Irreële angsten..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:13

Ik moet op mijn werk (bioscoop) de toiletten schoonmaken en ik ben altijd bang dat er iemand dood op de wc zit als ik de deur open doe. Ook met zalen schoonmaken ben ik altijd bang dat er iemand achter het scherm staat (bij ons staan daar de schoonmaakspullen). Als een collega ooit voor de grap dat doet, heb ik serieus een levenslang trauma :')

Verder van die kleine dingetjes. De auto die ontploft als ik ga starten, als ik moet niezen tegen een boom aan rijd, op de snelweg dat een vrachtwagen me niet ziet en opeens naar links gaat. Veel auto gerelateerde dingen zie ik nu :+

Frrenkie
Berichten: 369
Geregistreerd: 14-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:33

Ik zwem altijd met Mn tenen opgetrokken omdat ik bang ben dat iemand ze uit de kom trapt.. :')

Movement

Berichten: 1536
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:39

Oh wauw er zijn dus zoveel meer mensen die dat ook hebben!
Aan mij was het verteld omdat ik een creatieve mind heb en dus een levendige fantasie.

Ik heb ook best vaak als ik struikel, ik me dan inbeeld hoe het geweest zou zijn als ik mezelf niet op had kunnen vangen en dus echt gevallen was. Er zijn nog zoveel meer dingen maar dit heb ik het meest denk ik.

Anoniem

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:43

Scenario’s over voor de trein vallen, tegen bomen rijden, zwemmerskramp krijgen en verdrinken zij mij ook niet vreemd..
Ik vraag me ook weleens af wat ik doe als er opeens een inbreker in huis staat met een wapen.
Of ik dan over de schutting kom.
Op grote hoogtes vraag ik me weleens af hoe het is als je naar beneden kukelt...
Blij dat meer bokkers dit herkennen

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:46

Ik heb altijd met tuinhekjes met puntige bovenkant dat ik me ineens voorstel dat ik daar met mn oog op val. Lekker random :+

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:46

Ohja, sinds mijn angststoornis in 2012 de kop op stak :=

Degene die mij altijd bijgebleven is is dat ik tijdens een weekendje weg een hele nacht wakker heb gelegen door een mug. Ik was echt als de dood dat die mug mijn mond in zou vliegen en me in mijn keel zou steken en ik zou stikken :')

Maar ik herken vele van die angsten die hier voorbij komen (helaas)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:57

Ik heb het ook wel eens als ik met de hond aan het lopen ben langs een drukke weg, wat als ik ineens voor een auto spring.
Of op de trap in het donker ben ik bang achterna gezeten te worden, als kind durfde ik nooit de gordijnen dicht te doen als het donker werd, bang dat er iemand naar me stond te kijken.

En ik ben al een keer een rijdende auto uitgesprongen omdat er een hele dikke spin in de auto zat.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:07

Pippaa schreef:
Ik heb altijd met tuinhekjes met puntige bovenkant dat ik me ineens voorstel dat ik daar met mn oog op val. Lekker random :+


Omg _O-

Ik heb het wel met hekjes waar ik dan over heen wil springen en dan zie ik voor mij hoe ik blijf hangen met mijn voet en vol op mijn gezicht val.

bokker01

Berichten: 94
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:16

Ik ben een hele erge denker en zat laatst in de bus onderweg naar school toe en dacht ineens: wat nou als de buschauffeur heel erg depressief is en er een eind aan wilt maken door expres een ongeluk veroorzaakt met de bus! Dan ben ik er geweest :'). De kans dat zoiets zou gebeuren is natuurlijk ontzettend klein!

Waar ik ook altijd bang voor ben is dat een vliegtuig waar je in zit in tweeën breekt en dat ik net in het achterste gedeelte zit van het vliegtuig. Onmogelijk natuurlijk maar goed, bang ben ik er wel voor. :+

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:19

Als ik in natuur water zwem ben ik altijd bang dat er ergens een ontsnapte alligator zwemt of piranha's, of dat iemand ooit een mini alligator heeft uitgezet en dat die is uitgegroeid tot een 5 meter mensenverslindend monster.
In de zee ben ik altijd bang voor haaien, ook als er eigenlijk geen gevaarlijke haaien zitten.

Als ik op het perron sta ben ik altijd bang dat iemand me voor een langsdenderende intercity duwt, dus ik sta altijd heel ver naar achteren.

Ik wandel veel en ver en ben dan wel eens bang dat er als ik precies heel ver van de bewoonde wereld af ben een gifgas aanval ofzo komt en ik nergens kan schuilen.
Na de film 'birds' met Sandra Bullock te hebben gezien is dit nog erger geworden. :o

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:21

Ik ben stiekem echt heel erg opgelucht om te lezen dat meer mensen last hebben van intrusies tijdens het autorijden. Ik heb ook vaak van die "wat als ik nou .... " gedachten, vaak inderdaad een ruk aan het stuur ofzo.
Verder ben ik sinds ik iemand voor de trein heb zien springen elke keer dat ik op het station de trein aan zie komen bang dat ik er zelf voor spring of val, erg vermoeiend. Sta dus ook altijd vrij ver naar achter :=
Maar heb ook wel eens dat ik gewoon een glas drinken tegen de muur wil gooien of iets vergelijkbaars, dat vind ik dan wel weer grappig op zich _O-

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:29

Jezus wat herkenbaar dit topic :') Vooral die in de auto, de eerste maanden dat ik reed waren ze een stuk erger maar nu ik langer rij, neemt het gelukkig iets af _O- Maar geplet worden door een vrachtwagen blijft een hele grote.

Bij een stoplicht kijk ik altijd in mijn achteruitkijkspiegel of diegene achter mij wel ziet dat ik stil sta :+ Vooral bij vrachtwagens ben ik als de dood dat ik van de weg word geschoven.

Thuis durf ik snachts niet in de spiegel te kijken, te veel horrorfilms gezien vroeger denk ik. Ben als de dood dat er ineens iemand achter mij staat :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:33

Flowery schreef:
Jezus wat herkenbaar dit topic :') Vooral die in de auto, de eerste maanden dat ik reed waren ze een stuk erger maar nu ik langer rij, neemt het gelukkig iets af _O- Maar geplet worden door een vrachtwagen blijft een hele grote.

Bij een stoplicht kijk ik altijd in mijn achteruitkijkspiegel of diegene achter mij wel ziet dat ik stil sta :+ Vooral bij vrachtwagens ben ik als de dood dat ik van de weg word geschoven.

Thuis durf ik snachts niet in de spiegel te kijken, te veel horrorfilms gezien vroeger denk ik. Ben als de dood dat er ineens iemand achter mij staat :brr:



Ooohja dat laatste. :') Ik zorg altijd dat ik m'n gezicht al heb gewassen als de rest nog niet slaapt, want ik vind het zo eng dat ik dan weer m'n hoofd omhoog doe en in de spiegel moet kijken... :')

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:37

Ik heb dit met inbrekers :') Elk mogelijk scenario als het gaat om inbraak heb ik gehad. ‘S nachts, overdag, of dat ik slaap maar er wakker van word. Wat zou ik dan doen? Roepen, rennen, vechten, de politie bellen? :Y) Vele scenario’s heb ik doordacht, maar ik maak me er nog steeds zorgen over =:) Bij elk geluidje ‘s nachts herhaalt dit zich dan ook weer. Verder de “gewone” intrusies als van gebouwen springen, achtervolgd worden in het donker etc ook.

Ik heb ook een soort irreële angst dat mijn paard als ik alleen op buitenrit ben, me eraf bokt en er vandoor gaat. En dat ik of paard dan verwond raken, of paardje aangereden wordt. Deze angst is voor mij redelijk irreël omdat mijn paard hartstikke braaf is ha ha!!!

En douchegordijnen!!! Denk standaard dat er iemand achter het douchegordijn staat als die dicht is...

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:40

Ik ben op bruggen altijd bang in het water te rijden.

En ik ben altijd bang iemands naam verkeerd uit te spreken of niet Goed onthouden te hebben. Ik stel het noemen van iemands naam dan ook zo lang mogelijk uit...

Oh en ik kan niet tegen dichte douche gordijnen. Maar dat is sinds ik met familie een weekje weg ging en er een vent illegaal ain dat huisje overnacht had. We vonden hem doodsbenauwd achter het douche gordijn.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:42

n_love_qwert schreef:
En douchegordijnen!!! Denk standaard dat er iemand achter het douchegordijn staat als die dicht is...


Wij hebben tegelijk gepost. Te grappig. Maar wij hebbem dit dus ooit mee gemaakt. Blijft een bizar verhaal...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:00

Pippaa schreef:
Ik heb altijd met tuinhekjes met puntige bovenkant dat ik me ineens voorstel dat ik daar met mn oog op val. Lekker random :+


Nou, toevallig is mijn vriend als eigenwijze dreumes zijn bedje uitgeklommen waarbij hij naar beneden kukelde, recht met één oog tegen de hoek van een kastje. Maar nu dus wel blind aan één oog.

Soms zijn angsten dus echt niet zo gek,want de gekste dingen gebeuren!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:02

Ik ben zelf als de dood voor brand in huis. Soms waait de wind snachts en dan denk ik dat ik vlammen hoor in plaats van de wind. En ga dan ook altijd uit bed om te kijken.. Zo trek ik dus voordat ik ga slapen de meeste stekkers uit apparaten, kijk ik het gas 100 keer na etc..

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:04

Brand niet, maar als het echt stormt buiten ben ik altijd bang dat ons huis omver waait. Alsof dat ooit gaat gebeuren, maar dat klinkt altijd zo heftig :=

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:13

Sommige dingen zijn echt van 'dit kan echt, brr' inderdaad, en dan bij sommige in dit topic lig ik gewoon echt dicht _O- tenen uit de kom trappen, ik kom niet meer bij! :')

Hier teveel van jullie verhalen gelezen vrees ik, ik was de paarden gaan voeren en dat is een eindje tussen weilanden en langs schuren in het donker wandelen zonder verlichting, en ik check echt elke keer achter me om te zien of ik niet gevolgd wordt door een of ander zwart monster met lange klauwen en benen :wow:

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:18

JustMe8484 schreef:
En ik ben altijd bang iemands naam verkeerd uit te spreken of niet Goed onthouden te hebben. Ik stel het noemen van iemands naam dan ook zo lang mogelijk uit...



Saskia9 schreef:
Ik ben zelf als de dood voor brand in huis. Soms waait de wind snachts en dan denk ik dat ik vlammen hoor in plaats van de wind. En ga dan ook altijd uit bed om te kijken.. Zo trek ik dus voordat ik ga slapen de meeste stekkers uit apparaten, kijk ik het gas 100 keer na etc..


Deze twee heb ik ook. Vooral de angst voor brand is erg vermoeiend :=

Verder kan ik, als ik op straat loop en iemand passeer, plots bang zijn dat die persoon mij gaat neerschieten of steken in m'n rug en dat ik dan doodga :+

Crista

Berichten: 3023
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:19

Als er bloed is afgenomen krampachtig m'n arm tegen m'n lijf houden omdat ik anders dood bloed

M'n knieën of armen niet overtrekken, of m'n polsen omhoog houden omdat dan m'n bloedvaten misschien kapot springen

Niet met m'n benen vanaf m'n knieën buiten het bed uit steken als ik op m'n buik lig. Want als er dan iemand op m'n benen gaat zitten, breken ze

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 22:22

Haha wat leuk om jullie irreële angsten te lezen! Sommige zijn inderdaad heel herkenbaar!! :j Inderdaad ergens bij een afgrond staan en denken 'wat als ik nu spring?'

Nog 2 die me te binnen schoten:

Bij een perron staan waar een trein binnen komt rijden en dan bang zijn dat iemand je duwt en je onder de trein komt.

Of een deur die beide kanten op kan voor je uit open doen en je een voet naar voren zet (blote voeten) en dat op de een of andere manier de deur juist naar je toe komt en de nagel van je grote teen eraf scheurt. :r

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:23

Dit is bizar, ik dacht vanmiddag nog zoiets raars en dacht toen ook hmm, misschien eens op bokt peilen of er meer mensen zijn met die idiote hersenspinsels :+

Sinds mijn dochter er is ben ik vooral bang dat haar iets overkomt. Vanmiddag dus, toen was ik wandelen met haar en de hond. Ik liet de wandelwagen even staan en liep een paar meter het gras op om een stok voor de hond te pakken en weg te gooien en meteen dacht ik 'wat als er nu één of andere gek tevoorschijn komt en de wagen meeneemt met haar er in?!'

Verder zo herkenbaar die angsten die hier genoemd worden :+

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 22:24

emptyy schreef:
Heb je hier ook last van als je een vliegtuig bestuurd? :=


Nee maar ik ben ook geen piloot. :D

Dat verhaal met dat vishaakje door je autoraam naar binnen.. I feel you!! :')