. Er zijn zoveel dingen in de wereld onrechtvaardig. En in de paarden ook. Als we het puur over de paarden hebben dan is het feit dat je succes kunt kopen nog steeds onrechtvaardig.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:11

Precies, het hele leven is oneerlijk en de wereld is oneerlijk :7

Wat is eigenlijk je doel met dit topic?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 10:52

Suzanne F. schreef:
Ach het hele leven is oneerlijk. Er zijn zoveel dingen in de wereld onrechtvaardig. En in de paarden ook. Als we het puur over de paarden hebben dan is het feit dat je succes kunt kopen nog steeds onrechtvaardig.


Haha ja dat klopt. Je kan idd goed worden als je geld hebt.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 10:53

verootjoo schreef:
Precies, het hele leven is oneerlijk en de wereld is oneerlijk :7

Wat is eigenlijk je doel met dit topic?


Ik ben benieuwd wat mensen in de paarden wereld onrechtvaardig vinden..

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:47

Dat mensen ongestraft door kunnen blijven gaan met hun dieren slecht behandelen, zoals die paardenopvang in Twente (niet PzB, paarden daar lijken het prima te hebben) die >10 paarden door bleef verwaarlozen ondanks eerdere opgelegde beperkingen
Dat mensen paarden onder de kont van hun bijrijder/verzorgen vandaan verkopen zodra het paard een beetje leuk begint te lopen
En inderdaad dat er mensen zijn die niet kunnen rijden maar wel veel geld hebben en dan met een ZZ-paard de basissport doorfietsen (maar ok, dat is ook wel een beetje jaloezie van mijn kant)
Ook dat mensen elkaar in de paardenwereld zo weinig gunnen (bereik je eens iets, heb je meteen de halve stal achter je aan)
Kan denk ik nog wel even doorgaan...

Anoniem

Re: Wat vinden jullie onrechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:22

Dat mensen het welzijn van paarden ondergeschikt maken aan het eigen succes. Vreselijk hoever sommige ruiters daarin kunnen gaan. Paarden die nooit hun box uit komen en er alleen uitgetrokken worden om een uur te 'trainen'. Ruiters (en die zijn er veel) die zichzelf enorm overschatten... Het neerkijken van de ruiters in de ene discipline op de andere... etc etc etc

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:29

Dat is wel een heel brede vraag... ik vind het bijvoorbeeld onrechtvaardig dat mensen een hoop ‘for granted’ nemen. Niet inzien hoe goed ze het daadwerkelijk hebben en vinden dat het normaal is hoe zij leven en niet inzien dat een beetje heel veel waardering op zn plaats is...

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:40

Adelaide71 schreef:
Dat mensen het welzijn van paarden ondergeschikt maken aan het eigen succes. Vreselijk hoever sommige ruiters daarin kunnen gaan. Paarden die nooit hun box uit komen en er alleen uitgetrokken worden om een uur te 'trainen'. Ruiters (en die zijn er veel) die zichzelf enorm overschatten... Het neerkijken van de ruiters in de ene discipline op de andere... etc etc etc

Ruiters die zichzelf heel erg overschatten noem ik meer onbewust onbekwaam dan oneerlijk.

Paard geen paardwaardig bestaan gunnen dus onvoldoende weidegang, weinig tot geen contact met andere paarden.
Onvoldoende basis en medische zorg verlenen aan je paard
Een paard overvragen
Onvoldoende in- en uitstappen
Overmatig gebruik van hulpmiddelen zoals zweep maar ook bv martingaal onnodig gebruiken

In het dagelijks leven kan het heel breed zijn in het algemeen geld iemand behandelen zoals ik zelf niet behandeld zou willen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:05

ElviraKelan schreef:
Adelaide71 schreef:
Dat mensen het welzijn van paarden ondergeschikt maken aan het eigen succes. Vreselijk hoever sommige ruiters daarin kunnen gaan. Paarden die nooit hun box uit komen en er alleen uitgetrokken worden om een uur te 'trainen'. Ruiters (en die zijn er veel) die zichzelf enorm overschatten... Het neerkijken van de ruiters in de ene discipline op de andere... etc etc etc

Ruiters die zichzelf heel erg overschatten noem ik meer onbewust onbekwaam dan oneerlijk.

Paard geen paardwaardig bestaan gunnen dus onvoldoende weidegang, weinig tot geen contact met andere paarden.
Onvoldoende basis en medische zorg verlenen aan je paard
Een paard overvragen
Onvoldoende in- en uitstappen
Overmatig gebruik van hulpmiddelen zoals zweep maar ook bv martingaal onnodig gebruiken

In het dagelijks leven kan het heel breed zijn in het algemeen geld iemand behandelen zoals ik zelf niet behandeld zou willen worden.



We maken allemaal fouten in het rijden, maar mensen die het niet willen zien doen hun paard daar hoogstwaarschijnlijk schade mee, en dat vind ik weldegelijk oneerlijk.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:22

ElviraKelan schreef:
Adelaide71 schreef:

Ruiters die zichzelf heel erg overschatten noem ik meer onbewust onbekwaam dan oneerlijk.

Paard geen paardwaardig bestaan gunnen dus onvoldoende weidegang, weinig tot geen contact met andere paarden.
Onvoldoende basis en medische zorg verlenen aan je paard
Een paard overvragen
Onvoldoende in- en uitstappen
Overmatig gebruik van hulpmiddelen zoals zweep maar ook bv martingaal onnodig gebruiken

In het dagelijks leven kan het heel breed zijn in het algemeen geld iemand behandelen zoals ik zelf niet behandeld zou willen worden.



We maken allemaal fouten in het rijden, maar mensen die het niet willen zien doen hun paard daar hoogstwaarschijnlijk schade mee, en dat vind ik weldegelijk oneerlijk.

Ja nu is hij duidelijk :) en hier kan ik het zeker mee eens zijn

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:40

Adelaide71 schreef:
We maken allemaal fouten in het rijden, maar mensen die het niet willen zien doen hun paard daar hoogstwaarschijnlijk schade mee, en dat vind ik weldegelijk oneerlijk.


Dat is zeker zo. Je moet altijd bewust zijn dat er altijd ruimte blijft voor verbetering.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 08:04

nessinator schreef:
Dat mensen ongestraft door kunnen blijven gaan met hun dieren slecht behandelen, zoals die paardenopvang in Twente (niet PzB, paarden daar lijken het prima te hebben) die >10 paarden door bleef verwaarlozen ondanks eerdere opgelegde beperkingen
Dat mensen paarden onder de kont van hun bijrijder/verzorgen vandaan verkopen zodra het paard een beetje leuk begint te lopen
En inderdaad dat er mensen zijn die niet kunnen rijden maar wel veel geld hebben en dan met een ZZ-paard de basissport doorfietsen (maar ok, dat is ook wel een beetje jaloezie van mijn kant)
Ook dat mensen elkaar in de paardenwereld zo weinig gunnen (bereik je eens iets, heb je meteen de halve stal achter je aan)
Kan denk ik nog wel even doorgaan...


Dat laatste klopt zeker!

Maar ik heb ook een ZZwaar paard, maar ben gewoon student..

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Wat vinden jullie onrechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:00

Ik kan me helaas wel ergeren aan de 8 jarige kindjes bij ons op de club die nog maar net kunnen lichtrijden maar wel al een pony van 8000 euro en de duurste spulletjes van pappie en mammie krijgen.
En dat vond ik ergens ook wel onrechtvaardig, want die wonnen sommige wedstrijden puur alleen omdat ze op een automaat zaten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:02

Gizeppie schreef:
nessinator schreef:
Dat mensen ongestraft door kunnen blijven gaan met hun dieren slecht behandelen, zoals die paardenopvang in Twente (niet PzB, paarden daar lijken het prima te hebben) die >10 paarden door bleef verwaarlozen ondanks eerdere opgelegde beperkingen
Dat mensen paarden onder de kont van hun bijrijder/verzorgen vandaan verkopen zodra het paard een beetje leuk begint te lopen
En inderdaad dat er mensen zijn die niet kunnen rijden maar wel veel geld hebben en dan met een ZZ-paard de basissport doorfietsen (maar ok, dat is ook wel een beetje jaloezie van mijn kant)
Ook dat mensen elkaar in de paardenwereld zo weinig gunnen (bereik je eens iets, heb je meteen de halve stal achter je aan)
Kan denk ik nog wel even doorgaan...


Dat laatste klopt zeker!

Maar ik heb ook een ZZwaar paard, maar ben gewoon student..

Maar die aanschaf en normale kosten betaal je vast niet allemaal zelf. Weinig studenten die dat geld hebben. Zeker omdat je ook een trailer/trekauto etc nodig hebt.

Anoniem

Re: Wat vinden jullie onrechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:29

Ik verplaats dit topic van Het leven zonder paarden naar Paardenpraat, daar past dit beter. :)

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:16

MarlindeRooz schreef:
Gizeppie schreef:


Dat laatste klopt zeker!

Maar ik heb ook een ZZwaar paard, maar ben gewoon student..


Maar die aanschaf en normale kosten betaal je vast niet allemaal zelf. Weinig studenten die dat geld hebben. Zeker omdat je ook een trailer/trekauto etc nodig hebt.


Wat is dit nu voor bijzondere aanname? In mijn studententijd heb ik ook gewoon keihard gewerkt om mijn studie EN mijn hobby te bekostigen. Dus het kan zeker wel.

Wat ik onrechtvaardig vind is dat er veel situaties zijn waarbij de naam ook erg mee kan spelen. Zowel de naam van de ruiter/eigenaar evenals de naam van het paard/afstamming. En dat vind ik soms wel wat jammer.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:39

Wat vind ik onrechtvaardig?
-mensen die een degelijke schuilstal willen bouwen maar niet mogen van de gemeente.
-mensen een verbod hebben op het houden van dieren en toch weer weilanden vol kunnen verzamelen.
Minder ernstig maar wel onrechtvaardig. Wandelaars en mountain bikers mogen wel op het ruiterpad maar ruiters morgen niet op andere paden.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat vinden jullie onrechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:41

Ik maak me niet zo snel druk meer, meeste onrechtvaardigheidsgevoelens komen voort uit jaloezie en daar kun je alleen zelf iets aan veranderen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Wat vinden jullie onrechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 18:04

@marlinderoos

Zeker wel! Ik betaal alles zelf!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Wat vinden jullie onrechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 18:07

@dovakiinn
Bedankt! Amen! Ik werk kei hard naast Mn studie. Daarnaast maak ik geen verre reizen en ga niet op dure vakanties. Bestaat allemaal uit keuzes maken. Ik red mij prima! Geen pappie of mammie die mij sponsort hoor. Ik woon ook nog eens op mijzelf.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 18:08

Jennyj01 schreef:
Wat vind ik onrechtvaardig?
-mensen die een degelijke schuilstal willen bouwen maar niet mogen van de gemeente.
-mensen een verbod hebben op het houden van dieren en toch weer weilanden vol kunnen verzamelen.
Minder ernstig maar wel onrechtvaardig. Wandelaars en mountain bikers mogen wel op het ruiterpad maar ruiters morgen niet op andere paden.


Die laatste is ook goed haha!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 18:13

bigone schreef:
Ik maak me niet zo snel druk meer, meeste onrechtvaardigheidsgevoelens komen voort uit jaloezie en daar kun je alleen zelf iets aan veranderen.


Nou in het sociale werk heb je heel veel van deze kwesties.. Maar dat is vooral in de samenleving

Anoniem

Re: Wat vinden jullie onrechtvaardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:07

Oh ja weet er nog een: de ellende en oneerlijkheid in de paardenhandel; geld doet rare dingen met mensen.