Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:43

Wij hebben Line geïnstalleerd op onze mobiel, werd geadviseerd vanuit het bedrijf. WhatsApp etc wordt ginds blijkbaar vaak geblokkeerd. Messenger werkt ook nog zegt hij.

Vannacht voor het eerst ietwat deftig kunnen slapen. Nog weinig puf om dingen te doen maar hou me er wel aan om toch 1x/dag buiten te komen. Vandaag staat er rondje paard op de agenda. Morgen met de fiets naar de stad met mama, rondje winkels kijken en 's avonds groepsles op de club. Woensdag wss paardenvoer halen, donderdagavond clubles en vrijdag privéles.


Lijkt druk, is het niet. Zo heb ik iets om op te focussen en ook weer om de regelmaat wat terug te krijgen.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:23

Nou, aflossing komt in zicht. Extra reis wordt opeens niet meer over gesproken. Eind volgende week.

Varekaj hoe gaat het nu bij jou?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:05

Begin weer wat op mijn pootjes te komen, ben nog een week thuis. Wil dan proberen werk te hervatten.

Vriend zit 1,5 week in quarantaine en is het spuugzat. Maandag mag hij de kamer verlaten, als het goed is kan hij dan ook aan boord. De termijn... Tjah. 6 weken is ergens half juli. Hun visum is 90 dagen geldig dus de kans is redelijk groot dat ze dat helemaal gaan benutten en dan is de terugkeer pas rond 22 augustus. Balen natuurlijk maar we weten dat dit soort fratsen niet nieuw zijn.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:19

Kan me voorstellen dat je na 1,5 week alleen op een hotelkamer zit er wel klaar mee bent.

Aflossingen zijn altijd een dingetje, daar zijn we al aan gewend gelukkig.

Wel fijn dat je weer een beetje op je pootje aan het komen bent. Niet te snel terug beginnen he? Of in ieder geval niet fulltime.

Ik heb nu dus een drukke week, gelukkig heb ik deze keer de boel een beetje beter bij kunnen houden Moet alleen nog vanalles terug brengen wat ik mee naar mijn huis had genomen. maar dat is inladen en opruimen. En dan waarschijnlijk nog een beetje boodschappen doen. Al is het hopelijk alleen ophalen toch wel handig dat pick up systeem van de jumbo.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:26

Ik ga niet meer naar fulltime hoor, en waarschijnlijk ook niet meer in de zorg. Of toch niet op de plek waar ik nu werk. De kans bestaat dan echter dat ik ook terug moet naar 20u ipv 30 en dat is dan wel een domper.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:32

Vanmorgen bericht gehad..dinsdag is maatje weer thuis. Maar dan eerst coronatest voor hij iemand wil zien.dus moet nog even langer wachten voor ik hem zie.

Varekaj hoe ging het van de week?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:08

Overstap hotel-schip is goed gegaan, hij is intussen aan het werk. Ze zijn nog niet uitgevaren, denk dat dat volgende week ergens zal gebeuren.
Terugkeer is ergens tussen 24/7 en 22/8 maar we verwachten eerder rond 22/8.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:36

Maatje is thuis. Nu bijkomen van de reis en dan hopelijk is hij snel weer een beetje "thuis".

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 23:58

Fijn Eva! Is je maatje alweer een beetje geacclimatiseerd?

Ons schip is sinds woensdag weer voor een paar weken thuis voor de jaarlijkse kleine klusjes en reparaties. Normaal drie weken, nu een krappe twee weken omdat we deze zomer nog een week extra vakantie willen opnemen. Aanstaande donderdag gaan we er even voor vier dagen tussenuit, een korte wandelvakantie in Luxemburg. Heerlijk om even zorgeloos samen te zijn :) .

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:38

Ik kom ook even binnenvallen hoewel ik eigenlijk niet meer echt actief ben hier, lees ik nog wel eens wat.
Goede tips staan hier! Mijn situatie is ietsjes anders... Ik zal even kort de situatie schetsen:
Ik ben in februari 5 weken naar Bali geweest toen ik in een moeilijke ingewikkelde scheiding zat verwikkeld, waarin ik helaas achter heel veel leugens van mijn ex ben gekomen waardoor vertrouwen compleet weg was na 12 jaar samen te zijn geweest.

In Bali wilde ik gewoon lekker tot mijzelf komen, ik werkte daar op een stal en wilde vooral niks weten van kerels, mijn plan was om lekker 2 jaar gewoon met mijzelf bezig te zijn :+
Nou dat was compleet mislukt, want op dag 2 kwam ik iemand tegen, waar in de eerste instantie niks van wilde weten, maar vriendschappelijk stond ik wel open voor contact.
Toch helemaal verliefd geworden op deze persoon, had zelf ook een moeilijke scheiding doorgemaakt en de hele 5 weken zijn we samen geweest, ik moest overdag gewoon werken maar buiten werk waren we samen.
Ik had nooit gedacht dat ik weer verliefd zou worden, en ik wil nu graag emigreren naar Australië (hij is Australisch) zodra het weer kan met de Corona. We hadden dit al besloten, en thuis kwam ik er ook nog eens achter dat ik zwanger was van hem.
Absoluut niet gepland en onhandig gezien de situatie, mijn scheiding was niet niet eens rond door de Corona, maar het kindje is wel gewild, met mijn ex was ik al 4 jaar bezig met kinderen krijgen, achteraf maar goed dat dat niet gelukt is...

Hoe dan ook we zijn nog steeds helemaal verliefd en spreken elkaar ondanks het tijdverschil 2x per dag, hij is er bij met de echo's van ons meisje via facetime en hij is heel erg betrokken. We zijn nu al bijna 5 maand niet samen, en ik mis hem ontzettend, maar toch wordt onze band elke dag nog steeds sterker.
Het is even de vraag wanneer ik richting hem kan vertrekken, maar waarschijnlijk gaat dat niet meer lukken voor mijn bevalling, en gaat hij proberen hier te komen in november (ik ben 22 november uitgerekend) en hij wil dan lang verlof van 3/4 maand opnemen op zijn werk, zodra we samen als gezin naar Australië kunnen vertrekken.
Moeilijke situatie, maar ik probeer ondanks alles maar gewoon positief te blijven en uit te kijken naar wanneer we elkaar weer kunnen zien!

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:52

@Gem: Maatje is redelijk thuis. wel houdt hij ruime afstand van iedereen dus het voelt nog niet heel erg vertrouwd maar dat komt nog wel.

Schip in onderhoud moet ook gebeuren denk ik. Wel fijn dat je een paar dagen weg gaat. En dan nog het vooruitzicht om in de zomer nog een week vakantie te hebben.

Zelf heb ik besloten om vanaf deze week wat vaker naar kantoor te gaan. Ook mijn ouders hebben aangegeven dat ze wel weer op kunnen passen. Word ondertussen een beetje ongedurig van het thuis werken en niet de dingen kunnen vragen die nodig zijn.

@Varekaj: Vriend zal blij zijn dat hij "los" mocht. Zo opgesloten zitten op een hotelkamer pfff.
Hoe gaat het met jou? Terug aan het werk of nog niet?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:29

Ik ben vorige week herstart, 30u in administratie/onthaal gecombineerd met mijn normale functie. Het is nog niet echt druk, dus ik red het voorlopig redelijk goed :) Het scheelt dat ik mijn normale job door en door ken, dat geeft veel steun en houvast met alle bijzonderheden die er door Corona bijkomen.

Morgen hoop ik wel mijn uren te kunnen overlopen. Heb een aantal fouten gevonden die ik toch écht wel verduidelijkt wil hebben. Zo is er oa jaarlijks verlof opgeschreven terwijl die dag mijn zondagsrust hoort te zijn...
Vriend zit intussen aan boord, project heeft vertraging door vanalles en nog wat maar hij kan gewoon werken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:55

Hey dames,

Hoe gaat het hier intussen? Iedereen nog een beetje overeind?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:31

Hee, heel lang gelden dat ik dit topic in mijn lijstje terugzag. Ik heb jullie wel gemist! :o

Hier gaat het eigenlijk best goed. Corona heeft ervoor gezorgd dat vriendje en ik beiden minder werk hadden, en dat veel evenementen die wij schieten zijn afgelast. Dat is wel naar, maar we redden het financieel wel. Rally's zijn ook afgelast, dus hij is dit jaar gewoon in NL en dat doet goed. Hij mist het wel, maar hij vermaakt zich nu op de hei met helikopters van oefenterreinen bij defensie. Ik ben daar wel even gerust om, want ik merk dat we nu echt meer naar elkaar groeien en elkaar beter leren begrijpen. We hebben daar nu de tijd voor. Dan merk je plotseling toch een aardig verschil.
Tot hij weer op pad gaat volgend jaar. Of volgende maand een klein werkweekje. Dat valt te overzien vergeleken met drie weken.. Ik wen er niet altijd even goed aan, zo lang. Maar voor nu gaat het goed en heb ik vertrouwen in de toekomst. :o Komend weekend rijden we naar onze vakantie. Geen woestijnen, zoals hij graag heeft. Maar de berglandschappen en gletsjers waar ik dan weer kind aan huis ben. :D Samen avonturieren zoals we graag doen. <3

Alles goed met jou, Varekaj?
En de rest? Allemaal de gekke periode goed doorgekomen?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 01:11

Zo, da's idd lang geleden! Heb wel lang in de meeleesmodus gezeten moet ik zeggen :o

Hier gaat het helaas niet allemaal van een leien dakje. Veel spanning in huis ala hij thuis is, allebei dood op en gezien de huidige toename in Coronagevallen lijkt het er op dat rusten er niet in zit voor ons beiden. De luchtvrachtsector is afgelopen maanden geëxplodeerd en dat zal straks wellicht weer gebeuren, mocht het passagiersverkeer weer lamgelegd worden.

@ Canon: wat mooi dat ondanks dat jullie minder werk hebben, jullie wel naar elkaar aan het groeien zijn. Alvast een hele fijne vakantie gewenst!

@ Varekaj: hoe verloopt alles met je combi functie?

nardxash

Berichten: 4032
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 05:05

Dat is lang geleden!

Hier is het ondanks dat door de corona weer stijgt redelijk stabiel.
Bij vriendlief komen er zowaar weer wat tourritjes binnen.

In de zorg is het momenteel lekker druk veel collega's op vakantie dus veel aan het werk.
@canon wat mooi dat jullie naar elkaar toe groeien!

@dioxide wat enorm balen zeg! Sterkte in deze moeilijke tijden!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:05

Hier alles gewoon zijn gangetje, het 'nieuwe normaal' voor ons is dat ik meer aan boord ben dan voor-corona. De kinders allemaal over naar het volgende studiejaar en zijn op vakantie of aan het werk. Ik verdeel mijn tijd dus tussen man / schip, mijn paard en hond, huishouden en schrijfwerk voor Hoefnet en het blad MenSport.
Komend weekend krijgen we een nieuwe volmatroos aan boord voor 8 weken. Mijn man zal hem nog veel wegwijs moeten maken, dus ga ik naar boord om het stuur over te nemen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 07:38

Tijd geleden inderdaad! :D

Hier heeft het nieuwe normaal ook zijn weg gevonden (of is aan het vinden).

Mijn vriend en ik zien elkaar gelukkig weer. We hebben daartoe besloten sinds begin mei. Wel houden we de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten.

We hebben een nieuwbouwwoning gekocht waarvoor we morgen gaan tekenen. Corona deed ons beseffen dat we heel graag de volgende stap wilden zetten.

As we speak liggen we in bed van de B&B van mijn beste vriendin (in Frankrijk) daar zijn we voor een paar dagen.

We hebben uiteindelijk 2 maanden zonder elkaar doorgebracht. Een hele bijzondere tijd. Ik zat thuis (drama onderwijs op afstand te geven) en vriendlief kon doorwerken. Soms wrong dat best.

Hopelijk gaan we niet terug naar een lockdown, dat zou vooral voor mij weer een flinke stap achteruit zijn. Maar we zullen zien. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:33

Fijn dat het bij de meeste zo goed lijkt te verlopen en zelfs positieve kantjes heeft :D

Mijn vriend zit nog steeds in Taiwan, nu week 10. Normaal kwam hij 7/8 naar huis maar de kans is zowat onbestaande dat het zal doorgaan. Ze zijn ginds enorm van de regels en papierwerk, dat zit elkaar in de weg én... Er is een collega van het project op land positief getest vlak voor die naar huis zou gaan. Het schip heeft er nooit contact mee gehad maar het bedrijf heeft zowat alles moeten stilleggen, alle onshore collega's in quarantaine en testen etc.
Een hele gigantische soep dus. We verwachten dat als het nog even duurt dat hij van Taiwan niet meer naar huis zal komen maar rechtstreeks naar het volgende project in Griekenland zal moeten. Dan zie ik hem niet voor half/eind oktober.

Mijn nieuwe "functie" valt mee en valt tegen. Ik heb bezigheid, ik kan er prima mijn draai in vinden en fijn werken met collega's.
Het valt "tegen" omdat families ronduit onbeschoft worden als ze op bezoek komen. De richtlijnen doen naleven is als in een put vol slangen springen en hopen dat je niet gebeten wordt. Voor opnames verwachten mensen mirakels, dat we door Corona zomaar iedereen met open armen ontvangen. Niet begrijpen dat sommige afdelingen allang weer volzet zijn. Heel nonchalante mensen ook qua afspraken maken/nakomen zoals wanneer iemand moet komen voor opname: te laat komen, documenten niet bij hebben, met 5 aan de deur staan terwijl duidelijk is gezegd dat er alleen in absolute noodzaak er 1 begeleider mee naar de kamer mag.

Maar het lukt nog om het mentaal te verteren. Het is zwaar, dat wel. Ik heb echter komende maandag een dagje vrij voorzien en in november 3 weken en nog 1 week over, dus als ik even moet bekomen dan kan dat.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:19

Maatje is thuis en we hebben het gezellig, veel bbq-en en genieten van de rust.
kinderen waren 2 weken bij hun vader en was zelf nog aan het werk. Sinds gister zijn de kinderen er. Dus nu zelf ook vakantie.
Heb wat dingen gepland staan. Probeer het er het beste van te maken.

Maatje had nog met kantoor contact gehad maar daar konden ze niets zeggen of en wanneer hij weer weg moet. Einde verlof zo rond 8 september. We zien het allemaal wel.

Als ik alles zo lees heeft het voor de meeste toch wel positieve dingen gebracht deze periode van verplicht thuis blijven. Varekaj voor jou misschien wat minder omdat vriendlief niet thuis kan komen nog.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 22:34

Hier is het wederzijds respect voor elkaar en elkaars job alleen maar gegroeid en ook de waardering wat we voor elkaar over hebben. Omdat dat door/dankzij Corona gewoon best wel "in your face" werd geduwd.
Zaken waar eerder discussie over was, daar zijn we het nu roerend over eens met elkaar. Dus ja, het is best pittig en balen dat hij nog wel even weg is. Ik mis hem toch wel, en prop bijgevolg mijn dagen goed vol. Al hou ik wel in de gaten dat ik mezelf niet weer voorbij loop.

Wanneer hij echt naar huis komt regel ik minstens 1 dag verlof. Hij heeft door onenigheid ginder over het werk een mentale krak gehad en dat zit 'm toch wel diep (er wordt actief gevraagd om te prutsen met de data, waar hij pertinent tegen is maar niks tegen kan beginnen).
Dus ik voorzie me erop dat hij me thuis nodig gaat hebben.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:07

Kantoor heeft gebeld en vertrek staat nu ergens tussen 5 en 8 september afhankelijk van de lading die er komt. Ergens opstappen in Japan ofzo Dan naar Oost China en dan bovenlangs naar Europa. Komt dus weer al snel dichterbij de datum van vertrek.

Helaas werd ik vanavond gebeld door mijn stalbaas en is de pony op een of andere manier door de draad gegaan. Toch maar de veearts laten komen en de dame is 3 hechtingen rijker.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:25

Hier is vriend nog steeds weg... We zitten op week 12. Dubbele van normaal en er komen er nog minstens 2 bij. Er is ginds vanalles gebeurd intussen en vandaag is 14 dagen quarantaine aan boord van het schip in gang gegaan. Als nadien iedereen negatief getest wordt mogen ze normaal van boord.
Nadeel is alleen dat hij voorzien is vanaf 12/9 in Griekenland tot 13/10 (minstens) en ginds ten laatste 6/9 moet zijn voor voorbereiding. Kans is bijgevolg heel groot dat hij vanaf Taiwan rechtstreeks naar Griekenland moet, want die vragen ook negatieve test en het is praktischer om hem direct door te sturen dan hem naar huis laten komen en voor amper 4-5 dagen een vervanger te zenden.

Van mij mag heel die Corona de boom in hoor.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:26

Nou waar we eerst dachten dat maatje al lang en breed op zee zou zitten is hij nog steeds thuis. Helaas wel al 2x voor een negatief testresultaat naar Rotterdam gemoeten. en ondertussen dus ook al zeker 2x tegen iedereen verteld dat hij weg zou gaan. Telkens een paar uur voor vertrek geannuleerd wegens vertraging van het schip.
Doet ons beide geen goed eerlijk gezegd. Maar goed zoals het er nu naar uit ziet is het dan zondag echt zo ver. Dan duurt het weer zeker 4 maanden voor hij weer terug is.
Dit verlof is wel heerlijk geweest. Vooral veel bbq-en, eten halen en wanneer mogelijk op restaurant. Het zal wel weer flink wennen zijn als hij echt weg is...
Gelukkig heb ik nog genoeg te doen en is het op het werk ook super druk en kan ik meer werken als mijn vaste 32 uur. (al doe ik dat liever niet)

Varekaj, hoe is het met jou vriend is die nog tussendoor thuis geweest of gelijk door naar de volgende plek?

Corona / Covid daar zijn we wel een beetje klaar mee maar nu met het vertrek echt voor de deur toch wel heel voorzichtig omdat als het allemaal volgens planning gaat ze bovenlangs rusland waar dus niets is terug naar europa komen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:48

Zijn er nog nieuwe corona-technische ontwikkelingen bij jullie?

Gelukkig is het goederenverkeer van / naar Duitsland nog steeds toegestaan, dus met een verklaring van de opdrachtgever kan ik naar boord. Momenteel ben ik thuis (ben tien dagen geleden door mijn rug gegaan en het wordt helaas, vooral door niet stil kunnen zitten, alleen maar erger) en kan ik nog niet richting schip vanwege de reisafstand. Maar mocht er een echte lockdown komen, dan vertrek ik naar het schip. De kinders (alle drie 18+) redden zich prima zonder een mams waar deels voor gezorgd moet worden.