Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33826
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:02

Ooh ik zou dan ook heel blij zijn! :D

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:58

Ik wil persoonlijk nooit dezelfde parfum nog een keer, dus ik zou hem dan alsnog graag willen ruilen voor iets anders, daar heb ik dan meer aan. Uiteraard ligt het aan de manier waarop iemand zegt dat hij/zij het al heeft, maar dat het gezegd wordt lijkt me geen probleem toch?

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:22

Niobe schreef:
thirteenn schreef:
maar dan is het handig dat ze dat zegt natuurlijk. En ik vind wel dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken. het is een verjaardag geen verplichting om iets te geven. dus ik vind het ergens wel apart om te zeggen heb ik al. Het ging overigens om een geurtje, dan moet dat imo niet uitmaken. ach, het blijft een lastige kwestie. de een vind het raar de ander niet


Bedoelde ze het dan wel zo? Niet in de zin van "Oh die heb ik al, maar vind ik wel heel lekker, dus jeej meer!"
Is misschien iets teveel invulling van mij, maar mijn vraag is dus eigenlijk: wilde ze het ook echt gaan ruilen of iets?

Nou ze zei niet dat ze het wilde ruilen, maar het klonk meer als een mededeling dan echt balen of blij zijn ofzo maar het was een paar jaar geleden ook weer :+

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:58

Hier een actie. Gierig? Ben er nog niet uit. Volgens mij is het geld er gewoon niet, maar willen ze toch meedoen.

Situatie: al een aantal jaren worden we uitgenodigd om met een bepaald persoon voor zijn verjaardag te gaan uiteten. We moeten wel zelf dan ons eten betalen. Drank betaald de jarige.
Laatste keer had ik het idee dat hij wachtte dat iedereen betaald had en dan het restant aanvulde van de rekening (dus onze fooi voor de zaak verdween dan in zijn zak).

Dit jaar worden een heel deel van onze vriendenkring 50 jaar. De eerste had een feest in een zaal, hapjes, drankjes de hele avond, mooie locatie....
De tweede heeft ons uitgenodigd om te gaan uiteten en die heeft de hele rekening betaald.

Mijn man wordt ook 50 dit jaar en wij houden thuis een BBQ. Vlees verzorgd door slager, drank door slijterij. Grote groep mensen uitgenodigd, want we hebben plek zat.

Nu wordt diegene die ons dus elke keer uitnodigt om te gaan uiteten voor zijn verjaardag en ons dan zelf laat betalen, ook 50 en we zijn natuurlijk weer uitgenodigd. Het wordt blijkbaar een feestje met wat meer mensen dan normaal. Ze houden het thuis. We kregen eerst kadotip door. En vervolgens de vraag of we zelf onze drank wilden meenemen.

Huh?? Ik heb nog nooit zelf mijn drinken mee hoeven nemen naar een feestje.
Niet voor die paar € die ons drinken kost, maar ik vraag me nu echt af: wat moet ik nu in de envelop doen? Ik denk toch maar gewoon € 50 voor de 50-jarige . Ik geloof dat ze geld beter kunnen gebruiken dan de kadotips die we doorkregen.
Maar van de andere kant denk ik: ik lijk gekke Henkie wel ^) . Bij deze persoon zijn we ALTIJD een kapitaal kwijt voor zijn verjaardag. Want al moet je je eten zelf betalen, je geeft dan natuurlijk toch ook een kadootje van een paar tientjes. En nu moeten we weer zelf voor onze drank zorgen??

Maar, ik geloof niet dat ik de enige was die dat denkt. Op de verjaardagsapp was er nl. iemand die vroeg of ze misschien financieel een bijdrage voor de catering moesten doen. Waarop een ander reageerde met de melding dat de bijdrage al gevraagd was, nl. je eigen drinken meenemen. Ik geloof toch dat er meer mensen zijn die het vreemd vinden dat je je eigen drinken moet meenemen naar een feestje. We zijn tenslotte geen tieners meer.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:12

Ik zou het bonnetje van jou drank erin doen met een briefje: Bedankt voor de uitnodiging. Mijn gezelligheid is jou cadeau.

Gini
Berichten: 17933
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:17

Dat vind ik niet zo een gemakkelijke. Iedereen bepaalt natuurlijk zelf wat die wilt uitgeven aan een feest.
Drank meenemen zou ik niet heel raar vinden, als ik de achterliggende situatie zou begrijpen. Zijn het echt gierige mensen die op iedere cent zitten of zijn het mensen die het jammer genoeg niet heel breed hebben, maar wel hun best willen doen en daardoor compromissen moeten maken (jullie de drank, wij het hapjesbuffet bv.). In het tweede geval zou ik schappelijker zijn en beseffen dat niet iedereen evenveel te 'makken' heeft en mezelf gelukkig prijzen met mijn eigen financiële situatie. En dan zou ik gewoon een nuttig cadeau of geld geven zonder te malen om die drank.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:37

Gini schreef:
Dat vind ik niet zo een gemakkelijke. Iedereen bepaalt natuurlijk zelf wat die wilt uitgeven aan een feest.
Drank meenemen zou ik niet heel raar vinden, als ik de achterliggende situatie zou begrijpen. Zijn het echt gierige mensen die op iedere cent zitten of zijn het mensen die het jammer genoeg niet heel breed hebben, maar wel hun best willen doen en daardoor compromissen moeten maken (jullie de drank, wij het hapjesbuffet bv.). In het tweede geval zou ik schappelijker zijn en beseffen dat niet iedereen evenveel te 'makken' heeft en mezelf gelukkig prijzen met mijn eigen financiële situatie. En dan zou ik gewoon een nuttig cadeau of geld geven zonder te malen om die drank.


Tja, ik vind het ook geen gemakkelijke.
Er gaat van alles door mijn hoofd:
Ik denk dat ze beiden wel een goede baan hebben. Van de andere kant misschien hoge huisvestingskosten met een groot duur huis.
Maar waarom dan een groot feest met veel mensen?
Waarom niet in intiemere sfeer met alleen familie en je beste vrienden.
Waarom moet je alles willen doen? Dus uiteten met familie én dat feest.
Waarom niet het een of het ander, als je het niet kunt betalen.
Ik snap dat je je zelf een feestje gunt, maar soms moet je keuzes maken.
En dat wij het financieel misschien wat beter hebben, kan toch niet betekenen dat wij daardoor op extra kosten worden gejaagd...elke jaar weer....

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:38

DeMolenhoek schreef:
Ik zou het bonnetje van jou drank erin doen met een briefje: Bedankt voor de uitnodiging. Mijn gezelligheid is jou cadeau.


Haha, dan krijgen we dat ook terug als mijn man 50 wordt, terwijl ze zich dan wel kunnen vol eten en drinken bij de BBQ. Ach ja, het hoeft ook niet te worden afgewogen. Als ze er zijn is voor ons al voldoende. Wij hebben in elk geval geen kadotip op de uitnodiging gezet.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:44

Je koop de drank die je mee wilt nemen en als er dan nog geld over is van het bedrag dat je wilde geven, stop je dat in de envelop als kado.

Charlotte446

Berichten: 644
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:25

Isabonny, gelukkig ken ik zulke mensen niet (meer) in mijn omgeving *D

Ik ken het alleen bij enkele vrienden die aangeven wat ze in huis hebben qua drank, en als wij iets anders willen drinken we het zelf mee kunnen nemen. Niet om het geld, maar omdat zij dan niet de rest van het jaar met drank blijven zitten die zij zelf niet drinken.

Qua geld vind ik de oplossing van Maflinger een goede, het bedrag dat je in gedachte had minus de drank.

Met de rekening voor het uit eten gaan waarbij zij de drank betalen zou ik een bitch zijn en de volgende keer voorstellen dat zij eerst hun 'drank' rekening betalen en dat jullie daarna met zijn allen de rekening van het eten splitten.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:45

Ik vind dit eigl niet zo raar ..

Ben 26 en al mijn vrienden zitten rond deze leeftijd. 1 ervan nog student en de andere hebben vaak net een huis gekocht of hogere huurlasten. Voor verjaardagen ofz gaan we uit eten (niet te duur). De jarige betaald meestal de aperitief en hapjes en de rest betaald iedereen zelf of doen we de rest van de rekening door het aantal personen. Ook bij “homeparty’s” zeggen we : di, dit en dat is aanwezig. Dus als je iets anders wilt breng je het dan zelf mee ...

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:57

Ik vindt het dubbel. Ik denk voor weinig kan al een hoop. En nee, dan wordt het geen vlees van de slager, maar een paar blikken soep, bolletjes met ham en kaas en frituur allemaal bij de aldi vandaan icl het drinken dan hoeft het niet veel te kosten.

Maar in dit geval zou ik ook het bedrag - kosten drank geven.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:09

Ineke2 schreef:
Heb een tijd bij een manege gereden waar je dan niet je eigen fles drinken en eventueel een boterham of iets mocht nuttigen. Alleen daar gekochte spullen mocht je daar binnen opeten en drinken.

Dan ben ik wellicht maar gierig... heb er daardoor dus gewoon nooit iets gedronken of gegeten binnen. Uit principe :Y)


Ik was laatst op een wedstrijd en moest daarna nog wachten op de prijsuitreiking. Het was laat, donker en koud, dus wij gingen naar de kantine.
Ik had na het rijden (logisch) dorst dus had een blikje cola open gemaakt bij de trailer en al lopend naar de kantine aan het drinken. Helaas nog niet helemaal op in de kantine. Nog voor we zaten ‘of ik die cola onmiddellijk weg wilde doen, want bij hem moest ook brood op de plank komen’. (Op zo’n toon...)
Ik snap zijn punt, maar normale manier vragen had ook gekund. Daarnaast verdient hij al aan mij door het hoge inschrijfgeld. En was het nou niet echt het weer om weer buiten te gaan staan om m’n cola op te drinken.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:37

Er wordt bij de kantine niets verdient aan jouw hoge inschrijfgeld....

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:45

Het is toch logisch dat je in (sport)kantines niet je eigen eten en drinken mee mag nemen?

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:03

Ik snap dat ook nooit. Wel lekker warm willen zitten, maar niet willen bijdragen door er iets te kopen. Dan bestel je toch in die kantine een colaatje?

mavantos

Berichten: 3609
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:04

Dispar_Vulgo schreef:
Ineke2 schreef:
Heb een tijd bij een manege gereden waar je dan niet je eigen fles drinken en eventueel een boterham of iets mocht nuttigen. Alleen daar gekochte spullen mocht je daar binnen opeten en drinken.

Dan ben ik wellicht maar gierig... heb er daardoor dus gewoon nooit iets gedronken of gegeten binnen. Uit principe :Y)


Ik was laatst op een wedstrijd en moest daarna nog wachten op de prijsuitreiking. Het was laat, donker en koud, dus wij gingen naar de kantine.
Ik had na het rijden (logisch) dorst dus had een blikje cola open gemaakt bij de trailer en al lopend naar de kantine aan het drinken. Helaas nog niet helemaal op in de kantine. Nog voor we zaten ‘of ik die cola onmiddellijk weg wilde doen, want bij hem moest ook brood op de plank komen’. (Op zo’n toon...)
Ik snap zijn punt, maar normale manier vragen had ook gekund. Daarnaast verdient hij al aan mij door het hoge inschrijfgeld. En was het nou niet echt het weer om weer buiten te gaan staan om m’n cola op te drinken.


Dat zijn beide dan meer gierige acties vanuit jezelf naar mijn mening :+ . Je neemt toch ook je eigen eten niet mee naar een restaurant?

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:58

Isabonny schreef:
Hier een actie. Gierig? Ben er nog niet uit. Volgens mij is het geld er gewoon niet, maar willen ze toch meedoen.

Situatie: al een aantal jaren worden we uitgenodigd om met een bepaald persoon voor zijn verjaardag te gaan uiteten. We moeten wel zelf dan ons eten betalen. Drank betaald de jarige.
Laatste keer had ik het idee dat hij wachtte dat iedereen betaald had en dan het restant aanvulde van de rekening (dus onze fooi voor de zaak verdween dan in zijn zak).

Dit jaar worden een heel deel van onze vriendenkring 50 jaar. De eerste had een feest in een zaal, hapjes, drankjes de hele avond, mooie locatie....
De tweede heeft ons uitgenodigd om te gaan uiteten en die heeft de hele rekening betaald.

Mijn man wordt ook 50 dit jaar en wij houden thuis een BBQ. Vlees verzorgd door slager, drank door slijterij. Grote groep mensen uitgenodigd, want we hebben plek zat.

Nu wordt diegene die ons dus elke keer uitnodigt om te gaan uiteten voor zijn verjaardag en ons dan zelf laat betalen, ook 50 en we zijn natuurlijk weer uitgenodigd. Het wordt blijkbaar een feestje met wat meer mensen dan normaal. Ze houden het thuis. We kregen eerst kadotip door. En vervolgens de vraag of we zelf onze drank wilden meenemen.

Huh?? Ik heb nog nooit zelf mijn drinken mee hoeven nemen naar een feestje.
Niet voor die paar € die ons drinken kost, maar ik vraag me nu echt af: wat moet ik nu in de envelop doen? Ik denk toch maar gewoon € 50 voor de 50-jarige . Ik geloof dat ze geld beter kunnen gebruiken dan de kadotips die we doorkregen.
Maar van de andere kant denk ik: ik lijk gekke Henkie wel ^) . Bij deze persoon zijn we ALTIJD een kapitaal kwijt voor zijn verjaardag. Want al moet je je eten zelf betalen, je geeft dan natuurlijk toch ook een kadootje van een paar tientjes. En nu moeten we weer zelf voor onze drank zorgen??

Maar, ik geloof niet dat ik de enige was die dat denkt. Op de verjaardagsapp was er nl. iemand die vroeg of ze misschien financieel een bijdrage voor de catering moesten doen. Waarop een ander reageerde met de melding dat de bijdrage al gevraagd was, nl. je eigen drinken meenemen. Ik geloof toch dat er meer mensen zijn die het vreemd vinden dat je je eigen drinken moet meenemen naar een feestje. We zijn tenslotte geen tieners meer.


Nou ja, ik kan het mij dus ergens wel voorstellen.

In onze familie en vriendenkring drinkt eigenlijk vrijwel niemand hetzelfde en houden ze ook allemaal vast aan een drankje...
Onze dranklijst voor een verjaardag wordt dan als volgt:
Coca Cola zero,
Coca cola,
Lipton Ijsthee sparkeling,
Ijsthee green
Fanta,
Cassis,
7 up,
7 up light,
Appelsap helder,
Appelsap troebel,
Sinaasappelsap,
Tomatensap,
Dubbel fris,
Jenever,
Zoete witte wijn,
Droge witte wijn,
Rose,
Rode wijn,
Hugo,
Grolsch,
Heineken,
Radler,

En ga zo door.
Wij drinken, behalve de ijsthee n cola zero, eigenlijk niks van bovenstaande drankjes.
Ik wil soms nog wel eens een uitstapje maken naar cassis of de wijn (geen zoet en niet die troep die je Hugo noemt) en vriendje wil soms nog wel eens 7-up drinken. Maar dan houd het ook op.
Dus... Je koopt genoeg in dat mensen niet te kort komen, maar naderhand hou je over.
Als je niet op past, moet je alle weg gooien en dat is niet zonde.
Ja kan natuurlijk na het feestje ieder zijn eigen drank mee geven, dat voorkomt weg gooien :j
Maar eigenlijk zijn we gek dat we dit doen, als ik naar een feestje ga staat er bij de meeste mensen ook geen cola zero voor mij klaar :n

Dus als ik naar onze eigen situatie kijk, kan ik het mij best voorstellen als je mensen verzoekt om hun eigen drinken mee te nemen :j
(Vanaf dit jaar bied ik alleen nog maar cola zero, ijsthee, Cassis en 1 soort sapje aan, en wat alcoholistische versnaperingen wat niet zo snel kapot gaat)

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:06

Maar ik vind het wel een beetje gek om perse iets te willen drinken wat je thuis het liefst drinkt. Ik drink graag een bepaalde smaak Chaudfontaine of San Pellegrino water en een bepaald merk whisky. Leuk als dat er is, zo niet drink ik wat anders. Dus zo een waslijst aan alle verschillende drankjes vind ik echt een beetje te veel van het goede. De twee soorten appelsap vind ik hilarisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:10

M_D_H schreef:
Isabonny schreef:
Hier een actie. Gierig? Ben er nog niet uit. Volgens mij is het geld er gewoon niet, maar willen ze toch meedoen.

Situatie: al een aantal jaren worden we uitgenodigd om met een bepaald persoon voor zijn verjaardag te gaan uiteten. We moeten wel zelf dan ons eten betalen. Drank betaald de jarige.
Laatste keer had ik het idee dat hij wachtte dat iedereen betaald had en dan het restant aanvulde van de rekening (dus onze fooi voor de zaak verdween dan in zijn zak).

Dit jaar worden een heel deel van onze vriendenkring 50 jaar. De eerste had een feest in een zaal, hapjes, drankjes de hele avond, mooie locatie....
De tweede heeft ons uitgenodigd om te gaan uiteten en die heeft de hele rekening betaald.

Mijn man wordt ook 50 dit jaar en wij houden thuis een BBQ. Vlees verzorgd door slager, drank door slijterij. Grote groep mensen uitgenodigd, want we hebben plek zat.

Nu wordt diegene die ons dus elke keer uitnodigt om te gaan uiteten voor zijn verjaardag en ons dan zelf laat betalen, ook 50 en we zijn natuurlijk weer uitgenodigd. Het wordt blijkbaar een feestje met wat meer mensen dan normaal. Ze houden het thuis. We kregen eerst kadotip door. En vervolgens de vraag of we zelf onze drank wilden meenemen.

Huh?? Ik heb nog nooit zelf mijn drinken mee hoeven nemen naar een feestje.
Niet voor die paar € die ons drinken kost, maar ik vraag me nu echt af: wat moet ik nu in de envelop doen? Ik denk toch maar gewoon € 50 voor de 50-jarige . Ik geloof dat ze geld beter kunnen gebruiken dan de kadotips die we doorkregen.
Maar van de andere kant denk ik: ik lijk gekke Henkie wel ^) . Bij deze persoon zijn we ALTIJD een kapitaal kwijt voor zijn verjaardag. Want al moet je je eten zelf betalen, je geeft dan natuurlijk toch ook een kadootje van een paar tientjes. En nu moeten we weer zelf voor onze drank zorgen??

Maar, ik geloof niet dat ik de enige was die dat denkt. Op de verjaardagsapp was er nl. iemand die vroeg of ze misschien financieel een bijdrage voor de catering moesten doen. Waarop een ander reageerde met de melding dat de bijdrage al gevraagd was, nl. je eigen drinken meenemen. Ik geloof toch dat er meer mensen zijn die het vreemd vinden dat je je eigen drinken moet meenemen naar een feestje. We zijn tenslotte geen tieners meer.


Nou ja, ik kan het mij dus ergens wel voorstellen.

In onze familie en vriendenkring drinkt eigenlijk vrijwel niemand hetzelfde en houden ze ook allemaal vast aan een drankje...
Onze dranklijst voor een verjaardag wordt dan als volgt:
Coca Cola zero,
Coca cola,
Lipton Ijsthee sparkeling,
Ijsthee green
Fanta,
Cassis,
7 up,
7 up light,
Appelsap helder,
Appelsap troebel,
Sinaasappelsap,
Tomatensap,
Dubbel fris,
Jenever,
Zoete witte wijn,
Droge witte wijn,
Rose,
Rode wijn,
Hugo,
Grolsch,
Heineken,
Radler,

En ga zo door.
Wij drinken, behalve de ijsthee n cola zero, eigenlijk niks van bovenstaande drankjes.
Ik wil soms nog wel eens een uitstapje maken naar cassis of de wijn (geen zoet en niet die troep die je Hugo noemt) en vriendje wil soms nog wel eens 7-up drinken. Maar dan houd het ook op.
Dus... Je koopt genoeg in dat mensen niet te kort komen, maar naderhand hou je over.
Als je niet op past, moet je alle weg gooien en dat is niet zonde.
Ja kan natuurlijk na het feestje ieder zijn eigen drank mee geven, dat voorkomt weg gooien :j
Maar eigenlijk zijn we gek dat we dit doen, als ik naar een feestje ga staat er bij de meeste mensen ook geen cola zero voor mij klaar :n

Dus als ik naar onze eigen situatie kijk, kan ik het mij best voorstellen als je mensen verzoekt om hun eigen drinken mee te nemen :j
(Vanaf dit jaar bied ik alleen nog maar cola zero, ijsthee, Cassis en 1 soort sapje aan, en wat alcoholistische versnaperingen wat niet zo snel kapot gaat)


Maar ik gok dat iedereen uit de vriendengroep het zo doet?

Ik vat de post vooral op als een frustratie dat de personen in kwestie op elk feest lekker mee eten en meedrinken, maar op hun eigen feest de gasten laten betalen.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:11

Anoniem schreef:
Maar ik vind het wel een beetje gek om perse iets te willen drinken wat je thuis het liefst drinkt. Ik drink graag een bepaalde smaak Chaudfontaine of San Pellegrino water en een bepaald merk whisky. Leuk als dat er is, zo niet drink ik wat anders. Dus zo een waslijst aan alle verschillende drankjes vind ik echt een beetje te veel van het goede. De twee soorten appelsap vind ik hilarisch.

Ik ook, mijn favoriet is coca cola zero, maar zolang het maar zero of light is (anders ga ik aan de stuiter) en als dat er niet is drink ik wel water of thee :+

Ik vind het ook bizar dat mijn schoonfamilie normale cola eist, maar voor mij geen zero of light haalt, die gaat er dus ook uit he :+ ze kunnen het doen met wat ik in huis heb, moet ik andersom ook :') _O-

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:13

DeMolenhoek schreef:
M_D_H schreef:


Nou ja, ik kan het mij dus ergens wel voorstellen.

In onze familie en vriendenkring drinkt eigenlijk vrijwel niemand hetzelfde en houden ze ook allemaal vast aan een drankje...
Onze dranklijst voor een verjaardag wordt dan als volgt:
Coca Cola zero,
Coca cola,
Lipton Ijsthee sparkeling,
Ijsthee green
Fanta,
Cassis,
7 up,
7 up light,
Appelsap helder,
Appelsap troebel,
Sinaasappelsap,
Tomatensap,
Dubbel fris,
Jenever,
Zoete witte wijn,
Droge witte wijn,
Rose,
Rode wijn,
Hugo,
Grolsch,
Heineken,
Radler,

En ga zo door.
Wij drinken, behalve de ijsthee n cola zero, eigenlijk niks van bovenstaande drankjes.
Ik wil soms nog wel eens een uitstapje maken naar cassis of de wijn (geen zoet en niet die troep die je Hugo noemt) en vriendje wil soms nog wel eens 7-up drinken. Maar dan houd het ook op.
Dus... Je koopt genoeg in dat mensen niet te kort komen, maar naderhand hou je over.
Als je niet op past, moet je alle weg gooien en dat is niet zonde.
Ja kan natuurlijk na het feestje ieder zijn eigen drank mee geven, dat voorkomt weg gooien :j
Maar eigenlijk zijn we gek dat we dit doen, als ik naar een feestje ga staat er bij de meeste mensen ook geen cola zero voor mij klaar :n

Dus als ik naar onze eigen situatie kijk, kan ik het mij best voorstellen als je mensen verzoekt om hun eigen drinken mee te nemen :j
(Vanaf dit jaar bied ik alleen nog maar cola zero, ijsthee, Cassis en 1 soort sapje aan, en wat alcoholistische versnaperingen wat niet zo snel kapot gaat)


Maar ik gok dat iedereen uit de vriendengroep het zo doet?

Ik vat de post vooral op als een frustratie dat de personen in kwestie op elk feest lekker mee eten en meedrinken, maar op hun eigen feest de gasten laten betalen.

Nou... geen idee, ik ben nooit zo heel erg moeilijk.
Ik weet wel dat een vriendin van mij voor mij speciaal coca cola zero haalt (en die dan alleen voor mij inschenkt :+ ) maar de rest doet dat zeer zeker niet.

Het is ook een combinatie van mijn schoonfamilie en vriendengroep die het zo lastig maakt (en wij zijn gewoon super een lieve gastvrouw/man)

Gini
Berichten: 17933
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:16

Isabonny schreef:
Gini schreef:
Dat vind ik niet zo een gemakkelijke. Iedereen bepaalt natuurlijk zelf wat die wilt uitgeven aan een feest.
Drank meenemen zou ik niet heel raar vinden, als ik de achterliggende situatie zou begrijpen. Zijn het echt gierige mensen die op iedere cent zitten of zijn het mensen die het jammer genoeg niet heel breed hebben, maar wel hun best willen doen en daardoor compromissen moeten maken (jullie de drank, wij het hapjesbuffet bv.). In het tweede geval zou ik schappelijker zijn en beseffen dat niet iedereen evenveel te 'makken' heeft en mezelf gelukkig prijzen met mijn eigen financiële situatie. En dan zou ik gewoon een nuttig cadeau of geld geven zonder te malen om die drank.


Tja, ik vind het ook geen gemakkelijke.
Er gaat van alles door mijn hoofd:
Ik denk dat ze beiden wel een goede baan hebben. Van de andere kant misschien hoge huisvestingskosten met een groot duur huis.
Maar waarom dan een groot feest met veel mensen?
Waarom niet in intiemere sfeer met alleen familie en je beste vrienden.
Waarom moet je alles willen doen? Dus uiteten met familie én dat feest.
Waarom niet het een of het ander, als je het niet kunt betalen.
Ik snap dat je je zelf een feestje gunt, maar soms moet je keuzes maken.
En dat wij het financieel misschien wat beter hebben, kan toch niet betekenen dat wij daardoor op extra kosten worden gejaagd...elke jaar weer....


Goede baan, groot koophuis, dan wordt het inderdaad anders.
Als het nou een gezin is dat altijd op het geld moet letten, vaker pleziertjes moet laten gaan etc. Dan snap ik dat ze voor een 50ste verjaardag wel zoiets hebben van: screw it, ik wil ook eens een gewoon groot en decadent feest. Maar die situatie is hier dus niet van toepassing, het zijn mensen die wel gewoon een degelijk loon hebben.

In dat geval zou ik waarschijnlijk wel gewoon een leuk cadeau kopen (niet te duur) en dan 1 fles frisdrank ofzo meenemen. Als het feest dan voor de rest wel meevalt, in de zin van: lekkere hapjes á volonté, leuke muziek, moeite gedaan om de plek wat feestelijk aan te kleden,... dan zou dat voor mij voldoende zijn. Is het gewoon geen leuk feestje in het algemeen omdat ze op veel meer zaken beknibbeld hebben, dan zou ik de volgende keer dat ze een feest geven andere plannen hebben. :D

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:40

Met verjaardagen ben ik niet zo moeilijk. De kroeg in, je eigen drankjes betalen en een cadeau meenemen of inderdaad je eigen drank plus cadeau meenemen: prima. Ik stem wel de waarde van het cadeau af op wat we gaan doen.
Maar toen ik werd uitgenodigd op een verjaardag op een boot, waar we zelf de huur moesten betalen én zelf drank en hapjes mee moesten nemen en er toen ook nog een flinke bijdrage voor een gezamenlijk cadeau werden gevraagd heb ik overgeslagen.
Iemand die ik niet heel goed ken ruim €50 voor een verjaardag geven, nope.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:41

Zorg dan meestal dat ik blikjes in huis heb, scheelt een hoop weg gooien en kan je toch van allerlei soorten aanbieden. Maar gelukkig niet zoveel moeilijke vrienden, met bier & wijn zijn de meeste wel voorzien. En daar hebben we wel altijd genoeg keuze in omdat we het zelf lekker vinden ;)