[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:54

Erg moeilijk Fira, wel knap dat jullie dan al 4 jaar samen zijn. Dat had ik denk ik niet volgehouden. Denk je dat jullie eruit zullen komen ooit?

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:56

Ik woon sinds kort in een appartement en heb 1 bovenbuurvrouw... die 3 kinderen heeft. Elke dag schreeuwt ze wel tegen die kinderen, jezus man. Ook buiten hoor je haar bleren.

En dan doen verhuurders vaak lastig over honden. Nou mijn 3 honden geven toch echt minder overlast hoor, die blaffen niet binnen. Dat gebonk van de kinderen plus schreeuwende moeder moet je dan maar toestaan, over honden zouden ze gelijk zeuren.

xnaomivdh
Berichten: 552
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:12

Ik kom me ook melden in het nieuwe topic! Ik heb helemaal niks met kinderen. Ik vind ze niet leuk, niet schattig, alleen irritant, vermoeiend en veel te aanwezig. Ik kan er ook totaal niet mee omgaan. Lang gedacht dat ik een van de weinigen was maar in dit topic voel ik me heel normaal :D Ik zie eigenlijk ook alleen maar nadelen aan het krijgen van kinderen, alleen al het hele zwanger zijn en bevallen wil ik mezelf niet eens aandoen := Daarnaast ben ik erg gehecht aan mijn rust en mijn eigen ding doen. Geef mij maar gewoon een paar grote harige honden om op te voeden, word ik veel gelukkiger van :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:24

sanso schreef:
Cayenne, had even een online testje gedaan (natuurlijk geen echte diagnose oid) maar ik kwam daar uit op 17 punten wat voor ernstige misofonie staat :x
Ik ga mij er verder over inlezen want het zou mij niks verbazen. Had er nog nooit over nagedacht dat het echt ‘iets’ kon zijn.


Ja, het bestaat echt. Misschien voor jou wel fijn om te lezen dat je niet de enige bent!

Ik noem kleine kinderen (babies) altijd gekscherend parasietjes of wurmpjes :P
Er zijn vast ook leukerds hoor! Ik moet ze alleen nog tegen komen.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:42

Jeujj deel 2! *\o/*
Cayenne schreef:
Ik noem kleine kinderen (babies) altijd gekscherend parasietjes of wurmpjes :P
Er zijn vast ook leukerds hoor! Ik moet ze alleen nog tegen komen.

Hahah; dan moet ik altijd aan deze denken:
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37279
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:54

Meld zich ook als meelezer in dit nieuwe topic weer. :j leuke op. Hihi

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:58

Leuk!

Nog even over de namen voor kinderen. Heb er ook altijd zo'n hekel aan als ouders zeggen 'Kleine man' of 'Kleine meid'. Vooral als het kind nog niet geboren is 'Misschien is de kleine man er al wel rond die tijd.' En al helemaal al die verkleinwoordjes die ze dan gebruiken. 'Oh heb jij een poepie gedaan?' zei laatst iemand op het terras tegen haar kind. Gadverdamme, dat hoef ik ook niet te weten hoor.

KimD

Berichten: 20442
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:01

Hé ik meld me ook! Ik hoef geen schreeuwlelijkerds! :+

Daar waren we al over uit, maar door mijn werk ben ik compleet genezen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:02

Jaaa baby/kindertaal... zo’n baby moet zich toch ook afvragen bij welke idioten ie nu weer terecht is gekomen := en later miepen dat Jantje nog steeds weps zegt i.p.v. wesp..

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:33

Als ik snot en kinderen in 1 zin lees, denk ik weer aan een voorval.
Toen een kind in mijn bord nieste en daarbij een dikke vette snotklodder op mijn bord belande en op mijn hand, en de ouders eigenlijk nog verbaasd waren dat ik geen honger meer had & mijn eten niet verder opat.
Ja, dit is ECHT waar.... ik krijg er nog steeds kotsneigingen van.

Narcissa
Berichten: 3049
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:36

Jippie nieuw topic :D

Ik hoef die smerige jankjong ook niet, woon nu een half jaar aan een winkelstraat (iets met onbetaalbare en zeldzame huurwoningen) en ik word GEK van dat gebrul en gekrijs elke dag opnieuw en opnieuw.
Geef mij maar enkele kittens, we hebben een nestje op stal en daar kan ik me echt uren mee bezig houden :D

noordje

Berichten: 2219
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:42

Geweldige OP. Ik ben er (vooral in meeleesmodus) weer bij.

Selka : grappig detail hier met wesp.
In Noorwegen heet het dus een weps en zeggen de kinderen als ze klein zijn wesp (dus het is precies omgekeerd)

Sanso : ik houd er ook niet van om naar het geluid van mijn likkende hond te luisteren hoor :o

Gatver sunshine %)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37279
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:44

Sunshine hebben de ouders je eten wel opgegeten. Als ik er zelf zo n klodder opnies zou ik al minder trek hebben. Brrrr

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:45

Ik heb net een zachtgekookt eitje op -O- Het idee alleen al laat het er bijna terug uitkomen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37279
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:49

Die is geel niet groen :+

Maar echt het aller aller smerigste dat ik ooit heb gezien is een moeder die bij gebrek aan zakdoek neus van zoontje aflebberde. In een restaurant %) werkelijk zo smerig :r . Of poepluier verwisselen op een tafel. Zou ik eens moeten doen met een inlegkruisje }>
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-10-18 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:49

Dus lieve mensen... Ik ga lekker n avondje oppassen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:50

Ik heb vandaag toch ff flink zitten brullen vanwege het feit dat mijn man wel graag kinderen wil en ik niet. Ik kan echt genieten van het kijken naar one born every minute en ik ga dan echt kapot als ik een man zo gelukkig zie zijn dat ie moet huilen, dan kan ik alleen maar denken, oliebol, dat ontneem ik mijn man ook -O-
Mja t idee om te moeten zorgen voor een kleine mini-me, brrr daar krijg ik al rillingen van. := Dus dat doet soms wel ff pijn, dat ik de droom van mn man weg neem.

Mando

Berichten: 15701
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:59

Ah cool.. nieuw topic.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:59

Noordje, Nee echt?! Idioot

Joolien, hij is met jou getrouwd en wist dit van te voren? Dan vindt ie jou blijkbaar belangrijker.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:01

Die domme kinderpraat van sommige ouders.. ‘kijk daar loopt een woef’. Nee, das een hond, praat gewoon joh :=

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:04

Dat schijnt slecht te zijn, van dat kirren en koeren en onzinwoorden gebruiken. Kinderen leren beter/sneller praten als je gewoon normaal tegen ze praat. Dat heb ik een tijdje terug eens gelezen toen ik SOGde. :+

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:09

Ik zie de logica ook niet als je je kind wilt leren praten om dan zelf onzin uit te slaan. Persoonlijk ben ik voorstander om ze tot hun 21ste sowieso niet te leren praten.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:20

Mars schreef:
Ik zie de logica ook niet als je je kind wilt leren praten om dan zelf onzin uit te slaan. Persoonlijk ben ik voorstander om ze tot hun 21ste sowieso niet te leren praten.


_O- _O-

Ik vind dit onderwerp altijd erg lastig. Ik heb altijd een kinderwens gehad, maar ik vind dat ik die keuze niet kan maken gewoon omdat ik het wil. Ik zou hier dan ook graag meelezen om jullie argumenten te volgen.

Ik ben op dit moment 23 en 2.5 jaar samen met mijn huidige vriend. Ik ben dit jaar afgestudeerd van de TU en vind mijn carriere dan ook zeer belangrijk. Met een fulltime baan, hond en de paarden heb ik nu eigenlijk al meer dan 24 uur per dag nodig :')

Gelukkig heb ik zowiezo een spiraaltje die ik over 2 jaar waarschijnlijk weer op nieuw laat zetten zodat ik zeker tot 30 niet zwanger raak. Dit omdat we eerst de studieschuld afbetaald willen hebben, onze carriere willen opbouwen, en nog wat willen reizen.
Mijn vriend is heel erg supportive en maakt het niet heel veel uit of we echte kinderen of alleen beesten kinderen hebben, dus dat maakt het wel iets makkelijker.

Rond de 30 zullen we maar weer opnieuw moeten evalueren of we er financieel voor klaar zijn, ik mijn carriere wil pauzeren, er geen lichamelijke beperkingen zijn, en of de Aarde zelf nog wel bewoonbaar is/zal zijn :=
Ook wonen wij op dit moment minimaal 6 uur rijden/vliegen van familie, dus zouden wij het helemaal zelf zonder hulp moeten doen. Dit staat mij ook niet helemaal aan, mijn hond kan ik namelijk nog eventjes alleen laten als het moet…

Ik snap trouwens helemaal niet hoe iemand met een negatief fokadvies kinderen kan nemen… Ik zal namelijk never nooit mijn kruisgespuis willen opzadelen met een gegarandeerde ziekte.
Laatst bijgewerkt door _Snow_White op 25-10-18 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:22

Joolien schreef:
Ik heb vandaag toch ff flink zitten brullen vanwege het feit dat mijn man wel graag kinderen wil en ik niet. Ik kan echt genieten van het kijken naar one born every minute en ik ga dan echt kapot als ik een man zo gelukkig zie zijn dat ie moet huilen, dan kan ik alleen maar denken, oliebol, dat ontneem ik mijn man ook -O-
Mja t idee om te moeten zorgen voor een kleine mini-me, brrr daar krijg ik al rillingen van. := Dus dat doet soms wel ff pijn, dat ik de droom van mn man weg neem.


Wie zegt dat zo’n man huilt van geluk? :P

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:25

karuna schreef:
Die is geel niet groen :+

Maar echt het aller aller smerigste dat ik ooit heb gezien is een moeder die bij gebrek aan zakdoek neus van zoontje aflebberde. In een restaurant %) werkelijk zo smerig :r . Of poepluier verwisselen op een tafel. Zou ik eens moeten doen met een inlegkruisje }>



Noooooooo bahhhhh