Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30088
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:17

Daan13 schreef:
Ik drink rustig 5 glazen cola oid weg voor -tijdens- na het eten.

Geen alcohol maar fris of sap hoort er voor mij bij.

Maar zullen we weer proberen om het weer naar gierige acties te sturen?

Tijd geleden;

Koop voor ruim 176,- aan vlees bij de slager.
Hun pinautomaat was stuk en ze hebben geen tikkie oid.

Contant kwam ik op 175,- uit,al m'n parkeergeld wat ik in bakjes bewaar in de auto had ik allemaal uitgelegd en uitgeteld.

Maar helaas iets van 0,65 cent te kort.

Weet je wat, betaal ik die volgende week want dan kom ik toch weer langs. ( Kwam bijna weekelijks bij die slager)

Nope ,kon niet. Moest maar aangeven wat ik niet mee wilde hebben want dan legde ze dat wel terug.

:wow:

( Waren allemaal schalen met vlees voor bbqs)

Vond het best vrekkig :o


vind ik ook.
Als het nu jou pinpas was die niet werkte...nog vrekkig maar oke.
Maar jij kan hier ook niets aan doen.

Was mij dit overkomen hadden ze het echt opzij moeten zetten en ik ergens een automaat moeten zoeken, want heb geen 175 bij/in huis.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:18

:oo Zelfs bij een supermarkt had je het dan mee mogen nemen. Echt wat intens gierig van de slager. :=

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:18

Zo bij die slager had ik denk gezegd hou alles maar dan 8)7

Zeker als ze je kennen omdat je ergens wekelijks komt.

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:21

Wat zei je, snij maar 10 gram van de hamburger af. Dat is inderdaad gierig.

BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:24

Lieke schreef:
Wat zei je, snij maar 10 gram van de hamburger af. Dat is inderdaad gierig.


:') :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:28

Daan13 schreef:
Ik drink rustig 5 glazen cola oid weg voor -tijdens- na het eten.

Geen alcohol maar fris of sap hoort er voor mij bij.

Maar zullen we weer proberen om het weer naar gierige acties te sturen?

Tijd geleden;

Koop voor ruim 176,- aan vlees bij de slager.
Hun pinautomaat was stuk en ze hebben geen tikkie oid.

Contant kwam ik op 175,- uit,al m'n parkeergeld wat ik in bakjes bewaar in de auto had ik allemaal uitgelegd en uitgeteld.

Maar helaas iets van 0,65 cent te kort.

Weet je wat, betaal ik die volgende week want dan kom ik toch weer langs. ( Kwam bijna weekelijks bij die slager)

Nope ,kon niet. Moest maar aangeven wat ik niet mee wilde hebben want dan legde ze dat wel terug.

:wow:

( Waren allemaal schalen met vlees voor bbqs)

Vond het best vrekkig :o


Die zien mij nooit meer. Zo principieel ben ik dan wel.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:32

Neeee. Die had ik gezegd dat ze 't dan ook allemaal maar mochten houden. Wat erg. :wow:

Sky_As

Berichten: 4779
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:33

Daan13 schreef:
Ik drink rustig 5 glazen cola oid weg voor -tijdens- na het eten.

Geen alcohol maar fris of sap hoort er voor mij bij.

Maar zullen we weer proberen om het weer naar gierige acties te sturen?

Tijd geleden;

Koop voor ruim 176,- aan vlees bij de slager.
Hun pinautomaat was stuk en ze hebben geen tikkie oid.

Contant kwam ik op 175,- uit,al m'n parkeergeld wat ik in bakjes bewaar in de auto had ik allemaal uitgelegd en uitgeteld.

Maar helaas iets van 0,65 cent te kort.

Weet je wat, betaal ik die volgende week want dan kom ik toch weer langs. ( Kwam bijna weekelijks bij die slager)

Nope ,kon niet. Moest maar aangeven wat ik niet mee wilde hebben want dan legde ze dat wel terug.

:wow:

( Waren allemaal schalen met vlees voor bbqs)

Vond het best vrekkig :o


dit is inderdaad vreselijk gierig! daar zou ik ook niet meer heen gaan, op zo'n bedrag op 0,65 ct gaan zitten zeuren, bij mij hadden ze alles terug kunnen leggen. Jij kan er toch niks aan doen dat je niet kan pinnen?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:50

Het was een bestelling voor andere mensen ( buurt BBQ)

Maar ik kan dan ook een hele principiële bitch worden }:)

Ik kom er ook niet meer :o

Heb nu een hele leuke gezellige slagerij gevonden waar ze je eerder een extraatje meegeven dan dat ze moeilijk lopen te doen over een paar stuivers.

Bijkomend voordeel: vlees is lekkerder, spareribs zijn ontzettend lekker!
En je spaart Piggy punten, en dat tikt lekker aan want ik neem nog steeds meerdere bestellingen mee voor andere mensen.

Sting

Berichten: 12866
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:52

Zo, dat van die slager is echt wel gierig ja! Pff.. Op zo'n bedrag zeuren over nog geen euro.

Nog even terugkomend op kraanwater: ik drink graag kraanwater tijdens het eten. En een wijntje. Laatst bij een lunchrestaurant gezeten en daar hadden ze op de kaart gezet dat het geld voor het kraanwater voor de helft naar een goed doel uit de buurt en dat het 2,50 ofzo per karaf kostte. Vond ik ook een leuke deal! Spa blauw vind ik echt niet lekker...

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:59

Daan13 schreef:
Ik drink rustig 5 glazen cola oid weg voor -tijdens- na het eten.

Geen alcohol maar fris of sap hoort er voor mij bij.

Maar zullen we weer proberen om het weer naar gierige acties te sturen?

Tijd geleden;

Koop voor ruim 176,- aan vlees bij de slager.
Hun pinautomaat was stuk en ze hebben geen tikkie oid.

Contant kwam ik op 175,- uit,al m'n parkeergeld wat ik in bakjes bewaar in de auto had ik allemaal uitgelegd en uitgeteld.

Maar helaas iets van 0,65 cent te kort.

Weet je wat, betaal ik die volgende week want dan kom ik toch weer langs. ( Kwam bijna weekelijks bij die slager)

Nope ,kon niet. Moest maar aangeven wat ik niet mee wilde hebben want dan legde ze dat wel terug.

:wow:

( Waren allemaal schalen met vlees voor bbqs)

Vond het best vrekkig :o


Die had van mij al het vlees terug mogen leggen inderdaad *\o/*

Gierig doen voor 0,65€, terwijl je voor zoveel geld aan vlees koopt, die is gek :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:03

Ik heb nog in een zaak gewerkt waar ze nog oude leidingen hadden en het kraantjeswater dus niet helemaal ok was. Dus daar gaven we het om die reden ook niet. Wat een discussies soms daarover.

Wij vragen ook wel eens kraanwater naast ons drinken maar we drinken liever spuitwater dus nemen daar bijna altijd een grote fles van. Kraanwater is hier meestal ook betalend en dat vind ik ook logisch en prima.

Kmbrly

Berichten: 1848
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:20

Tegenover het werk ligt er een bakkerij.
Waar ik meerdere keren per week wel binnen ging. Al was het maar voor een red bull.
Vaak extra kosten voor bankkaart gebruik… regelmatig aangegeven laat wisselgeld maar zitten.
Tot ik een keer mijn bankkaart vergeten was en daar pas achterkwam bij het betalen. Al mijn kleingeld bij elkaar geraapt, en kwam 2 of 5 cent te kort.
Met veel tegen zin ging ze akkoord… morgen wel de rest komen betalen hé. :')

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:41

Toen ik 12 jaar was had ik paar boodschappen bij de jumbo. Kwam 5 cent tekort. Kreeg het niet mee dus maar 1 product eraf laten halen.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:44

Love_Laugh schreef:
Toen ik 12 jaar was had ik paar boodschappen bij de jumbo. Kwam 5 cent tekort. Kreeg het niet mee dus maar 1 product eraf laten halen.


Dit is wel even een ander verhaal hoor :') Logisch dat ze niet elke 12 jarige met een paar boodschapjes korting gaan geven.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:00

Ach joh. Ik heb 6 jaar kassawerk gedaan en 5 cent nam ik gewoon uit mijn fooienpot. Het komt echt niet zo vaak voor als je denkt dat iemand net te kort heeft. Ik gok dat ik elke maand max een halve euro kwijt was uit mijn fooienpot terwijl ik met gemak rond de €10 fooi had per maand.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:01

Dat is super lief van je :D Maar ik vind dat we dat echt niet van iedere supermarkt zomaar hoeven te verwachten. Het verhaal hierboven bij de slager vind ik wezenlijk anders dan dit, daar was ik ook niet meer terug gekomen :=

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:07

Silenna schreef:
Dat is super lief van je :D Maar ik vind dat we dat echt niet van iedere supermarkt zomaar hoeven te verwachten. Het verhaal hierboven bij de slager vind ik wezenlijk anders dan dit, daar was ik ook niet meer terug gekomen :=


Ah joh, volgens mij gebeurt dat niet dagelijks. Hier ook wel eens toen ik een jaar of tien was van m’n moeder een tientje en een boodschappenlijstje meegekregen die blijkbaar een duppie of 20ct duurder was.
Kreeg het gewoon mee. Alsof die kids gaan rekenen of alles wel klopt.
Scheelt wel dat het een klein dorp was, volgens mij heeft in mijn geval trouwens een bekende het tekort aangevuld.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:15

Ik kwam van de week nog even een situatie tegen waarbij ik even dacht >;)

Ouder echtpaar, in de 70, past 1 keer per week een hele dag op de kleinkinderen (5 en 1 jaar oud). Leuk en gezellig, goede band met de kleinkinderen, helemaal prima +:)+ . Opa en Oma halen de kleinkinderen op met de auto, 35km enkele reis. 's Ochtends heen en 's avonds terug.

Voor dit oppassen krijgen ze niets vergoed. Op mijn vraag of dan in elk geval af en toe de tank wordt volgegooid met benzine kwam ook een negatief antwoord.

Volkomen hun keuze, maar van de ouders vind ik dit echt wel bijzonder uitgelezen en krenterig. Spaart ze een hele dag kinderopvang in de week uit en ze betalen nog niet eens de benzine voor Opa en Oma.

Brainless

Berichten: 29766
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:20

Tja.. mijn moeder heeft ook tijden opgepast op 3 kinderen, 1 dag in de week.. (40 km enkele reis).
Wij hadden geen geld om 3 kinderen naar de opvang te brengen.
En benzinegeld wilde mijn moeder niet (wij hadden zelf ook tijden geen auto, of alleen een bedrijfswagen omdat wij daar geen geld voor hadden).

Dit was absoluut niet omdat wij krenterig waren.. maar omdat het financieel niet kon.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:21

als ik genoeg financiële ruimte zou hebben als oma zou ik dat ook niet vergoed hoeven te hebben, zo kan je je kids wat steunen

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:23

Als ik zoiets probeer te vergoeden staat schoonmoeder op haar achterste benen hoor. Die moet daar niets van weten. Niet tegenover alles moet een vergoeding staan. :)

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:36

Ik vond het met de huidige benzineprijzen wat bijzonder :D

Maar goed, ik ben dan ook geen Oma :D

IHN
Berichten: 2337
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:12

Apple schreef:
Ik kwam van de week nog even een situatie tegen waarbij ik even dacht >;)

Ouder echtpaar, in de 70, past 1 keer per week een hele dag op de kleinkinderen (5 en 1 jaar oud). Leuk en gezellig, goede band met de kleinkinderen, helemaal prima +:)+ . Opa en Oma halen de kleinkinderen op met de auto, 35km enkele reis. 's Ochtends heen en 's avonds terug.

Voor dit oppassen krijgen ze niets vergoed. Op mijn vraag of dan in elk geval af en toe de tank wordt volgegooid met benzine kwam ook een negatief antwoord.

Volkomen hun keuze, maar van de ouders vind ik dit echt wel bijzonder uitgelezen en krenterig. Spaart ze een hele dag kinderopvang in de week uit en ze betalen nog niet eens de benzine voor Opa en Oma.


ik zou het krenterig vinden als opa en oma erom zouden vragen en ouders zouden nee zeggen. Maar ze doen het zo en iedereen is tevreden kennelijk. Vind ik niks krenterigs aan.

Yessy

Berichten: 23039
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:20

Ik maak oma (mijn moeder) gewoon elke maand een bedrag over waar ze de benzine zelfs met de huidige prijzen erg ruim van kan betalen. Er is immers ook meer onderhoud aan de auto nodig als ze meer rijdt. Superlief dat ze gratis komt oppassen maar ik wil echt niet dat het haar geld zou kosten. Mijn kind mijn probleem :) Maar hoe anderen dat regelen moeten ze zelf weten, elke familie staat daar anders is.