Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:30

Xanthippe schreef:
Vraagje aan de mensen die al wel van dichtbij geconfronteerd zijn geweest met iemand met een depressie:
Een collega die vriend geworden is, zit er nu ook middenin, gaat door therapie, is thuis van het werk. Is het echt "normaal" dat die zelfs niet kan vragen hoe het met mij gaat? Dat ik aangeef (na zijn vraag van hoe was je dag?) pijn te hebben en naar de dokter te moeten en zelfs geen "oei, waarom" krijg? Is echt een oprechte vraag trouwens, ik kan het echt ff niet plaatsen.


Ja en nee. Ja, dat kan door die depressie komen. Depressies kunnen gevoelens totaal afstompen. En dus ook gevoelens van medeleven met een ander.
En nee, zo'n gebrek aan medeleven is natuurlijk niet fijn voor jou en in die zin geen 'normale' manier van reageren.

Heel veel sterkte met de pijn en je doktersbezoek. Ik hoop dat het niets ergs is.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Hoe contact krijgen met je beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 22:13

Thx, dat wou ik maar even horen.
Leuk is het niet, maar dan kan ik het toch wat beter begrijpen / plaatsen.
Hij was "voor" zijn depressie echt een fijne man, heel meelevend en dus schrok ik er ook gewoon een beetje van dat die vraag er nu niet af kon. Maar ik vermoedde het dus al wel.
Het vermoeden is galstenen, dat moet morgen met een echo bevestigd worden en dan wordt het een OK-bezoekje. Maar zover zijn we gelukkig nog niet. Fingers crossed.

Ik laat het topic nu weer over aan TS, bedankt voor de snelle antwoorden.