[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:30

Het Ossuarium van Sedlec staat ook hoog op mijn lijstje. Wil die deze zomer gaan bezoeken.
Rumble Forest in Riga vond ik ook erg indrukwekkend. Je ziet daar verder niets, alleen heuvels, plekken van massagraven.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:30

miss_lizje schreef:
De bodyfarm in Amerika vind ik ook heel interessant om over te lezen (inclusief plaatjes).
De afbeeldingen van mh17 zijn wel hard, het verbaast mij eigenlijk meer dat deze zonder filter (gezichtsfilter ivm herkenbaarheid) zo op internet mogen zwerven.


Ik denk dat het simpelweg niet goed te reguleren is, al zou men wel willen. Ik vind het herkenbaar zien van dode mensen op foto's geen probleem, mits de personen in kwestie niet herkend kunnen worden door nabestaanden...

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:31

Cayenne schreef:
Ik vind het een beetje respectloos om de foto's van MH17 hier te noemen, al snap ik waarom het is genoemd.


Waarom is dit respectloos? Er worden foto's gezien, niemand weet over welke persoon het precies gaat en er ontstaan vragen. Hoe komt het dat dit gebeurd? Hoe kan dat? Ik vind het ook allemaal ontzettend interessant en snap dan niet goed wat er respectloos aan is?

Je maakt de persoon niet belachelijk, je maakt de situatie niet belachelijk, waarom mag je er niet over praten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:31

Ik vind het verhaal luguber van een man die een grot ging verkennen en toen ondersteboven vast kwam te zitten. Hij kon met geen mogelijkheid los komen en ook reddingswerkers lukte het niet.
Uiteindelijk is hij overleden omdat zijn lichaam de druk van het ondersteboven hangen niet aan kon. Zijn lichaam kon ook niet uit de grot gehaald worden en zit er dus nog steeds in.
De ingang van de grot is dicht gemaakt.
Hier kun je het lezen en de plaatjes zien: https://i.imgur.com/BkmpH9v.jpg
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-01-19 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:31

Cayenne schreef:
Ik vind het een beetje respectloos om de foto's van MH17 hier te noemen, al snap ik waarom het is genoemd.



Nah respectloos om het te noemen? Eerder dat het online staat, en nog niet afgeschermd ook...iedereen kan erbij.

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:32

Xyris schreef:
miss_lizje schreef:
De bodyfarm in Amerika vind ik ook heel interessant om over te lezen (inclusief plaatjes).
De afbeeldingen van mh17 zijn wel hard, het verbaast mij eigenlijk meer dat deze zonder filter (gezichtsfilter ivm herkenbaarheid) zo op internet mogen zwerven.


Ik denk dat het simpelweg niet goed te reguleren is, al zou men wel willen. Ik vind het herkenbaar zien van dode mensen op foto's geen probleem, mits de personen in kwestie niet herkend kunnen worden door nabestaanden...


Ik denk dat je als nabestaande niet op zoek moet gaan naar dergelijke foto's en de bekende sites die deze foto's publiceren dan moet mijden (LiveLeaks bv).

Met de hedendaagse technologie, social media etc is het inderdaad niet te reguleren welke beeldmaterialen er wel en niet online staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:33

Cinnepin schreef:
Cayenne schreef:
Ik vind het een beetje respectloos om de foto's van MH17 hier te noemen, al snap ik waarom het is genoemd.



Nah respectloos om het te noemen? Eerder dat het online staat, en nog niet afgeschermd ook...iedereen kan erbij.


Dat bedoel ik ook eigenlijk. Een oude kennis is daarbij overleden en haar familie is er vrij zeker van dat zij ook op een paar foto's te zien is.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:33

Cayenne schreef:
Ik vind het verhaal luguber van een man die een grot ging verkennen en toen ondersteboven vast kwam te zitten. Hij kon met geen mogelijkheid los komen en ook reddingswerkers lukte het niet.
Uiteindelijk is hij overleden. Zijn lichaam kon ook niet uit de grot gehaald worden en zit er dus nog steeds in.
De ingang van de grot is dicht gemaakt.
Hier kun je het lezen: https://i.imgur.com/BkmpH9v.jpg



Ik 'ken' wel een andere die bij het terugkruipen met zijn ribben achter en ophoging vast kwam te zitten. Hij is ook overleden.


En wat dacht je van al die mensen op de Everest.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:34

Je hebt ook die film toch? Iemand die het overleeft maar zijn eigen arm moet afhakken?

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:35

Sheehan schreef:
Je hebt ook die film toch? Iemand die het overleeft maar zijn eigen arm moet afhakken?

Everest? Dat is een waargebeurd verhaal. Keigoede film wel!

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:36


Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:36

Marjoow schreef:
Sheehan schreef:
Je hebt ook die film toch? Iemand die het overleeft maar zijn eigen arm moet afhakken?

Everest? Dat is een waargebeurd verhaal. Keigoede film wel!


Ik denk het ja! Ik skipte het afsnij stuk altijd, maar verder echt een goede film!

mika11

Berichten: 11110
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:36

Filmpjes van de onthoofdingen van IS staan ook gewoon online.
De meeste mensen durven niet te kijken, zo vreselijk is het (ik vind het zelf ook te erg, afschuwelijk).
Maar er zijn mensen die ze wel durven te kijken.

Offline

Berichten: 1030
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:36

Hierbij een foto wat voor mij bijzonder luguber was...
Bijzonder om te zien, Heel indrukwekkend! Op een lugubere wijze om het leven gekomen.. -O-
Heb bij het zien van deze beelden heel wat tranen gelaten....

MH17 rouwstoet..


Afbeelding

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:38

Onali schreef:


Woah, ik wist niet dat dit een ding is! Worden die niet weggehaald?

Offline schreef:
Hierbij een foto wat voor mij bijzonder luguber was...
Bijzonder om te zien, Heel indrukwekkend! Op een lugubere wijze om het leven gekomen.. -O-
Heb bij het zien van deze beelden heel wat tranen gelaten....

MH17 rouwstoet..


[ [url=m/8XQAsV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zelf ben ik bij de rouwstoet geweest, bij de brug bij Vianen. Alles was doodstil, zo mooi. Heb ook echt moeten huilen, maar bijna iedereen was in tranen.
Laatst bijgewerkt door Mand op 14-01-19 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:38

Wij stonden ook bij het viaduct in Den Bosch om respect te brengen aan de optocht voor MH17.
Wat me nog bij staat is ook de huilende mensen op de brug, waaronder familieleden en vrienden van overledenen.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:38

Met die rouwstoet heb ik nog langs de kant van de weg gestaan, ontzettend indrukwekkend.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:38

Ik was wel heel blij dat alle kisten uniform waren.
En ondanks dat het niet had mogen gebeuren was de hele ceremonie wel heel mooi en respectvol.

Alle nationaliteiten heel saamhorig.

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:38

@ cayenne? Echt? Hebben ze die foto's gezien?

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:39

Je bedoeld denk ik de film 127 hours over iemand die in de grand canyon v met zijn arm vast komt te zitten en deze af moet snijden. Hele goede film trouwens, niet echt horror vond ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:40

Cinnepin schreef:
@ cayenne? Echt? Hebben ze die foto's gezien?


Een aantal vrienden/familieleden voor zover ik weet wel. Ik kwam het verhaal van hun ongeloof tegen op FB.
Maar verder heb ik er uiteraard niet naar gevraagd. Het is voor hen al pijnlijk genoeg allemaal.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:40

Sheehan schreef:
Onali schreef:


Woah, ik wist niet dat dit een ding is! Worden die niet weggehaald?


Nee dat kan niet. Ze liggen boven een bepaalde grens, waar je als mens maar heel weinig lucht krijgt. Een recovery missie, of reddingspogingen, resulteren eigenlijk altijd in meer doden.
Sommige lichamen worden wel over de rand geduwd een ravijn in waar al meerdere mensen liggen.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:40

Sheehan schreef:
Onali schreef:


Woah, ik wist niet dat dit een ding is! Worden die niet weggehaald?



Er zijn er een paar weggehaald, maar de meeste liggen op onherbergzaamgebied en het is levensgevaarlijk.
Green Boots, de meest iconische ligt er geloof ik niet meer.
Google er maar eens op, zitten echt enorm veel verschillende verhalen tussen. Sommige heel mooi, andere niet.

Set_Elkol
Berichten: 14852
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:40

Marjoow schreef:
Sheehan schreef:
Je hebt ook die film toch? Iemand die het overleeft maar zijn eigen arm moet afhakken?

Everest? Dat is een waargebeurd verhaal. Keigoede film wel!


Denk eerder 127 hours?

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:41

Sheehan schreef:
Je hebt ook die film toch? Iemand die het overleeft maar zijn eigen arm moet afhakken?



127 hours :j