Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:25

Aahw bunnies, lief!

Melissa, wat een mooie keuken met dat blad zo <3

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:09

Froukje schreef:
:):) Nog een nachtje en ik heb de sleutels.

Alvast een paar nieuwe huisgenootjes uitgezocht O:)
[ [url=m/8LuiSn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohhh smelt <3 <3

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:30

Vanmiddag naar de bezichtiging geweest. Daar kreeg ik te horen dat ik op de eerste plek stond voor de benedenwoning met 1 slaapkamer. Maar het voelde niet goed (er moest best veel aan gebeureb) dus heb nu op de website van de woningbouw toch maar aangegeven dat ik er niet accepteer. Het voelt heel dubbel aan de ene kant wil ik graag op mijzelf maar aan de andere kant wil ik ook wel een plekje waar ik mij echt thuis kan gaan voelen.

Telpeva

Berichten: 14837
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:08

Heb ik ook gedaan bij enkele woningen voordat deze op mijn pad kwam :) bij deze had ik meteen het JAAAAA dit wordt hem gevoel, en dat gevoel heb ik nu elke dag nog steeds :D
Voelt echt als mijn huis <3
Bij andere woningen had ik dat gevoel gewoon niet

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:16

Ha ik had ook dat ik opeens eerste was tijdens de bezichtiging, ook een benedenwoning met tuin waar nog heel veel aan moest gebeuren.

Maar bij mij voelde het wel echt super goed :+:

Dus het is inderdaad goed dat je gewoon wacht tot joúw plekje langs komt Kim, en dat voel je meteen!

Ik heb weer een heel aantal boeken verhuisd vanmorgen.

Afbeelding

En 22 februari kunnen ze mijn poort plaatsen *\o/*

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:19

Oeh boeken *\o/* !

Je moet je wel goed voelen bij een huis. Je betaald er ook een smak geld voor.

Froukje
Forever young

Berichten: 10853
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:48

Als het niet goed voelt met je het idd niet doen, het kost te veel geld om er met tegen zin te wonen.

Lekker bezig Fireheart! Woon je er al nu?


Zo, eerste dag zit er op :Z Behang is er af en de eerste muur zit in de verf.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:56

idinn schreef:
Aahw bunnies, lief!

Melissa, wat een mooie keuken met dat blad zo <3


Dankjewel!

Froukje wat leuk, een beetje gezelligheid in huis!

Kim als het niet goed voelt heb je groot gelijk dat je het niet doet. Het moet wel oke zijn!

Froukje lekker aan de klus, wanneer wil je er graag in?

Hier gaat het goed, soms nog even zoeken waar ik alles gelaten heb enzo haha.
Slaap goed, nu 2x lekker gekookt en voor de rest nog weinig hier geweest haha.

senna21

Berichten: 11911
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:15

lovey_ou schreef:
Ik meld me ook! Normaal lees ik met dit soort dingen altijd mee maar ben toch wel benieuwd hoe jullie het allemaal financieel doen. Woon sinds januari op mezelf maar zit er over na te denken om toch weer terug te gaan naar het ouderlijk huis. Ben 23 en dacht altijd dat ik al vrij laat was maar dat valt wel mee als ik het hier zo lees. Wil graag terug omdat ik het financieel toch best lastig vindt :o. Ik heb dan ook een paard en een zware auto dus maandelijks best wel wat kosten. Red het nu prima hoor maar vindt het een beetje zonde om maandelijks bij te moeten lenen (studiefinanciering) terwijl als ik thuis woon ik gewoon kan sparen en nog leuke dingen kan doen. Dat mis ik nu namelijk een beetje. Zit dus nog een beetje in dubio. Denk er dus over na om weer terug te gaan en zodra ik mij diploma heb gehaald en een vaste baan heb iets te gaan kopen in plaats van te huren! :)

Een paard en auto onderhouden van geleend geld (stufi) legt een flinke financiële schaduw op je toekomst. Besef dat je alles straks met rente terug moet betalen. En deze kosten komen bovenop je gewone leefkosten die je dan ook hebt, zoals een hypotheek.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:16

Lekker bezig Froukje! Behang afhalen is echt de hel 8)7

Ik ga over weken officieel verhuizen :):) slaap er nu wel al af en toe

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:17

Leuk Fireheart :D !

Als kind zo vaak verhuisd dat ik op een gegeven moment professioneel behang trekker was (voor een klein kind dan :+). Maar dan is het leuk. Nu is het stom :')

Froukje
Forever young

Berichten: 10853
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:34

Papa heeft het behang gedaan :D Hij vond het stoomapparaat te gevaarlijk.. (Ik ben 26 _O- ) Maar leuk is het idd niet, het plakt ook zo verschrikkelijk.
Vanavond heb ik de muur geverfd voor de eerste keer, morgen kijken hoe het opgedroogd is maar ik ben bang dat het een 2de keer moet. Gelukkig vind ik al verven niet zo heel erg om te doen.

Ik wilde zondag of maandag eigenlijk over maar ik vrees dat ik dat niet haal.. De woningbouw moet nog een muur behandelen tegen schimmel maar daar maken ze nog geen haast mee -O-

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:53

Vanochtend een nieuwe uitnodiging voor een appartement. Dit keer met twee slaapkamers. Sta nu vierde. Dus daar ga ik morgen maar even heen. Ik ben benieuwd. Tot nu toe gelukkig allemaal na schooltijd. In het onderwijs ben je niet zo flexibel met vrij vragen.

Froukje
Forever young

Berichten: 10853
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:07

Succes Kim, hopen dat dit appartement beter bevalt en de 3 voor jou afhaken.

Zo. Ik heb de woonkamer zo goed als klaar qua schilderen *\o/*

Faelynn

Berichten: 3159
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:55

Hoe krijgen jullie de uitnodigingen voor bezichtigingen? Zo te lezen zitten hier ook een aantal in sociale huur of zijn daar aan het bezichtigen, maar hoe lang stonden jullie ingeschreven voordat je aan de beurt kwam? Ik reageer elke week op 2 woningen (dat is maximaal) maar sta altijd ergens ver boven positie 100
Ben al 1,5 jaar aan het proberen het huis uit te gaan, maar het lijkt echt uitzichtloos op deze manier -O-

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:04

Pfoe, hier zowel sociale huur als particulier en ook nog via woningcoöperatie :') .
Deze is via een vastgoed bedrijf. Moesten echt uit onze oude woning en hier kwamen we voor in aanmerking.
Werden toen gebeld dat wij het werden.

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:43

Ik ben aan het zoeken via de sociale woningbouw. Sta inmiddels 8 jaar ingeschreven en het wisselt heel erg als hoeveelste ik eindig. Soms eindig ik als 50ste en vorige week toevallige als tweede en tijdens de bezichtiging hoorde ik dat ik toen eerste stond. Nu een uitnodiging met de boodschap dat ik op de vierde plek sta. Ik krijg de uitnodigingen per e-mail.

Telpeva

Berichten: 14837
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:53

Ik heb 9 jaar ingeschreven gestaan voor sociale huur. Maar ik heb dan ook wel een gezinswoning, voor appartementen en maisonnettes eindigde ik meestal al hoog genoeg voor een bezichtiging vanaf dat ik een jaar of 6 stond ingeschreven.

Bericht voor bezichtiging kreeg ik altijd digitaal, eerst een geautomatiseerd mailtje met of ik nog echt interesse had, en zo ja dan kwam er later nog een mail van een van de medewerkers van de woningbouw met een begeleidend stukje tekst, de datum voor de bezichtiging, en de namen van formulieren die je mee moet nemen naar de bezichtiging. Zo uit mijn hoofd waren dat formulieren over je inkomen, bewijs daarvan en dergelijke, en nog wat meer dingen.

Let wel, in mijn woonplaats heb je ook echt alleen dat woningen worden toegewezen op mensen die het langst staan ingeschreven, tenzij je urgentie hebt. Dat was voor mij vervelend omdat ik per se hier wil wonen, dus ik moest echt lang wachten, maar niet elke woningbouw werkt zo! Bij sommige anderen kan je veel sneller een woning hebben :j sommigen werken geloof ik met lotingen of andere systemen waardoor je ook een kans maakt als je nog niet zo lang ingeschreven staat.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:57

Froukje fijn het van die handige vaders, mijn vader heeft ook heel veel geholpen. (alleen niet met behang afhalen haha ) Zonder zijn hulp had ik dit project nooit gedaan. (en de hulp van heel veel andere lieve mensen om mij heen)

Kim spannend, succes met de bezichtiging!

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:08

Faelynn schreef:
Hoe krijgen jullie de uitnodigingen voor bezichtigingen? Zo te lezen zitten hier ook een aantal in sociale huur of zijn daar aan het bezichtigen, maar hoe lang stonden jullie ingeschreven voordat je aan de beurt kwam? Ik reageer elke week op 2 woningen (dat is maximaal) maar sta altijd ergens ver boven positie 100
Ben al 1,5 jaar aan het proberen het huis uit te gaan, maar het lijkt echt uitzichtloos op deze manier -O-

Ik heb 4 jaar lang wekelijks gereageerd. Ik ken je gevoel dus al te goed. Had graag eerder uit huis gegaan, maar het was lastig om een betaalbare woning te vinden. Uiteindelijk bij een lotingwoning als 3e mogen bezichtigen. Ik had niet meteen een top gevoel bij deze woning maar heb hem toch genomen. Want ik wist niet hoe lang het zou duren voordat ik weer ergens top 10 zou staan. Inmiddels woon ik hier 3 jaar en voelt het wel als thuis.

Froukje
Forever young

Berichten: 10853
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:36

Faelynn schreef:
Hoe krijgen jullie de uitnodigingen voor bezichtigingen? Zo te lezen zitten hier ook een aantal in sociale huur of zijn daar aan het bezichtigen, maar hoe lang stonden jullie ingeschreven voordat je aan de beurt kwam? Ik reageer elke week op 2 woningen (dat is maximaal) maar sta altijd ergens ver boven positie 100
Ben al 1,5 jaar aan het proberen het huis uit te gaan, maar het lijkt echt uitzichtloos op deze manier -O-

Ik kreeg eerst een mail of ik nog geïnteresseerd was en zo ja, of ik dat wilde laten weten. Dat was al ruim voor kerst, nooit weer wat van gehoord en halverwege januari een mail met een formulier voor acceptatie en de telefoonnummer van het meisje wat er toen woonde. Als ik wilde gaan kijken moest ik zelf maar een afspraak maken met haar.

Sta sinds 2014 ingeschreven maar mijn opties waren pas vanaf augustus 2019 geldig, 3 maanden moeten wachten dus. Maar ik zit dan ook in een heel klein dorpje in aardbevingsgebied. In een gewilde plaats zul je een stuk langer moeten wachten, helaas.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:47

Ik stond ruim 12 jaar ingeschreven. Ben bij 2 woningen 5 min afstand van elkaar weesten kijken, stond beide eerste, en de laatste is het geworden. :)

Faelynn

Berichten: 3159
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:49

Bedankt voor jullie reacties! Allemaal wel ook lang moeten wachten dus..
Ik sta nu 1,5 jaar ingeschreven, was wat aan de late kant voor ik er van hoorde, ben nu 22.
Zit in een klein, maar wel gewild dorpje, midden Nederland, zou hier het liefst blijven, maar alles binnen 30km er van vind ik ook nog prima.
Maar als ik hoor dat sommige 8 jaar hebben moeten wachten

Citaat:
Ik heb 4 jaar lang wekelijks gereageerd. Ik ken je gevoel dus al te goed. Had graag eerder uit huis gegaan, maar het was lastig om een betaalbare woning te vinden. Uiteindelijk bij een lotingwoning als 3e mogen bezichtigen. Ik had niet meteen een top gevoel bij deze woning maar heb hem toch genomen. Want ik wist niet hoe lang het zou duren voordat ik weer ergens top 10 zou staan. Inmiddels woon ik hier 3 jaar en voelt het wel als thuis.


Wat een geluk dat je uiteindelijk toch voor een lotingwoning in aanmerking kwam, misschien moet ik daar dan ook eens meer naar kijken :)
Heb ook niet heel veel eisen aan de woning, wil gewoon echt zsm het huis uit bij mijn ouders.
Zou ook graag weer willen studeren naast een baan straks, maar dat gaat gewoon niet zo lang ik thuis woon, heb geen eigen plek in dit huis, dus krijg nergens rust en mijn ouders werken allebei inmiddels niet meer dus die zitten mij 24/7 op de lip wat de frustraties regelmatig hoog op laat lopen. Ze zijn verder heel lief, maar de behoefte naar een eigen plek is wel gigantisch hier door

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:08

Met weinig inschrijftijd zou ik puur focussen op lotingwoningen. Ik sta inmiddels 8 jaar ingeschreven en sta nog steeds bij veel woningen in de middenmoot. Populaire woningen schrijven 300+ mensen op in. Dan kom ik nooit in aanmerking.

Ik had het thuis overigens wel erg goed. Ouders wonen vrijstaand, veel ruimte en rust in huis altijd. Die rust mis ik echt nu ik in een gehorig complex woon en met veel junkies/warrige mensen in de straat.

Als vriendlief een vast contract krijgt willen we op termijn wat gaan kopen of het appartementje bij mijn ouders huren en dan lekker even flink sparen. Maar we zijn klaar met alle herrie om ons heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 00:03

Het was een beetje stil van mijn kant. Ik woon er nu een maand en het begint steeds meer te wennen! :)
Aankleding wordt steeds mooier, iedere keer wat meer spulletjes. Ben benieuwd als het echt helemaal af is.. 26 februari krijg ik een nieuwe keuken! *\o/* wit, hoogglans en betonkleur aanrecht blad.

@melissa wat 'n gave keuken! Erg mooie inrichting.

@capopjekop dat lijkt mij echt geen fijne situatie met junkies, rare mensen.. :oo

Die konijnen <3
Ik stond in de welkoop vanavond en begon weer te twijfelen.. Hond en kat valt al af.. Werk 40u en 3/4 dagen in de week naar paard.. Ik weet niet of dat met knaagdieren ook wel zo handig is..

Houden jullie zo iets bij [HTT] Wie houdt er een kasboek bij ?? Ik heb vanavond een bestand gemaakt en begin als ik m'n loon weer ontvang. :D