Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharonIndezz
Berichten: 4698
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:53

Wesco schreef:
Kan je de hondjes niet een paar keer per week mee nemen?


Heb ik geprobeerd, maar werden ze niet blij van, zijn niet gewend alleen te zitten, en aangezien ik veel weg ben, was dat niet fijn voor ze

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:36

Leuk topic, ik volg even mee! Heb sinds kort ook een appartementje waar ik al 3 weken druk aan het klussen ben. Was helemaal nieuw dus alles moest er nog in, qua vloer en verf etc. Mijn woonkamer begint nu eindelijk wat te lijken, ben er al erg blij mee! :)
Ik hoop er as weekend in te gaan, wel spannend hoor, zal wel erg wennen worden zo alleen!

Ccccc, wat een leuke ruimte, ben benieuwd hoe het er uit ziet als je het aangekleed hebt!


Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4698
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:55

Mooi zeg!!

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:01

Ann_Pam schreef:
Leuk topic, ik volg even mee! Heb sinds kort ook een appartementje waar ik al 3 weken druk aan het klussen ben. Was helemaal nieuw dus alles moest er nog in, qua vloer en verf etc. Mijn woonkamer begint nu eindelijk wat te lijken, ben er al erg blij mee! :)
Ik hoop er as weekend in te gaan, wel spannend hoor, zal wel erg wennen worden zo alleen!

Ccccc, wat een leuke ruimte, ben benieuwd hoe het er uit ziet als je het aangekleed hebt!


[ [url=m/akhGlF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi!

Wij hebben laatst de halve Ikea leeg gekocht :') . We kwamen voor een tv meubel, en we komen thuis met plankjes voor aan de muur, 4 nieuwe plantjes, kussens, lampen, kledingrollers en kleerhangers :')

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:53

Es_ther schreef:
Ann_Pam schreef:
Leuk topic, ik volg even mee! Heb sinds kort ook een appartementje waar ik al 3 weken druk aan het klussen ben. Was helemaal nieuw dus alles moest er nog in, qua vloer en verf etc. Mijn woonkamer begint nu eindelijk wat te lijken, ben er al erg blij mee! :)
Ik hoop er as weekend in te gaan, wel spannend hoor, zal wel erg wennen worden zo alleen!

Ccccc, wat een leuke ruimte, ben benieuwd hoe het er uit ziet als je het aangekleed hebt!


[ [url=m/akhGlF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi!

Wij hebben laatst de halve Ikea leeg gekocht :') . We kwamen voor een tv meubel, en we komen thuis met plankjes voor aan de muur, 4 nieuwe plantjes, kussens, lampen, kledingrollers en kleerhangers :')

De Ikea is mijn favoriet! Daar kan je echt goed terecht voor veel spullen, herkenbaar dat je vaak met meer terug komt dan waarvoor je heen ging haha. Wat zijn jullie’s favoriete budget winkels voor de inrichting van je woning? Ik heb vooral veel weg van kwantum, action, leen bakker en Ikea!

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:11

Ikea dus :') .
En de xenos, daar ben ik ook geregeld te vinden!

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:13

Ann_Pam schreef:
Leuk topic, ik volg even mee! Heb sinds kort ook een appartementje waar ik al 3 weken druk aan het klussen ben. Was helemaal nieuw dus alles moest er nog in, qua vloer en verf etc. Mijn woonkamer begint nu eindelijk wat te lijken, ben er al erg blij mee! :)
Ik hoop er as weekend in te gaan, wel spannend hoor, zal wel erg wennen worden zo alleen!

Ccccc, wat een leuke ruimte, ben benieuwd hoe het er uit ziet als je het aangekleed hebt!


[ [url=m/akhGlF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie kleur op de muur!

En bedankt! Ik mag van diverse vrienden nog plantjes uitzoeken, dus dat komt er nog in! En heb een mooie stoel besteld die zaterdag binnen komt

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:14

Mijn favo winkels: Ikea, Made.com, karwei, casa, Hema, marktplaats, wehkamp. Ik heb overal iets vandaan haha!

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:16

Deze stoel komt zaterdag! <3 Van de Karwei (Woood)

Afbeelding

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:51

CCCCC schreef:
Deze stoel komt zaterdag! <3 Van de Karwei (Woood)

[ [url=m/2y1KMl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele mooie stoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:46

Hoi!

Mag ik mij hier ook melden? Ik woon nog thuis, maar ik wil graag op mijzelf! :)

Ik ben sinds afgelopen zomer ingeschreven bij woningbouw verenigingen en ben langzamerhand spullen voor m'n uitzet bij elkaar aan 't sprokkelen.

Ik heb een vraag over hoe je de gegevens invult op sites van de woningbouw zodat je kunt reageren op woningen.

Ik heb een vast contract van 24 uur. Daarnaast nog jaarcontract met 0 uren. Ik werk gemiddeld 32 uur per week. Maar hoe vul ik dit in? Je moet je inkomsten op jaarbasis invullen. Maar hoe gaat dat bij een 0-uren contract? Mijn vaste contract heb ik per december 2018 en mijn 0-uren contract per april 2018. Moet ik nog aan extra zaken denken zoals zorgtoeslag? Andere belangrijke zaken?

Daarnaast hoe veel hebben jullie gespaard voordat je je ouderlijke huis verlieten?

SharonIndezz
Berichten: 4698
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:20

Ik ben tot nu toe ongeveer 7.000 kwijt geweest, maar ik had letterlijk helemaal niks.... pannen, stofzuiger en wasmachine heb ik gekregen. Dus dat scheelt ook weer veel geld.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:38

1500 ong

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:12

:Een ruime 8 A 10.000 mag je wel op je rekening hebben.. ligt er ook aan hoe je alles wilt natuurlijk, veel kan je ook tweedehands vinden. Ik heb wel echt budget geshopt, geen dure tafels, geen dure bank, geen dure decoratie. Ik moest nog een vloer, verf, koelkast, wasmachine, fornuis en afzuigkap. Dan tikken de kosten wel lekker aan. Al je lampen etc. Ik had al veel gespaard, denk aan bestek, pannen, strijkbout keukenapparatuur. Oja en gordijnen nog.. ook een duur grapje :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:35

Ann_Pam schreef:
:Een ruime 8 A 10.000 mag je wel op je rekening hebben.. ligt er ook aan hoe je alles wilt natuurlijk, veel kan je ook tweedehands vinden. Ik heb wel echt budget geshopt, geen dure tafels, geen dure bank, geen dure decoratie. Ik moest nog een vloer, verf, koelkast, wasmachine, fornuis en afzuigkap. Dan tikken de kosten wel lekker aan. Al je lampen etc. Ik had al veel gespaard, denk aan bestek, pannen, strijkbout keukenapparatuur. Oja en gordijnen nog.. ook een duur grapje :o


Ja ik wil ook echt alles bij elkaar sprokkelen via marktplaats en FB. Echt geen dure nieuwe dingen. Daar ben je jong voor!

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:45

AmoorM schreef:
Ann_Pam schreef:
:Een ruime 8 A 10.000 mag je wel op je rekening hebben.. ligt er ook aan hoe je alles wilt natuurlijk, veel kan je ook tweedehands vinden. Ik heb wel echt budget geshopt, geen dure tafels, geen dure bank, geen dure decoratie. Ik moest nog een vloer, verf, koelkast, wasmachine, fornuis en afzuigkap. Dan tikken de kosten wel lekker aan. Al je lampen etc. Ik had al veel gespaard, denk aan bestek, pannen, strijkbout keukenapparatuur. Oja en gordijnen nog.. ook een duur grapje :o


Ja ik wil ook echt alles bij elkaar sprokkelen via marktplaats en FB. Echt geen dure nieuwe dingen. Daar ben je jong voor!

Ja inderdaad! Als je de tijd nu nog hebt, vaak even rond neuzen op marktplaats of in de kringloop. En zo langzaam aan wat spullen op sparen dat scheelt al een boel! Wat betreft je contract, volgens mij moet je alleen de vaste uren doorgeven. Maar de woningbouw kan jou hier vast bij helpen! :)

Amber_anne

Berichten: 6943
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:59

Wij hadden samen denk ik 6 duizend euro en dat was prima te doen voor de inrichting, verf en vloeren voor het hele huis

Blacky94

Berichten: 3500
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 01:02

Desnoods even langsgaan bij de woningbouw :)
Ik kreeg mijn huis op mijn loon uit 10 maanden fulltime werken in 2016, terwijl ik op dat moment fulltime student met minimaal inkomen was. Mijn ouders konden garant staan, ik kon aantonen dat ik 5 maanden later (nog voor oplevering) een baan met fatsoenlijk inkomen zou hebben en ik had toevallig net een brief van DUO gehad waarin stond dat ik voor de komende maanden een x-bedrag per maand kreeg. Maar elke woningbouw/medewerker is verschillend en ik heb het idee dat ze bij mij wat makkelijker zijn dan in sommige andere gemeenten.

Afhankelijk van wat je wil is denk ik 5-10 zeker wel aan te raden.
Ik ben zeker wel richting de 10 kwijt geweest maar mijn huis was nieuwbouw dus moest er nog een nieuwe vloer in, alle muren behangen + verf en heb de keuken behoorlijk uit laten breiden. Verf heeft me ook aardig wat gekost want de muren zogen behoorlijk ondanks voorstrijk en overgeschilderd vliesbehang.
Kwa meubels heb ik wel bijna alles nieuw en dat waren geen IKEA prijzen :=
Witgoed en pannen, borden en bestek enzo had ik wel al dus dat scheelde wel behoorlijk..

Marcella

Berichten: 36799
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:52

Was ongeveer 5000/6000 kwijt voor meubels, witgoed, verven, vloeren. Heb mijn meubels/bank bij de kringloop gehaald en het witgoed nieuw gekocht alles met uitzondering van de extra vriezer die ik heb staan. Die heb ik namelijk gekregen en enige kosten daaraan waren een potje verf aangezien die er niet uitzag (en nu wel). Hoop klein spul handdoeken, theedoeken, keukendoeken, borden, bestek, bekers, glazen (wijn/borrel/bier), kop en schotels voor koffie/thee, gordijnen heb ik gekregen of stonden al op zolder in dozen.

Moet nog wel 1 kamer doen dus dat scheelt dan weer en nu geld zat om dit te gaan doen. Alleen nu nog de tijd ervoor.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:46

Ik ben bang dat het nog even doorsparen word.

Alles was rond, zijn ze uit elkaar gegaan, reden zet ik alleen niet openbaar. Dus baal wel ontzettend nu. Mijn hoofd & gedachtens zaten al hélemaal daar, spijtig genoeg! Krijg van de belasting leuk bedrag terug, dus die gaat op de spaarrekening!

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:06

Banyu schreef:
Ik ben bang dat het nog even doorsparen word.

Alles was rond, zijn ze uit elkaar gegaan, reden zet ik alleen niet openbaar. Dus baal wel ontzettend nu. Mijn hoofd & gedachtens zaten al hélemaal daar, spijtig genoeg! Krijg van de belasting leuk bedrag terug, dus die gaat op de spaarrekening!


Wat rot zeg! Wel fijn, die belastingteruggave. Voor je het weet heb je een ander leuk huisje gevonden! :(:)

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:11

Ik zit nu ongeveer drie weken in mijn nieuwe huisje. Moet nog heel erg wennen aan alleen wonen, heb hiervoor altijd met huisgenoten gewoond en nu dus alleen. Had het eerste weekend een housewarming voor familie en toen zij allemaal waren vertrokken, zat ik echt op de bank van: oké, en nu ben ik alleen.. Mis mijn huisdieren (Twee katten, blijven bij mijn ouders) ook best erg. Maar ik ga nu gewoon regelmatig naar mijn ouders in het weekend (1 nachtje).

Afgelopen weken is dat gevoel redelijk weggeweest, maar komt af en toe nog wel terug. Vooral in de weekenden moet ik echt nog dingen gaan doen en contacten opbouwen om met hen dingen te doen. Verder bevalt de woning me erg goed, ook de korte reistijd naar werk is erg fijn!

Ook heb ik over drie weken een kennismakingsborrel met een man of 20-30 die ook in het complex wonen, dus hopelijk komen daar ook wat leuke contacten uit voort :)

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:55

CCCCC schreef:
Banyu schreef:
Ik ben bang dat het nog even doorsparen word.

Alles was rond, zijn ze uit elkaar gegaan, reden zet ik alleen niet openbaar. Dus baal wel ontzettend nu. Mijn hoofd & gedachtens zaten al hélemaal daar, spijtig genoeg! Krijg van de belasting leuk bedrag terug, dus die gaat op de spaarrekening!


Wat rot zeg! Wel fijn, die belastingteruggave. Voor je het weet heb je een ander leuk huisje gevonden! :(:)


Ja, want was precies ook mijn stijl enzo. Maar helaas. Aan ene kant kan ik nu wel even goed doorsparen natuurlijk, maar toch... := is het flink balen.

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:51

Ik denk dat ik met 500-600 euro een heel eind kom met de basisinrichting. Bank, koelkast, vriezer, magnetron, bed (wel nieuwe topper), tafel + stoelen, salontafel, bureau, nachtkastje; alles komt van marktplaats, de weggeefhoek of had familie nog staan. Gaandeweg natuurlijk nog wel dingen aangeschaft/omgeruild, maar om erin te kunnen trekken was dat wel wat ik kwijt was.
Moet ik wel zeggen dat ik niet heel kieskeurig ben, van koopjes houd en al op tijd begonnen ben met de uitzet bij elkaar verzamelen, dat scheelt wel een hoop!

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:49

Ik ben wel flink meer kwijt geweest denk ik. Maar ik ben wel kieskeurig haha! Wel alles proberen met korting te kopen. Bank heb ik gekocht bij ikwillem.nu, een showmodel, maar dan 200 euro goedkoper dan bij de webshop. Eetkamerstoelen zijn van Dutchbone (deze stoelen wilde ik heel graag, maar prijzig), maar heb ik op Black Friday gekocht met ongeveer 30% korting, eettafel komt van marktplaats, zo goed als nieuw, 45 ipv 129 euro. Maar alles bij elkaar, inclusief nieuwe tv, wasmachine, bed, gordijnen en dergelijke ben ik wel rond de 3.000/4.000 euro uitgekomen. Qua servies heb ik het van Xenos, maar messenset is van Zwilling en pannen van BK/Tefal, ik ben dol op koken/tafelen, dus daar geef ik graag mijn geld aan uit! :) Bestek en glazen zijn allemaal bij elkaar gespaard door mijn moeder bij diverse supermarkten.