Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:39

Ceffyl schreef:
Shaggy09 schreef:
Het ligt echt aan de situatie vind ik. Wij hebben een vriend die bijna altijd de host van feestjes is. Hij heeft altijd bergen hapjes en iedereen neemt drank mee. En iedereen drinkt ook van elkaars drank zonder te vragen. Ik vind het in dat geval niet meer dan logisch dat we ook achterlaten wat er over is. Soms drinkt hij dat dan zelf op, soms bewaart ie het voor een volgend feestje. Maar hij zit ook altijd met de zooi, het organiseren e.d. Ik gin hem ook van harte alle left-over drank om zelf te drinken.


Huh maar ik zeg toch niet dat dát niet kan? Ik zeg dat ik het overdreven vind dat mensen zo moeten zeiken als ze niet hun specifieke drankje kunnen drinken op een feestje.

Nee klopt, ik doelde op jouw tweede stuk over dat het fijner is als de host het zelf regelt. En toen liep dat een beetje over in een reactie op iemands anders bericht over het aso vinden dat zo’n host dan de left overs opdrinkt :D Dus wij bedoelen indd hetzelfde, maar ik wilde op je tweede gedeelte reageren met een voorbeeld wanneer het wel handig kan zijn.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 23:53

Kana schreef:
Isabonny schreef:
Tjonge, dan neem je dus je eigen drank mee. Gevraagd was dus: iets wat je zelf graag drinkt. Dus ik neem 1 fles coca cola zero cinamon mee. Dat is meer dan genoeg voor mij. Heb de fles nog niet geopend, of ik zie dat er al een glas uit is }:0 .
Ik dacht dat IEDEREEN zijn eigen drank moest meenemen, waarom drinken ze dan die van mij?
Heb 2 glazen ervan gehad, wil voor een derde glaasje gaan.....fles leeg?!
Als zoiets nog eens gebeurd, dan hou ik mijn fles toch mooi bij me!!

Toen we binnenkwamen werd alle drank bij elkaar op een tafel gezet, vandaar dat ik mijn fles al niet bij me had gehouden.

Post je dit in dit topic om aan te geven dat je zelf een gierige actie deed? :D


Haha, ja, noem mij maar gierig :+ . Als je mijn voorgaand bericht erbij zoekt (heel verhaal) dan begrijp je het misschien beter. Het gaat ook om de manier waarop het feestje wordt gevierd (en de voorgaande feestjes bij deze persoon).

Buiten een duur kado, mag je ook nog je eigen drinken meenemen.

En ja, als je vraagt zelf iets te drinken mee te nemen, wat je zelf graag lust, dan ga ik er ook van uit dat je je bij je eigen fles limo houdt, want dat is dan iets wat je zelf graag drinkt.

Vind het heus niet erg om iets te delen of iets anders te drinken, maar ik hou niet van Orangina, had geen zin in Radler, hou niet van wijn en het was dus de enige fles Zero die er stond. Als degene die de rest heeft opgedronken, zelf nou ook een fles Zero erneer had gezet, dan had ik nog keus gehad. Maar ik was blijkbaar de enige die Zero meenam. Stond genoeg limo, maar geen light of zero en dat vind ik dan toch jammer.

De flessen Radler die mijn man over had, heeft hij laten staan. Gaat me echt niet over die paar euro. Maar ik ga toch geen 3 flessen Zero meenemen (zoveel krijg ik niet op). En we moesten ons EIGEN drinken meenemen.

Tja, ik ben duidelijk niet gewend aan dit soort feestjes. Het was leuk en gezellig, maar ik ben gewaarschuwd voor de volgende keer.

Charlotte446

Berichten: 644
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:03

Isabonny schreef:
Haha, ja, noem mij maar gierig :+ . Als je mijn voorgaand bericht erbij zoekt (heel verhaal) dan begrijp je het misschien beter. Het gaat ook om de manier waarop het feestje wordt gevierd (en de voorgaande feestjes bij deze persoon).

Buiten een duur kado, mag je ook nog je eigen drinken meenemen.

En ja, als je vraagt zelf iets te drinken mee te nemen, wat je zelf graag lust, dan ga ik er ook van uit dat je je bij je eigen fles limo houdt, want dat is dan iets wat je zelf graag drinkt.

Vind het heus niet erg om iets te delen of iets anders te drinken, maar ik hou niet van Orangina, had geen zin in Radler, hou niet van wijn en het was dus de enige fles Zero die er stond. Als degene die de rest heeft opgedronken, zelf nou ook een fles Zero erneer had gezet, dan had ik nog keus gehad. Maar ik was blijkbaar de enige die Zero meenam. Stond genoeg limo, maar geen light of zero en dat vind ik dan toch jammer.

De flessen Radler die mijn man over had, heeft hij laten staan. Gaat me echt niet over die paar euro. Maar ik ga toch geen 3 flessen Zero meenemen (zoveel krijg ik niet op). En we moesten ons EIGEN drinken meenemen.

Tja, ik ben duidelijk niet gewend aan dit soort feestjes. Het was leuk en gezellig, maar ik ben gewaarschuwd voor de volgende keer.


Gewoon uit de/jouw fles drinken de volgende keer :D :+

Ik denk dat het mij vooral zou gaan om de manier waarop iets wordt gezegd/gevraagd en hoe ze ermee omgaan. De opmerking zo mijn voorraadkast is weer aangevuld zou ik zeker niet kunnen waarderen.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:05

Ineke2 schreef:
knollentuin schreef:
De mooiste actie die ik meegemaakt heb was een benzine rekening voorgeschoteld krijgen van iemand die geen trailer had en haar paard en mijn eigen paard in mijn trailer achter haar eigen auto want iemand anders mocht niet met haar paard rijden... Wij reden met iemand anders paarden en trailer achter onze eigen auto naar hetzelfde vakantieadres. :+

Ik zou de huur van de trailer net even wat hoger maken en zeggen “ goed als we dat verrekenen met de huur van de trailer krijg ik nog 5 euro.”

Wat ondankbaar zeg...


Nou dat had ik eigenlijk moeten doen, ik heb meer iets gereageerd van, dat ga ik dus niet betalen en ga zelf maar eens bedenken waarom niet, ik was werkelijk helemaal perplex, hoe verzin je het zeg!

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:08

Ik ben het wel met isabonny eens. Als je je eigen drinken mee moet nemen dan zou ik ook wat nemen wat ik lekker vond en het irritant vinden als dat opeens op is en alleen dingen over zijn die je niet lekker vindt.

Overigens hou ik al niet zo van feestjes. Als ik mijn eigen drinken mee zou moeten nemen zou ik niet gaan. Het feest waar hevonen het over heeft is weer iets heel anders. Dat is niet voor een verjaardag maar gewoon zomaar. Net als een familiedag ofzo, waar ook iedereen zijn eigen of deelbaar eten meeneemt.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 07:50

Maar lusten jullie dan echt maar 1 soort drinken? Ik heb ook wel voorkeur, maar op een feestje ben ik gewoon makkelijker daarin en drink ik wat er (over) is. Die andere mensen op het feestje kunnen er toch ook niks aan doen dat iedereen eigen drinken moest meenemen.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:21

Als het goed is heeft iedereen dan toch zijn eigen drinken mee. Ik snap überhaupt dat concept niet op een verjaardag maar goed. Maar als iedereen de fles meeneemt die hij toch niet opdrinkt thuis zoals ook genoemd werd in dit topic en vervolgens ook op het feest dit niet lekker vindt en jij bent diegene die wel iets lekkers meeneemt en dan is binnen no time je fles leeg is wel vreemd.

Ik hou ook niet van veel soorten drinken. Ik noem het ook wel loze calorieën. Ik drink liever iets wat ik echt lekker vind dan een glas cola of sinas, dan drink ik dus liever water.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:34

Gini schreef:
Maar amuseren jullie je dan niet op feestjes?
De gastheer stelt zijn huis ter beschikking, heeft het opruim- en afwaswerk achteraf, zorgt voor hapjes en misschien zelfs voor snacks, zorgt voor muziek, versiering en weet ik veel wat nog meer en dan ga je die persoon toch gierig noemen omdat die de overgebleven drank in de frigo stopt?
Eerlijk is eerlijk, ik ga ook graag naar feestjes waar ikzelf niets moet meenemen, maar als het zo is, is het zo en dan ga ik echt geen boekhouding bijhouden van wie waar misschien een beetje winst gemaakt heeft.

Tenzij het feestje slecht was, maar dan gaat het om meer dan alleen de drank en weet ik dat ik de volgende keer de uitnodiging vriendelijk moet afslaan. :D

Ik zie feestjes als een verplicht nummertje waar ik soms niet onderuit kan maar ga liever niet dan wel. Ik kan niet goed tegen grote drukte en mensen die nonstop door elkaar aan 't praten zijn. Het is alleen maar mega energiezuigend en om die overprikkeling te dempen ga ik me overeten dus da's ook al niet gezond.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:39

Ceffyl schreef:
Maar lusten jullie dan echt maar 1 soort drinken? Ik heb ook wel voorkeur, maar op een feestje ben ik gewoon makkelijker daarin en drink ik wat er (over) is. Die andere mensen op het feestje kunnen er toch ook niks aan doen dat iedereen eigen drinken moest meenemen.

Nou, ik drink alleen light of zero en dan alleen cola of cassis, de rest lust ik inderdaad niet (of water, thee, ranja, chocomelk) de ervaring leert dat niemand light of zero mee neemt, maar ze het wel allemaal drinken >;)

Ik vind het altijd heel vreemd, dat als er maar 1 fles light of zero staat, dat anderen die dan gaan opdrinken. Er zal vast wel een reden voor zijn dat die fles light of zero daar staat. Best asociaal om hem dan soldaat te maken terwijl je het 1. Niet hebt mee genomen. 2. Wellicht inderdaad iets te drinken hebt meegenomen dat je zelf niet lust.

Kijk, als er 10 flessen light of zero staan wordt het wat anders dan kan je er gerust wat van drinken. Maar er staat meestal maar 1 fles. Dan drink je gewoon je eigen drinken op.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:44

M_D_H schreef:
Ceffyl schreef:
Maar lusten jullie dan echt maar 1 soort drinken? Ik heb ook wel voorkeur, maar op een feestje ben ik gewoon makkelijker daarin en drink ik wat er (over) is. Die andere mensen op het feestje kunnen er toch ook niks aan doen dat iedereen eigen drinken moest meenemen.

Nou, ik drink alleen light of zero en dan alleen cola of cassis, de rest lust ik inderdaad niet (of water, thee, ranja, chocomelk) de ervaring leert dat niemand light of zero mee neemt, maar ze het wel allemaal drinken >;)

Ik vind het altijd heel vreemd, dat als er maar 1 fles light of zero staat, dat anderen die dan gaan opdrinken. Er zal vast wel een reden voor zijn dat die fles light of zero daar staat. Best asociaal om hem dan soldaat te maken terwijl je het 1. Niet hebt mee genomen. 2. Wellicht inderdaad iets te drinken hebt meegenomen dat je zelf niet lust.

Kijk, als er 10 flessen light of zero staan wordt het wat anders dan kan je er gerust wat van drinken. Maar er staat meestal maar 1 fles. Dan drink je gewoon je eigen drinken op.

Maar als je je eigen fles moet meenemen, dan hou je die toch gewoon bij je en drink je hem zelf leeg?
Had zoiets een keer op een buurtborrel waar iedereen gevraagd werd drank mee te nemem. Iedereen zat zodoende met z'n eigen fles wijn naast zich.

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:51

Ik heb dat met drinken meenemen ook meegemaakt. Ik lust geen bier, dus had zelf een fles berenburg meegenomen. Dronk iemand anders daar ook van. Dus ik lekker veel in mijn glas (samen met cola). Op een gegeven moment was de fles leeg, bleek hij ook een fles meegenomen te hebben. Hij van mij drinken, ik van hem drinken.. Damn wat was ik ziek de dag erna.. 8)7

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:21

Wat een gezeur over dat drinken. Feestjes waarbij iedereen wat meeneemt, prima, maar dat neem je dan toch niet alleen voor jezelf mee?
Lijkt me echt het meest ongezellige feestje wat er bestaat als iedereen met een eigen fles drinken (en eigen zak chips?) naast zich zit.
Dat vind ik nu dus pas écht gierig.
Ik zou liever niets drinken dan "mijn eigen fles drinken" zo te willen bewaken. Bah -O-

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:29

Kan me bij de Cola Zero Kaneel editie zelfs indenken dat mensen het een keer willen proeven :) vrij nieuwe smaak volgens mij.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:34

Nikass schreef:
Wat een gezeur over dat drinken. Feestjes waarbij iedereen wat meeneemt, prima, maar dat neem je dan toch niet alleen voor jezelf mee?
Lijkt me echt het meest ongezellige feestje wat er bestaat als iedereen met een eigen fles drinken (en eigen zak chips?) naast zich zit.
Dat vind ik nu dus pas écht gierig.
Ik zou liever niets drinken dan "mijn eigen fles drinken" zo te willen bewaken. Bah -O-


Echt he. Ik moet er eigenlijk om lachen.

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:56

Volgende keer ook de Dymo meenemen. Dan kan je labelen wat van jou is

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:13

Nikass schreef:
Wat een gezeur over dat drinken. Feestjes waarbij iedereen wat meeneemt, prima, maar dat neem je dan toch niet alleen voor jezelf mee?
Lijkt me echt het meest ongezellige feestje wat er bestaat als iedereen met een eigen fles drinken (en eigen zak chips?) naast zich zit.
Dat vind ik nu dus pas écht gierig.
Ik zou liever niets drinken dan "mijn eigen fles drinken" zo te willen bewaken. Bah -O-

Oke, dus als iemand een feestje geeft waarbij jij je eigen drinken mee moet nemen, dan neem jij voor een heel weeshuis mee?
Ook al moet iederéén voor zijn of haar eigen drinken zorgen?

Dan is er toch veels te veel :')

En je kan dat alleen maar gierig noemen als je zelf alles lust, want dan heb je altijd genoeg te drinken. Ik kan en mag niet alles drinken, dan wordt het al een heel ander verhaal, maar fijn dat het jullie amuseert, dat betekend in ieder geval dat dit probleem jullie gelukkig niet bekend voorkomt. Moet fijn zijn, als je alles kan drinken ;)

Ik heb dus daadwerkelijk feestjes waarbij ik alleen nog maar water kan drinken (soms zelfs al voordat ik zelf überhaupt een glas zero of light heb gedronken) terwijl iedereen verder lekker alles door elkaar drinkt. Ik lust ook wel graag iets anders dan alleen water.

Maar prima, dan ben ik hierin wel gierig, maar als iedereen voor zijn zichzelf mee moet nemen en er staat maar 1 fles zero of light blijf je daar dus gewoon van af anders ben je asociaal.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:18

Ik denk niet dat iedereen zo denkt mdh := misschien weten anderen wel niet dat je verder niks mag drinken.
Zou er zelf niet zo over na denken eigenlijk. Zie dat meer zo als een potluck; daar eet je ook niet alleen je eigen quiche op maar neem je van alles wat.

mavantos

Berichten: 3609
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:19

M_D_H schreef:
Nikass schreef:
Wat een gezeur over dat drinken. Feestjes waarbij iedereen wat meeneemt, prima, maar dat neem je dan toch niet alleen voor jezelf mee?
Lijkt me echt het meest ongezellige feestje wat er bestaat als iedereen met een eigen fles drinken (en eigen zak chips?) naast zich zit.
Dat vind ik nu dus pas écht gierig.
Ik zou liever niets drinken dan "mijn eigen fles drinken" zo te willen bewaken. Bah -O-

Oke, dus als iemand een feestje geeft waarbij jij je eigen drinken mee moet nemen, dan neem jij voor een heel weeshuis mee?
Ook al moet iederéén voor zijn of haar eigen drinken zorgen?

Dan is er toch veels te veel :')

En je kan dat alleen maar gierig noemen als je zelf alles lust, want dan heb je altijd genoeg te drinken. Ik kan en mag niet alles drinken, dan wordt het al een heel ander verhaal, maar fijn dat het jullie amuseert, dat betekend in ieder geval dat dit probleem jullie gelukkig niet bekend voorkomt. Moet fijn zijn, als je alles kan drinken ;)

Ik heb dus daadwerkelijk feestjes waarbij ik alleen nog maar water kan drinken (soms zelfs al voordat ik zelf überhaupt een glas zero of light heb gedronken) terwijl iedereen verder lekker alles door elkaar drinkt. Ik lust ook wel graag iets anders dan alleen water.

Maar prima, dan ben ik hierin wel gierig, maar als iedereen voor zijn zichzelf mee moet nemen en er staat maar 1 fles zero of light blijf je daar dus gewoon van af anders ben je asociaal.


Als het leven zo vreselijk lastig is dan zou ik gewoon één of twee van die kleine flesjes drinken meenemen. Kan je ze gewoon in je tas laten zitten en heb je ca. 3 glazen fris.

Ik zou overigens niet weten waarom je op een verjaardag in je eentje een hele grote fles cola zou leegdrinken. Is mij althans veel te veel, na 2 of soms 3 glazen ben ik er vaak wel klaar mee.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:23

verootjoo schreef:
Ik denk niet dat iedereen zo denkt mdh := misschien weten anderen wel niet dat je verder niks mag drinken.
Zou er zelf niet zo over na denken eigenlijk. Zie dat meer zo als een potluck; daar eet je ook niet alleen je eigen quiche op maar neem je van alles wat.

Ik snap dat niet iedereen zo denkt hoor.
Maar dan moeten mensen niet vreemd op kijken als ik mijn fles gelabeld heb. Vragen staat vrij, ik wil echt wel uitleggen waarom ik dat doe.
Het zal mij een reet roesten als mensen van mijn drinken drinken, zolang ik zelf niet droog kom te staan.

Maar als er 20 flessen cola staan en 1 fles zero of light, dan kan je ook zonder dat label wel een klein beetje nadenken en die fles niet leeg drinken, dat zou niet teveel gevraagd moeten zijn :+

Overigens, maar dat is puur vanuit mijzelf, ik snap niet waarom die fles cola zero cinnamon leeg was, ik heb dat laatst per ongeluk gedronken (schoonvader had zich vergist in de fles en niemand hd het verder gezien) en het is echt nasty :') := _O-

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:24

M_D_H schreef:
Nikass schreef:
Wat een gezeur over dat drinken. Feestjes waarbij iedereen wat meeneemt, prima, maar dat neem je dan toch niet alleen voor jezelf mee?
Lijkt me echt het meest ongezellige feestje wat er bestaat als iedereen met een eigen fles drinken (en eigen zak chips?) naast zich zit.
Dat vind ik nu dus pas écht gierig.
Ik zou liever niets drinken dan "mijn eigen fles drinken" zo te willen bewaken. Bah -O-

Oke, dus als iemand een feestje geeft waarbij jij je eigen drinken mee moet nemen, dan neem jij voor een heel weeshuis mee?
Ook al moet iederéén voor zijn of haar eigen drinken zorgen?

Dan is er toch veels te veel :')

En je kan dat alleen maar gierig noemen als je zelf alles lust, want dan heb je altijd genoeg te drinken. Ik kan en mag niet alles drinken, dan wordt het al een heel ander verhaal, maar fijn dat het jullie amuseert, dat betekend in ieder geval dat dit probleem jullie gelukkig niet bekend voorkomt. Moet fijn zijn, als je alles kan drinken ;)

Ik heb dus daadwerkelijk feestjes waarbij ik alleen nog maar water kan drinken (soms zelfs al voordat ik zelf überhaupt een glas zero of light heb gedronken) terwijl iedereen verder lekker alles door elkaar drinkt. Ik lust ook wel graag iets anders dan alleen water.

Maar prima, dan ben ik hierin wel gierig, maar als iedereen voor zijn zichzelf mee moet nemen en er staat maar 1 fles zero of light blijf je daar dus gewoon van af anders ben je asociaal.

Als dat echt een probleem is.. is het dan niet een idee om het te vermelden? Jongens ik lust alleen dit. Denk dat menig mens er wel respect voor heeft maar er verder niet over na denkt.

Ik vind het zelf een beetje onzin. Maar goed als er niks is wat ik lust neem ik water (wat ik ook niet lekker vind maar beter iets dan niets, t is maar een feestje.)

Ben wel benieuwd als er geen zero of light is waarom pak je dan niet de 'gewone'?

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:28

Nou, dat idd. Ik lust ook niet alles, maar veel wel (maar echt geen light, troep die erin zit). Ik neem dan gewoon iets mee om te delen, het gaat toch op 1 stapel? En ik ben een kleine drinker, dus na 1 of twee glaasjes heb ik genoeg. Zou dus ook maar 1 fles neerzetten.

Wil je niet dat een ander aan die fles zit, plak er dan een briefje op en zet hem aan de kant.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:29

Het heeft denk ik niet altijd te maken met niet lusten maar ook met hoe je reageert op de hoeveelheid suiker die in de normale variant zit.

Als je heftig reageert op veel suiker en om deze reden zero of light mee neemt snap ik dat het heel zuur is als iedereen mee drinkt uit die ene fles waardoor jij halverwege de avond niets meer aan fris hebt staan.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:33

mavantos schreef:
M_D_H schreef:

Oke, dus als iemand een feestje geeft waarbij jij je eigen drinken mee moet nemen, dan neem jij voor een heel weeshuis mee?
Ook al moet iederéén voor zijn of haar eigen drinken zorgen?

Dan is er toch veels te veel :')

En je kan dat alleen maar gierig noemen als je zelf alles lust, want dan heb je altijd genoeg te drinken. Ik kan en mag niet alles drinken, dan wordt het al een heel ander verhaal, maar fijn dat het jullie amuseert, dat betekend in ieder geval dat dit probleem jullie gelukkig niet bekend voorkomt. Moet fijn zijn, als je alles kan drinken ;)

Ik heb dus daadwerkelijk feestjes waarbij ik alleen nog maar water kan drinken (soms zelfs al voordat ik zelf überhaupt een glas zero of light heb gedronken) terwijl iedereen verder lekker alles door elkaar drinkt. Ik lust ook wel graag iets anders dan alleen water.

Maar prima, dan ben ik hierin wel gierig, maar als iedereen voor zijn zichzelf mee moet nemen en er staat maar 1 fles zero of light blijf je daar dus gewoon van af anders ben je asociaal.


Als het leven zo vreselijk lastig is dan zou ik gewoon één of twee van die kleine flesjes drinken meenemen. Kan je ze gewoon in je tas laten zitten en heb je ca. 3 glazen fris.

Ik zou overigens niet weten waarom je op een verjaardag in je eentje een hele grote fles cola zou leegdrinken. Is mij althans veel te veel, na 2 of soms 3 glazen ben ik er vaak wel klaar mee.

:roll: het leven is niet lastig :n

Bij dit soort feestje zijn er best veel mensen. Vanwege een of andere reden neemt iedereen het gangbare mee, regular cola, fanta, cassis. Drinken wat ik niet kan drinken zonder migraine te krijgen (ja, echt, een migraine die mij voor een week kan uitschakelen.) Toch zijn er een heleboel mensen die liever zero of light drinken (maar niet mee nemen) als ik dus een fles meeneem, dan ben ik niet de enige die dat drinkt, dan drinken er zo in eens 10 man van.

En ja, een grote fles alleen is teveel, maar een grote fles met 10 man is natuurlijk niks ;)

Maar idd, kleine flesjes zijn nog wel een idee :j


ynskek schreef:
Het heeft denk ik niet altijd te maken met niet lusten maar ook met hoe je reageert op de hoeveelheid suiker die in de normale variant zit.

Als je heftig reageert op veel suiker en om deze reden zero of light mee neemt snap ik dat het heel zuur is als iedereen mee drinkt uit die ene fles waardoor jij halverwege de avond niets meer aan fris hebt staan.

Dat ook, ik ga nogal hard op suiker en dat veroorzaakt migraine :j

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:35

Volgens mij lees ik hier geen gierigheid maar vooral frustratie...

Als je met zo'n instelling naar een feestje gaat zal het niet makkelijk zijn het gezellig te maken.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:37

elnienjo schreef:
Ik zie feestjes als een verplicht nummertje waar ik soms niet onderuit kan maar ga liever niet dan wel. Ik kan niet goed tegen grote drukte en mensen die nonstop door elkaar aan 't praten zijn. Het is alleen maar mega energiezuigend en om die overprikkeling te dempen ga ik me overeten dus da's ook al niet gezond.


Tuurlijk kun je wel onder feestjes uitkomen.