De dag nadat...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:19

CleanBandit schreef:
[Knip]
Hier wilde ik nog even op reageren: intern weet niemand behalve HR en de leidinggevende van beide ervan. Er is een extern bureau ingeschakeld om onderzoek te doen.

Het is een vrouw...

Grote kans dat iedereen van haar vrouwelijke collega's die ze mag of tegen hem kan gebruiken er inmiddels van op de hoogte is. Dit soort types zijn vuil en gewiekst, gaan over lijken om in de beoogde positie te komen. Aanranding is dan de meest "gemakkelijke" manier om een mannelijke concurrent er uit te werken.

Ik snap maar al te goed hoe jij en je man hier van geschrokken zijn. Ik hoop oprecht dat hij wel eerlijk is tegen je, en dat zijn werkgever niet direct op haar #metoo verhaal afgaat zonder gedegen onderzoek. Wellicht dat mensen die je man kennen weten dat hij geen kwade bedoelingen met zijn omgangsvormen heeft?

Ook hier is het volledig normaal om met een van m'n mannelijke collega's nog eentje te gaan drinken of roken op de hotelkamer. Zónder bijbedoelingen, gewoon normaal. Precies wat iemand eerder al zei; waarom wordt er bij man/vrouw/hotelkamer meteen geimpliceerd dat er seks moet zijn?

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:19

Selka schreef:
Waarom moet een drankje in een kamer waar een bed staat en geen vreemde bijzijn plaatsvinden? Dat kan toch ook prima in de hotelbar. Wat is de toegevoegde waarde van een kamer?


Omdat de bar gesloten is?
Omdat je iets privé wilt bespreken zonder dat andere mensen meeluisteren?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:19

Selka schreef:
Waarom moet een drankje in een kamer waar een bed staat en geen vreemde bijzijn plaatsvinden? Dat kan toch ook prima in de hotelbar. Wat is de toegevoegde waarde van een kamer?



Tsja dat bed staat nu eenmaal in de kamer. Is toch geen verplichting om dan meteen sex te hebben?

Drankje in de kamer is misschien meegebracht van huis (weet ik veel) en kost niks. Drankje bij de hotelbar kost het 5voudige.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:24

Marjoow, oke. Bijzonder om nog zo laat een zakelijk drankje te doen, hotelbarren sluiten over het algemeen niet vroeg. Mensen die meeluisteren. Persoonlijk vang ik nooit andere gesprekken op als ik in gesprek ben maar vooruit, goede reden om het te bespreken op een rustige plek. Zoals de hal, lift, lobby waar waarschijnlijk geen hond meer is aangezien de bar is gesloten.

Onali, nee absoluut niet. Ik zou alleen niet de schijn tegen mij willen hebben en dus nooit met een professionele relatie alleen in een ruimte belanden met een bed.
Zakelijk drankje mag wat kosten hopelijk. Anders vind ik het niet zakelijk meer.

Een professionele relatie vraagt om professioneel gedrag. Een potentiële klant neem je toch ook niet mee naar je hotelkamer? Waarom een collega dan wel?

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:28

Ik ben ook iemand die rustig zonder bijbedoelingen een drankje zou kunnen doen hoor met een mannelijke collega op een hotelkamer.
Ik zie daar helemaal niks raars in.

Vind eerder die vrouw raar dat er direct zulke gedachtes zijn.
Ts, ondanks als je niks zou horen zou ik het er niet bij laten zitten.
Als jullie zeker zijn van je zaak zou ik er echt werk van maken.
Die onterechte beschuldiging heeft sowieso invloed dus zou het niet zomaar weg laten vloeien.
Als ie helemaal Niks doet lijkt hij imo toch wat meer op zijn stok te hebben wat ie dan zou verbergen. ( ik bedoel meer als ik als buitenstaander dan de situatie zou horen en een mening vorm zonder alle details te kennen)

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:29

Selka schreef:
Marjoow, oke. Bijzonder om nog zo laat een zakelijk drankje te doen, hotelbarren sluiten over het algemeen niet vroeg. Mensen die meeluisteren. Persoonlijk vang ik nooit andere gesprekken op als ik in gesprek ben maar vooruit, goede reden om het te bespreken op een rustige plek. Zoals de hal, lift, lobby waar waarschijnlijk geen hond meer is aangezien de bar is gesloten.

Onali, nee absoluut niet. Ik zou alleen niet de schijn tegen mij willen hebben en dus nooit met een professionele relatie alleen in een ruimte belanden met een bed.
Zakelijk drankje mag wat kosten hopelijk. Anders vind ik het niet zakelijk meer.

Een professionele relatie vraagt om professioneel gedrag. Een potentiële klant neem je toch ook niet mee naar je hotelkamer? Waarom een collega dan wel?


Ik was er natuurlijk niet bij hè, ik kan me alleen voorstellen dat dit redenen zijn waarom je dat op je hotelkamer doet.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:30

Was ook niet persoonlijk hoor :) En ik wil TS haar man van niets beschuldigen maar ik zou alleen de schijn al niet tegen mij willen hebben en mijzelf niet in zo'n situatie plaatsen.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:33

Maar zou je het dan ook niet met een vrouwelijke collega doen? Naborrelen in je hotelkamer?

En wat als 1 van jullie 2 bi of lesbisch was geweest?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:34

Selka schreef:
Een professionele relatie vraagt om professioneel gedrag. Een potentiële klant neem je toch ook niet mee naar je hotelkamer? Waarom een collega dan wel?

Omdat je op vriendschappelijke voet staat met je collega's en je zelf van geen kwaad bewust bent? Noch er vanuit gaat dat je collega wel intenties heeft?

Zo veel redenen waarom je wel met je collega's een drankje kan doen op de hotelkamer zonder daar meteen de stempel "dit wordt seks" op te plakken.

Ik vind het best erg dat er door sommigen ook direct geswitcht wordt naar "hotelkamer = seks". Stel nou, jij denkt dit.. je collega denkt dit niet en jij maakt een avance/wordt afgewezen. Hoe zou jij dan zelf reageren?

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:35

Onali schreef:
Maar zou je het dan ook niet met een vrouwelijke collega doen? Naborrelen in je hotelkamer?

En wat als 1 van jullie 2 bi of lesbisch was geweest?

Ja weetje, persoonlijk zou ik al niet met iemand naborrelen in de bar omdat ik gewoon van mijn privacy houdt en dan dus op tijd naar mijn kamer zou gaan. Alleen.
Dus dat vind ik moeilijk te beantwoorden.

Ik vind het wel bizar dat dit soort dingen dus niet meer kunnen tegenwoordig omdat er een bepaalde verwachting aan vast hangt ofzo

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:37

Dioxide, ik heb al jaaaaren dezelfde vent en ben monogaam. Nogmaals ik zou de schijn niet eens tegen mij willen hebben en mijzelf dus nooit in zo'n situatie brengen.
Onali, ik borrel met geen enkele professionele relatie na dus ook niet met een vrouw. Ik vind dat geen professioneel gedrag.

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 14:38

Gooiske schreef:
Misschien werkt het in zijn voordeel wanneer jij eerlijk verteld aan politie of extern bureau dat hij niet eens kan presteren na het nuttigen van een biertje.
Of schrijf haar een brief waarin je dat vermeld, dat je het dan wel heel knap van haar vind dat het haar dan wel zou lukken?
Je schrijft ook dat je man vrouwelijke trekjes heeft en jij juist mannelijke, dan neem ik aan dat je man valt op vrouwen met mannelijke trekjes, dan is de volgende vraag, is vrouwelijke collega vrouwelijk of mannelijk en zal hij wanneer hij vrijgezel zou zijn voor dit type vrouw vallen?

Zijn toch dingen die ik zou benoemen bij het externe bureau of politie dat onderzoek doet, ook zou ik het bespreken met hr, dat ze hem een loer wil draaien omdat ze op zijn promotie loert.


Hij heeft gisteren een vertrouwenspersoon toegewezen gekregen. Hij wilde diegene meteen bellen om vragen te stellen over wat hij kon verwachten en wat hij zelf kon en mag doen, maar diegene werkt dus alleen op dinsdag en woensdag. Vandaag zou hij diegene weer bellen.

Mijn eerste reactie was ook dat we misschien een advocaat in arm moesten nemen, maar vanuit HR werd geadviseerd om dit niet te doen omdat er nog geen aangifte gedaan was. (?)

Zelf neem ik liever geen contact op met de vrouw, en hij zoekt ook op geen enkele manier contact met haar. Straks wordt dat verkeerd opgevat. Alles en elke vorm van contact wordt gespeeld via het externe bureau.

Mochten ze met mij willen praten, dan sta ik daar natuurlijk open voor.
Ik ken de vrouw in kwestie niet goed, dus ik heb eigenlijk geen idee wat voor type het is ..

Selka schreef:
Waarom moet een drankje in een kamer waar een bed staat en geen vreemde bijzijn plaatsvinden? Dat kan toch ook prima in de hotelbar. Wat is de toegevoegde waarde van een kamer?


Tja, ik werk met voornamelijk mannelijke collega's, en ook ik doe weleens een naborrel/sigaret in de hotelkamer. Vaak is de hotelbar al dicht en ik neem zelf vaak nog wat drinken mee vanuit huis, anders kan het nog weleens een kostbare bedoening worden. (Beide reizen we best veel voor werk)

Maar na dit voorval zou ik dit toch niet zo 1 2 3 meer doen helaas ..

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:41

Hr kan je wel wat adviseren maar die zijn gewoon schijtens benauwd dat ze , mochten ze je man er uit werken, ze een giga claim aan hun kont krijgen. Inschakelen die advocaat, in ieder geval het eerste gesprek aan gaan. Bijna alle bedrijven zitten niet te wachten op dit soort zaken en willen het vooral onder de pet houden dus ga niet meteen uit van de goede bedoelingen, ga uit van je eigen gevoel en kracht, niets gedaan?? Zeker je licht opsteken bij een goede advocaat.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:41

Je kan je op juridisch gebied advies beter laten leiden door politie dan HR ;)

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:42

TS, ik ben toch nog wel een beetje nieuwsgierig naar de gebeurtenissen die ertoe hebben geleid dat die vrouw de politie belde. Want naar wat jij vertelt was de situatie vriendelijk toen de vrouw ontkleed uit de badkamer terug kwam. Je man heeft toen uitgelegd dat hij geen plannen had om sex met haar te hebben en is toen weg gegaan. So far so good, zou je denken, je hebt elkaar verkeerd begrepen en klaar. Maar waarom heeft zij dan toch de politie gebeld?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:44

Selka schreef:
Onali, ik borrel met geen enkele professionele relatie na dus ook niet met een vrouw. Ik vind dat geen professioneel gedrag.


Gezellige boel daar.

Ik werk in de zorg en helaas heb ik geen hotelervaring hierin maar het zou mij echt geen bal uitmaken of we na zouden borrelen op een hotelkamer.

LiesxAnne
Berichten: 1459
Geregistreerd: 01-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:45

Mag ik vragen wat de politie tegen hem heeft gezegd?

Ik vind het namelijk erg vreemd dat de politie met een mogelijke "verdachte ' van een aanranding al in gesprek gaat terwijl er nog een aangifte kan komen.
Ook weet ik dat de politie hier een speciale afdeling zeden voor heeft welke dit soort aangiftes opneemt en het onderzoek daarna draait.

Mocht er wel aangifte komen dan zal er waarschijnlijk ook gepoogd worden om dna van jouw man van haar af te halen, danwel van haar lichaam of kleding. Werkt natuurlijk niet als zij dus al gedoucht heeft of haar kleding gewassen. Daarom lijkt het mij vrij nutteloos voor haar om later alsnog aangifte te doen.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:46

Selka, ik heb alleen maar mannelijke collega's en ook een vent thuis (die overigens ook veel in het buitenland is). Toch ga ik rustig met een collega op de hotelkamer wat drinken. De verhoudingen zijn gewoon heel duidelijk; ik heb een vent en je hoeft niks te verwachten.

Volgens jouw theorie van verdachtmakende situaties zou ik dus ook niet alleen in een afgesloten ruimte met een van m'n collega's kunnen zijn... Want ja, ook daar kan iemand aangerand worden.

Helaas heb ik zelf ook niet zo'n prettige dingen meegemaakt qua grensoverschrijdend gedrag (privé én zakelijk), maar ik ga hier nóóit zomaar vanuit bij mijn collega's.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 14-05-19 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 14:46

Pipodipo schreef:
TS, ik ben toch nog wel een beetje nieuwsgierig naar de gebeurtenissen die ertoe hebben geleid dat die vrouw de politie belde. Want naar wat jij vertelt was de situatie vriendelijk toen de vrouw ontkleed uit de badkamer terug kwam. Je man heeft toen uitgelegd dat hij geen plannen had om sex met haar te hebben en is toen weg gegaan. So far so good, zou je denken, je hebt elkaar verkeerd begrepen en klaar. Maar waarom heeft zij dan toch de politie gebeld?


Zoals ik het had begrepen was de collega redelijk beschonken. Maar die vraag blijven we zelf helaas ook stellen. Ergens onderweg naar huis in de auto heeft ze besloten de politie te bellen.

bigone schreef:
Hr kan je wel wat adviseren maar die zijn gewoon schijtens benauwd dat ze , mochten ze je man er uit werken, ze een giga claim aan hun kont krijgen. Inschakelen die advocaat, in ieder geval het eerste gesprek aan gaan. Bijna alle bedrijven zitten niet te wachten op dit soort zaken en willen het vooral onder de pet houden dus ga niet meteen uit van de goede bedoelingen, ga uit van je eigen gevoel en kracht, niets gedaan?? Zeker je licht opsteken bij een goede advocaat.


Ik denk dat we vanavond toch maar even de advocaat bellen voor een oriënterend gesprek, want je hebt daar wel een punt.

LiesxAnne schreef:
Mag ik vragen wat de politie tegen hem heeft gezegd?

Ik vind het namelijk erg vreemd dat de politie met een mogelijke "verdachte ' van een aanranding al in gesprek gaat terwijl er nog een aangifte kan komen.
Ook weet ik dat de politie hier een speciale afdeling zeden voor heeft welke dit soort aangiftes opneemt en het onderzoek daarna draait.

Mocht er wel aangifte komen dan zal er waarschijnlijk ook gepoogd worden om dna van jouw man van haar af te halen, danwel van haar lichaam of kleding. Werkt natuurlijk niet als zij dus al gedoucht heeft of haar kleding gewassen. Daarom lijkt het mij vrij nutteloos voor haar om later alsnog aangifte te doen.


Ik vond het inderdaad ook vreemd. De politie kwam binnen en vroeg of er iemand bij hem was. Toen vroegen ze of iemand de avond ervoor bij hem was en wie dat was.
Mijn man heeft gezegd dat er een vrouw op zijn kamer was. Door de schrik wist hij haar naam niet meer. De rest weet ik niet meer zo goed, mijn man eigenlijk ook niet waarschijnlijk van de schrik.

Mijn gedachte was ook dat ze op zijn minst toch de kamer hadden moeten doorzoeken en sporenonderzoek hadden moeten doen, maar er is dus eigenlijk niets spannends gebeurd. Later kreeg hij wel meteen een telefoontje van de leidinggevende van hun beide, die was dus ook gebeld door zijn collega.

Ik denk dat ze de vrouw eerst niet persoonlijk hebben gesproken, anders hadden ze moeten merken dat ze alcohol genuttigd had. Eigenlijk had ik verwacht dat er rectificatie zou komen nadat de roes was uitgeslapen.
Laatst bijgewerkt door CleanBandit op 14-05-19 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:51

Heel veel sterkte met de situatie, ik hoop dat jullie er goed uit gaan komen.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:56

Wat een nachtmerrie.

Ben in elk geval een advocaat.
Al is het maar om informatie te vragen.

Hopelijk komt de waarheid snel aan het licht.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:03

Ik zou zeer zeker een juridisch loket bellen, al is het enkel voor advies!

Ik lees hierboven "... nadat de roes was uitgeslapen". Mag ik vragen op wie dat slaat, de vrouwelijke collega of je man?

CleanBandit
Berichten: 73
Geregistreerd: 13-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 15:04

Autumnn schreef:
Ik zou zeer zeker een juridisch loket bellen, al is het enkel voor advies!

Ik lees hierboven "... nadat de roes was uitgeslapen". Mag ik vragen op wie dat slaat, de vrouwelijke collega of je man?


De vrouwelijke collega

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:29

Heftig...

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:37

Jeetje wat een lastige situatie zeg. Ik heb het ooit op mijn stage gehad dat iemand een valselijke beschuldiging kreeg. Was ook een raar verhaal, met een zelfmoordpoging erbij en uiteindelijk alleen maar verliezers (zaak geseponeerd).

Over het algemeen kan de politie een valse aangifte wel doorzien, want de waarheid kan het beste onthouden worden. Als het bij de zedenpolitie terecht komt, dan zijn die goed in het verhoren van beide partijen en wel weten wie de waarheid spreekt door non verbale signalen en de (details) van het gebeuren.

Zelf werk ik in mannenbolwerk, als ik extern slaap dan zorg ik er altijd voor dat ik geen alcohol drink en niet met een collega naar de kamer ga. Als vrouw voel ik mij kwetsbaarder en voorkom ik het liever dat het mogelijk ooit fout zou gaan. Andersom lijkt mij tegenwoordig het risico ook groot met het hele discussies rondom metoo.

Als hij het kan, zou ik toch even het hele vehaal op tekst zetten. Met daarna een paar keer nog doorlezen voor eventuele nieuwe inzichten.