Baby en kinderkleding #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:36

Tuinbroeken blijven handig moet je maar denken, om shirtjes een beetje schoner te houden met spelen ;)

Of het nog leuk is vind ik van het model afhangen. Zo'n echt babymodel vind ik niet leuk meer als het baby / kleine peuter er af is. Maar een normale wel :j


Afbeelding

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:40

Beetje afhankelijk van het model en leeftijd vind ik ook het ook leuk staan met één schouderbandje 'los' of beide en dan ala skater van vroeger naar beneden. Maar dan moeten ze in de taille wel een beetje aansluiten anders ligt alles op de grond (of een riempje in de omslag).

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:42

Zolang ze niet zindelijk zijn wel maar daarna niet meer vind ik. Tot ze dan weer oud genoeg zijn om het zelf goed uit te krijgen.
Op t school vragen ze zelfs om dat niet aan te doen zodat ze zelfstandig naar t toilet kunnen en omdat het soms niet rap genoeg uit gaat.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:44

Echt dromertje2? Ik sta toch regelmatig weer versteld over wat er tegenwoordig allemaal niet meer kan en mag op scholen... kan me niet heugen dat dit ooit een punt was vroeger, niet bij ons zelf en ook niet bij mijn jongere broertje en zusje.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:45

Hihi, hier volop zindelijkheidstoestanden, afgelopen dagen wilde ze opeens niet meer op de plee maar vorige week alleen maar.. nou ja, 2 jaar en 4 maanden.. ik vind alles best.

Ik denk dat ik de tuinbroek laat zitten.. of ik moet een leuke tegenkomen.. heb net per ongeluk 15 dingen in een Zara mandje gegooid... en ik ben nog niet klaar. :')

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:49

M_i_R schreef:
Echt dromertje2? Ik sta toch regelmatig weer versteld over wat er tegenwoordig allemaal niet meer kan en mag op scholen... kan me niet heugen dat dit ooit een punt was vroeger, niet bij ons zelf en ook niet bij mijn jongere broertje en zusje.


T is ook geen verbod maar een liever niet. Vind dat eigenlijk vrij normaal. Als het speeltijd is zou ik graag hebben dat mijn zoon zelf zijn broek naar beneden kan trekken in plaats van eerst zijn jas en trui ( wat hij nog niet alleen kan) te moeten uit doen, salopette nog los krijgen en daarna alles terug aankrijgen.
Zeker omdat hij soms nog iets te lang wacht om naar t toilet te gaan.
Hij zou dat zelf ook erg vinden als hij daardoor een natte broek heeft.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 11-12-18 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:51

M_i_R schreef:
Echt dromertje2? Ik sta toch regelmatig weer versteld over wat er tegenwoordig allemaal niet meer kan en mag op scholen... kan me niet heugen dat dit ooit een punt was vroeger, niet bij ons zelf en ook niet bij mijn jongere broertje en zusje.


In Belgie gaan ze al met 2.5 naar school en behoren ze zindelijk te zijn. Ze hebben daar echt hele andere regels en gebruiken als in NL

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:52

Oh gek he, zo dichtbij en zo anders! Ik moet er niet aan denken dat K met 2,5 naar 'school' gaat.. en elke dag weg is. :(

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:53

kristelhans schreef:
Oh gek he, zo dichtbij en zo anders! Ik moet er niet aan denken dat K met 2,5 naar 'school' gaat.. en elke dag weg is. :(


Gup gaat nu naar de PSZ en is dus 2 ochtenden weg. En is opzich wel lekker, even tijd met mupje :)
Vanaf september gaat hij 5 dagen naar de basisschool en dan wordt het echt wel heel anders :D

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:55

Ik haak even in op de opmerking over wat kan en mag op scholen...

Ikzelf sta voor de klas en het is toch echt wel een dingetje. Soms hebben ze een ongelukje. Kan gebeuren. Maar hoe zie je dat voor je? Kindje heeft een tuinbroek aan, krijgt dat niet los en krijgt ongelukje. Zit onder de plas of poep.
En dan? Dan moet ik als juf dat kindje uitkleden, schoonmaken, andere kleren zoeken, etc.
In die tijd is mijn klas, van 25 4,5&6 jarigen alleen. Onbeheerd. Zonder toezicht.

Dus het zal geen kwestie zijn van niet mogen, maar een verzoek is toch niet heel gek. Die kleintjes hebben soms maar weinig tijd, als ze moeten, dan moeten ze. Ze vergeten soms dat ze eigenlijk moeten en dan is de nood ineens heel hoog en als ze dan een paar minuten moeten klungelen met een lastige broek kan het te laat zijn.

Hoe het vroeger was weet ik niet, kan ik me niet herinneren,aar als kind maak je dat ook anders mee. Zijn genoeg dingen die nu ook gewoon spelen maar die wij niet wisten.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:58

Poe kan me voorstellen dat dat niet altijd lukt Keet? 2,5 zijn lang niet alle kindjes volledig zindelijk.

@Dromertje, tuurlijk is het voor je eigen koter fijn als hij alles helemaal zelf kan maar aan de andere kant, die paar keer dat ze wel een tuinbroek aan hebben kan de juf toch ook even helpen om wat los te maken? maar goed, wellicht dat ik er tzt heel anders over denk als O zindelijk moet worden. Gaan we allemaal meemaken.

Snap ik KH, ik kreeg ook een mail van Zara waardoor ik gelijk getriggerd werd. Maar ik doe het niet! wel gister nog een paar leuke converse besteld voor O, maatje 23. Ik gok op volgend najaar, want hij zit nu nét in 21. Zitten nog wat ruim maar de maat 20 leek te klein obv het zooltje dat erin zat dus toch maar over.
Afbeelding
Oeh en op een kerstfair hele lekkere foute dikke schapenvacht sloffen gescoord.
Afbeelding
geen koude voetjes meer!

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:59

Voor op school lijkt het me ook niet ideaal. Ook al zouden ze het hier misschien niet zo'n ramp vinden (stonden laatste keer dat we kwamen kijken met 3 op een klas en er liep minimaal 1 tuinbroek rond, ik had bijna het verkeerde jongetje te pakken :') ) dan nog vind ik het zelf niet netjes om juffen op te zadelen met een extra taakje of het die kleine zelf wat lastiger te maken.

Maar voor gewoon thuis...dikke prima toch :j

Hier ben ik sowieso op klokslag 4 jaar nog niet van plan om hem direct 5 dagen naar school te sturen, tenzij hij het echt graag zelf wil :)

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:08

Misschien denk ik er dan te makkelijk over, maar ik zou echt denken dat dit onderdeel is van het juffenwerk als je kiest voor zulke jonge groepen? Natuurlijk moet je als ouder er voor zorgen dat je kind het allemaal zoveel mogelijk zelf kan maar in zo'n noodgeval dat ze ingepakt in jas en das zitten is er toch wel een mouw aan te passen?

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:14

Ik ben alleen maar blij dat mijn studenten zindelijk zijn.. :') :x (16-23 jaar)

Ik snap het wel hoor! Mijn nichtje van 6 wil haar eigen kont niet afvegen, vind ik ook altijd zo gek.. staat mijn broertje dat weer te doen.. :D :') Op school kan ze het gelukkig wel zelf. Iets met een klein vingertje en papa er omheen winden. :j

@Keet, ons gupje gaat sinds oktober 1 ochtend naar een agrarische opvang voor de sociale contacten, wij wonen buitenaf en geen kids in de buurt en nu we allemaal gewend zijn (dat had even wat voeten in aarde) geniet ik er ook echt van, ik ga dan meestal een bosrit maken of even flink huishouden (heeeel soms hoor) en morgenochtend ga ik mountainbiken ipv paardrijden, dat doe ik dan tijdens haar slaapje in de bak. :P

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:20

Oke, ik heb mijn mandje van 175 naar 115 euro terug gebracht.. beetje overdreven nog.. maar het is zooo leuk allemaal!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:21

Pas die converse wel regelmatig :) zonde als ze ineens te klein blijken te zijn :) al vallen ze groot

Op de PZS hebben ze gewoon een verschoonmoment en gaan ze om de haverklap met de kinders naar de wc
Maar een juf staat natuurlijk in haar eentje op een klas en dan is het lastiger.

Ben niet van plan om gup in kleding naar school te sturen die hij niet zelf kan bedienen :)
Hij zal waarschijnlijk ook niet direct 5 dagen de volledige duur naar school gaan

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:21

heb je een fotootje van de aanwinsten?

haha nou ik kan hem wel al die leuke schoentjes in kijken dus ze worden regelmatig gepast :D
heb nu eerst nog groene suede schoentjes en pinokkio laarsjes. Hij moet even goed gaan lopen eigenlijk, dat past beter in mijn schoenen planning. :j
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 11-12-18 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Berichten: 18897
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:23

En ze heeft het vást ook allemaal écht nodig toch, Kristel? O:)

Ik begrijp wel dat een juf daar niet de mogelijkheid toe heeft. Moet je de les weer onderbreken omdat er eentje zn broek niet los krijgt of een ongelukje heeft gehad. Één keertje is dan nog wel te overzien, maar 25 (of zelfs 30) kinderen die 2-3 keer per dag moeten plassen... Daar heb je een dagtaak aan!
En ouders maar klagen dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat :=

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:23

M_i_R schreef:
Misschien denk ik er dan te makkelijk over, maar ik zou echt denken dat dit onderdeel is van het juffenwerk als je kiest voor zulke jonge groepen? Natuurlijk moet je als ouder er voor zorgen dat je kind het allemaal zoveel mogelijk zelf kan maar in zo'n noodgeval dat ze ingepakt in jas en das zitten is er toch wel een mouw aan te passen?


Hier nog een (ex) juf.
Je denkt er inderdaad te makkelijk over. Ik ben juf om les te geven, niet om de hele dag snottebellen te vegen, te helpen met ritsen of handschoenen, veters te strikken of billen te vegen. Het gaat namelijk niet alleen om 1 kind, maar om een klas vol. En zoals Michelle zegt, op het moment dat 1 op deze wijze aandacht behoeft, krijgen minimaal 25 kinderen totaal géén aandacht.

Dus zorg er voor dat je kind zelf de kleding aan en uit kan trekken, er schoenen met ritsen of klittenband zijn zolang je kind nog geen veters kan strikken en zindelijk is

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:23

M_i_R schreef:
heb je een fotootje van de aanwinsten?


Bedoel je mij? Ik heb nog niks 'aangewonnen'. Nog even kritisch kijken wat ik met wat kan matchen dat ze nu heeft.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:26

Britt schreef:
En ze heeft het vást ook allemaal écht nodig toch, Kristel? O:)


Uiteraard... 8)7

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:27

duidelijk benangelique, ben het niet overal mee eens maar goed dit is denk ik niet het topic om de discussie over de taken van de juffen te voeren. Vind het iig wel verhelderend om te lezen hoe er tegenaan gekeken wordt vanuit de juffen kant, zeker iets om straks mee te nemen in de school- en kledingkeuze tegen die tijd!

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:31

Ik blijf dat corduroy jurkje ook zo leuk vinden bij zara :+: Maarja :D

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:33

Denk dat het ook vooral onhandig is voor op de speelplaats aangezien daar dan alle kleuters spelen van de school en dan een aantal juffen bewaking doen. In de klas zijn de toiletjes juist naast de klas en dit jaar heeft hij zelfs een toilet in de klas. Tuurlijk helpt de juf maar zie ze is glunderen als ze zelf alles kunnen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:34

pmarena schreef:
Ik blijf dat corduroy jurkje ook zo leuk vinden bij zara :+: Maarja :D


In de huidige maatschappij moet het kunnen toch :+ met al het gendergeneuzel :D
:+