Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoleinee

Berichten: 2671
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:16

Resistance schreef:
Stille meelezer hier: Als ik dit topic lees gaat het altijd helemaal kriebelen! :D Zo leuk al die plekjes die worden ingericht en levens die "begonnen" worden! :j Ik ga nu een half jaar stage lopen in Amsterdam maar het is gewoon zo ontzettend duur dat het op basis van een lening en stagevergoeding nog niet gaat. Dan maar iedere dag om 7 uur op. Woon nu nog bij mijn ouders en dat is heel gezelllig maar ik wil er toch wel uit. Ik zit er nu over te denken om mijn minor in Leeds te gaat doen, dus dan zou het sowieso onhandig zijn om nu een bak met geld in Amsterdam te gaan uitgeven. En dan enkel nog afstuderen (hier in Rotterdam) en dan heb ik waarschijnlijk heel snel een baan (in Amsterdam). Dus nog anderhalf jaar geduld! :D


Als je naar Leeds gaat moet je neem ik aan ook weg bij je ouders. Hoef je toch weer iets minder lang te wachten ;)

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:02

Herkenbaar Froukje, ik heb de sleutel eind november gekregen maar er moest nog zoveel gedaan worden + feestdagen dat ik er nu nog steeds niet in zit... en het duurt LANG :+

Welkom Resistance, dromen over je eigen plekje kan ook nog heerlijk zijn!

Ik ga ook op zoek naar een nieuwe kat als ik eenmaal gesetteld ben met mijn huidige kat :)) heb er ook een HK topic over gemaakt, dus voor iedereen die wil kletsen over het adopteren/kopen van een nieuwe kat: [BB-HK] Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:19

Wauw, snap dat dat dan wel heel lang duurt inmiddels!
Ik hoop er toch wel met een week, max 2 weken te zitten. Maar ik heb de week van de sleuteloverdracht vakantie dus ik kan mooi vaart maken, dat scheelt een hoop. Als je het van je vrije avonden en weekenden moet hebben gaat het allemaal niet zo vlot.

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 19:36

Leuk froukje! Tijd duurde voor mij echt suuuper lang voordat ik de sleutel kreeg maar had er dus zodaning naar uit gekeken dat het allemaal echt een fantastische ervaring was! <3

Hier hangt eindelijk de lamp in de woonkamer. Nam er even een paar maand de tijd voor. :')

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:06

naomiiiii schreef:
Leuk froukje! Tijd duurde voor mij echt suuuper lang voordat ik de sleutel kreeg maar had er dus zodaning naar uit gekeken dat het allemaal echt een fantastische ervaring was! <3

Hier hangt eindelijk de lamp in de woonkamer. Nam er even een paar maand de tijd voor. :')

:')
Ik had dat in de slaapkamer voor een paar maanden, nog steeds pak ik heel af en toe uit automatisme mijn telefoon (lees: de zaklamp functie) als ik mij in de avond wil omkleden. Ohja, ik heb tegenwoordig een bruikbaar lichtknopje, verrek!

Hebben jullie ook de afvalstoffenheffing voor 2020 binnen gehad? -O- ik mag 285 euro gaan dokken

Ik ben al maanden aan het sparen voor een terrarium maar het schiet echt niet op zo -O- steeds als ik weer wat heb komt er wel weer zo'n geldbedrag voorbij wat ik weer ergens voor moet betalen.
Nog langer wachten op huisdieren |o _-:( -:(-

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:41

Hier nog niks van afvalstoffen gehad.
Ik ben in oktober verhuisd. In september wel ingeschreven in de woonplaats. En december kreeg ik pas een brief dat ik over die maanden €103 moest betalen.

robbie88

Berichten: 2090
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:08

Afvalstoffenheffing betaal je hier in 10 termijnen ( kan je zelf aangeven) kan dat bij jou niet

Blacky94

Berichten: 3487
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:46

Ik verwacht die rekening ergens in februari/maart weer. Net als waterschapsbelasting geloof ik...

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:45

Ik besef me nu dat ik mijn verhuizing nog moet doorgeven, want ga naar een andere gemeente.
Maar ik ben er nog niet naar toe verhuisd, dus dan lijkt me dat niet een mega probleem toch := ?

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:51

Je moet je nog inschrijven bij je nieuwe gemeente bedoel je? Volgens mij loopt dat wel los. Ik had eerder de sleutel dan dat ik me daar ingeschreven had en nooit problemen mee gehad.

Belastingen betaal ik per maand idd, dat kun je vaak online regelen via de gemeentesite. 44 euro is beter te missen dan in een keer 440.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:59

Ja, moet me inderdaad nog inschrijven bij de nieuwe gemeente :j vanavond meteen maar even doen

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:48

Je mag je max 5 dagen na verhuizing inschrijven, zolang je niet verhuist bent is er niks aan de hand. En anders zet je de datum een paar dagen later :+

Ik heb me ook net ingeschreven, nu wachten tot de gemeente het verwerkt heeft zodat ik huurtoeslag kan gaan aanvragen.


Interner, tv en stroom en gas aangevraagd, verf ingeslagen, laatste spulletjes gekocht.. Volgens mij heb ik nu zo'n beetje alles wel, nu alleen de sleutel nog en een vloer voor de slaapkamer en boven maar dat moet ik eerst maar even goed meten.

Marmeren onderzetters bij de kwantum gehaald <3 Loodzwaar maar ze zijn zo leuk.

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:16

Mijn bank blijft eigenwijs post sturen naar mijn oude adres. Al verschillende keren doorgegeven en adres staat als ik langskom op het goede adres.

Heb mijn ouders nu maar gezegd dat ze alles wat ze krijgen retour moeten sturen.

jojoleinee

Berichten: 2671
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:26

:') onze oud bewoners blijven ook nog altijd post krijgen. Zelfs tot het punt dat wij een incassobureau aan de deur hebben gehad. Wij hebben allang bij de gemeente aangegeven dat hier niemand anders woont dan mijn vriend en ik. Krijgen wij vervolgens van de gemeente een brief voor de oud bewoners dat ze ergens ingeschreven moeten staan omdat ze anders uit Nederland worden geschreven :roll: .
Leuke soap dit.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:29

jojoleinee schreef:
:') onze oud bewoners blijven ook nog altijd post krijgen. Zelfs tot het punt dat wij een incassobureau aan de deur hebben gehad. Wij hebben allang bij de gemeente aangegeven dat hier niemand anders woont dan mijn vriend en ik. Krijgen wij vervolgens van de gemeente een brief voor de oud bewoners dat ze ergens ingeschreven moeten staan omdat ze anders uit Nederland worden geschreven :roll: .
Leuke soap dit.


Ik krijg ook nog rekeningen van de vorige bewoner. Hen ook opgebeld zouden eeb melding maken. Maar nu komen ze met incasso-bureau's. Ik hoop toch niet dat ik het straks moet gaan verantwoorden oid. :=

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:31

Ik krijg ook nog post van de vorige bewoners, ik stuur alles terug met retour afzender en persoon verhuisd en onbekend.
Als dit door blijft gaan dan ga ik ook nog bij de gemeente aangeven dat ik post blijf krijgen van de vorige bewoner, inclusief rekeningen.

Zit niet te wachten op incassobureaus aan mijn deur :')

jojoleinee

Berichten: 2671
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:32

Het was heel vreemd met dat incassobureau. Mijn vriend was toen alleen thuis en we wonen in een flat. Aan de telefoon (van beneden naar boven) hoefde hij alleen maat te zeggen dat die persoon hier niet meer woonde en het was goed. Heel apart, het is niet eens gecontroleerd.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:17

Ik doe eigenlijk bijna nooit voor vreemde mensen de deur open, dus kans bestaat ook dat ik dat dat bij hen doe. Ik kan bijvoorbeeld ook aan het werk zijn of iets dergelijks.

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:33

Volgens mij heb ik wat dat betreft flinke mazzel! Ik heb tot nu toe maar 2x post gehad van de vorige bewoner. In mijn huis hing echter een A4tje aan een van de deuren met het verzoek dat als er post binnen zou komen, dat ik het dan bij mijn buurman kon afgeven, hij zou het dan bij de vorige bewoner afleveren want die zien elkaar blijkbaar nog af en toe :)

Nog bedankt voor de tip voor gespreid betalen van die belastingen daar ga ik nu naar te kijken!
Of ik moet eigenlijk zeggen, daar wou ik net al voor gaan kijken toen ik de boel opstartte, maar het tabblad ging meteen naar bokt, als soort van zeer slecht aangeleerd automatisme :') dat was 30 mins geleden geloof ik, oeps... Ik ben echt te snel afgeleid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:48

Ik heb de rekening inderdaad ook al gekregen. Is bij mij maar 50 euro omdat ik hier pas 2 maand woon natuurlijk. Is dan voor de ondergrondse container en rioolheffing dacht ik.

Telpeva, ik heb vooral dat ik mijn hoofd en armen er vaak aan stoot. Want ja, dat ding hangt er ineens. :+ Al is hij wel heel mooi. <3

Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:23

182 Euro voor een jaar.

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:40

Ik heb niet alles gelezen... Maar pffff, merken jullie ook dat je veeeeeel meer bezig bent en veel minder rust? Ik ben tussen werk, paard en sport heel veel bezig met schoonmaken, opruimen, eten maken..

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:43

Nee ik merk juist dat ik bij mijn vader thuis amper rust heb en in mijn eigen huisje helemaal tot rust kom, wat een zee van stilte en rust zeg <3
Alles kan daar ook op mijn eigen tempo en hoe en wanneer ik dat wil, niet ‘WIL JE NU DE TAFEL DEKKEN!!!!’ en alles in die trant.

En het beste, er komt niet elke week een kind in mijn huis die de hele dag jankt :o

Ben net weer even heen geweest en heb weer dingen verhuisd, zoals mijn fluffy kussentjes en wat boeken :+:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:56

Ja, ik merk wel dat ik veel rust vindt in het alleen-zijn. Maar ik ben wel veel meer fysiek bezig met dingen. Wil m'n huis netjes en schoon hebben, de was op orde, voorruit koken etc. Werk 40 uur per week en ben z'n 4 avonden door de weeks weg voor paard of sport en 1 weekend dag naar paard.

jojoleinee

Berichten: 2671
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:05

Oh ik heb ook véél meer rust! Als ik een dagje thuis ben is het zo lekker rustig. Mijn vriend studeert ook weer naast zijn werk, als we niet samen hadden gewoond had ik hem veel minder gezien. Nu val je toch op zn minst nog samen in slaap.
Zo is er dus ook veel meer rustig in niet constant dingen hoeven te plannen van wanneer je elkaar ziet en dat gedoe.