Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:06

Een onderdeel van een boom misschien, bloesems?

julius_juut

Berichten: 3107
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:23

Zaad van een uitgestorven plantensoort? Of als het op een vaste plek moet zijn een bron of iets dergelijks?

Merileth

Berichten: 1118
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:01

Thanks beiden! Met die bron kan ik wel vooruit denk ik, daar krijg ik al allemaal ideeën bij, meer dan bij de andere suggesties! Kan ik morgen weer vooruit! Vandaag niet want lopen klussen op het werk en bekaf :') . En wat lichamelijke dingetjes die hierdoor weer opspelen. Afijn, dat zal morgen wel weer beter zijn.

Photograph

Berichten: 1373
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:38

Hee schrijvers! Ik heb een idee. Ik kan op whatsapp een schrijfgroep aanmaken waar we elkaar wat sneller kunnen bereiken als we vragen of iets dergelijks hebben.

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:39

Nah voor mij niet nodig. Hier reageert iedereen snel genoeg. Ik zie het nut niet in van allerhande whatsapp groepen.

Amandavd
Berichten: 12108
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:48

Hanafubuki schreef:
Nah voor mij niet nodig. Hier reageert iedereen snel genoeg. Ik zie het nut niet in van allerhande whatsapp groepen.


Hoeft voor mij ook niet maar wel leuk bedacht!

Merileth

Berichten: 1118
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:19

Oh mijn god! Mijn boek staat gewoon in deze lijst genoemd! https://lees.bol.com/nl/article/toplijs ... schrijvers
Ik zag het toevallig iets van een kwartier geleden en heb het er nu nog warm van, hoe gaaf is dat!

Whatsapp hoeft voor mij trouwens ook niet, ik heb al zoveel groepen waar ik in zit, dat het al bijna niet meer bij te houden is. En wat Hanafubuki zegt, er wordt hier best snel gereageerd. Ergens vind ik het ook juist de charme, schrijven is een heel proces, wat niet op stel en sprong gebeurt. Hier heb je ook niet na een seconde al een reactie.

Photograph

Berichten: 1373
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:44

Heyy meiden, ik wil een schrijfproject voor mezelf beginnen. Ik heb tot 22 augustus zomervakantie dus wil ik elke dag (zover het kan) een soort hoofdstuk/klein verhaaltje schrijven. Kunnen jullie mij een paar onderwerpen enzo geven waar ik over kan schrijven? Alvast bedankt

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:48

Het beste is als het uit jezelf komt. Maar je kan anders googlen op writing prompts.

Photograph

Berichten: 1373
Geregistreerd: 29-08-17
Woonplaats: Den Haah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:52

Hanafubuki schreef:
Het beste is als het uit jezelf komt. Maar je kan anders googlen op writing prompts.


Okayy thankyouu

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:57

Wat super gaaf Merileth, zou leuk zijn als er wat verkopen uit voortkomen!

Photograph, ben je bekend met Story Cubes? Een handige manier om aan inspiratie te komen. Het zijn dobbelstenen waarop plaatjes staan die je als elementen voor een kunt gebruiken, kan je gewoon online bestellen.

Amandavd
Berichten: 12108
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:56

Pfff, denk dat ik de schrijfwedstrijd aan mij voorbij moet laten gaan. Zou heel graag mee willen doen maar de inspiratie ontbreekt mij. Het enige waar ik inspiratie voor heb is een verhaal dat onderdeel maakt van een boek dat ik aan het schrijven ben en dat gaat niet.

Merileth

Berichten: 1118
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:20

Jammer, maar als de inspiratie er niet is, dan schiet het ook gewoon niet op. Dan heeft het ook geen zin om mee te doen.

Amandavd
Berichten: 12108
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:27

Merileth schreef:
Jammer, maar als de inspiratie er niet is, dan schiet het ook gewoon niet op. Dan heeft het ook geen zin om mee te doen.


Nee klopt, maar daar baal ik wel echt van!

Amandavd
Berichten: 12108
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:58


Merileth

Berichten: 1118
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:06

Oh, dat scheelt dan alweer ja!

Ik heb net tussendoor even weer de twee Biblion recensies ingestuurd die ik had liggen. Ik moet zeggen, ik ben echt leuke verrassingen tegengekomen tot nu toe al. Een aantal boeken die ik echt graag zelf wil houden. Ook veel prentenboeken, heeeeeel veel in het Engels. Ook boeken die wat tegenvielen hoor. Ik probeer als ik ze weg mag doen (moet ze een half jaar houden) er een goed plekje voor te vinden. Veel belanden er dus bij vrienden met jonge kinderen of op mijn werk in de kast :') .

Merileth

Berichten: 1118
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:15

Hoe is het met alle schrijfsels hier? Lukken de inzendingen voor de schrijfwedstrijd nu alsnog?

Marije112

Berichten: 3401
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:22

Hoi!

Ik wil me ook melden, ik ben op dit moment bezig met twee boeken, met allebei net begonnen!

Boek 1 gaat over (super cheesy) mijn liefdesverhaal met mijn man. Ik schrijf dit vooral op omdat ik bang ben dat ik kleine details vergeet.

Boek 2 is een 'what if' verhaal. Ik ben woonachtig in Zuid-Afrika en ik hoor van steeds meer kanten af dat de kans steeds groter wordt dat het een burgeroorlog hier wordt. Mensen die ik ken zijn conspiracy theorists en ik neem delen van deze theorieën mee in het boek :

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:23

Leuk Marije112! Vind je het niet lastig om twee dingen door elkaar te schrijven?

Ik ben begonnen met het herschrijven en laten proeflezen door mensen in mijn omgeving. Is een young adult verhaal dat ik heb geschreven in 2017 en heb nu toch besloten om het in eigen beheer uit te geven. Of toch eerst nog bij uitgevers proberen en als het niets wordt alsnog in eigen beheer uitgeven? Wat zouden jullie doen? :o

Marije112

Berichten: 3401
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 12:17

joeluna schreef:
Leuk Marije112! Vind je het niet lastig om twee dingen door elkaar te schrijven?

Ik ben begonnen met het herschrijven en laten proeflezen door mensen in mijn omgeving. Is een young adult verhaal dat ik heb geschreven in 2017 en heb nu toch besloten om het in eigen beheer uit te geven. Of toch eerst nog bij uitgevers proberen en als het niets wordt alsnog in eigen beheer uitgeven? Wat zouden jullie doen? :o


Tot nu toe nog niet, het zijn twee hele andere type boeken, dus het gaat nog goed :)!

Geen idee hoe het werkt met 'in eigen beheer' uitgeven of door een uitgever, zo ver ben ik nog niet hahaha

Merileth

Berichten: 1118
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:29

Het hangt er heel erg vanaf wat je wil bereiken met je boek. Is het vooral voor jezelf en mensen die je kent, of wil je echt proberen het grote publiek te bereiken? In dat laatste geval kun je eerst uitgevers proberen, maar kijk wel goed naar wat ze bieden en wat ze van jou verwachten. Ik heb zelf gekozen voor een soort van eigen beheer (als ik alles goed aanlever via de site dan komt alles wel goed), omdat juist op young adult er momenteel zo kritisch gekeken wordt dat het lastig tussen komen is, al heb ik het wel geprobeerd.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:11

Ik ben volgens mij weer een stapje verder met mijn verhaal :D Ik zocht een soort van complot en heb die volgens mij gevonden, eindelijk.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:14

Ik kom mezelf hier melden :D Ik ben begonnen met mijn eerste schrijf project , ben nu in hoofdstuk 4. Het is een roman waar ook paarden in voor komen :o Ik weet nog niet precies wat mijn plannen zijn met het boek, maar dat zie ik wel als ik helemaal klaar ben.

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:53

Mag ik mezelf hier ook melden?

Ik ben begonnen met een kinderboek schrijven over reizen! De hoofdpersonen zijn mijn 2 kinderen. Die hebben zelf hun naam mogen bedenken en helpen mee met het verhaal. Ook gaan ze straks helpen met de tekeningen.
Ik hoop dat het uiteindelijk een serie gaat worden van alle reizen die we zelf gemaakt hebben.

Wat ik er mee wil doen weet ik nog niet maar sowizo wordt het een blijvende herinnering aan onze reizen *\o/*

Ons eerste avontuur brengt ons naar Sri Lanka & de Malediven <3

DreamGuide

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:32

Oh ik zie echt nu pas dat er een Bokt topic is voor schrijvers.

Droog. :')

Ik kom graag meelezen voor inspiratie en schrijftips.
Ik schrijf al verhalen sinds ik wist hoe letters werkten, maar ben pas sinds dit jaar bezig met een grootschalig project.