[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:41

Vjestagirl schreef:
Nee dat kan niet. Ze liggen boven een bepaalde grens, waar je als mens maar heel weinig lucht krijgt. Een recovery missie, of reddingspogingen, resulteren eigenlijk altijd in meer doden.
Sommige lichamen worden wel over de rand geduwd een ravijn in waar al meerdere mensen liggen.


Ze worden soms wel weggehaald door Sherpa's die genoeg betaald krijgen door familieleden.
Laatst een boek over gelezen, geschreven door een Nederlander die de Everest 3 keer heeft beklommen en daarbij ook vrienden is verloren.
Hij heeft de top zelf 2 keer gehaald.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:41

Er zit een lugubere scène in Blackkklansman over een waargebeurde lynch, dat vond ik erg confronterend en luguber.

En geschiedenisfoto's zoals die Japanner die een baby aan zijn bajonet spietst, een slaaf die het afgehakte handje Van zijn dochtertje bekijkt; ze is opgegeten als straf.

Brrrr.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:42

Ik heb een keer ergens gelezen, ik weet niet meer zo goed waar, dat er aan de binnenkant van kisten nagelkrassen werden gevonden. Ik krijg het daar ook zo benauwd van :oo

Vroeger was het ook een straf dat je in een kelder werd gegooid, waar geen deur oid was. Lichamen lagen daar en daar zat je dan tussen te wachten totdat je zelf ook stierf -O-

Ook vind ik de manier waarop Johan de wit en zijn broer zijn vermoord ook vrij luguber.

Maar ik kijk met de ogen van nu, vroeger keken de mensen er anders tegen aan.

Cerosa

Berichten: 771
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:43

Wat ik altijd luguber, maar om de een of andere reden bijzonder interessant vind, is de pagina van de Politie, waarop er informatie word gegeven over ongeïdentificeerde overledenen. Ik vind het een gek idee, dat mensen zomaar kunnen overlijden en niemand die ze weet te identificeren..

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:43

lieveli schreef:
Er zit een lugubere scène in Blackkklansman over een waargebeurde lynch, dat vond ik erg confronterend en luguber.

En geschiedenisfoto's zoals die Japanner die een baby aan zijn bajonet spietst, een slaaf die het afgehakte handje Van zijn dochtertje bekijkt; ze is opgegeten als straf.

Brrrr.



Over geschiedenisfoto's gesproken

https://en.wikipedia.org/wiki/Omayra_S%C3%A1nchez

Meisje in modder

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:45

lieveli schreef:
Er zit een lugubere scène in Blackkklansman over een waargebeurde lynch, dat vond ik erg confronterend en luguber.

En geschiedenisfoto's zoals die Japanner die een baby aan zijn bajonet spietst, een slaaf die het afgehakte handje Van zijn dochtertje bekijkt; ze is opgegeten als straf.

Brrrr.


Zo zijn er in de Victoriaanse tijd ook veel mensen geweest die met hun overledene op de foto gingen als een soort familiekiekje.
Dat was ook de enige keer dat er genoeg geld was voor een foto, dus lieten ze de dode net zo staan alsof die nog leefde :j
Voorbeeld: https://imgix.ranker.com/user_node_img/ ... crop=faces

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:45

Het was inderdaad wel 127 hours! Maar nu ben ik ook wel benieuwd naar Everest :D

lieveli schreef:
Er zit een lugubere scène in Blackkklansman over een waargebeurde lynch, dat vond ik erg confronterend en luguber.

En geschiedenisfoto's zoals die Japanner die een baby aan zijn bajonet spietst, een slaaf die het afgehakte handje Van zijn dochtertje bekijkt; ze is opgegeten als straf.

Brrrr.


Die foto van die slaaf, is dat de foto waarbij het handje en beentje zijn afgehakt omdat de man niet hardgenoeg door had gewerkt? Zo ja, dan ken ik hem. Ontzettend trieste foto inderdaad

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:45

Ik wil later begraven worden met een dodemans koord. Dat is een koord wat loopt naar een bel boven de grond, zodat ik die kan luiden als ik toch niet zo dood ben als verwacht :P

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:47

Sheehan schreef:
Het was inderdaad wel 127 hours! Maar nu ben ik ook wel benieuwd naar Everest :D

lieveli schreef:
Er zit een lugubere scène in Blackkklansman over een waargebeurde lynch, dat vond ik erg confronterend en luguber.

En geschiedenisfoto's zoals die Japanner die een baby aan zijn bajonet spietst, een slaaf die het afgehakte handje Van zijn dochtertje bekijkt; ze is opgegeten als straf.

Brrrr.


Die foto van die slaaf, is dat de foto waarbij het handje en beentje zijn afgehakt omdat de man niet hardgenoeg door had gewerkt? Zo ja, dan ken ik hem. Ontzettend trieste foto inderdaad


:j

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:47

Marjoow schreef:
Sheehan schreef:
Je hebt ook die film toch? Iemand die het overleeft maar zijn eigen arm moet afhakken?

Everest? Dat is een waargebeurd verhaal. Keigoede film wel!


Deze film heb ik gezien, enorm goede film! Wel heel heftig vond ik

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:47

Vjestagirl schreef:
Ik wil later begraven worden met een dodemans koord. Dat is een koord wat loopt naar een bel boven de grond, zodat ik die kan luiden als ik toch niet zo dood ben als verwacht :P


Doet mij denken aan The Nun, daar zag je die belletjes ook :brr:

Interessant topic dit :j

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:47

Cayenne schreef:
lieveli schreef:
Er zit een lugubere scène in Blackkklansman over een waargebeurde lynch, dat vond ik erg confronterend en luguber.

En geschiedenisfoto's zoals die Japanner die een baby aan zijn bajonet spietst, een slaaf die het afgehakte handje Van zijn dochtertje bekijkt; ze is opgegeten als straf.

Brrrr.


Zo zijn er in de Victoriaanse tijd ook veel mensen geweest die met hun overledene op de foto gingen als een soort familiekiekje.
Dat was ook de enige keer dat er genoeg geld was voor een foto, dus lieten ze de dode net zo staan alsof die nog leefde :j
Voorbeeld: https://imgix.ranker.com/user_node_img/ ... crop=faces


Maar heel weinig van de foto's die we vandaag kennen als death photography waren ook daadwerkelijk dode mensen. Veel mensen denken dit doordat mensen in allerhande stellages staan, maar die waren bedoeld om te zorgen dat je stilstond tijdens de minutenlange exposietijd van de camera.

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:48

Cayenne schreef:
Cinnepin schreef:
@ cayenne? Echt? Hebben ze die foto's gezien?


Een aantal vrienden/familieleden voor zover ik weet wel. Ik kwam het verhaal van hun ongeloof tegen op FB.
Maar verder heb ik er uiteraard niet naar gevraagd. Het is voor hen al pijnlijk genoeg allemaal.



Dat is echt vreselijk!

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:48

Vjestagirl schreef:
Ik wil later begraven worden met een dodemans koord. Dat is een koord wat loopt naar een bel boven de grond, zodat ik die kan luiden als ik toch niet zo dood ben als verwacht :P


Dochters van een cliënt van mij gaven aan dat hun moeder met de telefoon begraven zou worden zodat ze mama altijd konden appen.

Ik weet alleen niet of het gedaan is en of het überhaupt mag ivm de grondstoffen van de accu.
Vond ik ook een heel mooi gebaar.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:51

Onali schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik wil later begraven worden met een dodemans koord. Dat is een koord wat loopt naar een bel boven de grond, zodat ik die kan luiden als ik toch niet zo dood ben als verwacht :P


Dochters van een cliënt van mij gaven aan dat hun moeder met de telefoon begraven zou worden zodat ze mama altijd konden appen.

Ik weet alleen niet of het gedaan is en of het überhaupt mag ivm de grondstoffen van de accu.
Vond ik ook een heel mooi gebaar.


Het mag niet, en het heeft geen zin want zo diep onder de grond heb je geen bereik.
Maar het is een mooi gebaar inderdaad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:51

Over de Body Farms gesproken. Daar was laatst nog een Nederlandse documentaire over bij Focus.
Je kunt het via NPOstart gratis terug kijken. Heel interessant want ze lieten echt zien hoe het allemaal werkt.

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:51

eclair98 schreef:
Ik heb een keer ergens gelezen, ik weet niet meer zo goed waar, dat er aan de binnenkant van kisten nagelkrassen werden gevonden. Ik krijg het daar ook zo benauwd van :oo

Vroeger was het ook een straf dat je in een kelder werd gegooid, waar geen deur oid was. Lichamen lagen daar en daar zat je dan tussen te wachten totdat je zelf ook stierf -O-

Ook vind ik de manier waarop Johan de wit en zijn broer zijn vermoord ook vrij luguber.

Maar ik kijk met de ogen van nu, vroeger keken de mensen er anders tegen aan.



Volgens mij was dit ook eens bij een programma van heel wat jaren terug. Tineke's paranormale wereld heette dat ( keek ik stiekem boven als kind :j ) daar hadden ze idd een lichaam van een oude vrouw opgegraven. Haar mond was dichtgenaaid voor ze begraven werd. Toen ze haar hadden opgegraven was haar mond open en allemaal krassen van nagels in de kist. Ze beweerden dat deze mevrouw dus * opgestaan is * of misschien levend is begraven en heeft gecchreeuwd en gekrabt aan de kist...

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:53

Ik vind de foto van de rouwstoet niet luguber. Wel heel indrukwekkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:56

De oude boer in ons dorp in Zweden is doodgevroren op zijn veranda, omdat hij niet meer binnen wilde slapen nadat zijn vrouw was overleden...

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:59

Frensie schreef:
Cinnepin schreef:
google op mh17...klik op afbeeldingen...luguber genoeg?


Oké had ik niet moeten doen...


Wat zijn die lichamen nog intact zeg. Ik had na een vliegtuigramp niet verwacht dat er nog lichaam in te herkennen was zeg maar. Luguber, maar bijzonder leerzaam.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:00

Luguber vind ik de monniken die als ze sterven worden gevoerd aan de gieren die daar wonen.

Na hun overlijden worden ze naakt in de natuur gelegd geloof dat de levende monnik die het lijk neer legt voor de vogels het lijk ook gedeeltelijk open snijd.

Weet het idee er achter niet meer. Vond het luguber maar aan de andere kant er wordt niets in de grond gestopt wat slecht verteerd en de natuur ruimt het lichaam op

Ellen_ov

Berichten: 1320
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:00

eclair98 schreef:
Ik heb een keer ergens gelezen, ik weet niet meer zo goed waar, dat er aan de binnenkant van kisten nagelkrassen werden gevonden. Ik krijg het daar ook zo benauwd van :oo

Vroeger was het ook een straf dat je in een kelder werd gegooid, waar geen deur oid was. Lichamen lagen daar en daar zat je dan tussen te wachten totdat je zelf ook stierf -O-

Ook vind ik de manier waarop Johan de wit en zijn broer zijn vermoord ook vrij luguber.

Maar ik kijk met de ogen van nu, vroeger keken de mensen er anders tegen aan.


sjongejonge het meeste lugubere waar ik op kon komen was inderdaad de moord op de gebroeders de witt. in de film was die ook al akelig echt opgenomen, ondanks dat je niks écht ziet.



pff ben eigenlijk stil ervan dat de overledenen van de mh17 zo op google te vinden zijn, was ook zo stom om het op te zoeken maar poeh. er zijn helaas echt wel herkenbare mensen/kleding in beeld. heftig zeg.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:00

Resistance schreef:
De oude boer in ons dorp in Zweden is doodgevroren op zijn veranda, omdat hij niet meer binnen wilde slapen nadat zijn vrouw was overleden...

O gos :(:)

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:01

@ ineey, niet op alle foto's ;)

Esmee_RS

Berichten: 4882
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:04