Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:35

Amerikanen zijn tof haha.

In dit geval kwam het doordat ze recent bij haar zus in Eindhoven was geweest. Ik had het niet door omdat haar Nederlands best heel goed was.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:37

Vroeger keurde ik daar mensen ook op af. Maar ben er toch achter gekomen dat andere dingen veel belangrijker zijn dan een typefout. :o

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:39

1 typefout wel.... maar als iemand begint met Heey alles goet? Ben ik toch al klaar hoor :=

Duhelo

Berichten: 28562
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:41

Voor mij is er een giga verschil tussen typfouten ( ik doe er ook een hoop als ik te snel wil typen.) en effectief grammaticale fouten of dingen die gewoon verkeerd geschreven worden.
Die loiverd bv kan een typfout zijn, maar als die het altijd zo typt, dan denkt die écht dat het zo is.

DT fouten, me in plaats van mijn, dergelijke zaken vind ik heeeeeeeel erg cringy :+ .
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 25-01-21 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Diertjec

Berichten: 4624
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:42

Ik haak daar ook direct op af hoor, als ze spelfouten maken. Zeker het verschil tussen me en mijn. Ik krijg er kriebels van. Ik heb bijna 3 jaar relatie gehad met iemand die dat veel deed, nou echt nooit meer voor mij.

Ik had zaterdagavond leuke date, was gezellig, veel kletst en er komt nog vervolg als het goed is :D

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:45

Lau07 schreef:
Nou... Ik had dit weekend iets. Ik was al ongeveer een week aan het praten met iemand op Paiq. Vrij oppervlakkig, want ik had het best druk en had niet veel tijd voor of behoefte aan diepgaande gesprekken. Dus zondagochtend vraagt hij wat ik ging doen. Ik vertelde dat ik met de hond naar het strand zou gaan. Zegt ie ineens: Oké, leuk! Ik kom ook met de hond. Ik zag dat berichtje pas toen ik al op het strand was, anders had ik er nooit naartoe gegaan, ik vond het nogal heftig. Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik niet zo van zijn actie gediend was :o Gelukkig was het niet zo'n groot strand en waren er veel mensen aanwezig. Achteraf ben ik blij dat ik hem heb gezien, want hij zag er veel ouder uit en bleek dus 38 te zijn i.p.v. 25 zoals zijn profiel aangaf! Ik maakte er een grapje over om het aan te kaarten en toen kwam het er schoorvoetend uit. Wat een flapdrol zeg. :o


38 ipv 25?! Dat is wel een héél groot verschil. En spontane dingen kunnen best leuk zijn, maar ook daar zitten grenzen aan :=

Loived/laiverd is wel een streekgebonden dingetje, ik kan daar niet zo over vallen. Me ipv mijn of nog erger... 'ze' in plaats van 'zijn'. Gruwel %)

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:53

Gewone typefouten lees ik overheen, zeker als je intensief aan het appen bent, dat maakt niet uit. Maar het gaat wel om de echte taalfouten, me ipv mijn is afgrijselijk.

En ik dacht ook dat loiverd oid iets streekgebondens was. Maar goed soms serveer je iemand gelijk af, soms geef je het een kans, ligt denk ik ook aan de rest. Iemand kan vlekkeloos ABN typen maar als ie het alleen over zichzelf heeft en jou de hele tijd vragen laat stellen maar zelf nergens mee komt, ben ik er ook gauw klaar mee

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:00

Jeetje, wat een lef die gozer. Daar zou ik ook niet van gediend zijn. En liegen over je leeftijd, hoe kansloos.. 38 ipv 25. :roll:

Ik heb ook geen behoefte aan mannen die niet beschikken over enige competentie op het gebied van taal. :evaw:

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:07

Lau wat een griezel!!

Lau07
Moderator

Berichten: 1582
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:28

Als ik zijn leeftijd had moeten schatten had ik hem op begin 30 geschat denk ik, hij zag er best wel wat jonger uit. Maar inderdaad een enorme griezel. Ik heb toen ook gelijk maar mijn ouders en vriendinnen geappt om te zeggen waar ik was. Je weet maar nooit. :\

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:29

Heb je hem nog gesproken daarna?

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:30

Lau07 schreef:
Nou... Ik had dit weekend iets. Ik was al ongeveer een week aan het praten met iemand op Paiq. Vrij oppervlakkig, want ik had het best druk en had niet veel tijd voor of behoefte aan diepgaande gesprekken. Dus zondagochtend vraagt hij wat ik ging doen. Ik vertelde dat ik met de hond naar het strand zou gaan. Zegt ie ineens: Oké, leuk! Ik kom ook met de hond. Ik zag dat berichtje pas toen ik al op het strand was, anders had ik er nooit naartoe gegaan, ik vond het nogal heftig. Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik niet zo van zijn actie gediend was :o Gelukkig was het niet zo'n groot strand en waren er veel mensen aanwezig. Achteraf ben ik blij dat ik hem heb gezien, want hij zag er veel ouder uit en bleek dus 38 te zijn i.p.v. 25 zoals zijn profiel aangaf! Ik maakte er een grapje over om het aan te kaarten en toen kwam het er schoorvoetend uit. Wat een flapdrol zeg. :o


Gewoon 13 jaar liegen over je leeftijd :wow: Wat denk je dan dat je bereikt.. Een beetje naar is het wel.

Marocje
Berichten: 5610
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:35

Oh dat is wel heel raar! Hoe wist hij meteen welk (stuk) strand? Lijkt me echt heel erg awkward en dan ook nog liegen over dingen? >;)

Lau07
Moderator

Berichten: 1582
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:40

MB, ik heb hem daarna een berichtje gestuurd om te zeggen dat ik het echt niet oké vond dat hij had gelogen en dat ik het niet prettig vond dat hij ineens op het strand verscheen. Hij was zich van geen kwaad bewust (of dat speelde hij) want het is in zijn woorden "toch gewoon gezellig!". Heb toch maar even duidelijk gemaakt dat het zeer onprettig was.
Wat betreft het liegen over zijn leeftijd zei hij dat hij niet verwacht had dat hij op zijn 38ste nog vrijgezel zou zijn en geen familie zou hebben, en dat hij dacht dat vrouwen hem een loser zouden vinden omdat hij nog niet zoveel had bereikt in zijn leven. Ik vroeg toen hoe het kwam dat hij nog alleen was en toen zei hij dat hij altijd te lief was voor vrouwen en dat ze allemaal een "bad guy" willen. Nadat hij dat zei verdween al mijn sympathie als sneeuw voor de zon. :o Ik heb gewoon gedag gezegd en hem geblokkeerd.

Marocje, hij wist welk strand het was omdat ik hem wat tips had gegeven over waar je lekker kunt wandelen met de hond. Dus ik had heel specifiek gezegd "strand X Y daar kom ik heel vaak". Hij probeerde me een beetje het gevoel te geven alsof ik hem had uitgenodigd door dat te zeggen terwijl dat echt niet zo was. :\

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:43

Oohhh alle alarmbellen gaan af. Goed dat je het direct hebt afgekapt en hem hebt geblokkeerd. Brrrrrrr.

Diertjec

Berichten: 4624
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:46

Brrr wat eng Lau, heel brutaal ook van hem. Ik zou er ook niet van gecharmeerd zijn en dan het liegen over z'n leeftijd :n

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:47

Bahhhh wat een kneus!

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:51

Yonker schreef:
1 typefout wel.... maar als iemand begint met Heey alles goet? Ben ik toch al klaar hoor :=


Omg. :')

Het is ergens wel een beetje oppervlakkig, maar mijn ex had ook dyslexie en dat werd steeds erger want hij deed er op een gegeven moment ook geen moeite meer voor. Als ik nu nog ergens het woordje meschien zie staan gaan mijn nekharen overeind staan.. memories. :')

Marocje
Berichten: 5610
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:51

Wat een eng ventje. Iemand die totaal niet ziet waar ie mee bezig is... :n

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:52

Mensen voelen zich altijd persoonlijk aangevallen maar d/t kan een dyslect gewoon leren. :+

Maar ik kan er ook niet tegen. :P

Duhelo

Berichten: 28562
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:59

Oeh, ik krijg de kriebels van het strandmannetje. Ik zou ook not amused zijn als die zomaar komt mee-wandelen (maargoed, ik zou een hoi zeggen en dan lukraak de andere richting op gaan. Ik wandel enkel samen met iemand als ik dat voorheen afgesproken heb. Scheelt dat mijn hond ook niet zo lief is, dus dichter dan 5 meter raken ze sowieso al niet :+ .

En 13 jaar liegen over leeftijd? Goede basis voor een relatie dat. Red flag -alert, just run!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:33

Incel alarm

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:49

MarlindeRooz schreef:
Mensen voelen zich altijd persoonlijk aangevallen maar d/t kan een dyslect gewoon leren. :+

Maar ik kan er ook niet tegen. :P


Aangevallen wil ik niet zeggen, maar wel onbegrepen. Iemand met dyslectie kan dit echt niet leren.. trust me I've tried ;)

Liegen vind ik sowieso een no go. het blijft ook niet bij 1 leugen meestal

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:56

Mijn partner heeft dyslexie, het is niet iets waar je overheen groeit ofzo. De moeilijkheid zit 'm ook niet in d/t maar hoe je een klank spelt bijvoorbeeld.

Als mensen met dyslexie slecht gaan op wat je zegt, moet je het misschien als feedback zien en even onderzoeken wat dyslexie precies is?

xPareltje

Berichten: 942
Geregistreerd: 14-02-18

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 16:01

Oh help.. waarom zijn mensen zo ontzettend wanhopig :') Ik zit al een tijdje niet meer op tinder en ineens hebben mensen mij opgezocht op facebook en gaan mij massaal via daar berichten sturen :')