[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:04

The_Cat schreef:
Als we nu eens op de pakjes sigaretten misschien de foto's van die vermisten beginnen te plaatsen in plek van die lelijke foto's die nu toch niet helpen, zouden er misschien toch weer wat meer zaken opgelost worden
De meeste foto's zien er niet heel florissant uit hoor :n

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:05

Goh, die foto's van die kapotte longen, stervende mensen, en al de rest ook niet. En ik heb in mijn omgeving nog niemand weten zeggen: nu ga ik stoppen met roken want die long ziet er niet uit. Beter dat hun gedoe dan toch nog wat mensen helpt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102221
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:09

Niet heel luguber maar je zal daar maar lopen en die haai vinden. :=

https://en.wikipedia.org/wiki/Rosie_the_Shark

Kwam hem net op FB tegen, die dierentuin is gesloten en alle dieren zijn verhuisd. Alleen zat Rosie nog in een tank (al dood geloof ik) en die is nooit opgeruimd. Dus toen er een filmploeg ging filmen kwamen ze Rosie tegen...dan schrik je wel even.


Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:15

Ohhhh ... wat freaky .. en ook al was ze dood, wat sneu ..

Ik verbaas me echt steeds over hoeveel verlaten parken en plekken en huizen enzo er zijn eigenlijk :j

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:29

Oh da's een hele bekende witte haai, staat enorm veel informatie op Google :)

fleurtjeuh
Berichten: 10384
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 13:41

Ze is later verhuisd en gerestaureerd :j

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:14

Dat die haai nog heel was. Je zou denken dat die wel snel ontbindt in water, brrr.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:17

Ceffyl schreef:
Dat die haai nog heel was. Je zou denken dat die wel snel ontbindt in water, brrr.

Daarom staat ze ook op sterk water ;)

wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:17

Is dat niet diegene die idd al dood was en op sterk water stond? Of is dit een andere? Kan nu geen filmpjes kijken, dus thuis eens ff bekijken :D

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:32

wendy1987 schreef:
Is dat niet diegene die idd al dood was en op sterk water stond? Of is dit een andere? Kan nu geen filmpjes kijken, dus thuis eens ff bekijken :D
Ja en nee. Ze zwom in een visnet van een tonijnvisser, en is daarom dood gemaakt. En vervolgens dus op sterk water gezet (formaldehyde).

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:38

Klopt ja. Witte haaien kunnen ook niet overleven in gevangenschap, hooguit een paar dagen. Blijf dat toch ook best fascinerend vinden <3

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:39

Klopt ja, ondanks dat blijven mensen het zo af en toe nog steeds proberen.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:40

Zo zijn er bijv. ook verhalen bekend van o.a. orka's die in gevangenschap zichzelf van het leven beroven, in en in triest.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:40

xx_Irisje schreef:
Ceffyl schreef:
Dat die haai nog heel was. Je zou denken dat die wel snel ontbindt in water, brrr.

Daarom staat ze ook op sterk water ;)

Ah ja, natuurlijk. Lekker blond van mij :o?

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:48

Ailill schreef:
Zo zijn er bijv. ook verhalen bekend van o.a. orka's die in gevangenschap zichzelf van het leven beroven, in en in triest.


Alles voor het entertainment van de mens...

Thioro

Berichten: 4003
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 14:57

Waarom kunnen witte haaien niet in gevangenschap leven? (Niet dat ik het goed keur om zeedieren in gevangenschap te houden)

Die dolfijn die flipper speelde in een tv-serie heeft toch ook sort of zelfmoord gepleegd? Ooit eens gelezen dat hij op een bepaald moment stopte met eten en uiteindelijk gewoon op de bodem van het bassin bleef liggen tot hij stierf.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:00


Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:01


Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:07

"..te temmen.." .. lastig dit voor een beelddenker :')
Maar kudo's voor de witte haai..
zijn zij al bedreigd? Voor fokprogramma's kan het wellicht een ding zijn, geen idee?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:11

Witte haaien hebben nog 'geluk' dat ze snel doodgaan in gevangenschap... Het breekt mijn hart dat orka's nog steeds in gevangenschap gehouden worden. Die dieren zijn emotioneel (mogelijk) nog complexer dan mensen. Om je dan te bedenken dat orka's vroeger 'bewust' waren dat hun jongen ontvoerd werden in een bepaalde baai en de mannetjes zich daarom 'opofferden' door in de baai te zwemmen. De vrouwtjes gingen dan met de jongen de andere kant op maar dat hielp uiteindelijk niet omdat ze ook gevolgd werden door helikopters. :n
https://www.orcanetwork.org/Main/index. ... %20Capture

Maar gelukkig kunnen prijzen wij mensen onszelf voor ons empathisch vermogen. :j

beert
Berichten: 2448
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:33

Dat empathisch vermogen. Ik was gisteren een korte documentaire op YouTube aan het kijken over dat eiland wat hier genoemd werd. Daar ligt een ander eiland naast en daar woonde een andere stam, maar die zijn wel in contact nu met moderne mensen.

Maar er zijn dus serieus toeristen die een toer boeken om "stammen te kijken". Dus toeristen die het leuk vinden om naar andere mensen te kijken. Hoe triest ben je dan? Laat die mensen gewoon met rust zeg.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:44

beert schreef:
Dat empathisch vermogen. Ik was gisteren een korte documentaire op YouTube aan het kijken over dat eiland wat hier genoemd werd. Daar ligt een ander eiland naast en daar woonde een andere stam, maar die zijn wel in contact nu met moderne mensen.

Maar er zijn dus serieus toeristen die een toer boeken om "stammen te kijken". Dus toeristen die het leuk vinden om naar andere mensen te kijken. Hoe triest ben je dan? Laat die mensen gewoon met rust zeg.
Tot de jaren 50 werden mensen, wereldwijd, tentoon gesteld in een dierentuin, tussen de apen/olifanten/beren enz.

Te triest voor woorden.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:37

beert schreef:
Dat empathisch vermogen. Ik was gisteren een korte documentaire op YouTube aan het kijken over dat eiland wat hier genoemd werd. Daar ligt een ander eiland naast en daar woonde een andere stam, maar die zijn wel in contact nu met moderne mensen.

Maar er zijn dus serieus toeristen die een toer boeken om "stammen te kijken". Dus toeristen die het leuk vinden om naar andere mensen te kijken. Hoe triest ben je dan? Laat die mensen gewoon met rust zeg.

Los van dat ik hier geen behoefte aan zou hebben, maar het is vaak voor die "bekeken mensen" toch ook een verdienmodel? Kunnen wat souvenirtjes verkopen aan rijke toeristen. En in wezen is het vind ik niet heel anders dan een bezoek brengen aan een extreem cultureel dorpje in Italië, naar Sicilië gaan "want oeeeeh maffiadorp", of tijdens je safari in Afrika een lokaal dorpje meenemen en kijken hoe hoog ze daar kunnen springen in traditionele kleding.

Alleen op dat ene eiland hebben ze hier kennelijk, en begrijpelijk, totaal geen behoefte aan :') Maar deze vorm van toerisme heb je overal ter wereld.

beert
Berichten: 2448
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:07

Ik snap ergens wel het verdienmodel van degene die het aanbieden. Ik vind het vooral heel raar dat die vraag er is en dat mensen een dure vakantie boeken en denken "een trip langs een primitieve stam. Dat moet ik echt zien. Kan ik thuis de foto's laten zien".

Ik heb trouwens niet het idee dat die mensen van de stam er wat aan verdienden. Zij werden bekeken. Het zijn anderen die het organiseren.

Ook werd genoemd dat de ontmoetingen tussen de oude stammen en moderne mens ook niet altijd ten goede komt aan hun. Er waren ook problemen met alcohol en tabak, daar raakten ze dus aan verslaafd.

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:11

Ik begrijp dat anders wel hoor, lijkt mij razend interessant om te zien hoe die mensen leven. :)) En die behoefte heeft de gemiddelde mens wel als je kijkt naar het soort tv-programma's als bijvoorbeeld de Meilandjes.