Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:26

Eigenlijk al langer dan vijf jaar toch? Toen TS het topic opende woonden ze er al vier jaar.
Doffe ellende..

meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:29

Lughnassadh schreef:
meggiemeg schreef:
Het jammere in deze kwestie is dat de rechtbank ook niet doorgepakt heeft, dan was het eerder klaar geweest. Er is de tegenpartij alle ruimte gegeven en die benutten ze ook!

Ik neem aan dat de rechtbank gewoon de wet volgt. Dan lijkt mij dat de rechtbank niks te verwijten valt.

Een rechter kan wel meer doorpakken in het geven van een beslissing of een einddatum, dat gebeurt nu elke keer niet voor mijn gevoel. De tegenpartij wordt elke keer weer te veel ruimte gegeven om iets te verzinnen. Neem het gebeuren met het opmeten alleen al. Er had daar best in doorgepakt kunnen worden.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:34

Dit was de openingspost vandaag 5 jaar geleden in vogelvlucht :(:)

Moonfight schreef:
[knip]

Bijna 4 jaar geleden zijn mijn man en ik verhuisd naar de Achterhoek.

[knip]

Afgelopen week ben ik tot de ontdekking gekomen dat de schutting die ze geplaatst hebben voor de overdracht bijna 10 meter te ver doorsteekt. Wat betekend dat een stuk van bijna 700 vierkante meter van onze grond bij hun tuin getrokken is. We moeten hier nu een gesprek over aanknopen. Vanmorgen ook gevraagd of ze daar tijd voor hadden, ze ging het mij nog laten weten.

[knip]

Ik ben gewoon heel bang dat ze er vol tegenin gaan en dat we straks maanden, vele euro’s e heel veel energie verder zijn voor het geregeld is. Maar het is echt te veel grond om het te laten gaan.

[knip]

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:42

Pfff toen sprak ts nog over maanden. Little did she know…

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:44

Lughnassadh schreef:
meggiemeg schreef:
Het jammere in deze kwestie is dat de rechtbank ook niet doorgepakt heeft, dan was het eerder klaar geweest. Er is de tegenpartij alle ruimte gegeven en die benutten ze ook!

Ik neem aan dat de rechtbank gewoon de wet volgt. Dan lijkt mij dat de rechtbank niks te verwijten valt.


Jij hebt vast nog nooit zelf een rechtzaak gevoerd, of wel? :=

Lughnassadh

Berichten: 1811
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:00

Doet dat ter zake? Lijkt me niet. Maar ik heb inmiddels genoeg ervaring met juridisch getouwtrek.

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:12

Ik kwam ook het topic 'op de valreep' binnenvallen, inmiddels mag ik ook al een ruim jaar meelezen... Echt bizar, kan me niet voorstellen wat dit voor impact heeft.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:16

Lughnassadh schreef:
Doet dat ter zake? Lijkt me niet. Maar ik heb inmiddels genoeg ervaring met juridisch getouwtrek.


Nouja, dat was mijn verwachting gezien je reactie.

Ik heb de ervaring en weet helaas dat gelijk hebben en gelijk krijgen, 2 heel verschillende dingen zijn in de Nederlandse rechtstaat.

Cowboy55
Berichten: 8508
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:25

BarbaLala schreef:
Lughnassadh schreef:
Doet dat ter zake? Lijkt me niet. Maar ik heb inmiddels genoeg ervaring met juridisch getouwtrek.


Nouja, dat was mijn verwachting gezien je reactie.

Ik heb de ervaring en weet helaas dat gelijk hebben en gelijk krijgen, 2 heel verschillende dingen zijn in de Nederlandse rechtstaat.


In elke rechtstaat gok ik zo maar eens even.....waarbij ik dan meteen durf te gokken dat de Nederlandse rechtstaat het een stuk beter doet dan handenvol andere landen.....al is het maar omdat het omkopen van rechters een stuk lastiger zal zijn.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:27

Cowboy55 schreef:
In elke rechtstaat gok ik zo maar eens even.....waarbij ik dan meteen durf te gokken dat de Nederlandse rechtstaat het een stuk beter doet dan handenvol andere landen.....al is het maar omdat het omkopen van rechters een stuk lastiger zal zijn.


Da's weer een andere discussie :D

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:18

meggiemeg schreef:
Lughnassadh schreef:

Ik neem aan dat de rechtbank gewoon de wet volgt. Dan lijkt mij dat de rechtbank niks te verwijten valt.

Een rechter kan wel meer doorpakken in het geven van een beslissing of een einddatum, dat gebeurt nu elke keer niet voor mijn gevoel. De tegenpartij wordt elke keer weer te veel ruimte gegeven om iets te verzinnen. Neem het gebeuren met het opmeten alleen al. Er had daar best in doorgepakt kunnen worden.

De rechter doet dat niet snel, maar heel eerlijk gezegd dat ik van de advocaat van ts vooral een andere houding verwacht. Die lijkt ook nogal van het pappen en nathouden

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:01

Achterom schreef:
De rechter doet dat niet snel, maar heel eerlijk gezegd dat ik van de advocaat van ts vooral een andere houding verwacht. Die lijkt ook nogal van het pappen en nathouden


Verbaast je dat? Volgens mij hebben ze hem erop uitgezocht.

DuoPenotti

Berichten: 29820
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:06

foxy80 schreef:
Achterom schreef:
De rechter doet dat niet snel, maar heel eerlijk gezegd dat ik van de advocaat van ts vooral een andere houding verwacht. Die lijkt ook nogal van het pappen en nathouden


Verbaast je dat? Volgens mij hebben ze hem erop uitgezocht.

Van ts? Van de buren wel ja

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:38

Oeps, fout gelezen, dacht dat het over advocaat buren ging.

meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:07

Achterom schreef:
meggiemeg schreef:
Een rechter kan wel meer doorpakken in het geven van een beslissing of een einddatum, dat gebeurt nu elke keer niet voor mijn gevoel. De tegenpartij wordt elke keer weer te veel ruimte gegeven om iets te verzinnen. Neem het gebeuren met het opmeten alleen al. Er had daar best in doorgepakt kunnen worden.

De rechter doet dat niet snel, maar heel eerlijk gezegd dat ik van de advocaat van ts vooral een andere houding verwacht. Die lijkt ook nogal van het pappen en nathouden

Ben ik met je eens, een advocaat kan dat zeker aanhalen tijdens een zitting dat het al zo lang aanhoudt en dat het wel een keer tijd wordt voor een definitieve oplossing.
Ik ben dat ook gewend van onze advocaat die ons een aantal keren heeft bijgestaan. Die zegt dat gerust dat het iets is wat geen zin heeft of alleen maar tijdrekken was of dat iets nog een keer moet worden gedaan wat de vorige keer ook al is gedaan en precies is uitgevoerd zoals de tegenpartij toen heeft gevraagd. Dat scheelt enorm als dat zo even tussen neus en lippen door wordt genoemd.

luuntje

Berichten: 13993
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:08

Ts alweer 5 jaar.
Hoe hou je het vol?

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 21:10

Binnenkort een update hoor jongens!

Maar we modderen rustig verder, geen spannende ontwikkelingen wel meer juridische rompslomp. Bal ligt nu weer bij de rechtbank en die zou echt allerlei kanten op kunnen gaan. Voor nu even afwachten weer.

Ik zit tegenwoordig weinig achter de computer en dus weinig op bokt. Maar mocht er iets te melden zijn dan doe ik dat zeker.

Cowboy55
Berichten: 8508
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:14

+:)+

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:14

Nou op naar volgend jaar dan maar weer.... :(:)

Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:16

:knuffel:
Je verdient echt een lintje voor je geduld.

Telpeva

Berichten: 14765
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:17

Succes in elk geval de komende tijd, hopelijk gaan de dingen een keer in jullie voordeel bij de rechtbank

friendly
Berichten: 8399
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 00:36

Het feit dat de bal weer bij de rechtbank ligt ipv dat er nu een concrete oplossing is al echt absurd. De bal had allang gespeeld en wel in t doel moeten liggen, de spelers en publiek naar huis. Dat idee zeg maar. Ben benieuwd naar je update en echt…probs voor al je geduld, zeer bewonderenswaardig..

Rocamor

Berichten: 10916
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 07:56

Dat de bal nog alle kanten op kan rollen verontrust me eigenlijk een beetje.

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:18

Rocamor schreef:
Dat de bal nog alle kanten op kan rollen verontrust me eigenlijk een beetje.


Mij ook. Hoe dan? Het is toch duidelijk allemaal? Wat is er dan nu weer aangedragen waardoor er twijfel kan ontstaan?

Ceetje_bokt
Berichten: 5177
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 09:54

Respect voor TS, maar wat een verspilling van mankracht in de 'recht'spraak. Ik meende laatst te lezen dat ze zwaar onderbezet zijn. Hier valt heel wat winst te behalen.