[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:56

Wow die mist een kwart van de hersens. Dat dat kan.je ziet niks van buiten zo. Die scan.

Over mijn lijk doel ik op.

Tancreda4

Berichten: 24095
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:06

Ik zou bij mijn ouders willen zijn. Het idee dat ze alleen moeten gaan omdat ik het niet aan zou kunnen of naar zou vinden zou ik van mijzelf niet kunnen accepteren. En ik merk dat ik er ook een wat naar gevoel van krijg als mensen dat dus wel doen en hun ouders alleen laten. Zelfde met dieren inslapen. Alles behalve prettig maar zou ze nooit alleen laten gaan. Dat ben ik tot ze verplicht zo voelt het voor mij. Mijn ouders hebben mij altijd bijgestaan ook in alle slechte of vieze (ziek) momenten. Dan geef ik dat ook terug.

Ik begrijp dat sommigen geen goede band hebben met hun ouders en daar anders tegen kijken. Zelf heb ik dat gelukkig niet.

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:54

Tancreda4 schreef:
Ik zou bij mijn ouders willen zijn. Het idee dat ze alleen moeten gaan omdat ik het niet aan zou kunnen of naar zou vinden zou ik van mijzelf niet kunnen accepteren. En ik merk dat ik er ook een wat naar gevoel van krijg als mensen dat dus wel doen en hun ouders alleen laten. Zelfde met dieren inslapen. Alles behalve prettig maar zou ze nooit alleen laten gaan. Dat ben ik tot ze verplicht zo voelt het voor mij. Mijn ouders hebben mij altijd bijgestaan ook in alle slechte of vieze (ziek) momenten. Dan geef ik dat ook terug.

Ik begrijp dat sommigen geen goede band hebben met hun ouders en daar anders tegen kijken. Zelf heb ik dat gelukkig niet.


Hier hetzelfde. Als ik erbij kan zijn vind ik dat ik ze dat verplicht ben. Anders vind ik het wel erg laf van mezelf.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:57

Ja zo denk ik er ook over. We hebben ook met zijn alle om de beurt bij onze oma's gewaakt. Niet altijd een prettig gezicht maar uiteindelijk toch een fijn gevoel dat ze daardoor tot het einde thuis hebben kunnen blijven. Bij de een was ik net weg toen ze overleed.

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:00

Tancreda4 schreef:
Ik zou bij mijn ouders willen zijn. Het idee dat ze alleen moeten gaan omdat ik het niet aan zou kunnen of naar zou vinden zou ik van mijzelf niet kunnen accepteren. En ik merk dat ik er ook een wat naar gevoel van krijg als mensen dat dus wel doen en hun ouders alleen laten. Zelfde met dieren inslapen. Alles behalve prettig maar zou ze nooit alleen laten gaan. Dat ben ik tot ze verplicht zo voelt het voor mij. Mijn ouders hebben mij altijd bijgestaan ook in alle slechte of vieze (ziek) momenten. Dan geef ik dat ook terug.

Ik begrijp dat sommigen geen goede band hebben met hun ouders en daar anders tegen kijken. Zelf heb ik dat gelukkig niet.


Helemaal mee eens!

Zou het echt een heel naar idee vinden als mijn ouders of dieren alleen moeten sterven. Al ontkom je er in veel gevallen niet aan, dat is weer een ander verhaal.

Anoniem

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:15

Ik ben meer dan tevreden met een telefoontje dat ze er niet meer zijn. Zij waren er nooit voor mij, integendeel (mentaal misbruik)

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:59

Ik was bij het sterven van m’n vader en was blij dat ik er voor hem kon zijn. En voor m’n moeder broer en zus.
Was natuurlijk niet leuk en heel heftig maar tegelijk ook weer bijzonder om dat als gezin voor m’n vader te kunnen doen..

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:41

Oh wauw, echt totaal niet! En had een hele goede band met mijn moeder (ze is bij mijn 4 bevallingen geweest), maar dit wilde ze zelf ook niet. Zelfs niet dat haar man erbij was, ze wou rustig alleen gaan. En dat ze in het Hospice zat maakte wel dat dit goed voelde: ze was niet alleen.

Om dit laf te noemen of dat je geen goede band hebt? Gelukkig hadden wij de tijd om afscheid te nemen en elkaar wensen uit te spreken.

Seleentj
Berichten: 498
Geregistreerd: 14-11-07
Woonplaats: In me eigen wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:37

Boterbloem90 schreef:
Wat ook voor komt is dat mensen een spittse neus krijgen en de wangen invallen. Ook kan iemand die al dagen niet eet of drinkt opeens flink urineren of ontlasting krijgen, het lichaam maakt zich 'klaar'.
Wat verder typisch is dat degene schokkende beweging maakt. Dit komt door blokkering van het zenuwstelsel van afvalstoffen die niet meer afgevoerd worden. Het ergste (vind ik) om te zien is dat iemand angst/onrust kan krijgen met eventueel hallucineren



Dit had mijn moeder inderdaad allemaal de paar dagen voor haar overlijden.
Ook lijkvlekken op haar benen en de hallucinaties..
Ook haar temperatuur ging continue op en neer wat ook 1 van de tekenen is.

Iemand toevallig de docu van Famke Louise gezien die gisteren is gelanceerd over de bont industrie in China ?
Ik kan dus tegen alles wat met mensen te maken heeft , maar zat bij het voorstukje van deze docu al half te huilen door het gejank van de dieren ...

Vind het overigens wel een hele goede actie, en knap van haar dat ze daar ook daadwerkelijk heen is geweest

nine1987

Berichten: 8350
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:39

Ik heb alleen de voorstukjes gezien.. De docu zelf kan ik echt niet zien denk ik.. Day geschreeuw van die dieren.. O, mijn god.. Ik zat hier al bij te huilen..

rockwitch

Berichten: 11752
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:40

En er was flink heisa over, want ze had op social media gezet dat het voor haar kleding lijn zou zijn. Maar dit bleek dus niet zo te zijn. Ik denk niet dat ik het ga kijken, kan daar echt niet tegen. Bont draag ik sowieso niet.

nine1987

Berichten: 8350
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:42

Al moet ik in alle eerlijkheid wel toegeven dat ik een jas heb met een bontkraag.. Niet zelf gekocht, maar van mijn oma gekregen voor kerst een aantal jaren geleden.. Ze wist oprecht niet dst het bont was, en ik kreeg 't niet over m'n hart om te zeggen dat ze 'm maar moest houden..

Seleentj
Berichten: 498
Geregistreerd: 14-11-07
Woonplaats: In me eigen wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:43

rockwitch schreef:
En er was flink heisa over, want ze had op social media gezet dat het voor haar kleding lijn zou zijn. Maar dit bleek dus niet zo te zijn. Ik denk niet dat ik het ga kijken, kan daar echt niet tegen. Bont draag ik sowieso niet.


Klopt, vond het wel een slimme actie. Heel Nederland heeft het erover dus de boodschap komt in ieder geval wel aan ..

Cinnepin

Berichten: 8962
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:37

Seleentj schreef:
Boterbloem90 schreef:
Wat ook voor komt is dat mensen een spittse neus krijgen en de wangen invallen. Ook kan iemand die al dagen niet eet of drinkt opeens flink urineren of ontlasting krijgen, het lichaam maakt zich 'klaar'.
Wat verder typisch is dat degene schokkende beweging maakt. Dit komt door blokkering van het zenuwstelsel van afvalstoffen die niet meer afgevoerd worden. Het ergste (vind ik) om te zien is dat iemand angst/onrust kan krijgen met eventueel hallucineren



Dit had mijn moeder inderdaad allemaal de paar dagen voor haar overlijden.
Ook lijkvlekken op haar benen en de hallucinaties..
Ook haar temperatuur ging continue op en neer wat ook 1 van de tekenen is.

Iemand toevallig de docu van Famke Louise gezien die gisteren is gelanceerd over de bont industrie in China ?
Ik kan dus tegen alles wat met mensen te maken heeft , maar zat bij het voorstukje van deze docu al half te huilen door het gejank van de dieren ...

Vind het overigens wel een hele goede actie, en knap van haar dat ze daar ook daadwerkelijk heen is geweest


Zoiets kan ik echt niet zien/horen!
Al heb ik wel die docu gezien over die Luka magnotta. Alleen zie je de gruwelheden niet en hoor je ze niet. Wel interessant inderdaad hoeze hem hebben opgespoord

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:55

Ohh dat bont, dat levend villen.. ik jank al als ik er alleen aan denk zonder beelden te zien. Hoe kún je dat doen ;(

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:05

Marocje schreef:
Oh wauw, echt totaal niet! En had een hele goede band met mijn moeder (ze is bij mijn 4 bevallingen geweest), maar dit wilde ze zelf ook niet. Zelfs niet dat haar man erbij was, ze wou rustig alleen gaan. En dat ze in het Hospice zat maakte wel dat dit goed voelde: ze was niet alleen.

Om dit laf te noemen of dat je geen goede band hebt? Gelukkig hadden wij de tijd om afscheid te nemen en elkaar wensen uit te spreken.


Dan is het toch een andere situatie?
Het is al moeilijk genoeg, dan is het fijn dat iedereen zijn "wens" heeft kunnen waarmaken!


Chocopasta schreef:
Ohh dat bont, dat levend villen.. ik jank al als ik er alleen aan denk zonder beelden te zien. Hoe kún je dat doen ;(


Kan ik ook echt niet bij.. Gruwelijk ;(
Waarom moet dat uberhaupt zo?

nine1987

Berichten: 8350
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:33

Goedkoop denk ik..

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:11

Maar een klap op de kop,beest dood,en dan villen kost niet extra.
Ik vraag me ook af waarom dat levend moet.

Captain

Berichten: 21414
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:27

Ik gok omdat ze denken dat het bont dan teveel beschadigd? Ik heb weleens een filmpje gezien van een wasbeer wat nog leefde nadat het levend gevild was.. te gruwelijk voor woorden. ;(

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:31

Enerzijds omdat een dier doden het bont beschadigt (toch als je het doet via een klop, keel oversnijden, geweer,...) en het bloed ook de vacht kan beschadigen (op de een of andere manier kunnen ze villen zonder dat er veel bloed uitkomt.
Electrocutie oid is te kostbaar in materiaal en tijd vermoed ik...

Ik vind het bizar dat zoiets hedendaags nog allemaal kan :(

Anoniem

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:18

Villen kan zonder/nauwelijks bloeden inderdaad. Ik vil mijn dieren ook, welliswaar zijn ze dan al dood, maar zelfs als je de keel niet oversnijd heb je eigenlijk geen bloed bij het villen. Kop in slaan kan zorgen voor een bloedneus, oor en oogbloedingen wat ook weer de vacht beschadigd. Ik spreek het niet goed, zeker niet.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:37

En vergassen?
Dat kan met meerdere tegelijk.
Is ook niet prettig,maar alles beter dan levend villen lijkt me.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:24

Vergassen kost weer tijd,materiaal en dus geld. En geld is altijd de drijfveer in dergelijke praktijken helaas...

Anoniem

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:39

Jep. Alles draait om geld... Idem met dons. De veren worden eruit getrokken terwijl de dieren bij bewustzijn zijn :(

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:53

Er staat me ook iets van bij dat ze dat ook doen omdat de vacht zo "mooi" overeind gaat staan van alle stress..

Ik heb niks met Famke Louise maar moet toegeven dat ik dit wel een hele goede actie van haar vind.