Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12232
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 18:27

Helemaal dit topic links laten liggen... oeps. Hier gewoon echt erg druk met werk, studeren, sporten en sociaal doen... Dus ik schrijf niet echt meer. Elke keer denk ik: ik moet het echt weer oppakken! En elke keer ben ik weer een of andere serie aan het kijken :')

germie

Berichten: 25959
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:07

Ik heb net een artikel geschreven voor een Duits duikblad. En er moet nog 1 gemaakt worden voor een Nederlands blad. Een andere voor een Nederlands blad is net naar de drukker. Dus geen boek, wel schrijven.

moonsparkle
Berichten: 21725
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 14:35

Zijn er nog schrijvers hier? Ik ben al even bezig met een boek, heb delen geschreven en ben er nog actief mee bezig. Maar ik zou echt niet weten hoe het verder zal gaan met uitgeven. Ik wil er ook best wat foto's in die ik zelf heb gemaakt ter verduidelijking van de teksten.

Ik geef wildplukwandelingen en elke wandeling zijn er mensen die mij vragen welke boeken ik heb gebruikt om uit te leren. Hoe leuk zou het zijn als ik dan zelf een boekje heb met wat recepten, weetjes en uitleg over planten die ik meestal tijdens een wandeling behandel.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 10:51

Ik meld mij hier.

Ik loop inmiddels al zo'n 12 jaar met een idee voor een boek in m'n hoofd. Al vijf jaar zeg ik dat ik het aan het schrijven ben, uiteraard bestaat er tot op heden één hoofdstuk. :+

Maar, dit boek gaat over intuïtie, en al jaren zegt tevens mijn eigen intuïtie: dit boek moet geschreven worden. Dit is een "belangrijk" iets voor jezelf om te doen.

Ik prioritiseerde het echter nooit; er kwam altijd iets anders tussen door. Werk. Studie. Projectjes. Dat boek kwam er ooit wel.

Door een samenkomst van omstandigheden ben ik in een burnout beland, en heb ik voor mezelf wat knopen doorgehakt. Dat boek moet even prioriteit worden, en op de een of andere manier is het dat ook opeens. Nu er meer ruimte in mijn hoofd is begint het zichzelf opeens naar de voorgrond te dringen.

Maar. Nu nog schrijven. Ik heb toevallig laatst een boek van mijn broer gehad wat voor mij een wereld van verschil maakt en wat iedere schrijver, wat je ook schrijft (boeken, films, series, etcetera), zou moeten lezen. Het is niet just another book over verhaalstructuur en hoe een verhaal in elkaar zit, maar waaróm dat zo is en waarom mensen de intrinsieke drang hebben om het zo te doen. Waarom we uberhaupt verhalen vertellen.

Hoe verder ik lees, hoe meer puzzelstukjes er vanzelf op zijn plaats vallen wat betreft mijn eigen verhaal. Het is bijna een soort Bijbel. Het heet "Into the Woods".

Sinds het lezen van dit boek is mijn schrijfproces in een stroomversnelling gekomen. Mijn personages maken keuzes die ik niet verwacht en verrassen me, en voor het eerst heb ik, als ik iets teruglees, een gevoel van: goh. Het kan toch. Of dat door het boek komt of door mijn onfortuinlijke mentale staat, á la "ieder nadeel heb z'n voordeel" komt, weet ik niet. Maar eindelijk geloof ik er weer in. :)