[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christiene
Berichten: 7736
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:03

Kraamvisite doe ik altijd heel laat.. bewust.
Een keer een man van vriendin die de fles in mijn handen duwde.. hier leuk.. nou dat was de eerste en de laatste keer.
Bij de anderen was het wel duidelijk dat dat niets voor mij is. Meestal kom ik als de baby ligt te slapen ook bewust.

Nu ze ouder zijn die ik gewoon aardig en vriendelijk.. maar zelf zou ik nooit kinderen nemen.

Kinderen van vreemde raak ik niet aan.. mijn moeder vind het schattig en lief op straat in de winkel restaurant net een magneet na de kindjes toe ik loop de andere kant op als dat even kan.

9jinte9

Berichten: 505
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:03

Kraamvisite vind ik ook geen probleem. Oke ik weet leukere dingen te verzinnen, maar kom op. Sommige dingen hoor je gewoon te doen.
Daarnaast doen ze toch weinig anders dan slapen. Ik sla het vasthouden beleeft af. En soms, om de ouders heel blij te maken als ze veel voor me betekenen, hou ik de baby een kleine tijd vast. Maar die gehele tijd zit ik mezelf wel af te vragen of het lang genoeg is geweest :')

Ik laat me overigens niets opdringen in het kader van: misschien gaan je eierstokken dan rammelen. Daar maak ik snel korte metten mee. Gelukkig weet iedereen het nu, dus komt het ook niet meer voor. Al zal mijn leeftijd daar inmiddels ook mee te maken hebben hahahaha

Anoniem

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:35

Ik heb afgelopen weekend een babyshower gehad van mijn vriendin, door mij georganiseerd.. Als je dan nagaat dat er 5 meiden waren met kinderen jonger dan een jaar.... Dan snap je dat ik een topmiddag had :') bevallingsverhalen, babypraat, enz.. Maar ze was ongelooflijk verrast, dus had het ervoor over :D

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:35

Cayenne schreef:
Of misschien denkt je man wel dat je nog omslaat :+



Dacht mijn ex ook. ..Nou nee dus. Na 19 jr relatie beëindigt.

Maar nu weer een poosje een nieuwe relatie met een gelijkgestemde. Ik had op tinder (jaja) in mijn profiel gezet dat ik geen kinderwens heb.

Maar ik weet dus ook niet anders als dat ik ze niet of nooit gewild heb. Gruwel er van.

Christiene
Berichten: 7736
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:39

Wel banketstaaf dat ze zo graag kinderen willen daarom de relatie beëindigen.

Heb ook wel eens gehoord dat iemand geen kinderen kon krijgen zijn ex daarom wegging bij hem
en met de nieuwe vriendin jaren later was het dus wel raak... Kind geboren.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:42

Ja dat is heel vervelend en hard, maar als die wens er is... Andersom zou ik iemand laten gaan als hij echt kinderen wil :j

Anoniem

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:43

Nja daarom heb ik mijn man ook echt goed laten weten hoe ik er in sta. Als zijn kinderwens groter is dan de liefde om bij mij te zijn, dan moet ie ook een keuze maken. Voor nu is het goed voor hem, natuurlijk heb ik altijd een kleine angst dat de kinderwens toch te groot blijjkt, maar daar ga en wil ik me nu niet druk om maken. Nu wil ik gewoon niet zonder hem <3

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:45

Ja ach relatie zat op meerdere vlakken al niet meer goed en dit was een opspelen iets waardoor het beëindigt werd. Van beide kanten.

Maar ook direct duidelijk geweest naar hem dat ik ze niet wou. En ergens was bij hem de hoop dat ik wel bij zou draaien.
Toen mijn zusje zwanger werd van de eerste dacht ie echt nou nu gaat ze overstag...integendeel...

Christiene
Berichten: 7736
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:49

Voordeel ik ben single dus hoef me dat nu niet mee bezig te houden.

Maar één van de eerste dingen zal wel zijn dat ik nooit zwanger wil worden. Kinderen van een ex al ouder ligt er dan aan de situatie maar denk het niet

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:50

Oh en wat ik ook zo f*cking irritant vind is : als mensen je bijv een tijdje niet hebben gezien, en dan kom je aan de klets, en dan komt de vraag/opmerking steevast: " en hebben jullie al kinderen?"..

Oh echt he..ik heb die vraag al zo vaak gehad dat ik op een gegeven moment antwoirde: nee ik kan ze niet krijgen..
Moest je dan die gezichten eens zien :)

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:51

Desty schreef:
Out of interest: Laten jullie het ongeboren foetus/embryo/kindje (hoe je er ook tegenaan mag kijken) weg halen als je perongeluk zwanger blijkt te zijn?

Zelf ben ik ook iemand die helemaal geen kindermens is, en ze pas enigszins kan waarderen na een leeftijd van pak 'm beet 8 jaar wanneer ze wat meer voor reden vatbaar zijn. Vriend vindt dit helemaal prima gelukkig :j





Edit: typo


Wij wel, ik zou ongelukkig worden van een kind.

Wel heb ik altijd geroepen dat ik draagmoeder zou willen zijn voor mijn beste vriendinnen, mocht het ooit voorkomen dat zij zelf hun kindje niet kunnen dragen. Maar dan is het ook niet ons kind, maar hun kind.

scrabbel

Berichten: 956
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:00

Yippee, deel 2. Ik ga zeker weer volgen, al moet ik zeggen dat het vandaag wel heel hard gaat

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:02

Vandaag gaat het echt absurd hard :D

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:02

Sure_lee schreef:
Fira schreef:
Jaaaa nieuw topic *\o/*

Hier zijn we er nog steeds niet uit, ik ben begin 23 en mijn vriend bijna 28 en we zijn 4 jaar samen.
Hij wil wel en ik wil niet.
Heeft voor heel veel discussies gezorgd, maar we zijn nog niet op het punt gekomen om uit elkaar te gaan.

Al kan hij moeilijk kinderen krijgen als hij niet degene is met een baarmoeder ~~}>


Oeh dat lijkt me wel lastig hoor. Want wanneer kom je wel op dat punt om uit elkaar te gaan.....


Ja precies! We schuiven het steeds naar voren, we hebben nu besloten het er weer over te hebben als we van plan zijn de volgende stap te zetten; een huis kopen. We wonen al wel samen, maar dan in een huurwoning. Maar ik vind het lastig, want er is gewoon weinig om over te hebben. Kan moeilijk hem gelukkig maken met een kind dat van mijn kant ongewenst is, maar ik kan hem ook niet iets onthouden wat hem gelukkig zal maken. (Al betwijfel ik over een kind echt zoveel geluk brengt, muahah :') ).
Pittige stof tot nadenken. Zoals @Relaxed al zei: er is geen middenweg haha.

@sanso Ik hoop dat we er wel uit komen, maar ik denk op dit moment niet. Heb ook niet het idee dat hij rationeel denkt, gewoon te makkelijk. Alsof je ouderschap even met twee vingers in je neus doet voor een week. Daar erger ik mij groen en geel aan, haha.
Hij gaat de discussie ook een beetje uit de weg, hij wil mij én kinderen. En denkt er nog liever niet over na, hij zal de knoop niet doorhakken zeg maar.
Dus of ik dat moet gaan doen ... ik weet het niet?

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:11

Sintara schreef:
Vandaag gaat het echt absurd hard :D


Veel nieuwe erbij denk ik (waaronder ik) maar het is oprecht een verademing dat er lotgenoten zijn. :=

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:12

Hier gelukkig geen babyshowers (ik zou niet gaan ook). Kraamvisite valt mee, meestal slaapt de baby en kun je nog een normaal gesprek voeren. De echte hel komt pas bij kinderverjaardagen dus daar ga ik nooit naartoe.

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:17

Wow waarom heb ik dit niet eerder gezien? Dit is echt mijn topic :')

Ben zelf pas 21 dus nog jong maar heb totaal niks met kinderen en hoop ook nooit eentje te krijgen. Heb nu al bijna 6 jaar relatie met mijn vriend. Hij zegt nu niet per se kinderen te willen hebben maar als ik ze zou willen zou hij ze ook wel willen. Maar zou nooit een kind willen krijgen om de relatie te redden

Mijn moeder is altijd zo irritant met haar opmerkingen zo van: wacht maar, jij krijgt straks de meeste. Of: wat als je later oud bent? Dan komt er niemand op bezoek. Ja dan denk ik, wie zegt dat ik oud word? Moet ik alleen daarvoor kinderen willen?

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:22

Lastig Fira, vind sowieso wel dat mannen snel makkelijker denken over kinderen. Als in dat het gewoon gezellig ravotten is en niet realiseren dat opvoeden wel iets meer inhoudt... want al die vieze en moeilijke dingen... ach ja daar zijn moeders toch voor. Vaders zijn stoer en hip... en als ze voetbal willen kijken of de krant lezen dan gaan ze dat doen.. blerende kinderen willen toch liever hun moeder :Y)

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:34

Desty schreef:
Out of interest: Laten jullie het ongeboren foetus/embryo/kindje (hoe je er ook tegenaan mag kijken) weg halen als je perongeluk zwanger blijkt te zijn?

Zelf ben ik ook iemand die helemaal geen kindermens is, en ze pas enigszins kan waarderen na een leeftijd van pak 'm beet 8 jaar wanneer ze wat meer voor reden vatbaar zijn. Vriend vindt dit helemaal prima gelukkig :j



Edit: typo

Dat is onmogelijk want ik heb geen eierstokken meer en scharrel heeft een knipje in zijn zaadleiders. :+
Maar mocht dat gebeuren dan is de kans groot dat ik het laat weghalen ja, ik ben gewoon niet in staat om een kind een stabiele basis te geven en kinderen krijg je imo niet om ze de pleegzorg in te laten gaan. :n

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:41

Ik kom net van een verjaardag, en heb weer perfecte anticonceptie mee gekregen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:41

Hier is het oorlog om kerst :') , zus met blaag heeft een dwarse ex en andere zus heeft het huis al vol die kerstdag met de andere familie :')

Blaag van ene zus kan niet zomaar dagen wisselen :z , kerst zonder blagen is ook niet een ramp

Christiene
Berichten: 7736
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:55

Kerst gaat nog Sinterklaas is nog erger volgens mij als je dat met familie gaat vieren.. allemaal mening over hoe veel duur. Ect. Nog een reden om niet te beginnen rust rond vijf december.. behalve die stomme muziek in de winkels en drukte ik ga nooit winkelen rond begin december te veel kinderen en drukte

Anoniem

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:57

Ze weten dat ik sinterklaas geen flikker aan vind en dat ik dat niet vier , stomme gedoe met na 5 december de kerstboom want dan is die vent weer weg. Hier komt ie lekker 1 november in huis de kerstboom :+ , want ja dan zijn de blagen in de war 8)7 .

Rivendell

Berichten: 6846
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:10

Hier ook heel bewust geen kinderen.
Ik heb er helemaal niets mee. Ik kan me groen en geel ergeren aan onopgevoede krijsende kwijlende koters in winkels, bussen etc.
Ik ben 39 en vriend is 50. Hij heeft een dochter van 21 waar geen contact mee is.
Ik heb nooit kinderen gewild. Altijd alleen maar dieren.
Heb een keer mee gemaakt dat ik een oude collega tegen kwam.
Ik zag wel dat ze met een kinderwagen liep, maar daar let ik verder dus niet op.
Ik vroeg wat ze tegenwoordig doet. Wijst ze naar de kinderwagen en keek er heel verliefd bij.
Ik zeg: ja maar behalve dat dan? Doe je niets?
Oeps. Verkeerde vraag blijkbaar. Heb haar nooit meer gesproken hihi.
Ik ben gewoon echt geen kindermens. Al dat gepoep, snottebellen, jengelen, krijsen.
En als ik zie wat ouders moeten doen om alles voor elkaar te krijgen. Nee, dank je, dat hoef ik niet.
Mijn moeder gevoelens beperken zich tot dieren.
Voor mijn vriend gelukkig ook

hiphorse

Berichten: 1034
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 05:52

Ik meld mij ook als stille meelezer.
Mijn vriend en ik hebben beide geen kinderwens ook met reden dat met de huidige economie (las dat het al eerder was besproken in dit topic)

Ook raak ik al in paniek bij het idee zwanger

Ik merk steeds vaker dat er wel gezegd wordt 'ja als jullie over paar jaar kinderen hebben', 'je krijgt er zoveel voor terug' enzovoort

Ook kindere van andere heb ik niks mee. Weet niet wat ik ermee moet... Gelukkig weten ze dat nu en hoef ik geen babys vast te houden ofzo.