Brexit en ifor Williams

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 23:11

Ik heb 5 januari een ifor Williams trailer gekocht. Helaas is deze nog steeds niet geleverd door de frabikant aan de dealer waar ik gekocht heb in nerderland.

Ik snap zelf niet zo veel van de brexit maar kan dit straks invloed op hebben.

Ik had de dealer al gebeld 2 weken geleden. En kreeg toen als antwoord zodra we binnen hebben wordt u gebeld.

Zijn nu 9 weken verder na bestelling.. En brexit komt wel erg dichtbij.

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:13

Welnee, je hebt een prijs afgesproken (op papier neem ik aan) en als er nu extra kosten bij komen ivm invoer dan zou ik dat gewoon glashard terugspelen.
Importeurs importeren wel vaker dingen uit niet EU landen (China en US).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:25

Momenteel is Ifor Williams bezig met een verhuizing naar een nieuwe fabriek.
Hierdoor loopt productie en levering in sommige gevallen vertraging op. :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 09:44

ah vandaar... fijn dat jij het weet.. Jammer dat de dealer dat van mijn trailer dat niet kon melden haha

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:58

Omdat je vraag niet bedoeld is als discussie-onderwerp maar over leveringsproblemen gaat, verplaats ik je topic naar [LZP] Leven Zonder Paarden.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:11

Heb je al (aan-)betaald?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 10:13

boras: nee dat nog niet. Maar elders bestellen heeft dan toch geen zin als de fabriek aan t verhuizen is.

Anoniem

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:18

Het is in ieder geval wat onze dealer ons vertelde, dus ik ga er vanuit dat het waar is. :o

Citaat:
De nieuwe trailers komen nog steeds maar mondjesmaat naar Nederland als gevolg van de grote vraag en het feit dat Ifor de productie van paardentrailers de afgelopen periode heeft overgeheveld naar een nieuwe fabriek.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 10:34

ja ind. Ik ga vanmiddag gewoon even bellen. Toen wij hem bestelde begin januarie hadden ze al 12 van de ifor verkocht. Dus kan ind dan wel even duren voordat de mijne er is...

Anoniem

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:35

Om welk type gaat het?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 10:43

de aller nieuwst 1.5 paards trailer HBX403

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:46

Waar ben je bang voor? Extra kosten of het wachten beu?

Want het wachten is een goede reden voor blijkbaar, welke termijn was er afgesproken? Of is dit niet afgesproken?

Qua kosten, neem aan dat je een offerte hebt getekend oid voor het bestellen en dat daarbij ook de prijs is overlegd?

Anoniem

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:47

Hier ook de nieuwste in bestelling, maar dan de HBX 511.
Wij moesten uitgaan van op z'n vroegst levering in September, maar zeer waarschijnlijk nog een stuk later.

Wij hadden eerst een andere dealer waar we wilden bestellen, maar die heeft ons verteld dat er een levertijd van 5 weken was, wat dus niet klopt. :x

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 10:51

beetje van beide, maar voornamelijk het wachten beu.. wil graag met men paard op pad haha

tijdens bestellen zeiden week of 5-6 met ongv 7 weken gebeld, want mijn trailer was al soort in bestelling ofzo.. naja (waarschijnlijk voor hun eigen voorraad) en toen kreeg ik als antwoord u wordt vanzelf gebeld zodra die er is. Zijn nu ongv 9 weken verder..

maarja als de fabrikant slecht levert in nederland en voor mij al 12 voor me zijn. Dan kunnen hun daar ook niks aan doen..

ik heb ind een offerte getekend en is ind de prijs bij overlegd. Ik ga zelf geen extra kosten betalen voor invoer..

Ik ga vanmiddag gewoon weer even bellen.

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:04

Ifor is eigenlijk standaard minimum 10-12 weken omdat ze geen voorraden maken.
Klinkt als verkeerd verkoopargument van je verkoper, zeker in January als ze nog achterstand van December hebben.
Engelse zadels gaat precies zo :+

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 11:29

dan nog wacht ik dan nu al bijna 10 weken. heb net gebeld en hij hoopt 4-5 weken.. T was in zijn systeem nog niet echt duidelijk.. hoop hem wel voor 17 mei te hebben. Ze hebben wel eventueel een leen trailer dus kan dan die nemen. Maar wil liefst gewoon mn eigen trailer haha

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:54

Sizzle schreef:
Welnee, je hebt een prijs afgesproken (op papier neem ik aan) en als er nu extra kosten bij komen ivm invoer dan zou ik dat gewoon glashard terugspelen.
Importeurs importeren wel vaker dingen uit niet EU landen (China en US).

Als de Brexit er door is (en er, zoals het er nu uitziet, geen overgangsperiode komt) dan moeten er gewoon invoerrechten betaald gaan worden.
Net zoals je wat besteld uit Amerika/China.
Deze kosten zijn altijd voor de ontvanger.

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:59

Ik heb ook een ifor en zit in een niet EU land. Ik heb met mijn importeur een prijs afspraak gemaakt waar alle transport, keurings, koersfluctuaties en import kosten fix inzaten.
Dus voor de zekerheid kun je dat ook gewoon even op papier vast zetten dat je niet verantwoordelijk bent voor extra kosten door leveringsvertraging.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 12:04

ik zal van de week wel even bellen en ind navragen hoe dat zit kwa invoerrechten.. aangezien ik hem ruim optijd besteld heb.. en niet verwacht had dat zo lang ging duren.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:24

Brainless schreef:
Sizzle schreef:
Welnee, je hebt een prijs afgesproken (op papier neem ik aan) en als er nu extra kosten bij komen ivm invoer dan zou ik dat gewoon glashard terugspelen.
Importeurs importeren wel vaker dingen uit niet EU landen (China en US).

Als de Brexit er door is (en er, zoals het er nu uitziet, geen overgangsperiode komt) dan moeten er gewoon invoerrechten betaald gaan worden.
Net zoals je wat besteld uit Amerika/China.
Deze kosten zijn altijd voor de ontvanger.


Die kosten (op 1 uitzondering na) zijn voor degene in wiens naam de import (douaneaangifte) wordt gedaan.

Dat is in dit geval de dealer, die importeert, of hij wel of niet de invoerheffing (als die er al is) en de BTW gaat doorbelasten is aan hem. Daar zou ik de discussie wel over aan durven gaan.

De ontvanger hoeft niet de importeur te zijn. Het kan onder bepaalde incoterms/leveringsvoorwaarden zelfs zo zijn dat de verzender opdraait voor de invoerrechten en btw.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:13

Hij word pas op de markt gebracht in april (voor Engeland) en dan pas verscheept naar de dealers buiten EU ze hebben tegen mij ook al gezegd april willen ze gaan redden vanuit de fabriek maar dat dit een illusie is dus reken maar op zn vroegst juni als het niet later word. En ik heb hem al een behoorlijke poos geleden besteld.

Anoniem

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:21

De nieuwe modellen zijn al in Nederland. :j
Er zijn zelfs al een paar verkocht.
Bij ons is de levertijd nu wel iets vervroegd, naar Juni i.p.v September.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 18:32

Ow dat hoop ik echt niet... heb in mei echt trailer nodig!!!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 18:33

Veertje2 schreef:
Hij word pas op de markt gebracht in april (voor Engeland) en dan pas verscheept naar de dealers buiten EU ze hebben tegen mij ook al gezegd april willen ze gaan redden vanuit de fabriek maar dat dit een illusie is dus reken maar op zn vroegst juni als het niet later word. En ik heb hem al een behoorlijke poos geleden besteld.



Waarom is t dan per januarie bestelbaar?? Beetje vaag.. en oneerlijk

Maar vind apart dat jullie te horen krijgen enkele maanden en ik steeds 4/5 weken.. mijn dealer hoort dat dan toch ook te weten?

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Brexit en ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:39

Niet alle dealers zijn eerlijk omdat ze bang zijn dat je van de koop afziet.
Ik zie dat ook steeds bij zadelmakers met Engelse merken. Dan beloven ze 6 weken terwijl het haast standaard uitloopt naar het dubbele of zelfs langer.