[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15698
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:03

Ik stond altijd in de min _O-

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:20

ik had een onhandelbare oudere broer die regelmatig een rondje boksen deed met mijn vader :P Serieus die heeft wat klappen gehad en dan gewoon nog ff doorgaan he.. iets met hardleers.
Daarintegen kwam ik weg met moord want ik was zo lief vergeleken met mijn broer :P uiteindelijk allemaal goed gekomen hoor. Een keer een tik gehad van mn moeder toen ik " ja joh zeikwijf" zei

Qimm

Berichten: 15175
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:21

Haha, daar zou ik ook een tik voor uitdelen ja :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:26

Nou ik ga dit maar niet bespreken. Ging bij mij thuis echt niet netjes altijd. Zou daarom nooooit fysiek straffen bij kinderen. :n
Kan je vertellen dat je daar lekkere trauma’s van krijgt. :n

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:28

Ik blijf te ver bij kinderen vandaan om ze uberhaupt fysiek iets aan te doen :=

Niobe

Berichten: 7989
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:35

Ik noemde mijn moeder weleens liefkozend poedersuiker en dan noemde ze mij poedersuiker.
Wel als geintje natuurlijk

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:36

hahaha ja same here.
Mijn broer is er niet slechter van geworden, die was echt niet te handelen. Er was niet meer mee te praten, het enige waar hij nog een beetje ontzag voor had was mijn vader. En mijn vader is iemand die je bijna niet boos krijgt dus er is nooit een klap gevallen die niet driedubbel verdiend was.
Die twee hebben nu gewoon een super leuke band met elkaar. Mijn broer is nu 40, de mentaliteit was dus ook wel wat anders dan nu of 10 jaar geleden. Toen was een tik krijgen van je pa eigenlijk zo vreemd niet naar mijn idee..

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:37

Ik heb het een keer zo bont gemaakt dat mijn vader een glas water in mijn gezicht gooide waarop ik een glas water in de pan met gekookte aardappels gooide en ze smakelijk eten wenste :=
Ik ben denk ik gewoon bang om een kopie van mezelf als kind te krijgen _O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:57

Liep vandaag over de markt, er staat hier zo'n standbeeld in het midden waar op het voetstuk mensen vaak gaan zitten om hun broodje / bakje vis / frietjes te eten. Was er zo'n jongetje aan het klieren (rondjes rennen op het voetstuk achter de mensen en tegen mensen aan lopen enzo). Een dame van ik denk pensioenleeftijd zegt gewoon 1x behoorlijk streng "Nee, niet doen, ga terug naar je ouders!" en hij liep zowaar terug. Ze werd aangekeken door sommige mensen alsof ze hem een dreun had verkocht :') Stel je voor dat je een keer een kind niet constant maar gewoon laat doen waar ie zin in heeft.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:43

Oh altijd zo ontzettend leedvermaak als mensen komen aankakken met "hij luistert niet/er is niks mee aan te vangen" en dan zie je wat later dezelfde uk met opa/oma die met 1 welgerichte blik alles gedaan krijgt _O-

Als kleuter kreeg ik weleens een tik op mijn pamper als ik echt stout was geweest. Merendeel van de tijd was in de houdgreep aan de bovenarm en korte time-out op het strafstoeltje ruim voldoende om van onder de indruk te zijn. Ook vooral omdat ik wist dat ik het dan echt wel te bont had gemaakt en dat ze die time-out ook effectief meenden. Er was geen sprake van dat door jengelen/krijsen/stiekem proberen je er onderuit kon komen.
Mijn vader had er genoeg aan om zijn ogen ietwat wijder open te sperren, dan dimde ik eveneens gelijk in. Met mijn moeder... daar zijn best wel wat dingen naar elkaars hoofd gegooid en ik moet toegeven dat ik het mijn ouders tijdens mijn jeugd écht niet makkelijk heb gemaakt.
Feit is wel: mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 was, in 1989. Ik heb de vechtscheiding bewust meegekregen, er werd toen nog niks rekening gehouden met loyaliteit van kinderen en heel de reutemeteut. Dat heeft toch zeker wel een flinke stempel achtergelaten waardoor mijn jeugd niet bepaald rooskleurig was.

Intussen kan ik prima met mijn moeder door een deur (maar we lopen ze niet plat bij elkaar) en papa is alweer 12 jaar geleden overleden, maar dat liep toen ook allemaal weer een stuk beter.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:48

Als wij tijdens het eten niet mochten praten en we deden het toch. Dan kregen we met de pollepel over de vingers. En dat is geen 20 jaar geleden nog. :)
En op de deurmat zitten als straf, dan had je een redelijk milde bui te pakken.

Britta31

Berichten: 13151
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:42

Mijn moeder had de "blik"als je zo werd aangekeken had je het te bont gemaakt.Ik schijn volgens de kinderen ook een "blik " te hebben.

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:46

Ik werd altijd met kleren en al onder de koude douche gezet. :')
Maar ik had dan ook echt woedeaanvallen in mijn 'kleuterpuberteit'.
En volgens mij wel eens een corrigerende tik gekregen, maar dat was dan ook meer dan verdiend. Kon echt het bloed onder mijn ouders' nagels vandaan halen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:55

Ik heb de "blik" van papa geërfd. Bij mij noemen ze het echter algemeen een resting bitch face :')
En als ik echt mijn ogen op standje "oprotten" zet dimmen ze allemaal.

vikawiek

Berichten: 1506
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:59

Als we het hier te bont hadden gemaakt kregen we een tik met een lepel op de knokkels, tyfus wat deed dat pijn. Werkte wel :')

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:03

Alles kon vroeger , pa had 5 ploegendiensten en ma had 5 (later 4) koters alleen. Luisteren deden we niet aan,ma pakte vaak ons bij de arm of we moesten maar buiten spelen tot het eten . Bij pa durfden we niet stout te doen en niet luisteren,die ga je gerust een opvoedkundige tik en begon te bulderen (hele rustige man tot je het te bont maakt en dan wist je het ). Wij zijn geen tokkies geworden en er is wel wat opvoeding doorgedrongen tot ons :')

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:14

Wij hadden vroeger in mijn kleuterklas ook geen enkel HSP kind of kind met ADHD/ADD of een ASS. Tegenwoordig als ik het zo hoor is er juist geen kind meer zonder een of ander labeltje. Ik vraag me weleens af waar dat gigantische verschil vandaan komt.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:22

Mars schreef:
Wij hadden vroeger in mijn kleuterklas ook geen enkel HSP kind of kind met ADHD/ADD of een ASS. Tegenwoordig als ik het zo hoor is er juist geen kind meer zonder een of ander labeltje. Ik vraag me weleens af waar dat gigantische verschil vandaan komt.


Bij ons ook niet. Nooit geweten ook. Nochtans altijd heel wat jaartjes met dezelfde mensen in de klas gezeten.

Niobe

Berichten: 7989
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:44

Mars schreef:
Wij hadden vroeger in mijn kleuterklas ook geen enkel HSP kind of kind met ADHD/ADD of een ASS. Tegenwoordig als ik het zo hoor is er juist geen kind meer zonder een of ander labeltje. Ik vraag me weleens af waar dat gigantische verschil vandaan komt.


Adhders hadden wij wel eens, dat waren dan van die jochies die met stoelen gingen gooien als ze boos waren.
Over die kinderen werd dan gezegd dat ze adhd hadden in elk geval.
Maar het is bizar veel tegenwoordig ja

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:58

Was er vroeger niet gewoon meer structuur en tijd om kind te zijn? Nu moeten ze dit en moeten ze dat want "maak mama/papa trots".

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:35

Mars schreef:
Wij hadden vroeger in mijn kleuterklas ook geen enkel HSP kind of kind met ADHD/ADD of een ASS. Tegenwoordig als ik het zo hoor is er juist geen kind meer zonder een of ander labeltje. Ik vraag me weleens af waar dat gigantische verschil vandaan komt.

Er word wel eens gezegd dat dit met overdiagnosticatie te maken heeft, maar het ligt grotendeels aan verbeterde diagnostiek en vooruitschrijdend inzicht. Zelf ben ik gediagnosticeerd met autisme toen ik 6 was, en daar heb ik best geluk mee gehad. Ik ken erg veel autisten (maar ook ADHD'ers, borderliners, ADD'ers etc.) die pas op hun 20e of soms zelfs pas na hun 40e gediagnosticeerd worden, terwijl ze hun hele leven struggles hebben gehad. Voor veel van deze mensen is de diagnose een puzzel waarvan alle stukjes opeens op zn plek vallen.
Aandoeningen als autisme ADHD, HSP en ADD kennen en herkennen we inmiddels een stuk beter dan pakweg 30 jaar geleden. (en het word ook gewoon meer serieus genomen.) Dus er zijn misschien wel meer mensen met een diagnose, maar in verhouding zijn er niet meer mensen met bovengenoemde aandoeningen.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:19

MarlindeRooz schreef:
Als wij tijdens het eten niet mochten praten en we deden het toch. Dan kregen we met de pollepel over de vingers. En dat is geen 20 jaar geleden nog. :)
En op de deurmat zitten als straf, dan had je een redelijk milde bui te pakken.

Maar het avondeten is toch juist het moment om als gezin de dag door te nemen te praten? Natuurlijk moet ook het eten een keer op hoor, maar verder... Dan snap ik ook heel goed dat je anders over een tik uitdelen denkt.

Ik heb ook wel eens 'een pak rammel' gehad (zoals mijn vader dat noemde), maar daar moest ik heel wat meer voor uitspoken en dan was het ook gewoon terecht.

Qua labels: ik heb medelijden met de labelloze kinderen. Je kan gewoon meekomen op school, op clubjes, thuis en niemand die ooit iets extra's voor je regelt, geen leraar die voor je staakt... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:49

Afgelopen weekend in de gamma was er een stel die vond dat je 2 losgeslagen gillende k*tkoters wel door de hele tent kon laten gaan. De horror..

We hadden net op tijd al onze spullen, want als ze nog 1x gillend langs waren komen rennen had ik ze vrees ik gevloerd _-:(

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 00:00


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 07:03

Fira schreef:
Ik werd altijd met kleren en al onder de koude douche gezet. :')
Maar ik had dan ook echt woedeaanvallen in mijn 'kleuterpuberteit'.
En volgens mij wel eens een corrigerende tik gekregen, maar dat was dan ook meer dan verdiend. Kon echt het bloed onder mijn ouders' nagels vandaan halen.

Ik ook, zat dan echt in 'n soort van hysterie en de welverdiende tik die ik na 3 waarschuwingen kreeg werkte juist bevrijdend. Vergelijk het met laten schrikken als je de hik hebt. En als ik gewoon liep te klieren dan was de eerste waarschuwing meestal gelijk afdoende.