Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:14

Ik probeer de website even door te spitten voor je maar dit valt nog niet mee. :') Wat een verwarrende teksten zeg. Er is wel iets te vinden over het bijbetalen bij overgewicht van je bagage, dat is €11 per kilo. Het is me alleen niet duidelijk of dat ook voor te zware handbagage telt.

Piekosjj, Ryanair is dus juist hartstikke lastig geworden met handbagage, dus ik snap het wel. Echt kritisch kijken naar wat je nodig hebt en anders nog een handbagage trolley bijboeken. Is maar €6 als ik het goed gezien heb. Scheelt een hoop stress.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:22

Ook een vliegvraagje:
Hoe laat moet je op Schiphol zijn als je vliegtuig om 6.00 gaat? TUI zegt, vraag het aan de luchthaven en Schiphol zegt, vraag het aan je reismaatschappij. Snap er niets meer van :')

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:24

Twee uur van te voren, tenzij je naar de VS vliegt. Dan soms nog eerder.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:24

Dat hangt er vanaf hoe laat je vliegt, waar je heen gaat en of je bagage gaat inchecken. En uiteraard of je in een vakantieperiode zit.

APCIII

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:25

theadora99 schreef:
Ook een vliegvraagje:
Hoe laat moet je op Schiphol zijn als je vliegtuig om 6.00 gaat? TUI zegt, vraag het aan de luchthaven en Schiphol zegt, vraag het aan je reismaatschappij. Snap er niets meer van :')


Doorgaans 2 tot 3 uur vooraf, zodat je zeker weet dat je niet in tijdnood komt door: vertraging onderweg, drukte bij inchecken van bagage, drukte bij de beveiligingscontrole, eventueel douane voor buiten-EU, en nog een flink eind lopen/zeulen met je spullen naar de juiste gate/pier.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:28

Ik vlieg 24 juni, naar Canarische eilanden, 6.00, moeten 2 koffers inchecken. Zelf al online check-in gehad. Heb inderdaad rekening gehouden met om 4.00 daar zijn.

Extra vraag: wanneer wordt de gate ongeveer bekend?

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:31

De gate wordt zo’n 2 uur van te voren bekend gemaakt maar vaak eerder. In jouw situatie is 04.00 zeker voldoende. De rijen bij security zijn al een stuk beter te doen sinds de opening van vertrekhal 1A, als het in VH 1 volstaat dan wordt het doorgestroomd daarnaartoe. Dus dat zal niet lang wachten worden. :) Goede reis alvast!

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:45

Ze zeggen eigenlijk altijd, 2 uur vtv.

De laatste keren dat ik op schiphol was, was ik binnen 5 minuten door de douane. Maar liever 2 uur in de vertrekhal wachten, dan constant stressen of je het red.

De check-in is tegenwoordig heel snel als je online al incheckt. Vaak hoef je dan alleen maar even je boardingpass te printen vlakbij de balie en kun je dan je koffer zelf inchecken daarmee. Daar staat vaak geen rij en ben je binnen 10 minuten klaar!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:17

Piekosjj schreef:
Handbagage is gratis dus waarom niet gewoon nog een koffer of tas meenemen? Ik zou echt niet zo krampachtig voor drie mensen alles in 1 koffertje proberen te stouwen. Je hebt volgens mij je koffer al halfvol aan alle oplader kabels en evt camera's voor 3 mensen :')


Nee niet waar. Je mag gratis een rugzak/handtas meenemen die past onder je stoel in het vliegtuig. Maar handbagage als een weekendtas of koffer kost gewoon geld. Hoe meer kg hoe duurder dat kost.

We gaan maar een kort weekend dus ik vind het onnodig om dan veel geld te betalen voor ruimbagage terwijl je zo weinig spullen nodig hebt.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:19

Stop Dan ook vast wat spullen in die handtassen/rugzakje. Er zijn handige inpaktips waardoor kleding helemaal geen ruimte in neemt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:27

NinaCharlie schreef:
Ik probeer de website even door te spitten voor je maar dit valt nog niet mee. :') Wat een verwarrende teksten zeg. Er is wel iets te vinden over het bijbetalen bij overgewicht van je bagage, dat is €11 per kilo. Het is me alleen niet duidelijk of dat ook voor te zware handbagage telt.

Piekosjj, Ryanair is dus juist hartstikke lastig geworden met handbagage, dus ik snap het wel. Echt kritisch kijken naar wat je nodig hebt en anders nog een handbagage trolley bijboeken. Is maar €6 als ik het goed gezien heb. Scheelt een hoop stress.


Nee precies! Ik had ook zoiets vernomen maar het staat er totaal niet duidelijk dus of dat voor handbagage of ruimbagage geldt.

Ik zal vanavond nogmaals de site doorspitten, als het niet te duur is boek ik graag wat bagage bij maar die bedragen gaan tegenwoordig vaak nergens meer over. :P

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:27

Gracezellaa schreef:
Stop Dan ook vast wat spullen in die handtassen/rugzakje. Er zijn handige inpaktips waardoor kleding helemaal geen ruimte in neemt.


Ja dat inderdaad al gedaan. Deel van toilettas in m'n handtas gestopt.

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:00

Wat ik op de site zie, is dat je het best kan chatten met iemand van Ryan air. Ze geven zelf al aan dat hun site lastig kan zijn en dat ze slecht bereikbaar per mail en telefoon zijn. :+

Maar ik vraag me af hoe je koffer leeg al 3kg weegt? Kan je dan niet beter een goedkoop lichtgewicht koffertje bij de Action halen? Als ik een week op vakantie ga, neem ik allesin een klein koffertje mee en dat weegt nog niet eens 8kg bij elkaar. Dus een weekend voor 3 personen moet dan 10kg toch makkelijk lukken?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:01

fohadie schreef:
Wat ik op de site zie, is dat je het best kan chatten met iemand van Ryan air. Ze geven zelf al aan dat hun site lastig kan zijn en dat ze slecht bereikbaar per mail en telefoon zijn. :+

Maar ik vraag me af hoe je koffer leeg al 3kg weegt? Kan je dan niet beter een goedkoop lichtgewicht koffertje bij de Action halen? Als ik een week op vakantie ga, neem ik allesin een klein koffertje mee en dat weegt nog niet eens 8kg bij elkaar. Dus een weekend voor 3 personen moet dan 10kg toch makkelijk lukken?


Het is een lichtgewicht koffertje van de action.. :Y)

Misschien dat mijn weegschaal niet klopt. Heb 'm gewoon op een personen weegschaal gewogen.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:02

Shaggy09 schreef:
fohadie schreef:
Wat ik op de site zie, is dat je het best kan chatten met iemand van Ryan air. Ze geven zelf al aan dat hun site lastig kan zijn en dat ze slecht bereikbaar per mail en telefoon zijn. :+

Maar ik vraag me af hoe je koffer leeg al 3kg weegt? Kan je dan niet beter een goedkoop lichtgewicht koffertje bij de Action halen? Als ik een week op vakantie ga, neem ik allesin een klein koffertje mee en dat weegt nog niet eens 8kg bij elkaar. Dus een weekend voor 3 personen moet dan 10kg toch makkelijk lukken?


Het is een lichtgewicht koffertje van de action.. :Y)

Misschien dat mijn weegschaal niet klopt. Heb 'm gewoon op een personen weegschaal gewogen.

Op een personenweegschaal weegt mijn kitten van 540g 100g

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:05

Shaggy09 schreef:
fohadie schreef:
Wat ik op de site zie, is dat je het best kan chatten met iemand van Ryan air. Ze geven zelf al aan dat hun site lastig kan zijn en dat ze slecht bereikbaar per mail en telefoon zijn. :+

Maar ik vraag me af hoe je koffer leeg al 3kg weegt? Kan je dan niet beter een goedkoop lichtgewicht koffertje bij de Action halen? Als ik een week op vakantie ga, neem ik allesin een klein koffertje mee en dat weegt nog niet eens 8kg bij elkaar. Dus een weekend voor 3 personen moet dan 10kg toch makkelijk lukken?


Het is een lichtgewicht koffertje van de action.. :Y)

Misschien dat mijn weegschaal niet klopt. Heb 'm gewoon op een personen weegschaal gewogen.



Dan zou ik daar eerst achteraan gaan. Mijn koffer weegt nog geen kilo als ie leeg is..

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:33

iirrssjjee schreef:
Ze zeggen eigenlijk altijd, 2 uur vtv.

De laatste keren dat ik op schiphol was, was ik binnen 5 minuten door de douane. Maar liever 2 uur in de vertrekhal wachten, dan constant stressen of je het red.

De check-in is tegenwoordig heel snel als je online al incheckt. Vaak hoef je dan alleen maar even je boardingpass te printen vlakbij de balie en kun je dan je koffer zelf inchecken daarmee. Daar staat vaak geen rij en ben je binnen 10 minuten klaar!


Ja boarding Pass heb ik op mobiel dus dat is allemaal geen probleem als het goed is!

Nog een vraagje, degene met wie ik ga heeft met een beetje pech gips tegen die tijd. Op internet zie ik overal dat je verklaringen van de arts moet hebben en allerlei eisen, maar de arts zei dat er niets mee was verder, gewoon zonder problemen vliegen enzo?

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:36

Ik zou voor de zekerheid een verklaring vragen. Zo moeilijk is dat toch niet voor een arts?

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 06:58

En personenweegschaal is niet geschikt voor lage gewichten. Als je toch naar de Action gaat ;-) koop er dan een kofferweegschaal/-weeghaak. Dan weet je waar je echt aan toe bent.

10 kilo bagage voor een weekend incl. koffer voor 3 personen zou ik ook een uitdaging vinden. Heb je dan loden ondergoed ofzo, of voor elk uur een nieuwe outfit? Meer dan wat sokken, ondergoed en shirtjes heb je dan echt niet nodig.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:25

Hilli schreef:
En personenweegschaal is niet geschikt voor lage gewichten. Als je toch naar de Action gaat ;-) koop er dan een kofferweegschaal/-weeghaak. Dan weet je waar je echt aan toe bent.

10 kilo bagage voor een weekend incl. koffer voor 3 personen zou ik ook een uitdaging vinden. Heb je dan loden ondergoed ofzo, of voor elk uur een nieuwe outfit? Meer dan wat sokken, ondergoed en shirtjes heb je dan echt niet nodig.


Ik sluit me hier bij aan. Bij 2 dagen weg is 3 stuks van ondergoed/ shirt/sokken voldoende. En een dunne broek/vest/slippers en voor de vrouwen extra beha ook handig. Het gewicht gaat bij mij altijd in de elektronica en ehbo/ehbs-set zitten. Maar ik reis altijd alleen, dus dat gewicht kan ik niet delen, en dan nog is alles in mijn rugzak voor een week geen probleem, zeker als ik geen handdoeken mee hoef te nemen. Laptop liever niet, maar is an sich geen probleem.

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:08

Shaggy09 schreef:
Piekosjj schreef:
Handbagage is gratis dus waarom niet gewoon nog een koffer of tas meenemen? Ik zou echt niet zo krampachtig voor drie mensen alles in 1 koffertje proberen te stouwen. Je hebt volgens mij je koffer al halfvol aan alle oplader kabels en evt camera's voor 3 mensen :')


Nee niet waar. Je mag gratis een rugzak/handtas meenemen die past onder je stoel in het vliegtuig. Maar handbagage als een weekendtas of koffer kost gewoon geld. Hoe meer kg hoe duurder dat kost.

We gaan maar een kort weekend dus ik vind het onnodig om dan veel geld te betalen voor ruimbagage terwijl je zo weinig spullen nodig hebt.

Ah, dat verklaart een hoop. Bizar dat je tegenwoordig zelfs voor je fatsoenlijke handbagage moet betalen. Ben ik blij dat ryanair toch niet deze kant op vliegt :')

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:10

Steeds meer vliegmaatschappijen willen dat doen, dat je geen gratis koffers mee mag nemen als handbagage. Alleen een kleine tas of bijbetalen idd.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:09

Ja ik vind het ook bizar. Bagageprijzen omhoog, ticketprijzen omlaag i guess..

@Hilli, Ik neem echt niet veel mee hoor, ik heb wat ondergoed en sokken bij, 2 shirtjes en 1 broek. En mijn toilettas. Laptop/camera neem ik niet mee.

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:17

Shaggy09 schreef:
Ja ik vind het ook bizar. Bagageprijzen omhoog, ticketprijzen omlaag i guess..

@Hilli, Ik neem echt niet veel mee hoor, ik heb wat ondergoed en sokken bij, 2 shirtjes en 1 broek. En mijn toilettas. Laptop/camera neem ik niet mee.



Wel toilettas met miniverpakking hoop ik? :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:36

Uiteraard :P