Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:28

Ik ben ook veel chiller. Ik werk ongeveer 50 uur per week en maak eigenlijk elke dag wel schoon, maar dat vind ik juist heerlijk! Koken doe ik 6 dagen per week, ik draai een was wanneer het nodig is en ik doe best veel leuke dingen met vrienden en collega's. Ik ben nog nooit zo happy geweest als sinds ik op mezelf woon. Als ik ergens moe van ben is het van het vele overwerken en niet van dingen in huis doen. Huis is juist mijn plekje waar ik tot rust kom. :j

Sneeuwneus

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-11-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:23

Als jullie het niet erg vinden kom ik dit topic binnenvallen.

Na jarenlang zoeken, rondvragen en websites/social media afstruinen kan ik vol blijdschap vertellen dat ik over een maand mag tekenen voor een woning. *\o/*
Het was een hopeloze zoektocht (studenten in Utrecht, jullie weten waar ik het over heb) waarbij mijn inschrijftijd bij woningnet een lachertje was, tot ik opeens ingeloot bleek voor een lotingwoning! En wat voor één. Een heerlijk licht appartement, 2 terrassen die erbij zitten en geen gedeelde faciliteiten. Welke student kan dat nou zeggen? :D Een studentenkamer was geen optie ivm mijn honden. Ik kan echt niet wachten tot ik er kan intrekken.

Er moet nog wel wat geklusd worden en ik wil het zo goedkoop mogelijk houden. Ik dacht sowieso aan vinyl vloerbedekking, ikeameubels, leuke dingen voor aan de muren (fotoafdrukken, plexiglas) liggen al klaar, een tv hoef ik niet per se. Als jullie tips hebben zijn ze meer dan welkom.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:31

Wat super leuk Ushanka *\o/* en wat een geluk dat je op deze manier aan je plekje bent gekomen!

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:27

Wat een geluk heb jij! Ik zou voor meubels ook zeker op Facebook kijken. Er komen veel mooie dingen voorbij voor een klein prijsje.

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:35

Wat goed zeg, gefeliciteerd!

Goedkoop mogelijk dan zou ik goed internet afstruinen. Je hebt veel prijsstunters met prima producten voor die prijs. Ik heb mijn hele huis van ondervloer en laminaat voorzien voor 280 euro en ik had te veel gekocht dus heb de resterende pakken in mijn hok onder staan. Meubels kun je ook op marktplaats en Facebook kijken. Ik heb mijn meubels zelf gemaakt van steigerhout en 6 eetkamerstoelen voor een prikkie op mp gekocht. Moet ze alleen nog wel wit schilderen :') de kringloop heeft soms ook leuk spul staan.

Voor het klussen zou je de aanbiedingen in de gaten kunnen houden. Ik heb zelf een praxis op de hoek. Als je hun app download en je aanmeld heb je standaard 20 procent korting op je duurste product

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:38

Vanuit mij is het even stilgeweest maar ik heb net te horen gekregen dat ik 11 februari voor het eerst een bezichtiging heb. Wat ik nu begrijp zijn de eerste 10 uitgenodigd en sta ik nu op de tweede plaats. Ik ben benieuwd.

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:48

Spannend zeg! Succes!

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:52

Spannend Kim :D ik stond eerst 7e en mocht ook met de eerste 10 komen kijken, en nu heb ik het huis!
Dus het kan altijd, ik hoop het voor je *\o/*

Sneeuwneus

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-11-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 02:04

Dank jullie, ook voor de tips! Facebook is inderdaad een goede om in de gaten te houden voor spul.

Wat spannend Kim, succes. *\o/*

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 07:58

Leuk dames!

Wij krijgen na 2 jaar nog steeds post van de oude bewoners. Ook belangrijke post en rekeningen..
we zijn er achter dat ze in de buurt zijn gebleven, dus hebben we wel eens post bij hun in de bus gedaan met een briefje dat we vaker post van ze kregen.

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:20

Wij wonen nu 2,5 maanden in ons huis en ontvangen inderdaad ook nog met enige regelmaat post van de oude bewoners. Ook inderdaad veel belangrijke zaken.
Ze wonen 5 minuutjes bij ons verderop, maar wij vergeten het gewoon vaak af te geven omdat het voor ons niet op de route ligt ofzo... :=
Proberen er wel aan te denken maar vergeten het toch vaak om het de volgende dag te bezorgen.

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:21

En anders op de enveloppe schrijven dat ze verhuist zijn en op de oranje brievenbus doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:22

Bij mijn vorige huis net zo.. tot de tandarts rekeningen aan toe. Paar keer retour afzender met verhuisd erop gezet. Maar daar blijf ik niet mee bezig. Dus na verloop van tijd ging het gewoon de papierbak in. Na een jaar stonden ze keer voor de deur. Of er toevallig post was gekomen? Ja behoorlijk. Ga het eens regelen. En nee ik heb het niet allemaal bewaard.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:59

Hier ook best heel veel in de aanbieding gekocht.
Meubelset was met 20% korting en geen bezorgkosten, laminaat wel volle prijs. Tegels in de aanbieding, regendouche in de aanbieding en zo nog wel meer. Scheelt toch teveel
Oja tv ook uit de aanbieding :P

Froukje dat gaat ook al mooi snel, heel leuk!

Resistance groot gelijk dat je dan toch nog even wacht!

Haha herkenbaar dat het lang duurt. Begin juli de sleutel gekregen en eerste doel was rond de feestdagen klaar maar dat is goed mislukt haha. Maar nog een paar dagen als het goed is :D
Maargoed toen ik het kocht wist ik ook wel dat er een paar maand werk in ging zitten

Fireheart ik sta ook nog gewoon op het adres van mn ouders. Als ik er straks woon laat ik het adres wel aanpassen. Alleen blijf ik wel gewoon in dezelfde gemeente

Ik krijg steeds cadeautje van de postcode loterij en vriendenloterij van een oude bewoner (iemand die daar gehuurd heeft gezeten ) :+ Het is dat ik niet weet waar degene woont maar lijkt mij toch dat je dat soort dingen omzet als je er weggaat?

Ushanka wat leuk, benieuwd naar foto's straks!

Kim spannend! hopen dat het wat wordt!

Ik heb inmiddels de meubels staan en grotendeels alles schoongemaakt. Wat een stof zeg :+
Komende donderdag en vrijdag vrij van het werk dus dan verder schoonmaken en spulletjes oververhuizen en dan hoop ik dat ik vrijdag voor het eerst daar slaap :D

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:34

Lekker bezig Melissa :D hoop dat je er vrijdag kan slapen!

Wij zijn er vandaag per toeval achter gekomen dat mijn wasmachine aansluiting stuk is -O- baal hier echt van, kan ik wéér gaan bellen. Maar gelukkig zijn we er wel nu achter gekomen en niet na mijn eerste wasbeurt, dan had de hele kamer onderwater gestaan :+

Marcella

Berichten: 36829
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 01:13

Kwam er net met douchen achter dat de verwarming het niet deed. Dus maar gelijk even gebeld en gemeld. Enige voordeel van blokverwarming is dat ik nog wel warm douche water heb. :')

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:27

Hey mijn cvketel stond dus ook in storing gisteren :+ die moesten ze bijvullen via dat wasmachineding waardoor ze er ook achterkwamen dat die niet goed was

Marcella

Berichten: 36829
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:42

Was ook heel snel opgelost om 00.30 uur begon de kachel alweer warm te worden. Was ook de eerste die belde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:06

Nou ik heb hier stroomstoring veroorzaakt ook bij de andere huisjes. _O- :o

Gisteren schakelaar van de muur af gehaald en die is echt pikzwart dus de veiligheid van de elektra is in ieder geval wel goed hier. :=

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:41

Nou het blijft maar fout gaan hier, nu heeft bcc dus de verkeerde koelkast geleverd -O- hele dag op zitten wachten, enorm balen

Froukje
Forever young

Berichten: 10848
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:46

Wat balen! Hier al problemen met de Mediamarkt.. Zou het in de lucht hangen?
Lossen ze het op of doen ze moeilijk?

Melissa, inmiddels alles verhuisd? Klaar voor de eerste nacht?

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:58

Lijkt bijna in de lucht te hangen ja, wat hebben ze bij jou fout gedaan?

Bcc heeft het wel súper goed opgelost, er bleek een verkeerde besteld te zijn omdat er een verkeerd kaartje voor de koelkast hing. Dus nu komt volgende week de juiste koelkast mét korting <3

Froukje
Forever young

Berichten: 10848
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:40

Ik heb 26 januari met de BTW weg er mee actie een koelkast, wasmachine en fornuis besteld. Vorige week kreeg ik een mailtje dat het fornuis niet voorradig was en deze week zou komen en dat was dat. Niks weer van gehoord, gisteren via Facebook maar contact gezocht en zouden ze het fornuis annuleren en de rest bezorgen zodat ik volgende week niet in een huis zonder apparatuur zou zitten.

Maar vandaag nog niks geleverd en ook geen mail van de annulering >;) Vandaag maar gebeld, bleek er helemaal niks geannuleerd te zijn. Toen ik dreigde dan maar alles te annuleren en naar de concurrent te gaan kon het ineens wel en had ik binnen 5 minuten een mailtje dat het geannuleerd en verzonden was.

Als het goed is komen ze morgen een koelkast en wasmachine brengen. Volgende week maar bij Coolblue een fornuis bestellen dan, kunnen ze hem gelijk aansluiten.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:04

Wat jammer dat het zo moet Froukje -O- dat ze pas na dreigen actie ondernemen.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:15

Fireheart hopelijk is je wasmachineaansluiting snel klaar!

Ohoh bij iedereen wel wat dus.. Oeps

Froukje het wordt nog even een dag uitgesteld, we zijn nog bezig met de kledingkast inelkaar zetten, dat morgen afmaken en dan kan ik mn kleding oververhuizen en morgen voor t eerst er slapen :)
Jeetje wat een service zeg.. Ik ben zelf ook nooit zo kapot van de mediamarkt, altijd wel wat daar

2 hele drukke dagen gehad, veel oververhuist (je hebt toch meer spul en troep dan je denkt :+ )
morgen het laatste. Echt heel veel zin in :D
Vandaag ook een nieuwe wasmachine besteld, had er 1 gekregen en van de week met proefdraaien lekte die heel iets water maar vandaag wilde ik vast wat handdoeken en theedoeken wassen en het water droop er aan de onderkant uit, niet helemaal zoals moet dus.
Een besteld bij Expert en die wordt morgenmiddag al geleverd.