Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 18:12

Varekaj schreef:
Hierna is het nog 10 dagen en dan is hij normaal weer voor 6 weken thuis. Ik zit wel met de handen in het haar hoe ik het dan allemaal ga combineren. Ben sedert zijn vertrek best intensief aan de slag gegaan met mijn 2 paarden en ik zou dat wel willen blijven behouden. Alleen kruipt daar aardig wat tijd in... en dan volg ik ook nog 2 avondopleidingen. De ene loopt nog tot begin februari, de ander is eentje van 5 lesavonden en niet wekelijks.

Lekker druk dus := Al kan ik het vast wel goedmaken door alles wat ik leer in die lange opleiding op hem te oefenen. Ik doe namelijk een opleiding tot masseur :Y) Maar goed. Al bij al gaan er dus aardig wat dagen zijn dat ik nauwelijks thuis ben, en dat zou weleens voor wrevel kunnen zorgen.

Maar hij kan je toch niet kwalijk nemen dat jou leven gewoon door gaat, ook al is hij thuis?

Ik heb een tijdje niet meer gereageerd, vooral omdat ik het gevoel heb dat ik niks te klagen heb aangezien mijn vriend nooit zo lang weg is als jullie mannen.
Hij is van de zomer overgestapt van bedrijf. Eerst was het 2 weken op en 2 weken af en nu is het 1 week op en 1 week af. Het was eerst wennen om zo kort thuis te zijn maar tegelijk is hij ook maar steeds 1 week weg. Het is eigenlijk best prima zo. :o

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:14

Varekaj schreef:
Ook best bijzondere job! Bij jullie zit het dus nog anders in elkaar. Toch boeiend om te zien dat er best veel jobs nog zijn waarbij de partner vaak van huis is en dan werkregimes in alle mogelijke vormen en maten.

Vriend is aangekomen in Oostende, ik ga vanavond die kant op. Dus drukke dag vandaag: zo dadelijk naar de paarden om te voeren, rijden en mesten. Dan in huis opruimen en poetsen en zorgen dat ik tegen 16u kan douchen en omkleden. Het is toch een uur rijden, hem oppikken om iets over 18u en wat gaan eten.
Ik kijk er enorm naar uit om hem te zien, alleen die lange terugrit vind ik minder. Zo in het donker op de autosnelweg, er zijn minder saaie dingen dan dat.

Fijn dat hij is aangekomen!
Hele fijne tijd samen!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 01:14

Met drukke dagen bedoel ik drukker dan anders.
Dinsdag, woensdag en donderdag ben ik sinds kort weg van 7u30 en pas thuis tussen 20u en 23u. Maandag en vrijdag ook weg tussen 8u en 19u. En dan tijdens het weekend ook meestal minimaal 3u naar stal. Dan blijft er niet zoveel tijd samen meer over hoor :P

Gelukkig is het tijdelijk. Na januari zijn de opleidingen gedaan en komt er doordeweeks weer wat tijd vrij.

Was zo fijn om hem al een avondje te zien! Hebben wel gelachen om mijn navigatiekunsten: gps stuurde me om God weet welke reden steeds naar de foute kant van de kade waar ik dan moest oversteken. Alleen zat daar geen brug op die plek. Hij lag dan ook plat toen ik 'm belde "ik zie je bootje op 50m liggen. Er zit alleen wat water tussen". Gelukkig best snel de goede toegang toch gevonden :)
Nog 10 dagen. Ik ga kruisjes zetten op de kalender.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:36

Wat een goed nieuws bij iedereen.

Varekaj, herkenbaar hoor dat ze er maar van uit gaan dat je alles laat voor hun. Hier ook al over gehad.

Maatje is vandaag weer lekker aan het klussen bij een kennis. En kan wel nachtwerk worden. Dat doet hij graag dus lekker laten gaan.
Donderdag het theaterbezoek was geweldig, hotel was redelijk en vrijdag nog wat gewinkeld in Breda. We hebben genoten.


Helaas gister heftige woorden met mijn zoon van 14 gehad en maatje is door dochter gebeld van het gaat niet goed met mama kan je komen? We hadden een discussie over telefoongebruik, en zijn puberale gedrag... kom er niet doorheen. Is ook niet niets natuurlijk een scheiding verweken en dan ook nog wat gezondheidsklachten bij papa. Dus vannacht niet veel geslapen en afscheid van zoonlief is niet zo fijn gegaan. Hopelijk over een week een stuk beter.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:34

Mijn man is er wrs met het familie-Sinterklaasfeest (traditiegetrouw de laatste zaterdagmiddag vóór of op 5 december) weer niet bij. Hij zit momenteel met het schip in Straubing, moet morgen of overmorgen nog lossen en zal daar ook deze week geladen moeten worden. Te ver weg om even voor een dag naar huis te komen en te duur om er twee of drie dagen vrij voor te nemen. Niet leuk, maar ben het inmiddels gewend.
Dochter is er ook niet bij, doet sinds haar tiende een dansopleiding en zit in de week voor Sinterklaas altijd in de wintervoorstellingen. Maar dat hoort nou eenmaal bij het 'vak'.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:55

Zaterdag heerlijk genoten van ons avondje samen :D Hoe een paar uurtjes je batterijen toch zo weer kunnen opladen!
Woensdag moet hij met een bootje vanaf in schip naar een ander schip bij Vlissingen voor een week. Dus volgende week woensdag komt hij thuis *\o/*
Nadeel is wel dat ik die dag tot 17u werk en nadien nog naar stal moet, dus niet thuis voor 19u. En die week late diensten met donderdagavond na werk direct door naar opleiding en vrijdag idem aan woensdag.
Baal er best wel van dat we de eerste dagen bar weinig samen gaan kunnen doorbrengen. Denk erover om hem stiekem te verrassen op zondag met een luxe ontbijtje thuis.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:16

Eva1975 schreef:
Wat een goed nieuws bij iedereen.

Varekaj, herkenbaar hoor dat ze er maar van uit gaan dat je alles laat voor hun. Hier ook al over gehad.

Maatje is vandaag weer lekker aan het klussen bij een kennis. En kan wel nachtwerk worden. Dat doet hij graag dus lekker laten gaan.
Donderdag het theaterbezoek was geweldig, hotel was redelijk en vrijdag nog wat gewinkeld in Breda. We hebben genoten.


Helaas gister heftige woorden met mijn zoon van 14 gehad en maatje is door dochter gebeld van het gaat niet goed met mama kan je komen? We hadden een discussie over telefoongebruik, en zijn puberale gedrag... kom er niet doorheen. Is ook niet niets natuurlijk een scheiding verweken en dan ook nog wat gezondheidsklachten bij papa. Dus vannacht niet veel geslapen en afscheid van zoonlief is niet zo fijn gegaan. Hopelijk over een week een stuk beter.

Jeetje wat heftig!
Hoop dat het inmiddels wat beter gaat wat betreft de omstandigheden!

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:17

Varekaj schreef:
Zaterdag heerlijk genoten van ons avondje samen :D Hoe een paar uurtjes je batterijen toch zo weer kunnen opladen!
Woensdag moet hij met een bootje vanaf in schip naar een ander schip bij Vlissingen voor een week. Dus volgende week woensdag komt hij thuis *\o/*
Nadeel is wel dat ik die dag tot 17u werk en nadien nog naar stal moet, dus niet thuis voor 19u. En die week late diensten met donderdagavond na werk direct door naar opleiding en vrijdag idem aan woensdag.
Baal er best wel van dat we de eerste dagen bar weinig samen gaan kunnen doorbrengen. Denk erover om hem stiekem te verrassen op zondag met een luxe ontbijtje thuis.

Heerlijk zeg!
Balen van de late diensten, en denk dat zo luxe ontbijtje een heel goed idee is om hem te verrassen.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:20

Hier gaat het goed, morgen heeft vriendlief rijtest bij de andere werkgever en praktische zaken bespreken en dan is alles zo goed als geregeld.
Hij is er helemaal klaar mee op de zaak..
Communiceren word steeds slechter en gaat steeds meer op een kleuterklas lijken.

Hopen op het beste morgen..

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 09:16

Succes voor je vriend vandaag nardxash!

De mijne gaat er iig niet over klagen dat hij gelijk goed gaat kunnen uitslapen als ik zoveel weg ben..

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:19

Succes voor je vriend vandaag! Ik hoop op een mooi nieuw begin bij zijn nieuwe werk. :D

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:00

dankjulliewel!

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:39

Puberzoon is gewoon even niet te doen. En wisselen tussen mij en papa maakt het niet beter geloof ik. Mag niets zeggen van zijn telefoongebruik (spelletjes en youtube) en zijn persoonlijke hygiëne (douchen doet hij liefst niet en schone kleding is ook niet nodig) . Papa maandag naar het zh voor hartonderzoek. Alles speelt mee natuurlijk.

Maatje stond maandagavond opeens met eten in huis. En trok gelijk alle keukenkastjes open en begon met eten maken. Als in dat ik beter voor mezelf moet zorgen (zegt er eentje wat maar goed) Daarna nog een uur gewandeld. Ook wel fijn.
Vrijdag gaan we in ieder geval de laatste laminaatvloer leggen in mijn huis. En dan zijn gereedschap terug naar zijn huis.

Nardxash: Hoe is het gegaan bij je vriend?

Varekaj: Bijtanken als je er niet bent zal hij niet over klagen maar daarna? Nou ja als je heb verwend met goed eten zal het allemaal wel meevallen....

Gem: Leuk is het niet om daar alleen naar toe te gaan.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:23

Alles is goed gegaan!
Vriend is met vlag en wimpel geslaagd voor de rijtest en mag morgen contract tekenen en per 1/1/2020 gaan beginnen bij de nieuwe werkgever!

Meer rust, maand van te planning qua rustdagen.
Helemaal trots op mijn mannetje! <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 00:51

*\o/* dikke last van je schouders zeker?

Eva: idd, zorg goed voor jezelf!

Het is gelukkig maar tijdelijk dat het zo druk is. Eind januari zijn beide opleidingen afgelopen.
In de laatste week is zijn werkschema weer aangepast :roll: Iets met alweer kapot materiaal enzo en een nutteloze verplaatsing naar ander schip (en weer terug)..
Hij werkt nu van 12u tot middernacht. Al zitten grappen dat dat de ideale overstap is naar zijn vakantieregime, hij is nogal van het lang slapen :))

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:48

Varekaj schreef:
*\o/* dikke last van je schouders zeker?

Eva: idd, zorg goed voor jezelf!

Het is gelukkig maar tijdelijk dat het zo druk is. Eind januari zijn beide opleidingen afgelopen.
In de laatste week is zijn werkschema weer aangepast :roll: Iets met alweer kapot materiaal enzo en een nutteloze verplaatsing naar ander schip (en weer terug)..
Hij werkt nu van 12u tot middernacht. Al zitten grappen dat dat de ideale overstap is naar zijn vakantieregime, hij is nogal van het lang slapen :))


Dat kan je wel zeggen!
Scheelt ook dat hij bijna daar geen buitenland werk heeft

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 09:20

Eva, wat je zoon betreft.... is het geen optie om hem even te laten doen? Hij zal door vrienden/klasgenoten vanzelf wel aangesproken worden op vuile kledij en ongewenste geurtjes. Welke leeftijd heeft hij nu? Soms is het gewoon beter om ze dat zelf even te laten ondervinden en het is nu niet iets waarbij hij zichzelf in gevaar brengt.
Door ruzie te maken los je in ieder geval niets op.

Nog 6x slapen en hij is weer thuis... dat betekent dit weekend grondig poetsen en opruimen :P
Bij nazicht blijkt enkel volgende week nog zo druk, dan is het les 3 van de 5 al van de ene opleiding. En dan is het nog 1x ergens halfweg december en 1x half januari.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:40

Morgenavond zitten wij weer samen op de bank *\o/*

Hij dacht me zaterdag op de kast te jagen met een berichtje "schat, moet een week langer werken en op andere locatie". Was er even narrig om, maar al gauw vertelde hij dat het gewoon een weekje bureauwerk is op kantoor. Dus wel gewoon elke avond thuis gelukkig.

Zondag flink opgeruimd, met stofzuiger rond gegaan en strijk weggewerkt. Gisteravond met de mop rond en laatste opruimdingetjes. Straks gaan de lakens de was in en vanavond vers op bed, zijn favo pijama ligt klaar. Zou alleen vandaag nog ergens boodschappen moeten doen maar heb best drukke ochtend... vanavond en morgen kan ik niet.

Eindelijk weer wat mannelijke charme in huis :D

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:02

Varekaj schreef:
Morgenavond zitten wij weer samen op de bank *\o/*

Hij dacht me zaterdag op de kast te jagen met een berichtje "schat, moet een week langer werken en op andere locatie". Was er even narrig om, maar al gauw vertelde hij dat het gewoon een weekje bureauwerk is op kantoor. Dus wel gewoon elke avond thuis gelukkig.

Zondag flink opgeruimd, met stofzuiger rond gegaan en strijk weggewerkt. Gisteravond met de mop rond en laatste opruimdingetjes. Straks gaan de lakens de was in en vanavond vers op bed, zijn favo pijama ligt klaar. Zou alleen vandaag nog ergens boodschappen moeten doen maar heb best drukke ochtend... vanavond en morgen kan ik niet.

Eindelijk weer wat mannelijke charme in huis :D

:D _O- _/-\o_

Hier de rollen omgedraaid: ik ben een paar dagen naar het schip toe. Sinterklaasmiddag met de familie moest manlief al missen, dus besloten om op 5 december aan boord te zijn <:) :){ . Oudste zoon en hond zijn ook mee, tweede zoon moest helaas thuis blijven (werken) en dochter zit doordeweeks in Venlo.

Dus gisterenavond in de auto gestapt, drie uurtjes rijden en in Kostheim aan boord gekomen. Nu onderweg naar Mannheim en morgen de hele dag de tijd om te snuffelen op een kerstmarkt. En 'savonds lekker 'Sint en Paul pakken uit' kijken. Heb voor het thuisfront nog wat pakjes achtergelaten en voor manlief en oudste zoon (en de hond :D ) wat [&] [&] [&] meegesmokkeld naar boord.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:15

Varekaj: Fijn dat hij er weer is!
Gem: Ook altijd leuk even naar boord. wel jammer dat het gezin niet compleet is.

Hier gelukkig met zoonlief weer normaal. Helaas is het met maatje iets minder goed gegaan. We hebben behoorlijk woorden gehad en ik weet niet of het ooit nog terug fijn word. Maar gelukkig praten we weer wat.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:22

Eva1975 schreef:
Varekaj: Fijn dat hij er weer is!
Gem: Ook altijd leuk even naar boord. wel jammer dat het gezin niet compleet is.

Hier gelukkig met zoonlief weer normaal. Helaas is het met maatje iets minder goed gegaan. We hebben behoorlijk woorden gehad en ik weet niet of het ooit nog terug fijn word. Maar gelukkig praten we weer wat.

Gelukkig!
Heel veel sterkte met de situatie met maatje :(:)

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:24

Hier ook alles goed veel wisselende diensten van vriendlief.
Vannacht nachtdienst en zaterdag naar oberhausen maar komt wel de dag zelf terug.
Vriendlief heeft ook zijn pak gepast vandaag voor zijn nieuwe werkgever dus dat is ook allemaal geregeld!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:28

Wat fijn dat het wat rustiger is geworden met je zoon Eva. Kan me voorstellen dat zo'n situatie moeilijk is. Je wilt uiteindelijk toch het beste en met de puberteit lijkt dat niet altijd even goed herinnerd of beseft.. Ik hoop dat het snel ook weer goed komt met jou en je maatje. Volgens mij heeft iedere relatie datsoort momentjes en kom je er, als je er doorheen komt samen, sterker uit dan ooit.

Varekaj, wat een onwijs lieve voorbereidingen tref jij zeg! <3 Daarmee moet zo iemand zich toch heel speciaal bij voelen.. Wat fijn!

Haha, Wat stoer Gem dat je familie gewoon meeneemt om samen te vieren. :D Ondanks dat niet iedereen dan kan is het wel een heel mooi iets om te doen.

Hier ging het tot gisteren erg goed met vriendje.. We bouwden écht sterk op en we zouden dit weekend samen voor het eerst weer even weg gaan, zo goed voelde alles. Toen kregen we een meningsverschil wat mij zwaarder viel dan hem en ben ik veel te boos geworden.. Ik heb in blinde woede dingen gezegd die ik nooit zou menen en dat heeft hem goed pijn gedaan.. Ondanks dat we vandaag toch wat stapjes maakten tussen mijn 1000 keer sorry en zijn vragen om het beter te begrijpen, ben ik bang hem écht pijn te hebben gedaan en in plaats van dat we vandaag samen een weekend weg zouden gaan, besteed ik deze dag en misschien ook wel morgen, met een bak choco-ijs.. :n Bizar hoe dingen soms zo plotseling omslaan..

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:38

Vriendje is zonet geland in Nice op weg naar de Dakar 2020. Drie weken helemaal voor mezelf tot hij vermoeid en verwilderd terugkomt.

We hebben onze eerste oud en nieuw ooit kunnen vieren samen, en dat was heel speciaal.

Gelukkig nieuw jaar allemaal, het is een beetje stil geworden hier met de feestdagen.. Gaat alles goed met iedereen? :o fijne dagen gehad?

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:29

Gelukkig nieuwjaar!!!

Hier een heftige periode gehad met mijn maatje. Na de woordenwisseling die we gehad hebben is het contact een stuk minder. Hij slaapt niet veel en dat maakt het allemaal niet makkelijker. Maar goed we praten weer en oudjaar is hij hier geweest en hebben we een fijne avond gehad met de kids erbij. Zijn verlof loopt alweer op zijn eind en ik verwacht dat hij binnen nu en een week of 3 weer naar boord vertrekt. Al heb ik hem er zelf nog niet over gehoord.

Voor de rest ben ik vooral aan mezelf aan het werken. Heb hulp gezocht om alles voor en na de scheiding te verwerken. Het is allemaal nogal veel geweest. En nog steeds veel trouwens. Er zijn momenten dat ik huilend op de bank zit en de volgende dag zie ik gelukkig weer een beetje de leuke dingen. (vandaag een slechte dag)