Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:17

Vjestagirl schreef:
Ik had n collega op t werk die meedeed met eten bestellen. Hij had een pizza en stokbrood en een drankje, was samen €15,- geloof ik. Ik schiet altijd voor, en stuur daarna iedereen een mailtje met wat ze me moeten betalen en het rekeningnummer. Een paar dagen later kijk ik op m'n rekening, zie ik dat hij maar €10,- heeft overgemaakt. Dus ik vraag hem waar de rest is? "Ja, het was toch eigenlijk wel erg duur en zo lekker had hij het nou ook weer niet gevonden" 8)7

Die heb ik dus ook maar even duidelijk gemaakt dat dit niet is hoe het werkt.


Met zo’n persoon is iets serieus mis mentaal gezien.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:19

MarlindeRooz schreef:
Rytir schreef:
M_d_h wat erg! Waarom denken mensen zo !

Iets met kind en verstand tegelijk uitpoepen. _O-

:') _O-

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:20

M_D_H schreef:
<KNIP>
Maar goed, we zijn uiteindelijk niet gegaan en dit heeft wel voor een sport van breuk/verwijding in de vriendschap gezorgt


Dat is dan onverwachte mazzel….. :D

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:29

MarlindeRooz schreef:
Rytir schreef:
M_d_h wat erg! Waarom denken mensen zo !

Iets met kind en verstand tegelijk uitpoepen. _O-


_O-

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:58

Mijn hond ging ooit naar een opvang, gewoon bij iemand thuis geen mega bedrijf, en werd na een paar dagen ziek. Ik heb hem uiteraard direct opgehaald en de opvang bood super netjes aan de resterende dagen terug te betalen. Ik heb dat toen afgewezen omdat zij uiteraard ook rekening gehouden had met de inkomsten en ook zo last minute waarschijnlijk ook geen andere klant had. Ik weet niet precies de bedragen meer maar ging om iets van €100.-. Ik vond het wel bijzonder toen ik een week of twee later nog een tikkie van €25.- kreeg voor het voer van de dagen dat hij was geweest.

In principe natuurlijk terecht maar ergens voelde het toch een beetje gek nadat ze €100.- had willen terug betalen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:47

Koenlover, dat vind ik ook wat raar. Ik zou het inderdaad ook betalen zonder wat te zeggen maar ik had dat tikkie niet meer gestuurd.

Op een uitgebreide lunch (€28 p.p.) trakteren tijdens een dag uit en dan nog een tikkie ontvangen voor €8 benzinekosten.
Mijn idee was de lunch als traktatie omdat zij reed. Had ik niet gezegd dus ik heb het tikkie gewoon betaald maar ik vind het wel wat lomp.

fotolijstje

Berichten: 2723
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:49

hahaha mijn zus. Wij gaan soms samen naar de mac toe, zij heeft serieus gevraagd voor 1,50 voor de benzine kosten terwijl ik trakteerde :+

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:23

Even een vraagje hier. Of dit gierig is, of wellicht wel logisch.

Ik heb een Nintendo Switch. Daar heb ik 2 joy-cons bij (controllers). Nu ga ik binnenkort met mijn zus, zwager en de kindjes van mijn zus op vakantie. Het is dan natuurlijk heel leuk om wat spelletjes samen te kunnen doen, zoals Mario kart en Mario party etc.

Ik denk dat mijn neefje en nichtje het echt wel leuk vinden om deze spelletjes te doen, maar eigenlijk heb ik dan dus wel twee extra controllers nodig. Mario Party moet ik nog kopen en dat kost zo'n €50,00, en de joy-cons kosten €75,00. Best veel geld, zeker aangezien ik de extra controllers zelf niet veel gebruik.

Is het dan fair als ik vraag als mijn zus mee wilt betalen aan de extra controllers? Of zien jullie dat echt als gierig? Even €125,00 neertellen gaat mij financieel echt niet lukken vrees ik...

Sky_As

Berichten: 4744
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:27

Marjo schreef:
Even een vraagje hier. Of dit gierig is, of wellicht wel logisch.

Ik heb een Nintendo Switch. Daar heb ik 2 joy-cons bij (controllers). Nu ga ik binnenkort met mijn zus, zwager en de kindjes van mijn zus op vakantie. Het is dan natuurlijk heel leuk om wat spelletjes samen te kunnen doen, zoals Mario kart en Mario party etc.

Ik denk dat mijn neefje en nichtje het echt wel leuk vinden om deze spelletjes te doen, maar eigenlijk heb ik dan dus wel twee extra controllers nodig. Mario Party moet ik nog kopen en dat kost zo'n €50,00, en de joy-cons kosten €75,00. Best veel geld, zeker aangezien ik de extra controllers zelf niet veel gebruik.

Is het dan fair als ik vraag als mijn zus mee wilt betalen aan de extra controllers? Of zien jullie dat echt als gierig? Even €125,00 neertellen gaat mij financieel echt niet lukken vrees ik...


Ik zou dit soort dingen niet mee nemen op vakantie, en het gewoon gezellig bij bordspellen houden ipv dadelijk weer heel de dag achter zo'n ding te zitten.
want hoe ga je er mee om als het ding kapot gaat?
En hebben zij gevraagd of je dat ding mee wil nemen, of heb je dat zelf aangeboden?

Ik zou het raar vinden, als iemand aan zou bieden zo'n ding mee te nemen, zou verwachten dat ik zou gaan betalen voor controllers waar ik achteraf niks aan zou hebben (en ik zou überhaupt niet zitten te wachten op zo'n ding, het lijkt me veel leuker om gewoon quality tijd te hebben op vakantie en niet de hele dag achter zo'n schermpje te belanden.)

Maar dat is wel echt mijn persoonlijke mening, ik heb niks met computerspellen zoals je hoort :)

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:29

Marjo schreef:
Even een vraagje hier. Of dit gierig is, of wellicht wel logisch.

Ik heb een Nintendo Switch. Daar heb ik 2 joy-cons bij (controllers). Nu ga ik binnenkort met mijn zus, zwager en de kindjes van mijn zus op vakantie. Het is dan natuurlijk heel leuk om wat spelletjes samen te kunnen doen, zoals Mario kart en Mario party etc.

Ik denk dat mijn neefje en nichtje het echt wel leuk vinden om deze spelletjes te doen, maar eigenlijk heb ik dan dus wel twee extra controllers nodig. Mario Party moet ik nog kopen en dat kost zo'n €50,00, en de joy-cons kosten €75,00. Best veel geld, zeker aangezien ik de extra controllers zelf niet veel gebruik.

Is het dan fair als ik vraag als mijn zus mee wilt betalen aan de extra controllers? Of zien jullie dat echt als gierig? Even €125,00 neertellen gaat mij financieel echt niet lukken vrees ik...


Heb je geen vrienden ofzo met Mario Kart en 2 controllers die je mag lenen?
Zou zelf alleen Mario Kart kopen als je hem zelf al wilde niet.

Laurora

Berichten: 2646
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:31

Hmmm goeie vraag.
Is het jouw eigen initiatief om de switch+genoemde spellen mee te nemen voor de kinderen, of is dat gevraagd door de kinderen/jouw zus?
In het eerste geval vind ik niet dat je zus mee zou hoeven betalen. Niemand heeft er om gevraagd dat jij spelletjes+extra controllers aanschaft, en het is tenslotte jouw switch, na de vakantie gaat die ook weer met jou mee naar huis, inclusief de extra controllers (want aan losse controllers heeft natuurlijk niemand iets)
In het tweede geval denk dat dat je wel kunt vragen of je zus meebetaald, omdat ze al gebruik mogen maken van jouw dure apperaat.

Welke situatie dan ook, zou ik sowieso even kijken naar tweedehands controllers, die zijn vaak toch een tikkie goedkoper.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 19-01-22 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:32

Sky_As schreef:
Marjo schreef:
Even een vraagje hier. Of dit gierig is, of wellicht wel logisch.

Ik heb een Nintendo Switch. Daar heb ik 2 joy-cons bij (controllers). Nu ga ik binnenkort met mijn zus, zwager en de kindjes van mijn zus op vakantie. Het is dan natuurlijk heel leuk om wat spelletjes samen te kunnen doen, zoals Mario kart en Mario party etc.

Ik denk dat mijn neefje en nichtje het echt wel leuk vinden om deze spelletjes te doen, maar eigenlijk heb ik dan dus wel twee extra controllers nodig. Mario Party moet ik nog kopen en dat kost zo'n €50,00, en de joy-cons kosten €75,00. Best veel geld, zeker aangezien ik de extra controllers zelf niet veel gebruik.

Is het dan fair als ik vraag als mijn zus mee wilt betalen aan de extra controllers? Of zien jullie dat echt als gierig? Even €125,00 neertellen gaat mij financieel echt niet lukken vrees ik...


Ik zou dit soort dingen niet mee nemen op vakantie, en het gewoon gezellig bij bordspellen houden ipv dadelijk weer heel de dag achter zo'n ding te zitten.
want hoe ga je er mee om als het ding kapot gaat?
En hebben hun gevraagd of je dat ding mee wil nemen, of heb je dat zelf aangeboden?
Ik zou het raar vinden, als iemand aan zou bieden zo'n ding mee te nemen, zou verwachten dat ik zou gaan betalen voor controllers waar ik achteraf niks aan zou hebben (en ik zou überhaupt niet zitten te wachten op zo'n ding, het lijkt me veel leuker om gewoon quality tijd te hebben op vakantie en niet de hele dag achter zo'n schermpje te belanden.)
Maar dat is wel echt mijn persoonlijke mening, ik heb niks met computerspellen :)


Bordspellen worden door ons weinig gedaan, het is echt een stukje extra entertainment. Daarbij is de Switch makkelijker meenemen dan een bordspel. Als hij stuk gaat hebben we daar gelukkig een goede reisverzekering voor en dat is mijn eigen risico natuurlijk. Verder ben ik van mening dat een spel op de switch samen spelen voor net zoveel quality time zorgt dan een bordspel, die discussie ga ik verder dus niet aan.

De kinderen van mijn zus vinden dit soort dingen wél leuk en daarom dat ik het overweeg. Alleen ik heb zelf ook in feite niets aan de extra controllers en ik zou ze aanschaffen zodat zij er ook mee kunnen spelen. Als ik al het geld van de wereld zou hebben, dan zou het een no-brainer zijn, maar dat heb ik helaas niet.


Selina schreef:
Marjo schreef:
Even een vraagje hier. Of dit gierig is, of wellicht wel logisch.

Ik heb een Nintendo Switch. Daar heb ik 2 joy-cons bij (controllers). Nu ga ik binnenkort met mijn zus, zwager en de kindjes van mijn zus op vakantie. Het is dan natuurlijk heel leuk om wat spelletjes samen te kunnen doen, zoals Mario kart en Mario party etc.

Ik denk dat mijn neefje en nichtje het echt wel leuk vinden om deze spelletjes te doen, maar eigenlijk heb ik dan dus wel twee extra controllers nodig. Mario Party moet ik nog kopen en dat kost zo'n €50,00, en de joy-cons kosten €75,00. Best veel geld, zeker aangezien ik de extra controllers zelf niet veel gebruik.

Is het dan fair als ik vraag als mijn zus mee wilt betalen aan de extra controllers? Of zien jullie dat echt als gierig? Even €125,00 neertellen gaat mij financieel echt niet lukken vrees ik...


Heb je geen vrienden ofzo met Mario Kart en 2 controllers die je mag lenen?
Zou zelf alleen Mario Kart kopen als je hem zelf al wilde niet.


Het gaat dus niet om de spellen zelf, maar om de controllers :j
Geen idee of die dat uitlenen natuurlijk, valt zeker te proberen.

Marjo

Berichten: 37244
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:32

Laurora schreef:
Hmmm goeie vraag.
Is het jouw eigen initiatief om de kinderen met de switch+genoemde spellen mee te nemen voor de kinderen, of is dat gevraagd door de kinderen/jouw zus?
In het eerste geval vind ik niet dat je zus mee zou hoeven betalen. Niemand heeft er om gevraagd dat jij spelletjes+extra controllers aanschaft, en het is tenslotte jouw switch, na de vakantie gaat die ook weer met jou mee naar huis, inclusief de extra controllers (want aan losse controllers heeft natuurlijk niemand iets)
In het tweede geval denk dat dat je wel kunt vragen of je zus meebetaald, omdat ze al gebruik mogen maken van jouw dure apperaat.

Welke situatie dan ook, zou ik sowieso even kijken naar tweedehands controllers, die zijn vaak toch een tikkie goedkoper.


Het is inderdaad mijn eigen initiatief. Ik denk dat mijn zus niet eens weet dat ik een switch heb XD
Tweedehands vind ik altijd tricky, of ze het dan nog wel goed doen XD

elinedeau95

Berichten: 1195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:34

Marjo schreef:
Even een vraagje hier. Of dit gierig is, of wellicht wel logisch.

Ik heb een Nintendo Switch. Daar heb ik 2 joy-cons bij (controllers). Nu ga ik binnenkort met mijn zus, zwager en de kindjes van mijn zus op vakantie. Het is dan natuurlijk heel leuk om wat spelletjes samen te kunnen doen, zoals Mario kart en Mario party etc.

Ik denk dat mijn neefje en nichtje het echt wel leuk vinden om deze spelletjes te doen, maar eigenlijk heb ik dan dus wel twee extra controllers nodig. Mario Party moet ik nog kopen en dat kost zo'n €50,00, en de joy-cons kosten €75,00. Best veel geld, zeker aangezien ik de extra controllers zelf niet veel gebruik.

Is het dan fair als ik vraag als mijn zus mee wilt betalen aan de extra controllers? Of zien jullie dat echt als gierig? Even €125,00 neertellen gaat mij financieel echt niet lukken vrees ik...


Ik zou zelf niet blij worden als iemand een switch mee neemt en ik moet betalen voor de extra controllers. Is delen geen optie? Ipv met ze 4 spelen dan maar met ze 2? Kan net zo leuk zijn! Zeker als het nog wat kleinere kinderen zijn.

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:39

Ceffyl schreef:
Christiene schreef:
Ik vroeg me af is het gierig als je met 4 personen een huisje huurt. (Waarvan 1 getrouwd stel en 2 individuele. )

Dat je de totaalprijs dan door 4 deelt. En niet 3.

Ik neig na 4 namelijk. Maar een buitenstaander zei 3.

Ik zou zeggen delen door het aantal kamers, met de toevoeging dat dat dan wel gelijkwaardige kamers zijn. Dus niet dat 1 iemand op de uitklapbank moet ofzo en dan net zoveel betaalt. En dan eten en alle andere kosten wel door 4 delen.

Het is gewoon een huisje geen hotelkamers.

Ondertussen word het gewoon door 4 gedaan. Alles.

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:43

M_D_H schreef:
Nee maar los van dat, dat zou betekenen dat wij die kinderen dus ook op de kamer zouden moeten hebben, en daar hadden wij dus echt geen zin in :+

O nee.. das wel heel erg..

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:59

Marjo schreef:
Even een vraagje hier. Of dit gierig is, of wellicht wel logisch.

Ik heb een Nintendo Switch. Daar heb ik 2 joy-cons bij (controllers). Nu ga ik binnenkort met mijn zus, zwager en de kindjes van mijn zus op vakantie. Het is dan natuurlijk heel leuk om wat spelletjes samen te kunnen doen, zoals Mario kart en Mario party etc.

Ik denk dat mijn neefje en nichtje het echt wel leuk vinden om deze spelletjes te doen, maar eigenlijk heb ik dan dus wel twee extra controllers nodig. Mario Party moet ik nog kopen en dat kost zo'n €50,00, en de joy-cons kosten €75,00. Best veel geld, zeker aangezien ik de extra controllers zelf niet veel gebruik.

Is het dan fair als ik vraag als mijn zus mee wilt betalen aan de extra controllers? Of zien jullie dat echt als gierig? Even €125,00 neertellen gaat mij financieel echt niet lukken vrees ik...

Ik zou het je zwager en zus voorstellen, als zij controllers regelen dat ze op je Switch kunnen spelen.
Zelf zou ik het een klein beetje gek vinden, tenzij ik zelf vraag of je je Switch meeneemt voor mijn kinderen. Maar achteraf hebben zij natuurlijk niets meer aan die controllers.
Ik vind het niet gierig trouwens, gewoon een beetje een rare constructie. Hoewel het idee leuk is natuurlijk.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:35

Ik zou gewoon zeggen dat je een switch hebt, maar geen geld voor extra controllers. En dan vragen of ze eventueel die willen betalen en jij dan het spel koopt. Het is toch familie, daar kun je toch wel eerlijk tegen zijn?

Ik zou het echt niet gek vinden als mijn zus zoiets zou vragen. Bij een leuk idee zou ik het geld ervoor over hebben en indien niet kan ze dat toch zeggen.

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:55

Misschien ben ik hier de enige in maar ik vind het wel gierig (van die controllers).

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 19:59

Ik vind het gewoon een beetje rare vraag :+

Begrijp ook niet waarom er extra controllers bij moeten, je kan dan toch gewoon 2 aan 2 spelen?

Weet ook niet hoe oud ze zijn maar zelf lijkt het me ook niet tof om ook op vakantie geconfronteerd te worden met gamende kids. Gamen vind ik altijd zo ongezellig en sfeerverpestend. Wil de mijne er iig zo lang mogelijk vandaan houden. :=

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:00

Gierig vind ik het niet, want vragen staat vrij. Maar zou ik de ouders zijn zou ik er niet aan mee betalen, want ze hebben er later niets aan.
En vonden ze zo'n spelcomputer een top ding voor hun kinderen hadden ze er zelf wel een.
Maar misschien zeggen ze wel leuk, doen we! Dus even vragen. Het zou bij mij pas gierig zijn als je het zowat zou eisen dat ze mee doen. Maar dat doet Marjo niet.

Ineke2

Berichten: 33133
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:29

Ik vind het niet gierig, maar gewoon onnodig. 2 aan 2 spelen kan prima. Leren de kids ook netjes van wachten op hun beurt.

Hoeveel tijd verwacht je aan het gamen te besteden? Op vakantie ben ik zelf zeer weinig “ thuis” lekker de hort op en s’avonds helemaal moe en voldaan zou ik zelf niet meer bedenken om te gaan gamen. Maar niet iedereen is daar natuurlijk hetzelfde in.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:33

Of je koopt ze net voor vertrek en retourneert ze :+ de vuile oplossing :')

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:41

Ik ging dat mooi niet doen voor niet-eigen kinderen. De meegaande ouders zorgen maar voor kindervermaak.

Ik zou dan nog wel mijn Nintendo meenemen met de twee al aanwezige consoles, kunnen de kinderen samen gamen. Als de ouders dan willen dat de kinderen bepaalde spellen spelen die tante niet heeft, kunnen ze overwegen om die zelf aan te schaffen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:55

Maflinger_S schreef:
Ik ging dat mooi niet doen voor niet-eigen kinderen. De meegaande ouders zorgen maar voor kindervermaak.

Ik zou dan nog wel mijn Nintendo meenemen met de twee al aanwezige consoles, kunnen de kinderen samen gamen. Als de ouders dan willen dat de kinderen bepaalde spellen spelen die tante niet heeft, kunnen ze overwegen om die zelf aan te schaffen.

Het is Marjo’s idee.

Heel leuk en lief en je maakt je als tante wel populair. Ik zou het lekker zo laten en dat spel erbij hoeft toch ook niet.