Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 08:26

cissy schreef:
Ik had pas ook iets waarvan ik denk/vind dat dat best gierig was. Twee stalgenoten wilden graag meedoen aan de Friesche strandrit. Leven daar al heen lang naartoe dus voor hun een hele belevenis. Vroegen aan mij of ik ze wilde brengen met de paarden. Alle kosten zouden voor hun zijn werd vantevoren gezegd.

Op vrijdag heen en op zondag terug dus 2 dgn slapen daar. Prima, gezellig.

Ik heb een dag vrij moeten nemen van mijn werk, oppas voor de katten geregeld, trailer ergens op moeten halen en na afloop weer terugbrengen. Twee dagen achter hun aan gelopen en geholpen met de paarden (ik reed zelf niet mee met paard), groom en filmer gespeeld.
Kon ik alsnog mn eigen avondeten betalen en ontbijt in het hotel.
Ik eet weinig dus geen grote uitgaven maar ik stond wel even te kijken. Wilde hun top weekend niet vergallen dus niks van gezegd. Benzine is wel betaald, onderdak en wat drankjes en een broodje is betaald maar vervolgens wel tijdens het uit eten de bon onder mn neus drukken of ik even mijn deel (16 euro op een rekening van 90) op tafel wilde leggen. Ontbijt 14,50 af moeten tikken en niet eens een bedankje voor alle moeite.
Top weekend vonden ze!
Ik ervaarde dat niet zo en ook die rit was in mijn ogen slechts een buitenrit in stap met 448 anderen. Daar ga ik zelf niet drie dagen voor naar de andere kant vh land.
Volgende keer gingen ze weer!
Ehm do not call me!

Begrijpelijk, die hoefden mij ook niet meer te vragen, denk dat ze echt niet beseffen dat jij jouw spaarzame vrije tijd aan hun opoffert.
Gewoon nee zeggen mochten ze nog durven vragen, en die kans zit er wel in vermoed ik eens :=

Was toch duidelijk afgesproken dat ze al jouw onkosten zouden betalen?
Iemand dan vragen zijn eigen eten te betalen vind ik dan echt wel gierig ja.

Doet me denken aan een verhaal: iemand wordt gevraagd een wedstrijd schapendrijven te jureren, hij doet dit gratis, maar wel met de afspraak alle onkosten voor benzine, eten en verblijf.
Hij steekt daar twee vrije dagen in, en de reistijd, en dat gratis!

Zit ie daar zijn uiterste best te doen, twee dagen lang, moet ie het avondeten van zijn vrouw (wat nb 12 euro kost, en die altijd meegaat, en dat wist de orga) zelf betalen. Hoe gierig ben je dan als orga?
Die hoeven ze dus nooit meer te vragen, of ze betalen gewoon de hoofdprijs voor zijn diensten :wave:

Oja, en noem mij dan ook maar gierig, maar zulke bedragen voor baby-showers vind ik ook waanzin.
Nu heb ik toch al niks met dat soort dingen, daar zou ik toch al niet heen gaan.
Maar sommigen zijn toch echt wel hondsbrutaal vind ik.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 08:49

Ik vind babyshowers ook flink overroepen.

Hier ook wel een gierige actie van een klant. Klant vraagt een maatwerk keuken met allerlei luxe materialen. Kostprijs aan materiaal alleen al komt op een €20.000 zonder werkuren. Offerte doorgestuurd. Blijkt dat ze willen dat het wordt gemaakt voor de prijs van een ikea keuken aan €7000. En anders kijken ze wel ergens anders. Wat denken ze? Dat wij er zelf €13.000 aan gaan bijleggen en de uren gratis maken :')

Telpeva

Berichten: 14811
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:14

Wat bizar, die prijzen rondom dat baby gebeuren (babyshower, gender reveal, en daarna ook kraambezoek uiteraard). Volgens mij vind ik het helemaal niet zozeer gierig als je dan nee zegt, volgens mij vind ik het eerder best wel manipulatief wanneer iemand graag iets duurs wil hebben, en dan van de situatie gebruik maakt om anderen ervoor te laten betalen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:30

Ik werk ergens nog maar kort ( toen 2 maanden) en werd er opeens gezegd in het kantoor “ de bijdrage voor het kraamcadeau van *** is 10 euro, iedereen akkoord?”

Ik zei daarop luid en duidelijk “ Nee”
Pijnlijke stilte volgde daarop, maar heb daarna medegedeeld dat er beter gevraagd kan worden wat iedereen wil geven, of nog beter gewoon een envelop rond laten gaan. Vrijwillige bijdrage en je naam op de envelop schrijven.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:30

Telpeva schreef:
Wat bizar, die prijzen rondom dat baby gebeuren (babyshower, gender reveal, en daarna ook kraambezoek uiteraard). Volgens mij vind ik het helemaal niet zozeer gierig als je dan nee zegt, volgens mij vind ik het eerder best wel manipulatief wanneer iemand graag iets duurs wil hebben, en dan van de situatie gebruik maakt om anderen ervoor te laten betalen.

Ik vind babyshower, genderreveal partys en kraambezoek best leuk. Bij genderreveal geven wij nooit wat, hoeft ook niet vind ik. Bij de babyshower en het kraambezoek geven wij wel wat.
Wij zijn zelf niet van op de centen zitten, dus geven best dure cadeaus.

Maar dit bij mijn schoonzus voelde echt als of wij een melkkoe waren, als of wij alleen uitgenodigd werden vanwege het geld. En daar pas ik voor :o
Zeker als je bedenkt dat de mannen alleen uitgenodigd werden omdat het cadeau vrij duur was en na het geven van het cadeau weer weg moesten...

Inderdaad, bijna manipulatief te noemen om op die manier toch te kunnen krijgen wat je wil :o
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 17-11-19 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:37

Het is dat m’n vriendin er niet van af weet, maar net wordt er als cadeausuggestie een draagdoek a 268eu gegeven, het wordt steeds gekker hahaha. Ik ga er wel braaf heen en doe met mijn clubje vriendinnen een ander cadeau. De groeten.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:40

Het is toch juist veel leuker dat iedereen met een eigen kado aankomt? Zo'n draagdoek vind ik nogal wat voor dat bedrag :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:45

Relaxed schreef:
Het is toch juist veel leuker dat iedereen met een eigen kado aankomt? Zo'n draagdoek vind ik nogal wat voor dat bedrag :n

Naja, als het handgeweven is, zit je zo aan dat bedrag, maar het tikt idd wel behoorlijk aan. Zelfs als je met tien man bent, ben je nog bijna 30E pp kwijt aan alleen het cadeau, en dan komen er dus nog meer kosten bij. :wow: Nu vind ik babyshowers, gender reveals etc allemaal onzin, dus ik zou er sowieso niet aan meedoen. Ik koop wel wat moois als het kind er idd gezond en wel is. :=

Ineke: zo deden we het inderdaad ook op stage: envelopje rond laten gaan en iedereen stopt erin wat ze kunnen/willen missen. :j Vond ik een prima idee! Ik ben dan ook veel sneller geneigd om er wat meer in te stoppen dan wanneer ik zo voor het blok word gezet.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 13:27

Ik bedoel meer te zeggen dat je dan wel 1000% zeker moet weten dat ze het wil..

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:42

ik haat het sowieso als me wat opgelegd wordt.. hier ook..

bij bedrijf waar ik werkte was afspraak:ontbijten bij degene die jaris is geweest. Tot zover leuk.

Dan was de afspraak:de laatste die jarig was koopt cadeau voor de volgende van 30 euro (5 p.p, maar dat betaald 1 iemand dus per keer). Ik vind dat sowieso onzin, maar vooruit...

toen ik jarig was werd me gevraagd wat ik wilde hebben. Ik zei wat ik wilde, toen werd gevraagd:bestel je hem even zelf? Geld krijg je terug...

daar was ik er al klaar mee. Voor mij gaan cadeaus vooral aan het feit dat iemand tijd voor je wilt nemen. maar goed. dit was ook niet de persoon die het eigenlijke cadeau moest regelen, maar de teamleider..

enfin, bij de meeting kwam collega aan met een cadeautje van een paar euro (ik zag het een week later staan). ik dacht:mss vanwege de banketstaaf dat ik het echte cadeau zelf moest bestellen, maar nee... ik had niet gereageerd, dus ze gingen ervanuit dat ik niks besteld had. dit was het cadeau. toen ik het appje liet zien (die ook gelezen was) was het:o, ik ben mijn telefoon kwijt dus heb het niet gelezen.

enfin. Ik heb toen gezegd:ontbijt prima. Ik hoef geen cadeau en doe ook niet meer mee (ik kocht vaak zelf wel wat kleins, kreeg overigens zelf ook echt niks op verjaardag daarna). Maar met kerst deden we wat voor de eigenaar. Ze vroegen of ik dn wel meedeed, inleg 10 euro. Prima. ik doe mee. Kreeg ik een appje:ik moest 5 euro extra betalen, omdat ik niet mee deed met de verjaardagsgroep. Ik heb bedankt voor de eer.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:47

babyshowers zijn aan mij idd ook helemaal niet besteed. Nu vind ik het sowieso onzin en zo 'we apen alles na uit de VS' maar ik erger mij daarnaast aan dat walgelijke 'mannen zijn niet welkom want dit is een vrouwending. Ik walg van die mannetje- vrouwtje rollenpatronen, waarin 9 van de 10 keer vrouwen weg worden gezet als zijnde alleen geschikt als poetsvrouw en moedertje spelen.
Maar goed; das een andere discussie :+

Op ons werk hebben we een kleine groep van 7 man en geven idd een bijdrage aan een gezamenlijk cadeautje voor de jarige. Maar gewoon bescheiden hoor; 1 euro per persoon en daar wordt dan een cadeaubon voor gekocht van een winkel naar keuze.
En dit is een groep die elkaar kent.

Bij een vorige werkgever werd ook om 10 euro per persoon gevraagd voor een cadeau voor iemand die jarig was. Dat heb ik toen geweigerd; ten eerste werkte die persoon niet eens op onze afdeling en ten tweede kende wij die persoon niet eens. Meesten op de afdeling hebben wel betaald omdat ze geen nee durfden te zeggen, maar ik weiger mee te betalen aan een cadeau voor iemand die ik nog nooit gezien heb en zelfs nog nooit de naam van heb gehoord.

Dan maar gierig, maar daar pas ik voor

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:08

De feestdagen komen er weer aan en met kerst trekken we altijd lootjes en dan koop je voor die persoon wat voor 20 tot 25 euro. En meestal doet iedereen dan wat kleine dingen erbij voor iedereen extra.

Gisteren kregen we het appje met we gaan lootjes trekken, of iedereen dit jaar weer ok was met de inleg en wanneer. Appt mijn zus, ik heb te weinig geld maar wil wel graag meedoen, alleen koopt ze dan niks maar wil wel wat krijgen :'), dit moeten wij begrijpen als familie.

Nu weten we wel dat ze wel krap zit altijd en hier hadden we het ook al even over gehad, maar als ze het dan zo aankondigt moet ik me toch altijd weer even achter de oren krabben.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:18

Ineke2 schreef:
Ik werk ergens nog maar kort ( toen 2 maanden) en werd er opeens gezegd in het kantoor “ de bijdrage voor het kraamcadeau van *** is 10 euro, iedereen akkoord?”

Ik zei daarop luid en duidelijk “ Nee”
Pijnlijke stilte volgde daarop, maar heb daarna medegedeeld dat er beter gevraagd kan worden wat iedereen wil geven, of nog beter gewoon een envelop rond laten gaan. Vrijwillige bijdrage en je naam op de envelop schrijven.


Ik had dit ook bij mijn vorige werkgever. Schaamteloos grote bedragen vragen voor cadeaus.

Maar wat ik nog erger vond, wij moesten iedere maand 5 euro in de personeels-pot doen, dat was dan voor 'team-uitjes' ..
(5 euro x ongeveer 15 medewerkers = 75 euro iedere maand) Wij zijn in de anderhalf jaar tijd
dat ik daar heb gewerkt één keer uiteten geweest, dat was 34,95 voor all-in eten & drinken. En we hadden één keer een barbecue waar we apart nog even 10 euro moesten betalen, met partner 20 euro.

Oftewel in dat anderhalf jaar dat ik daar heb gewerkt hebben mijn werkgevers even mooi 1350 euro binnen geschraapt dankzij de 'personeels-pot'

Ik weet wel dat ik in het vervolg ook die gierige werknemer ga zijn :')

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:34

lshannah schreef:
Momenteel is er een kwestie die in mijn hoofd blijft spelen en ik me afvraag of ik gierig ben.

Voor een vriendin wordt er een babyshower georganiseerd en wij (als andere groep vriendinnen) zijn toegevoegd aan een whatsappgroep met de andere vriendinnen, waarbij gisteren zonder overleg even werd medegedeeld dat iedereen 30eu moet lappen excl cadeau. Het is niet dat ik het niet heb, maar babyshowers vind ik sowieso al een verplicht nummer en als daar nog een cadeau bovenop komt en de parkeerkosten, vind ik het nogal gortig.

Ben ik nu een gierige zeikerd? Ik moest gelijk aan dit topic denken .

Pffff babyshowers vindt ik zo ordinair.

Ik had er pas ook 1 en vriendelijk bedankt. Mijn vriendinnen kennen mijn aversie ertegen en hebben aardig dezelfde mening. Bij ons in de omgeving is het gelukkig nog niet zo'n ding.

Ik zou niet gaan, maar ik kan niet in je portemmonee kijken en weet niet hoe belangrijk de vriendschap is en hoe goed je iedereen kent.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:43

Ik vind het sowieso raar dat personeelsleden mee moeten betalen met het verjaardagscadeau. Hoort de werkgever toch te betalen en anders dan geen cadeau? Of een bosje bloemen.

xPabloBokt

Berichten: 9482
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:04

alice0cullen schreef:
De feestdagen komen er weer aan en met kerst trekken we altijd lootjes en dan koop je voor die persoon wat voor 20 tot 25 euro. En meestal doet iedereen dan wat kleine dingen erbij voor iedereen extra.

Gisteren kregen we het appje met we gaan lootjes trekken, of iedereen dit jaar weer ok was met de inleg en wanneer. Appt mijn zus, ik heb te weinig geld maar wil wel graag meedoen, alleen koopt ze dan niks maar wil wel wat krijgen :'), dit moeten wij begrijpen als familie.

Nu weten we wel dat ze wel krap zit altijd en hier hadden we het ook al even over gehad, maar als ze het dan zo aankondigt moet ik me toch altijd weer even achter de oren krabben.


Gewoon uit de lootjes laten en allemaal een kleinigheidje voor haar aanschaffen. Kan ze toch meedoen met de uitpakpret maar zit er niet zometeen iemand zonder lootje.

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:25

Wij doen ook geen cadeaus voor de collega’s behalve als er baby’s geboren zijn. Nu wil ik geen kinderen en dus krijg ik ook nooit wat, ik had stiekem gehoopt dat toen we onze pup gingen ophalen dat ik misschien iets kleins zou krijgen, maar dat was ijdele hoop...

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:45

Selina schreef:
Ik vind het sowieso raar dat personeelsleden mee moeten betalen met het verjaardagscadeau. Hoort de werkgever toch te betalen en anders dan geen cadeau? Of een bosje bloemen.


Huh, ik heb nog nooit meegemaakt dat een werkgever verjaardagscadeaus voor personeel koopt :+

Dat is meestal gewoon uit de personeelspot, net hoe het geregeld is. Bij ons krijgt gewoon niemand een cadeau.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:45

Bij ons gaat er gewoon een tikkie rond waar iedereen zelf een bedrag aan kan hangen. Je geeft uit wat je mist/wil missen aan die persoon. Maar is wel alleen voor afscheidscadeaus en voor baby's enzo, verjaardagen doen wij niet.

Douce

Berichten: 3511
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:47

Bij ons wordt het verjaardagscadeau wel door de werkgever betaald. Gelukkig maar, er zijn best veel personeelsleden.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:50

xPabloBokt schreef:
alice0cullen schreef:
De feestdagen komen er weer aan en met kerst trekken we altijd lootjes en dan koop je voor die persoon wat voor 20 tot 25 euro. En meestal doet iedereen dan wat kleine dingen erbij voor iedereen extra.

Gisteren kregen we het appje met we gaan lootjes trekken, of iedereen dit jaar weer ok was met de inleg en wanneer. Appt mijn zus, ik heb te weinig geld maar wil wel graag meedoen, alleen koopt ze dan niks maar wil wel wat krijgen :'), dit moeten wij begrijpen als familie.

Nu weten we wel dat ze wel krap zit altijd en hier hadden we het ook al even over gehad, maar als ze het dan zo aankondigt moet ik me toch altijd weer even achter de oren krabben.


Gewoon uit de lootjes laten en allemaal een kleinigheidje voor haar aanschaffen. Kan ze toch meedoen met de uitpakpret maar zit er niet zometeen iemand zonder lootje.


Dat was ook de bedoeling maar laten we zeggen dan ze bij voorbaat iedereen al geappt heeft. Dat we zeker niks van haar hoeven te verwachten, ze betaald ook niet mee aan het eten, maar wil wel dat we naar een andere cateraar gaan omdat daar het eten wel lekker is, plus 25 euro per persoon duurder. :+
Gaan we natuurlijk niet doen

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:52

Nou ze voelt zich er niet vervelend onder gelukkig :') bijzonder :+

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:53

verootjoo schreef:
Selina schreef:
Ik vind het sowieso raar dat personeelsleden mee moeten betalen met het verjaardagscadeau. Hoort de werkgever toch te betalen en anders dan geen cadeau? Of een bosje bloemen.


Huh, ik heb nog nooit meegemaakt dat een werkgever verjaardagscadeaus voor personeel koopt :+

Dat is meestal gewoon uit de personeelspot, net hoe het geregeld is. Bij ons krijgt gewoon niemand een cadeau.


Werkgever van m’n man wel hoor. Zelfs de partners krijgen elke keer een bloemetje thuisgestuurd. En toen we gingen trouwen mocht hij voor een bedrag iets uitzoeken.
Dus zal niet overal zo gedaan worden, maar als je als werknemer voor iedereen moet meebetalen blijf je bezig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:00

Wij hebben niet eens een personeelspot meer sinds niemand zin heeft om het bij te houden. :+
Dat is dan weer de andere kant want sinds deze er niet meer is krijgt eigenlijk niemand nog iets, behalve de collega die met pensioen ging, toen kon ook iedereen wat inleggen. Ergens vind ik het wel jammer want ook diegene die na 8 jaar vertrok kreeg niets onder het mom van dat doen we ook niet als iemand hier 2 maanden werkt dus we trekken één lijn.. Als ik eerder had geweten dat ook hij niets kreeg had ik zelf wel wat geregeld.
We hebben wel jaarlijks een bedrag waar we een feestje van kunnen organiseren maar de laatste 3 jaar hebben we niks gedaan qua uitjes.
Ik ben er zelf op de verkeerde tijden dus ik heb ook geen zin om die pot te gaan beheren want dat zou betekenen dat ik s'avonds en in het weekend ook langs moet gaan of daar weer iemand voor moet aansturen en dat is het me niet waard dus ergens ben ik er net zo schuldig aan.

Die zus die zoveel eist had ik wel op haar plek gezet, je hebt niks te eisen en als je niets wil uitgeven dan moet je blij zijn als je iets krijgt vind ik dan.. Ze had ook kunnen zeggen ik kan helaas niet mee doen maar wil er wel graag bij zijn, dan was het aan de rest van de familie geweest of ze een cadeautje gegeven hadden of niet maar als iemand denkt dat er dingen geëist kunnen worden dan had ik of een cadeautje met een ondertoon gehaald, of niks.

secricible

Berichten: 25708
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:01

Bij ons staat er altijd een mand als iemand zwanger is en daar kun je zelf een cadeautje in doen. Erg leuk en iedereen bepaalt zelf. Nadeel vind ik alleen dat ik weinig op kantoor ben en daardoor ook regelmatig vergeet er iets in te doen, maar hij is eigenlijk altijd wel gevuld bij iedereen.

W.b. Een babyshower, bij mijn babyshower (ik had aangegeven dat het niet zo hoefde, maae blijkbaar niet duidelijk genoeg :+ ) gewoon lekker hapjes bij mij thuis, een gezamelijke luiertaart en verder gezellig samen. Geen grote gekkigheid. En hoewel ik vooraf zei dat het niet hoefde vond ik het wel echt heel erg lief dat er aan me gedacht was. Begreep dat er heisa was omdat mensen groot uit wilden pakken en anderen dat niet wilden betalen maar ben blij dat mensen niet diep in de buidel hebben hoeven tasten voor zoiets.