[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:38

Super Sanso!

Narcose vind ik heerlijk. Zodra je wakker word een lekker ijsje en op zaal meteen eten.

Helaas kwam ik pas om 23.30 weer op zaal. Dus ze hadden geen warm eten meer. Maar heb genoten van de broodjes en chocolademelk <3

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:47

Ja ik mocht een beschuitje toen ik wakker werd. Maar ik had de hele ochtend al niks gegeten, lunchtijd was ook al voorbij en blijkbaar geeft dat spul mij extra honger, dus ik kreeg alleen maar meer honger van dat ene beschuitje.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:51

Vorig jaar geopereerd aan mijn schildklier, lag op de verkoever al met een waterijsje :+
Ben vroeger 1x heel erg misselijk geweest, maar toen had ik door de honger een bakje yoghurt iets te snel naar binnen gelepeld :')

Verder sta ik altijd vrij vlot weer naast mijn bed. Heb wel eens bij iemand op zaal gelegen die dezelfde operatie had gehad, die lag na 3 dagen nog plat. Ik was diezelfde avond alweer aangekleed en aan het zeuren dat ik wel naar huis kon :+

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:08

elnienjo schreef:
Narcose vind ik niet eng. Je ziet het binnen 'n paar seconden zwart worden en dan helemaal niets meer tot je wakker wordt gemaakt. Enige nadeel is dat ik de meeste keren kei misselijk wordt na afloop.

Volgende keer van te voren aangeven en vragen of ze indien nodig extra anti-emetica willen toedienen. :)
En verschilt ook per ziekenhuis heb ik gemerkt, in Amersfoort hadden ze precies genoeg gegeven zodat ik niet kon overgeven maar wel zo misselijk was dat ik het gevoel had dat ik moest overgeven.
Dat voelde echt zó naar. -O-
Almelo en Hengelo geven ze zoveel dat ik kiplekker wakker wordt en binnen een half uur nadat ik uit de uitslaapkamer kom om eten vraag. :D
En op mijn verzoek geven ze een extra zak vocht in mijn infuus, ter voorkoming van blaasontsteking, dat ik vervolgens in mijn broek pies zonder het te merken is wel een beetje jammer. :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:08

Als volwassene nog nooit onder narcose geweest. Wel recreatief aan de narcosemiddelen. :=

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:29

Ook lekker...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:52

lor1_1984 schreef:
elnienjo schreef:
Narcose vind ik niet eng. Je ziet het binnen 'n paar seconden zwart worden en dan helemaal niets meer tot je wakker wordt gemaakt. Enige nadeel is dat ik de meeste keren kei misselijk wordt na afloop.

Volgende keer van te voren aangeven en vragen of ze indien nodig extra anti-emetica willen toedienen. :)
En verschilt ook per ziekenhuis heb ik gemerkt, in Amersfoort hadden ze precies genoeg gegeven zodat ik niet kon overgeven maar wel zo misselijk was dat ik het gevoel had dat ik moest overgeven.
Dat voelde echt zó naar. -O-
Almelo en Hengelo geven ze zoveel dat ik kiplekker wakker wordt en binnen een half uur nadat ik uit de uitslaapkamer kom om eten vraag. :D
En op mijn verzoek geven ze een extra zak vocht in mijn infuus, ter voorkoming van blaasontsteking, dat ik vervolgens in mijn broek pies zonder het te merken is wel een beetje jammer. :')

Dat geef ik ook aan en daar doen ze ook iets mee, maar voor mij blijkbaar niet afdoende.
Bij een korte operatie werd ik idd gewoon gelijk goed wakker en zat ik een paar uur later alweer lekker te eten met 'n wijntje, maar die baarmoederoperatie duurde wel 1,5 uur ofzo en dat zal 't verschil wellicht uitgemaakt hebben.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:58

Ik heb een aantal narcoses gehad, waarbij 1 echt niet goed gevallen is en waardoor ik nu, 6 jaar later, nog steeds veel problemen met oa mijn geheugen heb.

Ik moet ook soms overgeven na een operatie, maar ben erachter gekomen dat ik allergisch ben voor een bepaalde soort antibiotica, mogelijk dat ik daar van ben gaan overgeven en niet zo zeer van de narcose.

Ik ben altijd rete stoned na een operatie :+ En heb idd ook vaak honger maar als je aan je kaken geopereerd bent is eten niet een al te best idee :')

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:05

Ik heb twee keer narcose gehad, maar ik blijf altijd ongelooflijk lang slaperig. :') Wel lekker hoor, hele dag tukken. Maar plaatselijke verdoving werkt bij mij ook altijd nog heel erg lang door, best fijn eigenlijk. :D
Behalve als je met zo'n verdoofde kop rond loopt van de tandarts. :+

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:44

elnienjo schreef:
Dat geef ik ook aan en daar doen ze ook iets mee, maar voor mij blijkbaar niet afdoende.
Bij een korte operatie werd ik idd gewoon gelijk goed wakker en zat ik een paar uur later alweer lekker te eten met 'n wijntje, maar die baarmoederoperatie duurde wel 1,5 uur ofzo en dat zal 't verschil wellicht uitgemaakt hebben.

Poortwachtklieren verwijderen is volgens mij een korte operatie maar dat was dus geen succes hier, daarna dus extra anti-emetica. :+
Borstamputaties en reconstructies (week of 3 na poortwachtklieren) weet ik ff niet meer.
Toen in Almelo/Hengelo de tweede borstreconstructie (expander eruit, implantaten erin), later nog een hersteloperatie (infectie en vervangen implantaat) en bij beide nergens last van.
Merk iig dat het per ziekenhuis(groep) verschilt wat het beleid hierin is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:50

lor1_1984 schreef:
elnienjo schreef:
Dat geef ik ook aan en daar doen ze ook iets mee, maar voor mij blijkbaar niet afdoende.
Bij een korte operatie werd ik idd gewoon gelijk goed wakker en zat ik een paar uur later alweer lekker te eten met 'n wijntje, maar die baarmoederoperatie duurde wel 1,5 uur ofzo en dat zal 't verschil wellicht uitgemaakt hebben.

Poortwachtklieren verwijderen is volgens mij een korte operatie maar dat was dus geen succes hier, daarna dus extra anti-emetica. :+
Borstamputaties en reconstructies (week of 3 na poortwachtklieren) weet ik ff niet meer.
Toen in Almelo/Hengelo de tweede borstreconstructie (expander eruit, implantaten erin), later nog een hersteloperatie (infectie en vervangen implantaat) en bij beide nergens last van.
Merk iig dat het per ziekenhuis(groep) verschilt wat het beleid hierin is. :)


Jeetje, je bent een jaar jonger dan ik en dan al zulke heftige ingrepen :(:)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:24

lor1_1984 schreef:
elnienjo schreef:
Dat geef ik ook aan en daar doen ze ook iets mee, maar voor mij blijkbaar niet afdoende.
Bij een korte operatie werd ik idd gewoon gelijk goed wakker en zat ik een paar uur later alweer lekker te eten met 'n wijntje, maar die baarmoederoperatie duurde wel 1,5 uur ofzo en dat zal 't verschil wellicht uitgemaakt hebben.

Poortwachtklieren verwijderen is volgens mij een korte operatie maar dat was dus geen succes hier, daarna dus extra anti-emetica. :+
Borstamputaties en reconstructies (week of 3 na poortwachtklieren) weet ik ff niet meer.
Toen in Almelo/Hengelo de tweede borstreconstructie (expander eruit, implantaten erin), later nog een hersteloperatie (infectie en vervangen implantaat) en bij beide nergens last van.
Merk iig dat het per ziekenhuis(groep) verschilt wat het beleid hierin is. :)

Na mijn borstbesparende operatie inclusief poortwachtklieren had ik ook geen last. Toen zat ik binnen een paar uur weer op terras met eten en 'n wijntje.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:27

Jezelf onderpiesen geeft iig wel een lekker warm gevoel :+

Narcose, geen problemen mee. Spuitje erin en :z Ik word wel schokkend en trillend wakker, maar dat is dan weer omdat mijn hartslag best diep zakt in rust (heb ik altijd) en dan daver ik eigenlijk vooral uit bed omdat ik het koud heb.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:47

Ik laatste keer enorm veel wondvocht gelekt. Je zag spoor van druppels naar de wc :')

Daarna onderbroek met verband erin aangedaan. Voelde zo smerig :+

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:48

Ik werd ongesteld toen ik wakker werd , ook geen fijn idee want door de morfine voelde ik het niet helemaal :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:58

Narcose <3

Koters {:)-:(

Zo'n moeke met 2 koters.. pal voor het hekje om de zelfscan uit te gaan. Hekje kon net open, maar ik kon er vervolgens niet langs. Hekje opent naar links en je moet dan, heel handig, naar links. Maar ja dat gaat niet als moeke op gemak de boodschappen verdeeld om te tillen. "Wil jij het wc papier"? Nee.. "de kaas dan"? MENS! Verplaats je!

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:42

Er was vandaag zo‘n peutertje in de winkel dat gewoon niet in zicht van haar moeder was. Dit had als gevolg dat ze allemaal broodjes ging aanraken en er geen correctie bij was -:(-
Mijn dochter heeft haar als trouwe broodjespolitie naar haar moeder teruggestuurd.
Ik wilde er vooral niet mee geassocieerd worden :+

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:58

Sizzle schreef:
Er was vandaag zo‘n peutertje in de winkel dat gewoon niet in zicht van haar moeder was. Dit had als gevolg dat ze allemaal broodjes ging aanraken en er geen correctie bij was -:(-
Mijn dochter heeft haar als trouwe broodjespolitie naar haar moeder teruggestuurd.
Ik wilde er vooral niet mee geassocieerd worden :+



Heeft ze wel gedreigd met een pistoolet? :+

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:02

Zo jammer dat jouw gevoel voor humor niet genetisch wordt doorgegeven.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:03

:')

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:28

MarcoBorsato schreef:
Zo jammer dat jouw gevoel voor humor niet genetisch wordt doorgegeven.


Nou inderdaad :D

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:34

Ik ben mijn nichtje aan het opleiden!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 22:10

GELUKKIG ER IS HOOP!

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 02:35

Ooooommmmggg ik zag op Facebook iets van een videoparty met een bevalling, waaroooooommmm
Mijn ogeeeennnnn

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:16

Maar je moet daar ook niet op klikken :')