Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30080
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:11

oh das idd een rare.
Dan zou ik de extra om te rijden kilometer door haar laten betalen.
Vooraf afspreken
ik rij nu x kilometer extra dat is zoveel euro.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:12

Amber_anne schreef:
Flying_Angel schreef:
Ik begrijp echt niet hoe ranzig mensen kunnen zijn. Dat doe je thuis toch ook niet. Ze zouden zich de ogen uit de kop moeten schamen. Dat je met jezelf kunt leven dat je weet dat iemand anders dit schoon moet maken. Ik begrijp ook echt dat je als winkel het toilet niet laat gebruiken hierdoor.


Ik werk als huishoudelijke hulp en moet helaas zeggen dat bij veel mensen de remsporen en pisvlekken op de wc zitten


Ik zou me kapot schamen voor mijn schoonmaakster -O- Voel me soms al schuldig vanwege de kalkvlekken op de douchewand.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:14

DuoPenotti schreef:
oh das idd een rare.
Dan zou ik de extra om te rijden kilometer door haar laten betalen.
Vooraf afspreken
ik rij nu x kilometer extra dat is zoveel euro.



Maar ik ben je vriendin,dan heb je dat voor elkaar over.



Ik quote even haar reactie van toen.

Vriendschap is uiteindelijk ook bekoeld.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:14

Poekkie schreef:
Is het nou zo moeilijk om gewoon altijd standaard een muntje op zak te hebben? :o


Heb ik ook niet!
Snap alleen niet waarom zwanger zijn relevant is. Nodig moeten plassen is nodig moeten plassen...

Sky_As

Berichten: 4779
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:17

Daan13 schreef:
DuoPenotti schreef:
oh das idd een rare.
Dan zou ik de extra om te rijden kilometer door haar laten betalen.
Vooraf afspreken
ik rij nu x kilometer extra dat is zoveel euro.



Maar ik ben je vriendin,dan heb je dat voor elkaar over.



Ik quote even haar reactie van toen.

Vriendschap is uiteindelijk ook bekoeld.


Die zou ik gehad hebben, ik zou gezegd hebben, dat is goed...
om vervolgens op de dag van de afspraak te bellen en aan te geven dat je auto stuk is, of zij jou dan op kan komen halen.
Gelukkig heb/ken ik zulke vrienden niet, maar jezus...als het zo moeilijk moet allemaal, is het al geen vriendschap in mijn ogen :o

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:19

Poekkie schreef:
Is het nou zo moeilijk om gewoon altijd standaard een muntje op zak te hebben? :o


Ja vind ik wel. Die komen niet uit het pinautomaat dus waar moet je dat vandaan halen :?
Eerst een tientje pinnen, dan naar de supermarkt om iets te kopen om te wisselen en muntjes te hebben vind ik best omslachtig. Dan heb ik ook nog verschillende jassen en tassen en ga ik niet steeds dat muntje verplaatsen.
Muntgeld is gewoon uit, zorg dat mensen kunnen pinnen. Het is 2022.

DuoPenotti

Berichten: 30080
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:21

Ik heb bij mijn telefoon mijn pinpas en een briefje van 20 in het hoesje.
Niet dat je met 20 euro niet in de problemen kan komen, maar het is iets.
Maar vind het in deze digitale tijd ook stik vervelend. Ik pin idd ook alles.
Los geld heb ik ook niet meer bij.

Selina

Berichten: 14346
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:22

Citaat:
Maar ik ben je vriendin,dan heb je dat voor elkaar over.


Ik quote even haar reactie van toen.

Vriendschap is uiteindelijk ook bekoeld.


Dat is inderdaad gierig. Ik wil mensen met liefde ophalen als ze bijv zelf geen auto/trailer hebben. Maar mensen die dingen gaan vragen puur om geld te besparen, daar ben ik echt allergisch voor :o

Zo had m'n man deze week ook iemand die een fotoshoot wilde doen en dan graag alle foto's wilde. Of hij dan een mooi prijsje kon maken, want ze ging ze ook op Instagram delen dus 'promotie'. (Met andere woorden, ik wil alles maar wil er niet veel voor betalen)
Als mensen er dan al om vragen, kan ik daar zo slecht tegen :o Terwijl als ze er niet om had gevraagd en ze veel foto's had gewild, m'n man uit zichzelf wel een mooi prijsje had gemaakt.

DuoPenotti

Berichten: 30080
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:23

Ik zou dat over hebben als ik wist dat ze in een rot situatie zou zitten. Maar zo idd niet.
Kost je gewoon beide geld om met de trailer pad te gaan.

Ik geloof best dat de vriendschap gaat bekoelen want vaak is zoiets niet een dingetje.

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:23

DuoPenotti schreef:
Ik heb bij mijn telefoon mijn pinpas en een briefje van 20 in het hoesje.
Niet dat je met 20 euro niet in de problemen kan komen, maar het is iets.
Maar vind het in deze digitale tijd ook stik vervelend. Ik pin idd ook alles.
Los geld heb ik ook niet meer bij.

Wij hebben in het dorp ook amper pinautomaten. 2 in totaal, 1 is meestal stuk en de ander vaak leeg.
Contant geld wordt al niet echt meer gestimuleerd te gebruiken. Snap ik ook wel want volgens mij wordt het meeste contante geld voor gebruikt om zwart te betalen. Als ik naar mezelf kijk :')

Sky_As

Berichten: 4779
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:25

die heb ik ook wel eens. Dan leg ik mijn rekensommetje voor met de vraag of zij voor dat geld voor hun baas zouden gaan werken.....
Mensen denken dat fotografie altijd alleen het uurtje "fotograferen" is, maar als je ziet hoeveel werk (en kosten) er daar omheen nog bij komen....
Reclame op Social Media is ook alleen interessant als iemand veel volgers heeft (en met veel bedoel ik dus ook echt minimaal 5000+)

Selina

Berichten: 14346
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:29

Sky_As schreef:
die heb ik ook wel eens. Dan leg ik mijn rekensommetje voor met de vraag of zij voor dat geld voor hun baas zouden gaan werken.....
Mensen denken dat fotografie altijd alleen het uurtje "fotograferen" is, maar als je ziet hoeveel werk (en kosten) er daar omheen nog bij komen....
Reclame op Social Media is ook alleen interessant als iemand veel volgers heeft (en met veel bedoel ik dus ook echt minimaal 5000+)


Nou ik kreeg al een halve rolberoerte bij de gedachte dat ik dan straks 50 foto's mag kan bewerken. :=

Als ik iets bij de EJ zie wat ik niet kan (/wil) betalen, ga ik ook niet vragen of dat dekje speciaal voor mij met korting mag en dan deel ik ook een foto ervan op Instagram O:)

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:35

Sky_As schreef:
die heb ik ook wel eens. Dan leg ik mijn rekensommetje voor met de vraag of zij voor dat geld voor hun baas zouden gaan werken.....
Mensen denken dat fotografie altijd alleen het uurtje "fotograferen" is, maar als je ziet hoeveel werk (en kosten) er daar omheen nog bij komen....
Reclame op Social Media is ook alleen interessant als iemand veel volgers heeft (en met veel bedoel ik dus ook echt minimaal 5000+)


En dan moeten die volgers ook nog maar de doelgroep zijn. Als van die 5000 de meeste minderjarige blutte scholieren zijn en als fotograaf heb je een normaal tarief als zzper zullen die volgers niet jouw klanten worden en heb je er niks aan.

Zo ben ik gestopt met kennissen en vrienden gratis fotograferen of voor vriendenprijs. Had iemand waarvoor ik aantal keer foto's gemaakt had, 1 keer voor portfolio en verder ideeen van haar. Van te voren aangegeven dat ik andere projecten had die voorgingen, dus dat de foto's wat langer zouden duren. Was ze na een week boos dat ze er pas 2 gehad had en sowieso dat ze niet alles kreeg. En toen ik wat aan haar vroeg mocht ik gewoon de volle pond betalen.

Ze snappen idd vaak niet hoeveel tijd erin gaat zitten. Het fotograferen zelf kost minder tijd.
Kortingen gaf ik inderdaad uit mezelf als mensen veel wilden bestellen. Als waardering oid, maar niet als er al vooraf om gevraagd werd.

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:35

Sky_As schreef:
die heb ik ook wel eens. Dan leg ik mijn rekensommetje voor met de vraag of zij voor dat geld voor hun baas zouden gaan werken.....
Mensen denken dat fotografie altijd alleen het uurtje "fotograferen" is, maar als je ziet hoeveel werk (en kosten) er daar omheen nog bij komen....
Reclame op Social Media is ook alleen interessant als iemand veel volgers heeft (en met veel bedoel ik dus ook echt minimaal 5000+)


Dit gebeurt echt vaak met zulke beroepen. Mijn man is grafisch vormgever, websites maken enzo of visitekaartjes ed. Mensen hebben geen idee wat t kost aan tijd en dus geld :=

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:36

verootjoo schreef:
Sky_As schreef:
die heb ik ook wel eens. Dan leg ik mijn rekensommetje voor met de vraag of zij voor dat geld voor hun baas zouden gaan werken.....
Mensen denken dat fotografie altijd alleen het uurtje "fotograferen" is, maar als je ziet hoeveel werk (en kosten) er daar omheen nog bij komen....
Reclame op Social Media is ook alleen interessant als iemand veel volgers heeft (en met veel bedoel ik dus ook echt minimaal 5000+)


Dit gebeurt echt vaak met zulke beroepen. Mijn man is grafisch vormgever, websites maken enzo of visitekaartjes ed. Mensen hebben geen idee wat t kost aan tijd en dus geld :=


Maar op vistaprint is het maar een paar tientjes :')

Foaly

Berichten: 4960
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:41

Oh zo ken ik er ook wel 1. Ik werk als vertaler/revisor en dit was een kennis van de kerk.

'Hoi, zou jij voor mij wat Engelse websiteteksten voor mijn bedrijf willen nakijken? We hebben ze zelf al vertaald.'

Ik, met direct al beginnende hoofdpijn: 'Nou nee, maar als je een mailtje stuurt naar [bedrijf waar ik werk] dan zoeken we een native Engels spreker voor je die dit kan doen. Ons tarief is [bedrag].

Hij: 'Oh ik dacht dat je dat zelf zou doen, in de avonduurtjes ofzo. Dat is wel duur, ik weet niet of het uit kan...'

Jongen, je vraagt een professionele dienst. Dan mag je er ook gewoon een professionele prijs voor betalen :=

Sky_As

Berichten: 4779
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:54

MyWishMax schreef:
Sky_As schreef:
die heb ik ook wel eens. Dan leg ik mijn rekensommetje voor met de vraag of zij voor dat geld voor hun baas zouden gaan werken.....
Mensen denken dat fotografie altijd alleen het uurtje "fotograferen" is, maar als je ziet hoeveel werk (en kosten) er daar omheen nog bij komen....
Reclame op Social Media is ook alleen interessant als iemand veel volgers heeft (en met veel bedoel ik dus ook echt minimaal 5000+)


En dan moeten die volgers ook nog maar de doelgroep zijn. Als van die 5000 de meeste minderjarige blutte scholieren zijn en als fotograaf heb je een normaal tarief als zzper zullen die volgers niet jouw klanten worden en heb je er niks aan.

Zo ben ik gestopt met kennissen en vrienden gratis fotograferen of voor vriendenprijs. Had iemand waarvoor ik aantal keer foto's gemaakt had, 1 keer voor portfolio en verder ideeen van haar. Van te voren aangegeven dat ik andere projecten had die voorgingen, dus dat de foto's wat langer zouden duren. Was ze na een week boos dat ze er pas 2 gehad had en sowieso dat ze niet alles kreeg. En toen ik wat aan haar vroeg mocht ik gewoon de volle pond betalen.

Ze snappen idd vaak niet hoeveel tijd erin gaat zitten. Het fotograferen zelf kost minder tijd.
Kortingen gaf ik inderdaad uit mezelf als mensen veel wilden bestellen. Als waardering oid, maar niet als er al vooraf om gevraagd werd.


Is ook van de Social Media hoor, maar soms krijg je wel eens aanvragen van mensen die dan net 100 volgers hebben ofzo dan denk ik helemaal "en wat wil jij dan voor mij betekenen?"

Maar goed, ik leg het gewoon altijd netjes uit, en geef ook gewoon mijn kosten/tijd per shoot zodat ze zelf kunnen zien hoe weinig er maar over blijft. Ik wil mensen best eens een foto extra geven die ik mooi vind die ze zelf niet gekozen hebben, maar mensen die vragen, worden sowieso overgeslagen...

Mensen denken ook altijd dat als ze veel foto's bestellen je dan wel iets aan de prijs kan doen. Maar de bewerktijd per foto blijft gewoon hetzelfde, het is niet dat ik dan ineens veel sneller foto's kan bewerken. Ik heb wel al staffelkortingen, en die zijn gebaseerd op het minimale tarief wat ik over wil houden.
Maar goed, dat leer je in de loop der tijd wel, dat je toch niet iedereen blij kan houden. En dat sommige mensen dus gewoon niet aan jouw klanteneis voldoen.

Lisitano

Berichten: 4944
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:00

Tiggs schreef:
Poekkie schreef:
Is het nou zo moeilijk om gewoon altijd standaard een muntje op zak te hebben? :o


Heb ik ook niet!
Snap alleen niet waarom zwanger zijn relevant is. Nodig moeten plassen is nodig moeten plassen...

Als je zwanger bent pies je makkelijker in je broek omdat er een baby op je blaas hangt en met een beetje pech erop schopt.
Ik kan je vertellen: er is verschil.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:57

Toen ik nog teksten nalezen deed “voor t plezier”: aanvragen voor volledige websites te doen.
Nu ik een zaak heb en factureer: -krekelgeluiden-

Zo ooit een discussie gehad met mijn schoonbroer:
Als beginnend zelfstandige: geef je vrienden en familie de korting die ze verwachten of verwacht je dat ze de volle pot betalen?
Ik zeg: gewoon betalen, als beginnend zelfstandige heb je t vaak al moeilijk genoeg.
Hij zegt: korting geven, want ze komen vast bij jou om je een plezier te doen.

Tancreda4

Berichten: 24108
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:59

Poekkie schreef:
Is het nou zo moeilijk om gewoon altijd standaard een muntje op zak te hebben? :o


Hoe kom jij aan 50 cent als je werkelijk ALLES met pin betaald, en je uit de muur alleen maar briefjes van 10 of hoger kan halen? Ik heb echt al geen eeuwen meer muntjes gehad... Nu toevallig 3 euromunten liggen, ik ben zo blij als een kind want dat is best uniek :')

Rintah

Berichten: 2927
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:11

Optiwolk schreef:
Toen ik nog teksten nalezen deed “voor t plezier”: aanvragen voor volledige websites te doen.
Nu ik een zaak heb en factureer: -krekelgeluiden-

Zo ooit een discussie gehad met mijn schoonbroer:
Als beginnend zelfstandige: geef je vrienden en familie de korting die ze verwachten of verwacht je dat ze de volle pot betalen?
Ik zeg: gewoon betalen, als beginnend zelfstandige heb je t vaak al moeilijk genoeg.
Hij zegt: korting geven, want ze komen vast bij jou om je een plezier te doen.


Ligt aan hoe druk je bent. Heb je werk zat, dan gewone tarief.

Zit je eigenlijk om werk verlegen, dan kan je best korting geven, maar nooit zoveel dat je er zelf op toelegd.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:13

Optiwolk schreef:
Toen ik nog teksten nalezen deed “voor t plezier”: aanvragen voor volledige websites te doen.
Nu ik een zaak heb en factureer: -krekelgeluiden-

Zo ooit een discussie gehad met mijn schoonbroer:
Als beginnend zelfstandige: geef je vrienden en familie de korting die ze verwachten of verwacht je dat ze de volle pot betalen?
Ik zeg: gewoon betalen, als beginnend zelfstandige heb je t vaak al moeilijk genoeg.
Hij zegt: korting geven, want ze komen vast bij jou om je een plezier te doen.


Volle prijs want als zij het je al niet gunnen of niet waard vinden, wie dan wel?

ingvdh

Berichten: 6382
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:15

Als je je zaak vanaf de grond moet opbouwen zou ik een eenmalige opstartkorting geven. Wel op de factuur zetten wat het normaal zou kosten dan korting eraf en het eenmalige benadrukken.
Alles om te voorkomen dat het lage familie tarief als het normale tarief wordt gezien en als zodanig door wordt gecommuniceerd aan vrienden van de familie die hierdoor ook bij jou terecht komen en dan afhaken omdat ze ook lage tarieven verwachten.

Die korting overigens alleen als de agenda leeg is en je het als referentie kan gebruiken, dan snijdt het mes aan twee kanten. Zit je vol het gewone tarief.

LWDaisy

Berichten: 4807
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:23

M_D_H schreef:
LWDaisy schreef:
xSCWx ik heb een jaar in een heel grote supermarkt gewerkt als kassierster. De keren dat ik in de winkel werd ingezet wegens echt niets te doen aan de kassa kan ik op 1 hand tellen, maar dan was het ook elke keer wel wat. Sommige klanten zijn echt varkens, en de vrouwen verbazen me dan helemaal! Gebruikt maandverband open en bloot in de paskamers achterlaten ed, bah. De supermarkt zat onder hetzelfde dak als een Lunchgarden met toilet (halve euro) maar dat was blijkbaar te veel moeite of te duur.

Wacht even, een paskamer in een supermarkt??
I'm so confused right now :')


Een hele grote Carrefour haha.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:14

Maar korting is sowieso iets heel lastigs en familie en vrienden verwachten altijd korting.

Mijn ouders hebben een eigen bedrijf en zijn tussenpersoon voor meubelfabrikanten en winkeliers.
Dit betekend dat wij als kinderen, heel voordelig meubels konden aanschaffen in het hogere segment, want we betaalde alleen inkoopprijs en transportkosten.

Mijn schoonvader besloot dat hij dezelfde meubels wilde met korting.
Mijn ouders hebben hem vervolgens 15% korting gegeven, is gewoon een hele mooie korting, zeker omdat je al niet de volledige verkoopprijs betaald.
Dus je bent een heel stuk voordeliger uit dan in de winkel.

Maar volgens mijn schoonvader was dit niet genoeg, hij vond dat hij dezelfde korting moest krijgen als wij kregen, anders was het oneerlijk.
En dan denk ik: je mag blij wezen dat je korting krijg en sowieso al niet de volledige mep hoeft te betalen als wanneer je naar een winkel gaat.