Irreële angsten..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:41

Dat als ik in het donker over de stoep loop langs een busje met van die schuifdeuren, dat die deuren opeens opengaan en mij erin sleuren.

Steek altijd over als ik ze geparkeerd zie staan.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:43

Mijn grootste irrationele angst zijn putjes in het zwembad :+ Ik heb dat al van jongs af aan, de kans is dan ook vrij groot dat ik erg in paniek raak tijdens het zwemmen. Krijg ook een ontzettend ongemakkelijk gevoel van het idee van bijvoorbeeld delen van bruggen of windmolens onder water.

Het is ook een fobie, Submechanophobia.
Ik vind bijvoorbeeld golfslagbaden echt verschrikkelijk, die enorme roosters brrrr. Of als je naar bv zwemwedstrijden kijkt op TV en je ziet de camera over zo’n rail op de bodem gaan %) Ik heb een tijdje op hardzwemmen gezeten toen ik jong was, ging wel altijd keihard want des te eerder was ik het water weet uit :')

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:45

Als ik op iets hoogs sta, afgrond, gebouw e.d.
Ben ik altijd bang dat ik er vanaf spring... :+
Ben ik niet van plan, maar het is zo gek dat die angst altijd even kort door je hoofd flitst _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:50

Ik heb ze ook, bij van alles. Ik zou heel graag een manier willen weten om die stemmetjes uit te zetten. Maar ik heb de knop nog niet gevonden. Ik ga altijd meteen uit van het ergste van het ergste.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:56

Wij hebben hier een ondergrondse schuur, die deel uit maakt van een heel doolhof aan blokken met schuren. Voor elke woning 1 en meer dan 1800 woningen :D

Ik ben altijd bang dat als ik na het stappen de schuur in kom ik een lijk ga vinden ofzo. Hangend in onze eigen schuur of in de ruimte er voor :r

Anoniem

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:58

Ik heb het bij de zee..... No way dat ik diep de zee in ga, ben altijd bang door ´iets´ gegrepen te worden :+

Zelfde als een cruise of zelfs maar dagtochtje op een boot te maken op de zee, ECHT NIET gewoon.

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:02

Ik dacht dat ik speciaal was :+

Komt de waslijst:
- in het zwembad durf ik niet te zwemmen als er van die zwarte strepen op de vloer staan of dat er putjes in zitten. Omdat ik denk dat er dieren in zitten.
- dat ik bij een ongeluk per ongeluk op het gas druk i.p.v. de rem
- donker is een drama, ik kijk 104720101 achteruit en thuis heb ik ook een heel ding hoe alles uit moet.
- zee ook hier, ik durf alleen in helder water, stel dat je wordt opgegeten door een witte haai
- dat glazen zomaar breken, vooral als ik mijn bril op heb i.p.v. lenzen
- inbrekers altijd, terwijl ik alles op slot heb en veilig woon
- dat er een gewapend iemand is / verwisselmoord

Ik kan nog wel een halfuur doorgaan maar dit zijn wel de belangrijkste 8)7

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:04

wat 'grappig' ik dacht altijd dat ik gek was dat ik hier last van heb !
sommige heb ik wel echt hardop om moeten lachen maar idd vooral met autorijden heb ik er vaak last van

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:17

Ik heb daar enorm veel last van. Ben een echte doemdenker en heb heel vaak die wat als gedachte. De hele dag door eigenlijk. Nu bijvoorbeeld met de wasmachine. Stel dat de deur eruitklapt of nog erger, dat hij ontploft? Angstzweet over heel mijn lijf.

Overal zie ik gevaar in en achteraf kan ik er vaak mee lachen, tot dezelfde situatie zich opnieuw voordoet. Met mij naar een pretpark gaan is ook zo'n leuke _O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:24

Mijn vriend heb ik idd verteld dat ze niet van zelfmoord uit moeten gaan als ik ooit een eenzijdig auto ongeluk krijg, maar van een spin. :o

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:30

Warboel schreef:
Mijn grootste irrationele angst zijn putjes in het zwembad :+ Ik heb dat al van jongs af aan, de kans is dan ook vrij groot dat ik erg in paniek raak tijdens het zwemmen. Krijg ook een ontzettend ongemakkelijk gevoel van het idee van bijvoorbeeld delen van bruggen of windmolens onder water.

Het is ook een fobie, Submechanophobia.
Ik vind bijvoorbeeld golfslagbaden echt verschrikkelijk, die enorme roosters brrrr. Of als je naar bv zwemwedstrijden kijkt op TV en je ziet de camera over zo’n rail op de bodem gaan %) Ik heb een tijdje op hardzwemmen gezeten toen ik jong was, ging wel altijd keihard want des te eerder was ik het water weet uit :')


Die putjes echt :') Ik heb dan weer dat ik me aan die putjes/uitsteeksels ga verwonden. Is ook een keer waarheid geworden, gelukkig enkel wat huid mee :=

Bij mij is het echt vreselijk doemdenken. Constant bang dat mijn ouders een ongeluk krijgen, dat mijn konijntjes iets verkeerds hebben gegeten en sterven, dat ik de weide in stap en een van mijn pony's dood terugvind... Het is echt geen leven soms :( De laatste tijd ben ik verschrikkelijk bang voor zo'n dingen.

Of de 'normalere', achter iemand aanfietsen en het idiote idee krijgen je fiets er keihard tegen te rammen zonder reden, dat de helikopters die vaak overvliegen van de rijkeluis bij ons neerstorten, dat ik, als ik van mijn bed spring, er iets slecht afspring en mijn been dubbel breek,... En inderdaad die busjes met schuifdeuren := Ik ben ook opgegroeid in een stille buurt, dus ik voel mij super onveilig in steden. Zelfs nóg erger op stal in het donker, omdat daar erg veel diefstallen en inbraken zijn geweest en ik dan een beetje bibberend water geef. Het kan zelfs zo erg worden dat ik iemand opbel om met mij aan de praat te blijven omdat ik me dan veiliger voel, want als iemand me dan meepakt of er gebeurt iets hoort de ander mij :')

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:47

Ik heb met de zee juist het tegenover gestelde :') Ik denk altijd “oh wat als ik nu gek word en de zee in ga rennen en niet meer terug kan” en dan twee seconden daarna denk ik “what the fiets, ik ren uberhaupt nooit” _O-

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:48

Ik heb er nog eentje. Niet langs een vrachtwagen blijven rijden. Ik heb een keer filmpje gezien dat er een vrachtwagen omkiepte recht boven een auto en sinds dien scheur ik vrachtwagens voor bij.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:50

speedfiets_2 schreef:
Ik heb er nog eentje. Niet langs een vrachtwagen blijven rijden. Ik heb een keer filmpje gezien dat er een vrachtwagen omkiepte recht boven een auto en sinds dien scheur ik vrachtwagens voor bij.


Dit, alleen dan niet met omkiepen maar vrachtwagens die naar links komen. Ben altijd bang dat ze je toch stiekem net niet hebben gezien en ineens willen gaan inhalen :=

Caitlin_K
Berichten: 3765
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:57

Zo herkenbaar.
Ik heb het op het perron bij de trein. Wat als ik net door mijn enkel heen ga, en dan naar links of rechts val het spoor op? En dan daarna wat als de trein net aan komt rijden? Ook denk ik vaak aan dingen die om kunnen vallen of in atractieparken dat die beveiligingsdingen (geen idee hoe dat heet hahah) niet goed vast zitten als je net in een meters hoge achtbaan zit die over de kop gaat. :')

Anoniem

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:59

Ooooh attracties op de kermis...
Altijd bang om er uit te vallen, dat de beugel los schiet ofzo. Niet heel irreeel alleen want als jonge griet was ik te klein voor die bank die heen en weer ging en viel er dus idd bijna uit.

Caitlin_K
Berichten: 3765
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:01

Robijntjah schreef:
Ooooh attracties op de kermis...
Altijd bang om er uit te vallen, dat de beugel los schiet ofzo. Niet heel irreeel alleen want als jonge griet was ik te klein voor die bank die heen en weer ging en viel er dus idd bijna uit.

Omg ja, of dat ik in de auto’s zit die ronddraaien en dat ik eruit vlieg. Die banken vond ik in het begin ook heel eng.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:13

Ghostattack schreef:
speedfiets_2 schreef:
Ik heb er nog eentje. Niet langs een vrachtwagen blijven rijden. Ik heb een keer filmpje gezien dat er een vrachtwagen omkiepte recht boven een auto en sinds dien scheur ik vrachtwagens voor bij.


Dit, alleen dan niet met omkiepen maar vrachtwagens die naar links komen. Ben altijd bang dat ze je toch stiekem net niet hebben gezien en ineens willen gaan inhalen :=

Ook niet irrationeel, mijn tante is op die manier van de weg afgedrukt door een vrachtwagen

Ik heb voor zover ik weet geen irrationele angsten

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:19

liespower94 schreef:
Ik dacht dat ik speciaal was :+

Komt de waslijst:
- in het zwembad durf ik niet te zwemmen als er van die zwarte strepen op de vloer staan of dat er putjes in zitten. Omdat ik denk dat er dieren in zitten.
- dat ik bij een ongeluk per ongeluk op het gas druk i.p.v. de rem
- donker is een drama, ik kijk 104720101 achteruit en thuis heb ik ook een heel ding hoe alles uit moet.
- zee ook hier, ik durf alleen in helder water, stel dat je wordt opgegeten door een witte haai
- dat glazen zomaar breken, vooral als ik mijn bril op heb i.p.v. lenzen
- inbrekers altijd, terwijl ik alles op slot heb en veilig woon
- dat er een gewapend iemand is / verwisselmoord

Ik kan nog wel een halfuur doorgaan maar dit zijn wel de belangrijkste 8)7


Ik heb dit dus voor gehad toen ik leerde rijden met de rijschool. Niet bij een ongeluk maar bij een (toen nog) moeilijke bocht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:24

Haha heel fijn om te lezen dat ik hier niet alleen in ben _O-

Ik heb dus dat ik mijn telefoon 's nachts niet durf op te laden als ik alleen slaap, want dan zou hij gaan ontploffen.

Ook heb ik bij de tandarts/mondhygiëniste de angst dat er een boortje oid. losschiet en dat dan vervolgens in mijn keel verdwijnt.

Nu ik het opschrijf kan ik er enorm om lachen, maar het kán allemaal wel..

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:25

Ik wilde ooit stoppen om een omgevallen container bij ons van de straat te halen, alleen in plaats van de koppeling drukte ik volle kracht op de rem. Dat was toch wel pijnlijk hoor :=

annibel

Berichten: 1196
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:26

Sheehan schreef:
Wij hebben hier een ondergrondse schuur, die deel uit maakt van een heel doolhof aan blokken met schuren. Voor elke woning 1 en meer dan 1800 woningen :D

Ik ben altijd bang dat als ik na het stappen de schuur in kom ik een lijk ga vinden ofzo. Hangend in onze eigen schuur of in de ruimte er voor :r


Ik heb dat weleens als ik in het bos loop, dan ben ik bang dat er ergens iemand met een touw aan een boom hangt.. Kan mezelf daar helemaal gek mee maken

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:30

watchthesky schreef:
Anoniem schreef:
Ik vraag me weleens af wat ik zou doen als ik op de snelweg rijd en er zit een wesp in mijn auto..
Of er kruipt opeens een dikke spin over mijn hand...
Niet eens echt irrationeel natuurlijk..

Dit heb ik eens gehad. Ik opende mijn zonneklep en er viel echt een MEGA dikke spin uit. Het was goddank op een hele brede compleet verlaten 80-weg, anders was het niet goed afgelopen :=
Echt zo lomp, het is maar een spin, maar ik schrok me dood en trapte dus als een gek op mijn rem :=

Gelukkig je rem. Wat als je je gaspedaal had ingetrapt....

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Irreële angsten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:51

Als ik op iets hoogs sta zoals de ijffeltoren denk ik wat als ik nu over de reling spring? Ik vind het echt een doodeng idee dat je dan je eigen leven of dood in 1 seconde kan bepalen. Of oh als ik op de weg rijdt en ik denk wat als ik nu tegen die boom aan rijdt?

Geen idee waarom ik het denk, wil absoluut niet dood ofzo. Ben er eerder bang voor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:58

Robijntjah schreef:
Ooooh attracties op de kermis...
Altijd bang om er uit te vallen, dat de beugel los schiet ofzo. Niet heel irreeel alleen want als jonge griet was ik te klein voor die bank die heen en weer ging en viel er dus idd bijna uit.


Daarom durf ik niet in het reuzenrad.