Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:35

Hier ook vriezer goed gevuld, maar dan wel hoofdzakelijk met groente van de moestuin. Vandaag eet ik ieder geval bonen en de resterende goede 2 kilo bonen maar inmaken en invriezen.

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:40

Wij wonen straks in een appartement in een stedelijke omgeving dus zelf dingen groeien is helaas moeilijk. Wil wel tzt een kruidentuin op ons balkon aanleggen maar voor de rest komen we niet erg ver.

Telpeva

Berichten: 14751
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:52

Hier 31 jaar, wel al een keer op mijzelf gewoond in studententijd maar door gezondheids issues toch maar weer terug naar ouders. En dan duurt het even voordat je wachttijd hebt opgebouwd...

Maar goed jullie raden het, ik wil dus hier in de regio blijven wonen vlakbij familie en vrienden, maar de wachttijd is hier enorm. Vorige maand heb ik 2x! Op de 2e plaats gestaan voor een woning, en beide keren zat ik er net naast... maar goed, een eigen woning komt wel eindelijk eens een keer in zicht.

Wat besparen betreft, ik heb geen auto, scheelt maandelijks wegenbelasting verzekering en benzine. (Heb in plaats daarvan een scooter, die mij pakweg 10-20 euro per maand aan verzekering en benzine kost). Nu zal dit niet voor iedereen mogelijk wezen maar wellicht is het het overwegen waard wanneer je een periode met minder geld moet zien rond te komen. Misschien ligt je werk, de supermarkt, paard e.d. ook dichtbij genoeg om er af en toe op de fiets heen te gaan, nu is het daar ook lekker weer voor.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:56

Ik meld me ook! Normaal lees ik met dit soort dingen altijd mee maar ben toch wel benieuwd hoe jullie het allemaal financieel doen. Woon sinds januari op mezelf maar zit er over na te denken om toch weer terug te gaan naar het ouderlijk huis. Ben 23 en dacht altijd dat ik al vrij laat was maar dat valt wel mee als ik het hier zo lees. Wil graag terug omdat ik het financieel toch best lastig vindt :o. Ik heb dan ook een paard en een zware auto dus maandelijks best wel wat kosten. Red het nu prima hoor maar vindt het een beetje zonde om maandelijks bij te moeten lenen (studiefinanciering) terwijl als ik thuis woon ik gewoon kan sparen en nog leuke dingen kan doen. Dat mis ik nu namelijk een beetje. Zit dus nog een beetje in dubio. Denk er dus over na om weer terug te gaan en zodra ik mij diploma heb gehaald en een vaste baan heb iets te gaan kopen in plaats van te huren! :)

Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:06

Het is hier wel de bedoeling dat er een scooter erbij gaat komen voor de kleine dingen zoals boodschappen doen en voor op dagen dat ik niet werk moet naar de moestuin. Ik zit alleen betreffende werk vast aan een auto wegens dat ik niet altijd werk op tijden dat openbaar vervoer of afstand te groot (werk in de Beveiliging).

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:13

AnneJ1995 schreef:
Hee Celiien, jij ook hier :wave:

Wat leuk dat er een paar konijntjes in huis hebben! Dat krijg ik er bij m’n vriend niet doorheen hahaha. Wij hebben een kat *D Daar heb ik al flink voor moeten lobbyen, maar is een opvangertje dus extra zielig-factor was doorslaggevend O:)

Ons eerste konijn ook :') , maar toen heeeel veel artikelen onder de neus geduwd dat konijnen niet alleen mogen zijn dus toen moest er wel een maatje bij.
Heb niet voor niets het eerste konijn Stoffer genoemd, dan kan er altijd wel een Blik bij, toch?

Janine1990

Berichten: 43826
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:18

Financieel heb ik geen issues. Eigen huis is hier in het noorden vrij goedkoop. Geen eigen paard. Wel een auto uiteraard. En ruimte om te doen wat ik leuk vind en om te sparen.

Uiteraard maak ik wel keuzes. Ik hoef niet per se alles a merk, seizoensgroenten probeer ik uit te zoeken, eet niet uit pakjes en zakjes. Koop geen tig nieuwe caps per jaar, rijlaarzen ook niet zeg maar. Leuke dingen voor in huis moeten écht leuk zijn. Anders koop ik het niet.

Heb altijd gezegd dat ik met een eigen huis niet wilde inleveren op hoe ik leefde en dat hoef ik gelukkig ook niet. Maar een stukje zuinigheid is hier wel aangeboren.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:31

Janine1990 schreef:
Financieel heb ik geen issues. Eigen huis is hier in het noorden vrij goedkoop. Geen eigen paard. Wel een auto uiteraard. En ruimte om te doen wat ik leuk vind en om te sparen.

Uiteraard maak ik wel keuzes. Ik hoef niet per se alles a merk, seizoensgroenten probeer ik uit te zoeken, eet niet uit pakjes en zakjes. Koop geen tig nieuwe caps per jaar, rijlaarzen ook niet zeg maar. Leuke dingen voor in huis moeten écht leuk zijn. Anders koop ik het niet.

Heb altijd gezegd dat ik met een eigen huis niet wilde inleveren op hoe ik leefde en dat hoef ik gelukkig ook niet. Maar een stukje zuinigheid is hier wel aangeboren.

Ja ik ben dus wel iemand die vrij materialistisch is maar vind het prima om daar op in te leveren. Mijn huis is een jongere woning en is dus vrij goedkoop. Betaal meer qua stalling dan aan huur en zonder paard had ik dan ook niks te klagen. Vraag me dus af hoe andere studenten dat met een paard doen. Een paard is dan best een grote kostenpost.

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:57

AnneJ1995 schreef:
Hee Celiien, jij ook hier :wave:

Wat leuk dat er een paar konijntjes in huis hebben! Dat krijg ik er bij m’n vriend niet doorheen hahaha. Wij hebben een kat *D Daar heb ik al flink voor moeten lobbyen, maar is een opvangertje dus extra zielig-factor was doorslaggevend O:)

Hii *\o/* !

@Telpeva
Zelfde regio zie ik. Dat is ook onwijs lastig. Ik had 8 jaar wachttijd opgebouwd en was 8e voor het huis. Maar zoveel sjaak-afhakers dat ik hem toch gekregen heb. Dus geef niet op!

Sparen is hier lastig. Maar dat komt omdat ik gewoon een gat in mn hand heb, rook en een lease-auto heb :+ en ik doe soms te veel leuke dingen := dus dat zijn vrij hoge kostenposten :') en ik ben inderdaad ook een materialistisch type :j

Janine1990

Berichten: 43826
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:09

lovey_ou schreef:
Ja ik ben dus wel iemand die vrij materialistisch is maar vind het prima om daar op in te leveren. Mijn huis is een jongere woning en is dus vrij goedkoop. Betaal meer qua stalling dan aan huur en zonder paard had ik dan ook niks te klagen. Vraag me dus af hoe andere studenten dat met een paard doen. Een paard is dan best een grote kostenpost.


Poeh, als student een paard houden vind ik al knap _/-\o_ (laat staan auto en de hele santemekraam er bij)

Sowieso vraag ik me af of een eigen paard aan mij besteed is :')

Materialistisch ben ik wel, ik lever er echter niet op in. Ik heb nooit elk jaar een nieuwe cap of nieuwe rijlaarzen gekocht. Ik koop in dat opzicht wel vrij duurzame spullen.
Maar goed, eigen huis - geen paard - fulltime baan is natuurlijk niet te vergelijken met jouw situatie!

Plus, ik heb nooit op kamers gewoon voor mijn studie. Was niet nodig. Na mijn studie heb ik ook nog best lang thuis gewoond, waardoor ik heel veel heb kunnen sparen.
Weet wel dat ik nu echt niet meer bij mijn ouders zou kunnen wonen (nood breekt wet natuurlijk, maar dat zie ik niet zomaar gebeuren). Maar als jij dat kan, en je hebt er de ruimte voor qua studie. Dan zou ik dat echt gewoon doen! Lekker sparen en dan een huis kopen.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:16

Emmaa_ schreef:
Ik ben dus Emma, 22 (word in oktober 23) en ga over anderhalve week samenwonen met mijn vriend in Badhoevedorp. Heb al eerder op mezelf gewoond en de stap is dus niet echt gigantisch, maar samenwonen natuurlijk wel. We zijn ook nog niet heel lang samen dus alles is nog heel spannend.

Grote boodschappen doe ik elke week, zorg dat er ook altijd genoeg droge ingrediënten in huis zijn om iets van te maken. Paar blikken tomaten, paar blikken bonen, pasta, rijst en kruiden en dan kan je vaak wel een maaltijd in elkaar draaien. Vriezer ligt ook altijd relatief vol met ingevroren groenten en vlees. Bij ons zijn het vooral de uitjes en de lekkere snacks die het gevaar gaan vormen :+


Duidelijk dat ik vakantie heb, ik dacht: “uien zijn toch niet zo duur??? Hoe kunnen die nou groot geld kosten?”
Ja, goeiemorgen :+

Hier wel een eigen paard, maar mijn moeder betaalt de stalling. M’n moeder wilde graag een paard om ‘een keer in de 2 weken’ mee te mennen, de rest van de verzorging vindt ze niet zo boeiend. Mooie combi wij dus. Ik betaal we dierenarts, hoefsmid, zadelmaker, voer etc.
Als ik ‘t nu zelf zou moeten betalen zou ik heeeel erg op de centen moeten gaan letten. Kan wel hoor, maar houdt niet over dan.

Verder wel een redelijk gat in m’n hand, dus sparen ben ik niet zo goed in... -O-
Laatst bijgewerkt door Kever op 05-07-18 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:34

Hier toch ook een deel lenen, ik ben fulltime student, heb een paard en een appartement in amsterdam (weliswaar antikraak dus niet de "gewone" amsterdam prijzen).

Ik heb er gelukkig fijne afspraken over kunnen maken met mijn ouders in geval van nood bij dierenarts bijvoorbeeld: zij betalen die kosten. Nu is mijn paard ook wel redelijk ons familiepaard geworden :').

Anders is het voor mij ook echt niet te doen. Mijn vaste lasten zijn nu al redelijk hoog: collegegeld, boekengeld, huur, GWL, verzekeringen... Als fulltime student kan ik ook alleen in het weekend werken

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:47

Wat ik me afvraag ( hoef niet iedereen zijn salaris te weten hoor)
Maar ik werk 40 uur, heb een heel normaal salaris en niet extra veel ofzow.
Ik heb:
-3 Shetlanders
-1 paard
-14 cavias
-1 konijn
-1 hamster
-1 kat en daar komen nog 1 of 2 kittens bij

Ik ga niet op vakantie, doe geen gekke dingen.
Heb wel een auto etc.
Ja ik moet enorm oppassen en goed opletten hoe of wat maar ik kan rondkomen.
Moet toegeven zodra er wat cavias uitsterven komt er niets meer bij en wil er max 6 straks etc en wellicht doe ik mijn paard de verkoop in omdat ik er zelf niets mee doe en dat dan wel erg duur is.
Maar waarom zouden anderen geen paard kunnen houden? :)
Werken jullie minder of iets dergelijks?
Puur nieuwsgierig en niks om af te zeiken hoor.
Maar ik vraag me af of ik dan zo weinig voor mezelf doe _O-

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:04

Janine1990 schreef:
lovey_ou schreef:
Ja ik ben dus wel iemand die vrij materialistisch is maar vind het prima om daar op in te leveren. Mijn huis is een jongere woning en is dus vrij goedkoop. Betaal meer qua stalling dan aan huur en zonder paard had ik dan ook niks te klagen. Vraag me dus af hoe andere studenten dat met een paard doen. Een paard is dan best een grote kostenpost.


Poeh, als student een paard houden vind ik al knap _/-\o_ (laat staan auto en de hele santemekraam er bij)

Sowieso vraag ik me af of een eigen paard aan mij besteed is :')

Materialistisch ben ik wel, ik lever er echter niet op in. Ik heb nooit elk jaar een nieuwe cap of nieuwe rijlaarzen gekocht. Ik koop in dat opzicht wel vrij duurzame spullen.
Maar goed, eigen huis - geen paard - fulltime baan is natuurlijk niet te vergelijken met jouw situatie!

Plus, ik heb nooit op kamers gewoon voor mijn studie. Was niet nodig. Na mijn studie heb ik ook nog best lang thuis gewoond, waardoor ik heel veel heb kunnen sparen.
Weet wel dat ik nu echt niet meer bij mijn ouders zou kunnen wonen (nood breekt wet natuurlijk, maar dat zie ik niet zomaar gebeuren). Maar als jij dat kan, en je hebt er de ruimte voor qua studie. Dan zou ik dat echt gewoon doen! Lekker sparen en dan een huis kopen.

Haha nee ik koop inderdaad ook niet elk jaar een nieuwe cap of nieuwe rijlaarzen maar vind wel dat ik dat zou moeten kunnen kopen zeg maar en dat gaat gewoon nu niet :P. Ik heb hiervoor ook nooit op kamer gewoond en is ook niet nodig. Woon nog steeds in hetzelfde stadje en woon zo'n 500m hemelsbreed bij mijn moeder vandaan en moet alsnog 45m reizen naar school dus vind het dan inderdaad best zonde. Al had ik nou in Amsterdam gewoond (waar ik studeer) is het inderdaad een andere kwestie! Denk dat de keuze dus wel gemaakt is haha.

FelineNanet schreef:
Hier toch ook een deel lenen, ik ben fulltime student, heb een paard en een appartement in amsterdam (weliswaar antikraak dus niet de "gewone" amsterdam prijzen).

Ik heb er gelukkig fijne afspraken over kunnen maken met mijn ouders in geval van nood bij dierenarts bijvoorbeeld: zij betalen die kosten. Nu is mijn paard ook wel redelijk ons familiepaard geworden :').

Anders is het voor mij ook echt niet te doen. Mijn vaste lasten zijn nu al redelijk hoog: collegegeld, boekengeld, huur, GWL, verzekeringen... Als fulltime student kan ik ook alleen in het weekend werken

Knap hoor! Je werkt er dus niet naast of begrijp ik dat verkeerd? :o Ik moet wel ernaast werken want anders red ik het echt niet. Het max wat ik kan lenen bij duo is rond de 850 euro. Vind dat best weinig zelfs al heb je geen paard, al woon je niet meer thuis lijkt me het lastig rondkomen met dat bedrag :=.

LukieBradley schreef:
Wat ik me afvraag ( hoef niet iedereen zijn salaris te weten hoor)
Maar ik werk 40 uur, heb een heel normaal salaris en niet extra veel ofzow.
Ik heb:
-3 Shetlanders
-1 paard
-14 cavias
-1 konijn
-1 hamster
-1 kat en daar komen nog 1 of 2 kittens bij

Ik ga niet op vakantie, doe geen gekke dingen.
Heb wel een auto etc.
Ja ik moet enorm oppassen en goed opletten hoe of wat maar ik kan rondkomen.
Moet toegeven zodra er wat cavias uitsterven komt er niets meer bij en wil er max 6 straks etc en wellicht doe ik mijn paard de verkoop in omdat ik er zelf niets mee doe en dat dan wel erg duur is.
Maar waarom zouden anderen geen paard kunnen houden? :)
Werken jullie minder of iets dergelijks?
Puur nieuwsgierig en niks om af te zeiken hoor.
Maar ik vraag me af of ik dan zo weinig voor mezelf doe _O-

Misschien moet je je afvragen uit welke dieren je het meest plezier haalt? Als ik je lijstje zo zie heb je behoorlijk wat dieren en die kosten natuurlijk allemaal geld. Ik zou bijvoorbeeld nooit mijn paard weg doen simpelweg omdat ik daar enorm veel plezier uit haal op het moment en omdat zij mij dierbaar is. Ik ben best een dierenmens maar vraag me dan altijd af waarom zoveel dieren? :o Bedoel het absoluut niet banketstaaf of iets maar als je je dieren stuk voor stuk langs zou gaan, hou je dan van alle dieren evenveel en waarom zoveel? Hoe heb je daar überhaupt de ruimte en de tijd voor? Ben gewoon oprecht nieuwsgierig :P

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:17

LukieBradley schreef:
Wat ik me afvraag ( hoef niet iedereen zijn salaris te weten hoor)
Maar ik werk 40 uur, heb een heel normaal salaris en niet extra veel ofzow.
Ik heb:
-3 Shetlanders
-1 paard
-14 cavias
-1 konijn
-1 hamster
-1 kat en daar komen nog 1 of 2 kittens bij

Ik ga niet op vakantie, doe geen gekke dingen.
Heb wel een auto etc.
Ja ik moet enorm oppassen en goed opletten hoe of wat maar ik kan rondkomen.
Moet toegeven zodra er wat cavias uitsterven komt er niets meer bij en wil er max 6 straks etc en wellicht doe ik mijn paard de verkoop in omdat ik er zelf niets mee doe en dat dan wel erg duur is.
Maar waarom zouden anderen geen paard kunnen houden? :)
Werken jullie minder of iets dergelijks?
Puur nieuwsgierig en niks om af te zeiken hoor.
Maar ik vraag me af of ik dan zo weinig voor mezelf doe _O-

Nee.. ik zie dat je uit kaatsheuvel komt, ofwel Brabant. Naast dat het levensonderhoud duurder is in de randstad (bepaalde verzekeringen, huur woning, etc) is ook het houden van paarden in jouw omgeving veel goedkoper. Hier sta je met een paard rond de 350-400,- per maand, en dan sta je relatief gemiddeld.

Janine1990

Berichten: 43826
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:20

LukieBradley schreef:
Wat ik me afvraag ( hoef niet iedereen zijn salaris te weten hoor)
Maar ik werk 40 uur, heb een heel normaal salaris en niet extra veel ofzow.
Ik heb:
-3 Shetlanders
-1 paard
-14 cavias
-1 konijn
-1 hamster
-1 kat en daar komen nog 1 of 2 kittens bij

Ik ga niet op vakantie, doe geen gekke dingen.
Heb wel een auto etc.
Ja ik moet enorm oppassen en goed opletten hoe of wat maar ik kan rondkomen.
Moet toegeven zodra er wat cavias uitsterven komt er niets meer bij en wil er max 6 straks etc en wellicht doe ik mijn paard de verkoop in omdat ik er zelf niets mee doe en dat dan wel erg duur is.
Maar waarom zouden anderen geen paard kunnen houden? :)
Werken jullie minder of iets dergelijks?
Puur nieuwsgierig en niks om af te zeiken hoor.
Maar ik vraag me af of ik dan zo weinig voor mezelf doe _O-


Ik heb wel een redelijk goede baan hoor. Maar ik ben ook alleen.
Maar ik weet niet of ik een paard zou kunnen hebben vanwege het werk dat er bij komt kijken. :P
En ik denk dat ik vrij duur zou zijn. Ik rij graag wedstrijden, goede les, paard komt niet te kort qua fysio etc.. Mooie dingen willen hebben betekent een mooie auto die een mooie trailer kan trekken.

Dan zou ik echt moeten gaan opletten op andere uitgaven. Zou ik echt jammer vinden.
En dat zou betekenen dat ik niet snel een nieuwe auto kan kopen, of niet voor de leuk even een nieuw vloerkleed koop. Etc. etc.

Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:32

Paard blijft tot die dood gaat, maar hierna kom er geen paard meer hoe graag ik ook zou willen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:02

Ja dat is waar!
Nieuwe vloerkleed prioriteiten heb ik ook niet zozeer zeg maar _O-
Inderdaad aan de regio had ik niet eens gedacht.
Voor alle 4 ben ik 290 aan stalling kwijt en dan zit alles erbij behalve brok zeg maar.

Waarom zoveel dieren is een goede.
Ik hou van alle dieren evenveel maar mijn hamster, het minst dure dier... zou van mijn best mogen vertrekken en zoek ik ander huisje voor.
Mijn paard heb ik ook best wel plezier aan maar werk erg veel dus zie hem weinig en wat moet je dan doen denk ik.
Op die manier word het ook te duur.
De cavias mogen zoals gezegd best minder.
Heb er veel opgevangen ( ook met mijn moeder nog ) en doe niets weg voor het overlijd.
Dat waren er 20, konijnen waren toen met de ongeplande nesten erbij 17 stuks.
Ook herplaatst en uitgestorven.
Dus het word minder, enkel ik hield het met mijn moeder bij en zou niet alles meenemen dus zo is het ontstaan.
De kat is mijn gezelschap en ze krijgt nu definitief 1 maatje omdat ik ook werk.
Ben me er ook van bewust dat het icm mijn werk en nu eigen huis best zwaar is.
Ruimte heb ik hier overigens genoeg als je bedenkt dat de kat haar eigen kamer al heeft _O-
Ben ook een beetje met redelijk wat dieren opgegroeid :j zit er gigantisch in

Met groot inkoop spaar ik trouwens ook veel kosten dus dat is t ergste nu niet. Alles zit er keurig bij!

Amber_anne

Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:32

Mijn vriend en ik hebben een eigen huisje en 2 konijnen. Een paard erbij zou best kunnen en is ook zeker een wens alleen wil ik eerst een redelijke buffer hebben opgespaard voor het zover is.
Samen met het sparen voor bijvoorbeeld mijn rijbewijs en mijn opleiding over een jaar is er niet zo heel veel geld over om te sparen zonder onze levensstijl aan te passen. Dus dan wacht ik maar even.

We houden alletwee ontzettend van leuke dingen doen en doen het ook zeker nu het nog kan.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:12

LukieBradley schreef:
Ja dat is waar!
Nieuwe vloerkleed prioriteiten heb ik ook niet zozeer zeg maar _O-
Inderdaad aan de regio had ik niet eens gedacht.
Voor alle 4 ben ik 290 aan stalling kwijt en dan zit alles erbij behalve brok zeg maar.

Waarom zoveel dieren is een goede.
Ik hou van alle dieren evenveel maar mijn hamster, het minst dure dier... zou van mijn best mogen vertrekken en zoek ik ander huisje voor.
Mijn paard heb ik ook best wel plezier aan maar werk erg veel dus zie hem weinig en wat moet je dan doen denk ik.
Op die manier word het ook te duur.
De cavias mogen zoals gezegd best minder.
Heb er veel opgevangen ( ook met mijn moeder nog ) en doe niets weg voor het overlijd.
Dat waren er 20, konijnen waren toen met de ongeplande nesten erbij 17 stuks.
Ook herplaatst en uitgestorven.
Dus het word minder, enkel ik hield het met mijn moeder bij en zou niet alles meenemen dus zo is het ontstaan.
De kat is mijn gezelschap en ze krijgt nu definitief 1 maatje omdat ik ook werk.
Ben me er ook van bewust dat het icm mijn werk en nu eigen huis best zwaar is.
Ruimte heb ik hier overigens genoeg als je bedenkt dat de kat haar eigen kamer al heeft _O-
Ben ook een beetje met redelijk wat dieren opgegroeid :j zit er gigantisch in

Met groot inkoop spaar ik trouwens ook veel kosten dus dat is t ergste nu niet. Alles zit er keurig bij!

Vind uiteindelijk 6 cavia's alsnog veel :') Maar wel leuk dat je een echte dierenvriend bent! Fijn dat je er ook de plek voor hebt. Maar wil je alleen je paard weg doen of ook je shetlanders? Aangezien je zegt niet genoeg tijd te hebben voor je paard? Misschien staan je shetlanders wel dichterbij dat kan natuurlijk ook :P

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:18

Dat is voor mij dan weer weinig :')
Shetten staan sowieso dichterbij en op de werkroute.
Die hoeven ook niet gereden te worden omfiets dergelijks dus dat scheelt een hoop.
Mijn merrie is sowieso heilig en haar zoon loopt erbij als gezelschap.
In stalling scheelt het qua geld niets dus nummer 3 de adoptiezoon loopt nu niet in de weg.
Ze hebben ook een hele lieve verzorgster dus komen niets tekort en ook de stal eigenaren zijn er gek mee.
Ben ook niet meer zo gek op rijden als vroeger maar wel alles er omheen dus ik weet het nog niet precies zeg maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:08

Ik werk 75% maar heb onregelmatige uren waardoor ik per maand (als ik weekenden ed kan werken, maar in principe wel) wel extra verdien. Heb 2 paarden in volpension op 25 km enkel. Dus dat is een grote kostenpost als je alles op een rijtje zet. En dan heb ik de extra's die ze krijgen aan voeding/vitaminen nog niet geteld.

Hier weet ik nog niet of het makkelijk of moeilijk gaat worden per maand, daarvoor zal ik er eerst even moeten wonen, haha. Heb nu alles theoretisch geteld, maar het is even zien hoe dat in werkelijkheid zit. In principe zou het allemaal moeten kunnen, maar zonder de paarden was het toch een stuk makkelijker geweest. Nu scheelt het wel dat ik verder weinig behoeften heb, qua uitgaan of dergelijke hoeft voor mij allemaal niet, ik zit liever rustig thuis. Dus zal ook wel niet zoveel "extra uitgaven" gaan hebben.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:18

LukieBradley schreef:
Ja dat is waar!
Nieuwe vloerkleed prioriteiten heb ik ook niet zozeer zeg maar _O-
Inderdaad aan de regio had ik niet eens gedacht.
Voor alle 4 ben ik 290 aan stalling kwijt en dan zit alles erbij behalve brok zeg maar.

*knip*


Dat is ongeveer de stalling van mijn paard alleen :')... Wat inderdaad al is gezegd in de randstad is huur hoger, zowel voor paard als mens haha!

Ik werk er wel bij, alleen met een fulltime studie is dat natuurlijk minder. Tevens ook pas 20 dus ook jeugdloon. Nu in de vakantie werk ik er wat meer naast en ik had de mazzel dat ik de afgelopen 2 jaar voor 'volwassenen' loon heb kunnen werken, dat scheelt gewoon heel veel in de maand. Verder goedkoop boodschappen doen. ik hou iedere maand over, maar leen bij duo dus wel bij.

Michelle_96

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:55

Ik kom mij hier ook erg graag melden, afgelopen zaterdag ben ik bij een bovenwoning wezen kijken. En die viel mij meer dan mee, op de plattegrond leek het een studio maar het was toch een aparte nog best ruime slaapkamer. Ik ben zelf al helemaal verliefd op het huisje, nu hopen dat alle papieren goedgekeurd worden en dan mag ik er eind juli in :)

Om mezelf nog even voor te stellen, ik ben Michelle 21 jaar en woon nu na 1,5 jaar op mezelf te hebben gewoond sinds Februari weer thuis. Dit bevalt mij super maar ben wel weer toe aan een eigen plekje. Ik ga er samen met mijn terrariums en zoals het nu lijkt 2 kittens wonen!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:06

Welkom in het topic!
Wat leuk dat vrijwel iedereen ook dieren in huis heeft :D

Hoe regelen jullie het met de zorg voor je dieren als je bijv op vakantie gaat?