Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:05

Haha, dan is het voor mij België of met een oom en tante meegaan naar Italië en foto's posten van het skiën.. <<) Ik ben inderdaad ook niet van plan in hoekjes te gaan kruipen. :D Maar rondom mijn ouders en familie was het vroeger in mijn jeugd een hele happening met kerst..

Eten bij oma met de hele familie, meerdere gangen, allemaal in kleding dat dicht in de buurt van gala komt.. Gewoon voor de lol, maar die tijd is mij nu nog steeds best dierbaar, ook al is oma er al jaren niet meer en gaan ooms en tantes nu skiën.. :o

Ik denk ook dat ik minder zorgen moet gaan maken om toekomstbeelden, want ik haal mezelf nu al zorgen op de hals die nog niet eens van toepassing zijn deze maand..! :') Maar mochten we beiden alleen zitten. Lijkt me hardstikke leuk. :D Haha

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:29

Oh dat was hier ook zo! Kleine familie maar kerstavond, dat was altijd gezellig. Vooral ik en mijn nicht (zelfde leeftijd) die de hele tijd kreupel lagen van het lachen en gekkigheid verkochten :P

Oma leeft nog maar sinds het overlijden van mijn vader is er geen kerstfeest meer geweest (2007). Ze heeft me daarvoor persoonlijk iets teveel verwijten naar mijn hoofd geslingerd... en intussen is ze alweer 94 en sinds begin dit jaar opgenomen in een verzorgingstehuis.

Mijn vriend en ik zijn nu 8 jaar samen, en kerstavond ging dan daar door. Echter heeft schoonpa vorig jaar een tirade tegen mij gehouden (iets met teveel drank en verschil in levensvisie en ik was per toeval op de foute plek op het foute moment etc) en ik vertik het gewoon om daar nog kerstavond te gaan vieren. Ik kom er algemeen eigenlijk zelden tot niet meer over de vloer en ga niet meer mee naar familie-aangelegenheden als het niet moet.

Nu bedacht ik me dat ze waarschijnlijk op mijn werk wel blij gaan zijn als ik die avond een avondshift (17u-21u) op mij wil nemen, dus ik ga bekijken met mijn diensthoofd of dat mogelijk is. Tikt ook lekker extra aan want dat valt dan onder een gesplitste dienst :Y)


Hier is er intussen nieuws: maandag dagje naar de haven voor overdracht, donderdag aan boord gaan en vrijdag vertrek. We gaan uit van 6 weken, al is dat nog niet bevestigd en kan het dus ook 1 week aan boord en 1 week thuis worden :roll:

In ieder geval hoef ik met hem geen rekening te houden wat betreft wedstrijden en trainingen plannen + ik volg nog tot begin februari een opleiding tot humane lichaamsmassage en in november start ik een basisopleiding sportmassage voor paarden. Mijn dagen gaan vol genoeg zitten :P

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:41

Kerstdrukte, ik zou het liefst in winterslaap gaan om dat te missen. Maar goed eerste kerst de kids en eten bij mijn ouders. Kerstavond heb ik niet zo veel mee. en 2e kerst afhankelijk van maatje denk ik zo maar. Anders naar mijn zusje.

Maatje is vandaag aangekomen in Rusland. Heb gevraagd of hij mij kan bellen vandaag maar dat wist hij nog niet. Gister heb ik een dagje ziekenhuis gehad (niets ernstigs hoor). Nu voel ik mij alleen een beetje geradbraakt. Spierpijn in de buik.

Verder weet ik nog steeds niet wanneer hij thuiskomt. Maakt eigenlijk ook niet meer uit nu ik ga er maar van uit dat het januari wordt dan kan het alleen maar meevallen. Zou alleen jammer zijn van de kaarten die we hebben voor Ilse de Lange in November maar dan vraag ik wel iemand anders mee.

Voor de rest iedereen weer succes en sterkte de komende tijd. Ik kruip even lekker op de bank met een netflixje nog even een beetje bijkomen van de narcose.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:59

Kerst heb ik met moeite vrij kunnen krijgen op werk moet wel kerstavond werken en oud en nieuw en nieuwjaarsdag.
Vriend is dan ook vrij dus dat is wel fijn

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:01

Rare nacht achter de rug. Eerste nacht in mijn eigen huis.
Nog steeds niet alles over. Maar dat is niet erg.
Vanavond komen de kinderen weer en die zijn helemaal blij dat ze weer een eigen kamer hebben. Voor de kinderen is alles over. Was alleen mezelf weer maar eens een beetje vergeten.

Maatje niet meer gehoord dus zal wel druk zijn.

Varekaj succes weer de komende tijd!

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:12

vanmiddag mail gehad dat hij toch ergens in november al terug komt... Wanneer is dan nog wel de vraag. Grote kans dat het ergens rond 25 november pas wordt.
Maar hij komt terug!!!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:28

Heuj! Eva! Je kan aftellen!

Mijne zou morgenmiddag vertrekken. Heeft ie net telefoon gehad: uitgesteld tot zondag.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:36

fijn eva! dat word aftellen!
varekaj: balen van het telefoontje maar ergens wel fijn dat je nog wat tijd samen kan doorbrengen.

vriend is inmiddels 3xde deze maand naar buitenland(tsjechie) en ondanks het wat mindere contact merk ik gewoon heel erg aan mijn eigen dat ik heel veel moeite heb met deze.
blij als het vrijdag is.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:15

Ja ik kan een beetje aftellen nog maximaal 6 weken denk ik... maar geeft mij wel een deadline om te zorgen dat zijn huis en tuin aan kant zijn.

Varekaj: Aankomst en vertrek zijn nooit helemaal duidelijk in de zeevaart dat vind ik best moeilijk. Kan me voorstellen dat je er wel aan gewend raakt. Later vertrekken is nog te doen maar opeens op stel en sprong weg moeten is lastiger. In ieder geval nog een paar dagen extra. is het nu wel al duidelijke wat het wordt? week op / af of gewoon 6 weken?

Nardxash: Hoe komt het dat je er zo veel last van hebt? Door het gedoe op het werk bij je vriend? Is daar al meer duidelijkheid over?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:21

Hij geeft geen idee, we gaan uit van 6 weken. Ik heb aangegeven op werk dat ik op 24/12 een avonddienst van 17-21 kan doen in samenspraak met hem. Levert toch ook weer extraatje op ivm gesplitste dienst.

Vroeger vertrekken is inderdaad kak maar later soms ook hoor. Ik had eigenlijk de planning om vanaf vandaag intensiever met de paarden te gaan werken, er van uitgaande dat hij toch weg zou zijn. Doordat hij nu thuis is strooit dat wel wat roet in het eten.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:44

Eva1975 schreef:
Ja ik kan een beetje aftellen nog maximaal 6 weken denk ik... maar geeft mij wel een deadline om te zorgen dat zijn huis en tuin aan kant zijn.

Varekaj: Aankomst en vertrek zijn nooit helemaal duidelijk in de zeevaart dat vind ik best moeilijk. Kan me voorstellen dat je er wel aan gewend raakt. Later vertrekken is nog te doen maar opeens op stel en sprong weg moeten is lastiger. In ieder geval nog een paar dagen extra. is het nu wel al duidelijke wat het wordt? week op / af of gewoon 6 weken?

Nardxash: Hoe komt het dat je er zo veel last van hebt? Door het gedoe op het werk bij je vriend? Is daar al meer duidelijkheid over?

Dat heeft er ook mede mee te maken , gelukkig dinsdag wat meer duidelijkheid.
Hoe het verder komt is dat ik momenteel niet heel lekker in mijn vel zit en veel op mijn af krijg.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:59

Ik kan serieus gaan aftellen, komt net nog een mailtje met crew wissel in china, tussen 2 en 6 november liggen ze daar in de haven. Dus rond die tijd is maatje ook weer terug.
Beetje snel, en krijg dan waarschijnlijk niet alles in orde zoals ik in mijn hoofd heb maar goed dat is dan zo

Varekaj: ja dan is je planning om zeep.
Nardxash, dan is het dubbel op. Dat ken ik ook wel. Pas je een beetje op jezelf?

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:16

Eva1975 schreef:
Ik kan serieus gaan aftellen, komt net nog een mailtje met crew wissel in china, tussen 2 en 6 november liggen ze daar in de haven. Dus rond die tijd is maatje ook weer terug.
Beetje snel, en krijg dan waarschijnlijk niet alles in orde zoals ik in mijn hoofd heb maar goed dat is dan zo

Varekaj: ja dan is je planning om zeep.
Nardxash, dan is het dubbel op. Dat ken ik ook wel. Pas je een beetje op jezelf?

Dat is heel snel eva!
Fijn dat je kan gaan aftellen :j

En dat komt zeker goed, manneke komt morgen weer richting nl

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:54

Gisteren zo goed als heel de bovenverdieping schoon gemaakt. Allee. Het bed moet nog opgemaakt worden en nog dweilen. Komende week de rest doen.

Varekaj, als ik het goed heb is je vriend vandaag vertrokken. Succes weer maar ook wel fijn om weer je eigen planning aan te kunnen houden.


Nog geen vluchtgegevens dus echt aftellen doe ik nog maar niet.

Nardxash, spannende week voor je vriend. Hopelijk komt alles op z'n pootjes terrecht.
Ook vandaag de boodschappen door gekregen.
De eerste paar dagen duikt hij onder, even acclimatiseren en bijkomen van de reis.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:06

Klopt, hij is vandaag weer aan boord gegaan. Ik had eigenlijk een cross op de agenda maar heb ik de plek daarvan hem naar het schip gebracht. Hij zou normaal met de trein gaan maar er waren problemen met papieren die ze nog ontbraken. Fout van kantoor. Dus moest hij een stuk eerder aan boord zijn dan voorzien om dat recht te zetten dat werd gewoon te hectisch om met OV te doen.

We weten nog steeds niet voor hoelang...

Het is stil in huis. Ben hele dag op stal bezig geweest en nu op de bank komt het binnen. Na al die jaren, al zovele keren... Gewoon word je het nooit.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:06

Varekaj schreef:
Klopt, hij is vandaag weer aan boord gegaan. Ik had eigenlijk een cross op de agenda maar heb ik de plek daarvan hem naar het schip gebracht. Hij zou normaal met de trein gaan maar er waren problemen met papieren die ze nog ontbraken. Fout van kantoor. Dus moest hij een stuk eerder aan boord zijn dan voorzien om dat recht te zetten dat werd gewoon te hectisch om met OV te doen.

We weten nog steeds niet voor hoelang...

Het is stil in huis. Ben hele dag op stal bezig geweest en nu op de bank komt het binnen. Na al die jaren, al zovele keren... Gewoon word je het nooit.

Sterkte voor de komende tijd!

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:08

Eva1975 schreef:
Gisteren zo goed als heel de bovenverdieping schoon gemaakt. Allee. Het bed moet nog opgemaakt worden en nog dweilen. Komende week de rest doen.

Varekaj, als ik het goed heb is je vriend vandaag vertrokken. Succes weer maar ook wel fijn om weer je eigen planning aan te kunnen houden.


Nog geen vluchtgegevens dus echt aftellen doe ik nog maar niet.

Nardxash, spannende week voor je vriend. Hopelijk komt alles op z'n pootjes terrecht.
Ook vandaag de boodschappen door gekregen.
De eerste paar dagen duikt hij onder, even acclimatiseren en bijkomen van de reis.

Goed bezig Eva!

Vriendlief is inmiddels thuis en tot op heden geen meerdaagse.
Nog 2 dagen en dan eindelijk meer duidelijkheid.
Hoop op het beste en dat hij gewoon zijn baan kan behouden.
Wennen zal het nooit zeker als het druk is met meerdaagse en pendels dalijk in de winter.
Maar hoort erbij.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:52

Varekaj: Gek eigenlijk dat het nooit went. Ik moet zeggen dat het zo lang ik maatje al ken en dat is ruim 20 jaar niet anders weet maar er ook niet aan kan wennen. Zeker de laatste jaren is het erger geworden door mijn omstandigheden en het samen wonen.
Nardxash: Fijn dat hij thuis is. En spanende dagen in het vooruitzicht.

Na het werk weer maar naar zijn huis en verder met opruimen en poetsen enzo. Toch maar proberen zo veel mogelijk nog te doen. Dit weekend is het herfstfeest in het cafe waar ik graag kom en er spelen leuke bandjes dus wil ik daar toch ook nog wel even naar toe.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:00

nou het zit mijn vriend en mij echt niet mee ;(
vandaag was de bijeenkomst op de zaak van vriendlief en even kort gezegd weten we nog niks.
er zijn 3 locaties op het oog maar is nog niks zeker op dat wat word.
ook worden er minder bussen ingezet als er een andere locatie is gevonden en defenitief is bevestigd.

qua werk is het ook balen een van de opdrachtgevers die veel geld in het laatje brengt is aan het kijken en aan het overwegen naar een andere touringcarmaatschappij wat kan betekenen dat deze klant afvalt en mijn vriend buiten de meerdaagse en pendels alleen maar rijksmuseum rijd of kantoorritten 5x in de week.
dat ziet hij niet zitten.

hij heeft de sollicatie inmiddels de deur uitgedaan en hoop snel op een gesprek en we moeten in de tussentijd 2,5 week weer in onzekerheid wachten ;(

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:26

Nardxash: wat frustrerend dat je nu nog niets weet. Hopelijk wordt het wat met die sollicitatie en komt hij dan op een plek waar het beter geregeld is.

Varekaj: Al weer een beetje gewend aan het thuis komen in een stil huis?

Hier nog geen vluchtgegevens gehad. Ze komen 3 november in de haven van aflossen. Ben benieuwd wanneer hij thuis is. Maatje zijn huis is op de bijkeuken na schoon. Gisteren even niets gedaan, en vanavond ook niet. Morgen een vrije dag (heb geruild met mijn dagen) dus morgen een beetje daar de laatste dingen doen en mijn auto maar eens schoonmaken. (is daar makkelijker als bij mij thuis) Dan nog een waslijst aan boodschappen halen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:34

Kan de stilte intussen wel waarderen. Vanavond met mijn nieuwe boek op schoot (IT van Stephen King) want op tv is bar weg boeiends te zien.

Gisteravond gevloekt op postnl. Ze waren langsgeweest met een pakje en komen vandaag terug. Komt slecht uit, dus wou dat wijzigen. Op alle mogelijke manieren via hun website gezocht maar kan nergens dus die wijziging doen die ze als service wel aanbieden -O-

Project bij vriend loopt wel heel vlot! Sinds vertrek zondagavond hebben ze al 3 kabels kunnen leggen, ze zitten op de Noordzee aan de Belgische kust. Komend weekend wel slecht weer op de kaart zei hij.

Wanneer verwacht je de vluchtgegevens Eva? Of weet hij ook nog niks? Er was toch eens sprake dat hij misschien tot januari moest blijven?
Fijn dat beide huizen wel zo goed als klaar zijn!

Nardxash, geen fijn nieuws. Wanneer hoort hij wat van zijn sollicitatie?

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:54

Varekaj: Gelukkig! En fijn dat het werk bij je vriend nu wel voorspoedig gaat. Wat een verschil maakt de bemanning toch.

Tot januari was eigen keus dan. Maar door alle storingen en bemanning die weinig ervaring heeft lukt hem dat nu niet te veel dingen die uitgebreid voorbereid moeten worden en na 4 maanden is de energie daar voor op.
Er was vorige week alleen een mail van kantoor dat hij afgelost wordt met de haven erbij. In ieder geval is hij volgende week weer thuis. of er moet echt iets geks gebeuren. Volgens de gegevens komt hij nu opeens de 4e pas in die haven.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 17:53

Hoop dat we inderdaad snel wat horen van de sollicitatie tot nu toe niks gehoord.
Voordeel is wel dat hij voorlopig thuis is en binnenland werk heeft

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:35

JOEPIE, vluchtgegevens ontvangen. Wel een paar dagen later als verwacht maar vrijdag is maatje weer thuis. Dus vrijdag mag ik naar Goes om hem daar op te halen en thuis te brengen.
Ik heb de kids deze week dus dat komt mooi uit. Kan hij onderduiken en ik heb het druk genoeg met andere dingen. Al kan ik niet wachten om hem mijn huis te laten zien maar dat komt wel als hij bijgeslapen heeft...

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:03

Wat onwijs fijn Eva! <3 Zo fijn dat hij weer terug is straks! Dat moet zo fijn worden als je hem meeneemt naar jullie nieuwe plekje, geniet ervan die dag!

Nardxash, fijn dat hij even wat dichterbij is, ondanks de zorg nu natuurlijk.. Misschien zijn ze nog bezig met de sollicitaties verwerken e.d. en hopelijk horen jullie snel iets. Maar ook wel raar indd dat het zo lang duurt.. Dat is moeilijk hoop houden natuurlijk, maar wel blijven doen hoor!

@Varekaj, met een boek op schoot is heerlijk! :D

Ik ben blij te kunnen lezen dat alles zo bij iedereen langzaam weer zo op zijn pootjes terecht komt. Ook voor jullie Nardxash, hou moed. Afgelopen weken heb ik een beetje van de radar af geleefd. Maar het doet goed goede verhalen te lezen terwijl ik weer langzaam verschijn.. O:) Ook hier gaat het langzaam aan wat beter.