[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7997
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:35

Christiene schreef:
Als ze een uur moeten fietsen ondersteunt zo'n elektrode fiets het trappen alleen maar toch? Het is geen ding wat zelf rijd zoals zo'n elektronische step.

Ik ken geen elektrische fiets maar dacht dat ondersteunend werkt. Hoewel men er wel hard mee kan fietsen tegenwoordig.



Mijn moeder heeft jaren weinig aan beweging gedaan, maar fietst nu met gemak een rondje van 20km, met de elektrische fiets := Je moet wel trappen, maar het is bizar makkelijk.
Dan vind ik zelfs fietsen leuk :')

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:38

Als je normale gezonde basistempo tond 23-25 ligt heb je er weinig aan.
Op vlakke stukken zet ik mijn ondersteuning doorgaans uit omdat ik dan toch al harder ga en dan doet het niets.
Als kind fietste ik 15 km in een half uur, dus dat zou totaal zinloos geweest zijn.
Als je basistempo onder de 20 km ligt dan is het een reuze grote hulp inderdaad.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:42

Christiene schreef:
Als ze een uur moeten fietsen ondersteunt zo'n elektrode fiets het trappen alleen maar toch? Het is geen ding wat zelf rijd zoals zo'n elektronische step.

Ik ken geen elektrische fiets maar dacht dat ondersteunend werkt. Hoewel men er wel hard mee kan fietsen tegenwoordig.

Ja zoiets inderdaad, wel heel erg handig als je op stukken fietst waar het hard waait. Een kennis van me fietst nu in 25 minuten naar zijn werk ipv 45 en komt niet compleet bezweet aan :j dus in die zin helpt het zeker

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:32

Sizzle schreef:
Als je normale gezonde basistempo tond 23-25 ligt heb je er weinig aan.
Op vlakke stukken zet ik mijn ondersteuning doorgaans uit omdat ik dan toch al harder ga en dan doet het niets.
Als kind fietste ik 15 km in een half uur, dus dat zou totaal zinloos geweest zijn.
Als je basistempo onder de 20 km ligt dan is het een reuze grote hulp inderdaad.

ik fiets met de hond aan 10-11 ofzo (en ben na 10 km pompaf en mijn hond vrolijk en fit). Wel met een plooifietsje zonder versnellingen, maar toch ..; -O-

Bloodymary
Berichten: 4563
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:34

Soms rijd je met je paard langs een fietspad en dan denk je oh, achterop komt in de verte een bejaarde op een fiets aan. En dan een paar seconden later sjezen ze je al voorbij...

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 14:58

Dat zijn dan de 45 km/h fietsen waarschijnlijk?

Prairy
Berichten: 9181
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:34

Sizzle schreef:
Als je normale gezonde basistempo tond 23-25 ligt heb je er weinig aan.
Op vlakke stukken zet ik mijn ondersteuning doorgaans uit omdat ik dan toch al harder ga en dan doet het niets.
Als kind fietste ik 15 km in een half uur, dus dat zou totaal zinloos geweest zijn.
Als je basistempo onder de 20 km ligt dan is het een reuze grote hulp inderdaad.


Daarom heb ik de mijne een beetje opgevoerd <<) Dan trap je tenminste niet de hele tijd in de begrenzer. Mijne gaat nu max 33 ongeveer. Daarna doet ie niks meer.

Ik trap dus nog net zo hard als vroeger maar ben er nu gewoon eerder. En niet bezweet. Dat is ook wel heel fijn.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33870
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:03

Afbeelding

Mars

Berichten: 33293
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:17

Zo waar :D

Christiene
Berichten: 7739
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:29

Bloodymary schreef:
Soms rijd je met je paard langs een fietspad en dan denk je oh, achterop komt in de verte een bejaarde op een fiets aan. En dan een paar seconden later sjezen ze je al voorbij...

Dat klopt wel haha vroeger duurde dat wel even en nu komt de hele groep zo voorbij gesjeest

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33870
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:31

Bejaarden zijn de nieuwe wielrenners.

Niobe

Berichten: 7997
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:14

MarlindeRooz schreef:
Bejaarden zijn de nieuwe wielrenners.



:))

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:28

Echt ja, ongeleide projectielen :+

Britta31

Berichten: 13179
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 00:01

Het leuke van kinderen van een ander is dat ze weer naar huis gaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:31

Hmz, misschien toch een elektrische overwegen dan. Ik fiets inderdaad wel rond 20km/u gemiddeld maar vaak tegenwind en kwam vaak nat van het zweet op werk aan, dus had altijd extra kledij mee of in mijn kastje liggen.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:23

Elektrische fietsen voor kinderen bestaan al heel wat jaar.

Mijn zusje kreeg toendertijd een elektrische fiets van de gemeente ivm haar beperking. Want dan kon ze gewoon meekomen met de rest, zonder dat ze blauw aanliep door zuurstof te kort :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:39

love_western schreef:
Elektrische fietsen voor kinderen bestaan al heel wat jaar.

Mijn zusje kreeg toendertijd een elektrische fiets van de gemeente ivm haar beperking. Want dan kon ze gewoon meekomen met de rest, zonder dat ze blauw aanliep door zuurstof te kort :+


Uiteraard, maar nu is het ook vrij normaal dat iedere puber er 1 heeft en dat is echt van de laatste jaren..

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:53

love_western schreef:
Elektrische fietsen voor kinderen bestaan al heel wat jaar.

Mijn zusje kreeg toendertijd een elektrische fiets van de gemeente ivm haar beperking. Want dan kon ze gewoon meekomen met de rest, zonder dat ze blauw aanliep door zuurstof te kort :+

Dat is voor gehandicapte kinderen. Voor gezonde kinderen zijn ze gelukkig heel lang niet normaal geweest, en zouden ze dat ook niet moeten zijn. Kinderen horen gewoon op een stapel bruine boterhammen tegen weer en wind in naar school te stoempen. Daar worden ze hard van.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:27

Ach, dan zouden alleen NL kinderen hard zijn. Fietsen en boterhamnen is alles behalve standaard buiten het kleine Nederland.
Leven en laten leven.
Ik zag laatst studenten die met rolkoffers liepen ipv rugzakken. Eigenlijk vond ik dat heel slim ipv je een hernia te slepen om niets.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:46

Schooltassen met wieltjes bestaan ook al jaren hoor. Goed voor de rug. Veel minder goed voor de enkels als ze niet kijken wat ze ermee uitvreten en dat ding gewoon tegen je aan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:48

Sizzle schreef:
Ach, dan zouden alleen NL kinderen hard zijn. Fietsen en boterhamnen is alles behalve standaard buiten het kleine Nederland.
Leven en laten leven.
Ik zag laatst studenten die met rolkoffers liepen ipv rugzakken. Eigenlijk vond ik dat heel slim ipv je een hernia te slepen om niets.


Dat vind ik echt slim idd :j

Prairy
Berichten: 9181
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:49


Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:09

:') #trauma4life :+

Mars

Berichten: 33293
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:14

:')

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:36