Partner met psychische problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:39

Bedankt voor de update TS. Je bent goed bezig door een goede advocaat in de arm te hebben genomen.

Ter geruststelling van je oudste: ik denk maar zo dat jij als "normale" na deze ervaring heel goed of beter in staat zult zijn om als volgende ook een "normale" uit te kiezen. Je weet nu waar je op moet letten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:06

:(:) kl ote is dat.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:40

Y;( pff wat een traject..

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:51

Ik vind je zo sterk, TS!

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 12:22

Thanks :)

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 12:28

Is iemand van jullie er bekend mee wat het voor gevolgen kan hebben als je ex tijdens het proces (opzettelijk) onjuiste informatie gebruikt in de officiele stukken?

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:31

Lijkt me voor hem negatief uit te pakken als jij tegendeel kan bewijzen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:37

Je bedoelt in een processtuk liegen? Daar gebeurt niet zo veel mee, helaas. Ik heb dat wel eens gezien met een advocaat die claimde dat haar cliƫnt gezag had, terwijl het niet zo was. Dat ongelijk laat zich fantastisch gemakkelijk bewijzen (daar is namelijk een register voor), maar daar trekt een rechter hooguit een wenkbrauw van op.

Ik heb ook weleens gehad dat er tijdens een zitting een brief van een verzekeringsmaatschappij werd overgelegd dat een uitkering was stopgezet, terwijl anderhalf jaar later bij faillissement bleek dat dat nooit gebeurd was. We hebben gekeken of we daarvan aangifte konden doen, maar de politie weigerde aangifte op te nemen. In theorie kan je dan de procedure heropenen, maar dat had om meerdere redenen helemaal geen zin.

In het familierecht zijn rechters er ook redelijk aan gewend dat er allerlei dingen over de andere partij beweerd worden die niet per se waar zijn. Het wordt zelfs min of meer verwacht. Daar doen ze niet zoveel mee. Zou van mij wel wat strakker mogen.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:07

Bloempje13 schreef:
Is iemand van jullie er bekend mee wat het voor gevolgen kan hebben als je ex tijdens het proces (opzettelijk) onjuiste informatie gebruikt in de officiele stukken?


Ja, maar het ligt eraan wat het is. Het zullen waarschijnlijk welles nietes dingen zijn die niet keihard aan te tonen zijn. Je mag me PB-en voor meer info want die zet ik hier niet neer. Maar wel ervaring hiermee.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 13:41

Betreft eigenlijk misleiding om er zelf beter van te worden. Ik zal jullie wel even PB doen!
Maar gek dat je in zo'n proces toch verwacht dat je gelijk krijgt op basis van zaken die voor jezelf heel duidelijk en logisch zijn, maar dat dat in de praktijk dus niks blijkt uit te maken.

Zelfde als met de kinderen. Die moet je gewoon in het diepe gooien en kijken of ze zwemmen. Of niet.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:47

Daar mag je gelukkig bijblijven om ze een drijfkurk toe te gooien. Maar fraai is het niet, nee.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 14:32

Prrrr schreef:
Daar mag je gelukkig bijblijven om ze een drijfkurk toe te gooien. Maar fraai is het niet, nee.


Nou inderdaad ja...

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 23:45

Hoi, nu heb ik toch graag even wat advies...

Het ging vandaag nogal mis tussen ex en mn oudste. Er was afgesproken dat ze met hem ergens naartoe gingen. Oudste wilde toch niet mee, maar hij heeft haar vrij hardhandig aangepakt en letterlijk in de auto gepropt. Staan schreeuwen en dreigend gedrag laten zien naar haar.

Sowieso ga ik dit melden/bespreken bij alle relevante meldpunten die ik nu weet, maar hoe bespreek je zoiets met je kind?

Ik heb het met mn kids proberen te bespreken, dat hij zich niet zo naar haar mag gedragen en dat ik dit dus absoluut niet goedkeur. Maar ik merk dat ze dan in de ankers gaan en niks negatiefs willen horen.

Normaal gesproken praat ik echt niet negatief over mn ex en ze zeggen echt veel tegen me. Maar hoe bespreek ik dit gedrag van hem nu? Ik kan dit toch niet zomaar voorbij laten gaan en doen of het normaal is? Maar als ik dus zeg dat het niet normaal is hoe hij doet is het "ja maar hij is ook heus wel goed voor ons hoor en hij heeft sorry gezegd". Loyaliteit he...

Alle alarmbellen gaan af dus, maar ik ben nu ook bang dat ik teveel heb gezegd en ze nu het niet meer gaan vertellen als er iets vervelends gebeurt. Gaat dat zo snel? En wat zeg je er wel over? Help...

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:47

:(:)

Heb je hulpverlening? Daar mee bespreken. Dit is zo afhankelijk van het kind en de verdere situatie...

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 00:05

Prrrr schreef:
:(:)

Heb je hulpverlening? Daar mee bespreken. Dit is zo afhankelijk van het kind en de verdere situatie...


Ja heb ik, heb al mail gestuurd en morgen even bellen...

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:53

Klinkt alsof ze flink hebben gekeken naar jou vroeger :(:)
Zou het niet zelf proberen bespreekbaar te maken, maar via hulpverlening.

Misschien kan de juffrouw/meester op school het hier eens over hebben in algemene setting? Dan wordt het al makkelijker bespreekbaar, misschien ook richting thuissituatie.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:54

Laat dit aan de profs over. Zij kunnen met je kinderen praten , zeker wanneer jij aangeeft dat hij agressief is. Kinderen zijn loyaal ook al worden ze mishandeld.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 10:15

Rebel_Jits schreef:
Klinkt alsof ze flink hebben gekeken naar jou vroeger :(:)
Zou het niet zelf proberen bespreekbaar te maken, maar via hulpverlening.


Dat realiseerde ik me ook ;(

"Hij heeft sorry gezegd..." Ja zo ging het bij mij ook jarenlang...
En idd, ze hebben me al eens gezegd dat kinderen ondanks mishandeling zo loyaal blijven. Maar ergens had ik toch het idee dat zij het niet van hem zouden pikken, maar zo werkt het dus niet...

Spreek als het goed is de ortopedagoge vandaag.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:30

Ja, dat is echt zo. Loyaliteitsconflict. Heb ik zelf ook gehad toen mijn ouders in scheiding lagen. Ik ben misbruikt door mijn vader en hij is ook later officieel gediagnosticeerd met narcisme. Mijn ouders gingen uit elkaar toen ik 7 was en ik heb er pas een punt achter gezet toen ik 14 was.

Mijn moeder heeft mij nooit echt gestuurd erin, die heeft altijd duidelijk gemaakt dat de keuze bij mij lag. Het deed haar wel zichtbaar pijn dat ik zo geconflicteerd was en ze hield het ook strak in de gaten. Ze besprak het wel met mijn vader als ze het er niet mee eens was hoe hij met mij omging, of hoe zijn vrouw met mij omging. Meestal was dat nadat ik thuis kwam van een weekend daar, bijna altijd ongelukkig. Helaas werd daar weinig mee gedaan..

Maar ik bleef ook maar excuses zoeken, totdat het uiteindelijk wel genoeg was voor mij en ik alle contact verbroken heb. Maar dit heeft dus wel 7 jaar ruim geduurd..

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 10:35

Jeetje wat heftig... Ja zo werkt het blijkbaar. En dat vind ik echt zo moeilijk...

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:41

Ik denk dat je hooguit kunt zeggen dat ouders, dus niet speciaal papa, die van hun kinderen houden, toch ook wel eens iets doen dat kinderen niet leuk of niet fijn vinden en dat ze dat ook hard op mogen zeggen. En het voor de rest inderdaad aan de profs overlaten en er gewoon voor ze zijn als ze wel naar je toekomen.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:59

Vertoonde hij dit hardhandige gedrag ook toen hij nog thuis was? Zou er heel serieus werk van maken bij de hulpverlening, hij heeft een afwijking en daar mogen de kids niet de dupe van worden.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 12:06

bigone schreef:
Vertoonde hij dit hardhandige gedrag ook toen hij nog thuis was? Zou er heel serieus werk van maken bij de hulpverlening, hij heeft een afwijking en daar mogen de kids niet de dupe van worden.


Als er een conflict was met de kinderen (met name de oudste, die durft wel voor haar mening uit te komen) dan greep ik eigenlijk altijd in voordat het mis ging en dan kreeg ik vervolgens de schuld. Naar mij toe heeft hij zich wel vaker zo gedragen iig en nou heeft ie laten zien dat ie zich ook naar de kinderen toe ook echt niet kan beheersen als het moeilijk wordt. ;(

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:56

Dan is het wel heel erg, dat jij voor je kids de klappen hebt opgevangen had je al eens gezegd maar ik snap het helemaal dat je nu zeer bezorgd bent, hoe gaat dat met de voogdij?

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:06

Mijn ex heeft mijn dochter een bloedneus geslagen. Toen was ze even heel erg boos op hem. Maar echt bizar hoe snel dat boze weer weg was.
Ze is nu regelmatig boos op mij omdat ze niet naar haar vader mag/ daar niet mag blijven slapen.
(Ze mogen hem alleen onder begeleiding zien, ivm zijn psychoses)

Ik probeer ook om niet negatief over mijn ex te praten. Maar ik lieg niet tegen mijn kinderen. Dus ik vertel ze dat papa ziek is en daarom vaak in de war is en rare dingen kan zeggen en doen.

Maar het blijft zo moeilijk. Ik zou inderdaad advies vragen aan de hulpverlening. Sterkte.