Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:43

Shaggy09 schreef:
Of de tompouce, das ook zo'n leuke.


Het instituut heeft eens een filmpje gemaakt over veelvoorkomende tompouche eet-technieken. Vooral de namen die ze eraan geven zijn fantastisch. Omgekeerde dakdekker, daklifters :')


Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:58

Ik eet thuis een bossche bol gewoon uit de hand.Wel met een neus,vingers vol slagroom en chocola.

Nyaleti

Berichten: 6320
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:46

Welke grote / hoge auto heeft als achterlicht één lange strook, volledige van links naar rechts? Niet eens als remlicht, gewoon het normale achterlicht. Nog nooit gezien :))

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:50

Audi nog wat...

AnnevM

Berichten: 925
Geregistreerd: 12-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:50

casperzazoe schreef:
Welke grote / hoge auto heeft als achterlicht één lange strook, volledige van links naar rechts? Niet eens als remlicht, gewoon het normale achterlicht. Nog nooit gezien :))


De nieuwe Porsche Macan en Cayenne!

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:57

Zo lelijk vind ik dat, niet leuk om achter te zitten ook

Nyaleti

Berichten: 6320
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:02

Jammer, ik had hoop op die nieuwe Tesla :') :+
Super lelijk en rete fel. Lijkt me inderdaad vervelend om achter te rijden.. Snap niet dat er tegenwoordig zoveel dingen toegestaan zijn kwa lampen, zoals die achterlijk felle led-verlichting van nieuwere auto's :=

Janine1990

Berichten: 43852
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:05

Mijn kat is een kruising met ergens wat Siamees, maar eigenlijk gewoon een leuke mix... Kwam zondag binnen met een slap oor, echt alleen het puntje hangt slap.

Nu lees ik dat het een groeischeut kan zijn? Maar groeit zo'n beestje nog als hij al anderhalf is?
Heeft wel redelijk grote oren voor een mix...

Er is geen bloeduitstorting te zien of mijt of enige andere indicatie van pijn of ongemak...

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:37

Sokje_6 schreef:
Shaggy09 schreef:
Of de tompouce, das ook zo'n leuke.


Het instituut heeft eens een filmpje gemaakt over veelvoorkomende tompouche eet-technieken. Vooral de namen die ze eraan geven zijn fantastisch. Omgekeerde dakdekker, daklifters :')

[ Video ]


Omg die laatste is echt een life hack.

miicchhellee

Berichten: 1353
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:32

casperzazoe schreef:
Welke grote / hoge auto heeft als achterlicht één lange strook, volledige van links naar rechts? Niet eens als remlicht, gewoon het normale achterlicht. Nog nooit gezien :))


De Audi Q8 om precies te zijn, Porsche heeft dat omdat het onder de vlag van Audi (ofwel de VAG groep) valt

c_alsemgeest

Berichten: 20712
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 16:37

casperzazoe schreef:
Welke grote / hoge auto heeft als achterlicht één lange strook, volledige van links naar rechts? Niet eens als remlicht, gewoon het normale achterlicht. Nog nooit gezien :))


Aangezien het de nieuwe mode hype is... heel wat:
Meerdere audi's sedan en suv
BMW X...
Porche macan

en natuurlijk ongeveer alle Amerikaanse sedans uit de jaren 80 :')

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:09

Stel :') : je bent een docent met een youtubekanaal waarop je leuke dingen voor je leerlingen zet. Je zou het ook heel leuk vinden om mythes voor te lezen op je kanaal. Omdat je geen zin hebt om die mythes helemaal mooi zelf te vertalen, wil je naar een boek grijpen dat dat al prachtig heft gedaan (in metrum en weet ik veel wat). Wie moet ik benaderen om hier toestemming voor te vragen? De uitgever? De schrijver? En hoe?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:12

Volgens mij de uitgever want ik denk dat in een standaard auteurscontract de auteursrechten worden overgedragen aan de uitgever.

Volgens mij was er ook een uitzondering op het niet gebruiken van auteursrechtelijk materiaal ivm met het onderwijs, dacht ik, maar dan zou het youtubekanaal enkel zichtbaar mogen zijn voor leerlingen en niet voor het publiek.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:14

Dat laatste klopt inderdaad, maar het YouTubekanaal is openbaar omdat ik hem niet voor leerlingen kan (en wil) afschermen. Ik vind dat iedereen toegang moet hebben tot die mooie klassieke cultuur :). Vandaar mijn keus voor toestemming. Ik dacht zelf ook aan de uitgever, maar wist het niet zeker, heb nooit echt auteursrecht gehad en sinds mijn studie is het vast weer enorm veranderd. Want dit gaat ook niet echt meer over citeren.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:17

In principe heeft natuurlijk de schrijver de auteursrechten, maar volgens het kleine stukje les over auteurscontracten dat ik heb gehad, wordt dat contractueel zo goed als altijd overgedragen aan de uitgever.

Indien dit hier niet het geval is, zal de uitgever het waarschijnlijk ook wel laten weten.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:31

Ik heb de uitgeverij(en) aangeschreven, ze sturen me wel door als ik verkeerd zit :)

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:57

Is het niet zo dat zolang je bronvermelding doet het ok is?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:01

Nee je mag niet zomaar iets kopiëren van iemand.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:03

Macs schreef:
Is het niet zo dat zolang je bronvermelding doet het ok is?


Bij een quote wel, of een klein stukje tekst. Niet bij het hele verhaal voorlezen.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:04

Oh wacht dat had ik gemist

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:43

Ik heb een bijrijdpaard waar ik straks mee ga starten. Ik had een hele wedstrijdset aangeschaft (schabrak, plastron, allebei wit) maar vond de broeken die me pasten echt te duur, dus ik greep naar Marktplaats. Broek 1 die binnenkwam kwam maar tot iets onder mijn knie (hoe??!!!) en broek 2 blijkt creme :') Volgende week is mijn wedstrijd.

Hoe dit op te lossen? :') Broek bleken? Niet zo zeuren, ze zien het niet? :')

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:39

Sheran schreef:
Ik heb een bijrijdpaard waar ik straks mee ga starten. Ik had een hele wedstrijdset aangeschaft (schabrak, plastron, allebei wit) maar vond de broeken die me pasten echt te duur, dus ik greep naar Marktplaats. Broek 1 die binnenkwam kwam maar tot iets onder mijn knie (hoe??!!!) en broek 2 blijkt creme :') Volgende week is mijn wedstrijd.

Hoe dit op te lossen? :') Broek bleken? Niet zo zeuren, ze zien het niet? :')

Met creme mag je volgens mij gewoon starten. Maar waarom niet gewoon even naar de ruiterzaak rijden en daar een broek kopen?

iirrssjjee

Berichten: 5956
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:44

Sheran schreef:
Ik heb een bijrijdpaard waar ik straks mee ga starten. Ik had een hele wedstrijdset aangeschaft (schabrak, plastron, allebei wit) maar vond de broeken die me pasten echt te duur, dus ik greep naar Marktplaats. Broek 1 die binnenkwam kwam maar tot iets onder mijn knie (hoe??!!!) en broek 2 blijkt creme :') Volgende week is mijn wedstrijd.

Hoe dit op te lossen? :') Broek bleken? Niet zo zeuren, ze zien het niet? :')


Even langs de decathlon rijden? Niet duur en gewoon witte broeken.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:48

Creme mag inderdaad, maar matcht niet. Heb helaas een lastig figuur (lang en dun) dus niet veel broeken passen me. Pikeur lengtemaat wel, maar die zijn vrolijk 160 euro, vandaar de marktplaatsoplossing.:). Ik zag wel een broek bij de Decathlon die wit was en wel goedkoop, maar ook die zat veel te wijd of te kort. Maar misschien voor 1 wedstrijd wel ok.
Ruitersportzaak is een behoorlijk eind weg helaas, dus even passen is een duur grapje. Ben er vorige maand geweest en heb toen de halve winkel aan gehad, maar zonder succes. (En daarbij: waarom zijn wedstrijdbroeken niet meer gewoon wit maar hebben ze plaatjes, randjes, glitters, gekleurde naden of weet ik veel wat?)

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:54

Hoe oefent iemand die voor tatoeeerder leert?Waar oefenen ze dan de tatoeages op?