Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:56

Ik sta niet alleen verbaasd door de eisen van de gasten, maar ik vind het ook vreemd dat zoveel mesnen er bereidwillig op ingaan of het niet durven bespreekbaar maken.
Hoe moeilijk is het eigenlijk om "nee, hier doe ik niet aan mee/kan ik niet aan meedoen!" te zeggen?

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:57

Precies ja!

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:03

Laatst gingen we naar een groot evenement, waren in mijn auto een vriendin en een kennis van haar reden mee (zij hoefden geen benzinegeld te betalen). Het was enkele reis 140 km. Onderweg moest ik nodig naar de wc, dus gestopt bij een tankstation en het toilet koste 70 cent. Ik had geen kleingeld bij mij, dus die kennis heeft het voorgeschoten. Kreeg ik de dag later een tikkie van die kennis met het voorgeschoten bedrag van 0.70 cent. _O-
Ik heb mij er even over verbaasd maar uiteindelijk maar betaald.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:05

Mayflower_ schreef:
Laatst gingen we naar een groot evenement, waren in mijn auto een vriendin en een kennis van haar reden mee (zij hoefden geen benzinegeld te betalen). Het was enkele reis 140 km. Onderweg moest ik nodig naar de wc, dus gestopt bij een tankstation en het toilet koste 70 cent. Ik had geen kleingeld bij mij, dus die kennis heeft het voorgeschoten. Kreeg ik de dag later een tikkie van die kennis met het voorgeschoten bedrag van 0.70 cent. _O-
Ik heb mij er even over verbaasd maar uiteindelijk maar betaald.


Nou ja, voorschieten betekent voor mij dat ik het later terug krijg. Anders heb ik het geschonken (wat ook wel eens gebeurt, ja, zeker bij een klein bedrag).

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:12

soesita schreef:
Mayflower_ schreef:
Laatst gingen we naar een groot evenement, waren in mijn auto een vriendin en een kennis van haar reden mee (zij hoefden geen benzinegeld te betalen). Het was enkele reis 140 km. Onderweg moest ik nodig naar de wc, dus gestopt bij een tankstation en het toilet koste 70 cent. Ik had geen kleingeld bij mij, dus die kennis heeft het voorgeschoten. Kreeg ik de dag later een tikkie van die kennis met het voorgeschoten bedrag van 0.70 cent. _O-
Ik heb mij er even over verbaasd maar uiteindelijk maar betaald.


Nou ja, voorschieten betekent voor mij dat ik het later terug krijg. Anders heb ik het geschonken (wat ook wel eens gebeurt, ja, zeker bij een klein bedrag).

Nou, dit vind ik ongelofelijk gierig hoor. Kun je gratis meerijden ga je banketstaaf doen om 0,70 cent :roll:

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:16

Mayflower_ schreef:
Laatst gingen we naar een groot evenement, waren in mijn auto een vriendin en een kennis van haar reden mee (zij hoefden geen benzinegeld te betalen). Het was enkele reis 140 km. Onderweg moest ik nodig naar de wc, dus gestopt bij een tankstation en het toilet koste 70 cent. Ik had geen kleingeld bij mij, dus die kennis heeft het voorgeschoten. Kreeg ik de dag later een tikkie van die kennis met het voorgeschoten bedrag van 0.70 cent. _O-
Ik heb mij er even over verbaasd maar uiteindelijk maar betaald.

Oh wauw.
Had je van tevoren afgesproken dat ze geen benzinegeld hoefden te betalen? Anders zou ik daar nog mooi haar tikkie voor opmaken.
Krent.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:20

Ceffyl schreef:
soesita schreef:
Nou ja, voorschieten betekent voor mij dat ik het later terug krijg. Anders heb ik het geschonken (wat ook wel eens gebeurt, ja, zeker bij een klein bedrag).

Nou, dit vind ik ongelofelijk gierig hoor. Kun je gratis meerijden ga je banketstaaf doen om 0,70 cent :roll:


Hmm, ja, ik heb er overheen gelezen dat die persoon gratis meegereden is. Dan ben ik het wel met jullie eens dat het vreemd is dat ze die 70ct terug wil hebben, ja. Dan zou ik zeggen: "OK, ik verreken het even met het benzinegeld." :Y)

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:20

Ceffyl schreef:
Gini schreef:
Bij zulke verhalen zou ik altijd graag de andere kant van het verhaal willen weten :D
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat ik in mijn vriendengroep zou zitten en dat iemand zou zeggen: "Ik wil dit en dit en daarna ook nog dat doen voor mijn verjaardag en oh ja, jullie moeten dat voor mij betalen. Dank je wel en doehoeg!" :')

Oh het is ook echt geen naar gierig persoon hoor. Daarom wil ik wel meedoen met het cadeau. We zaten bij elkaar toen ze aangaf graag uit eten te willen naar een specifiek restaurant. Vonden wij prima. En toen zei ze dat ze al zo lang een keer wilde karaoke. Zo half grappend riep ze dat wij dat dan wel moesten betalen, want zij is jarig. En toen wilde iemand anders nog per sé stappen erna. Dus zo is dat gegaan. Niet dwingend hoor. Maar al met al denk ik dat de hele avond me rond de 100.- gaat kosten, het cadeau komt erboven op. En het wordt een leuke avond, dus ik ga zelf zeker plezier hebben van het geld dat ik uitgeef. Ik stelde de vraag eerder omdat ik niet als gierig gezien wil worden als ik met een flutcadaeu kom aanzetten :')


Nee joh, lekker een cadeau kopen waar jij achter staat (ook financieel) en dan ben je zeker niet gierig.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:23

Dat systeem van die tikkies nodigt ook wel uit tot gierigheid, jeetje. :D
Ik ken het in België niet, hier moet je mensen nog aanspreken om geld terug te vragen. Voor een bedrag van 70 cent laat je het dan wel zitten. :') Moet er niet aan denken om zo awkward te staan wachten totdat iemand 70 cent kleingeld bijeen geschraapt heeft.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:26

Mijn man was uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest en dat moest dan een weekend in Barcelona worden. Ten eerste zag hij dat weekend weg al niet perse zitten en de kosten worden dan ook wel serieus.
Dus hij aangegeven, dat hij dat. Volgende mail die volgde “omdat er mensen zijn die X niet het vrijgezellenfeest gunnen wat hij verdient, gaan we niet meer naar Barcelona...”

Najaaaaa!

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:31

Wij lunchen zo 6 keer per jaar met een aantal vriendinnen. Soms bij een van ons thuis. Soms buiten de deur. Een keer per jaar naar een sterren restaurant. Dan ga ik nooit mee. Vind het veel te veel geld voor een lunch. Dat eet ik er niet aan af om zo maar te zeggen. Bovendien hebben mijn vriendinnen een grotere portemonnee dan ik.
Dat zeg ik ook gewoon "Meiden, ik ga niet mee, ik heb het er niet voor over." Niemand doet daar moeilijk over. Dus eerlijk zijn is echt de moeite waard.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:35

Lisitano schreef:
Mayflower_ schreef:
Laatst gingen we naar een groot evenement, waren in mijn auto een vriendin en een kennis van haar reden mee (zij hoefden geen benzinegeld te betalen). Het was enkele reis 140 km. Onderweg moest ik nodig naar de wc, dus gestopt bij een tankstation en het toilet koste 70 cent. Ik had geen kleingeld bij mij, dus die kennis heeft het voorgeschoten. Kreeg ik de dag later een tikkie van die kennis met het voorgeschoten bedrag van 0.70 cent. _O-
Ik heb mij er even over verbaasd maar uiteindelijk maar betaald.

Oh wauw.
Had je van tevoren afgesproken dat ze geen benzinegeld hoefden te betalen? Anders zou ik daar nog mooi haar tikkie voor opmaken.
Krent.


Ja had ik van te voren gezegd. Maar zo vrijgevig ga ik de volgende keer niet meer worden -O-
Ik was verbaasd omdat ze al gratis mee mocht rijden (anders gingen ze met de trein) en dan een tikkie sturen voor de 70 cent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:36

Gini schreef:
Dat systeem van die tikkies nodigt ook wel uit tot gierigheid, jeetje. :D
Ik ken het in België niet, hier moet je mensen nog aanspreken om geld terug te vragen. Voor een bedrag van 70 cent laat je het dan wel zitten. :') Moet er niet aan denken om zo awkward te staan wachten totdat iemand 70 cent kleingeld bijeen geschraapt heeft.

Naja, in principe moet je dat met een Tikkie ook, alleen zit er dan meteen een betaallink bij voor het gemak. Maar ik zou niet eens de moeite nemen een Tikkie op te stellen voor 70ct. Kan m’n tijd wel beter besteden. :)) De mensen die dat wel doen, zouden het je waarschijnlijk ook gewoon face-to-face of via een berichtje vragen.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:42

soesita schreef:
Ik sta niet alleen verbaasd door de eisen van de gasten, maar ik vind het ook vreemd dat zoveel mesnen er bereidwillig op ingaan of het niet durven bespreekbaar maken.
Hoe moeilijk is het eigenlijk om "nee, hier doe ik niet aan mee/kan ik niet aan meedoen!" te zeggen?


Mijn band met mijn schoonfamilie ligt nogal euuhm... gevoelig... En dat is nog zacht uitgedrukt :+
Ik gun mijn partner het contact met zijn familie, maar als ik niet haal wat ze willen dan zijn ze er of heel kort of ze komen helemaal niet :n

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:43

soesita schreef:
Ik sta niet alleen verbaasd door de eisen van de gasten, maar ik vind het ook vreemd dat zoveel mesnen er bereidwillig op ingaan of het niet durven bespreekbaar maken.
Hoe moeilijk is het eigenlijk om "nee, hier doe ik niet aan mee/kan ik niet aan meedoen!" te zeggen?


Ik dus ook vooral door het eerste. Mijn familie zou nooit zoiets van ons vragen en desnoods gewoon water uit de kraan drinken (wat natuurlijk niet hoeft, want heb gewoon koffie/thee in huis en haal wel wat fris bij).

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:56

Mayflower_ schreef:
Ja had ik van te voren gezegd. Maar zo vrijgevig ga ik de volgende keer niet meer worden -O-
Ik was verbaasd omdat ze al gratis mee mocht rijden (anders gingen ze met de trein) en dan een tikkie sturen voor de 70 cent.

Ik zou er toch wat van zeggen. Of ze zich realiseert dat de trein haar meer dan 0,70 had gekost. En dat je een beetje verbaasd bent over dit Tikkie.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 18:55

Ik zou gewoon zeggen samen volgende x de tank betalen? :D

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:00

Mijn hemel, ik zou daar dan toch echt wel wat van zeggen. Misschien heeft ze geen idee van wat benzine kost? Ik zou haar een screenshot sturen van mijn benzinekosten op de afstand die ik moest rijden en dan zeggen dat ik die 70 cent eigenlijk beschouwde als tegencadeautje.
Bij ons is het standaard dat degene die rijdt niks hoeft te betalen en eten en drinken van ons krijgt. Gewoon voor alleen al de moeite want de benzine wordt uiteraard altijd gesplit.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:00

Mayflower_ schreef:
Laatst gingen we naar een groot evenement, waren in mijn auto een vriendin en een kennis van haar reden mee (zij hoefden geen benzinegeld te betalen). Het was enkele reis 140 km. Onderweg moest ik nodig naar de wc, dus gestopt bij een tankstation en het toilet koste 70 cent. Ik had geen kleingeld bij mij, dus die kennis heeft het voorgeschoten. Kreeg ik de dag later een tikkie van die kennis met het voorgeschoten bedrag van 0.70 cent. _O-
Ik heb mij er even over verbaasd maar uiteindelijk maar betaald.

Wow.. :')

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:59

Gini schreef:
Dat systeem van die tikkies nodigt ook wel uit tot gierigheid, jeetje. :D
Ik ken het in België niet, hier moet je mensen nog aanspreken om geld terug te vragen. Voor een bedrag van 70 cent laat je het dan wel zitten. :') Moet er niet aan denken om zo awkward te staan wachten totdat iemand 70 cent kleingeld bijeen geschraapt heeft.


Het systeem van tikkies nodigt vooral ook uit tot onfatsoen zoals dit. Lekker van een afstandje zonder gesprek en mogelijke discussie een claim dumpen. Financieel belletje trekken.

ratzel

Berichten: 357
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:34

Nu ik hier wat over tikkies lees heb ik ook een bijzondere ervaring: mijn zoon werd 17 en vierde dit deze zomer. Meestal geven ze onderling elkaar geld als cadeau. 2 jongens zeiden tegen hem: ik had geen tijd om geld te regelen. Stuur maar een tikkie.... dat heeft hij niet gedaan. Terecht zegt hij: ik ga toch niet via een tikkie om verjaardagsgeld vragen?

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:42

ratzel schreef:
Nu ik hier wat over tikkies lees heb ik ook een bijzondere ervaring: mijn zoon werd 17 en vierde dit deze zomer. Meestal geven ze onderling elkaar geld als cadeau. 2 jongens zeiden tegen hem: ik had geen tijd om geld te regelen. Stuur maar een tikkie.... dat heeft hij niet gedaan. Terecht zegt hij: ik ga toch niet via een tikkie om verjaardagsgeld vragen?


Goed zo! +:)+

Je kunt je sowieso afvragen wat het nut is van het rondpompen van geld. Maar daar komen ze wel achter als ze wat ouder zijn.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 15-01-20 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:43

Tikkie van 860 euro, hoppa :')

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:52

ratzel schreef:
Nu ik hier wat over tikkies lees heb ik ook een bijzondere ervaring: mijn zoon werd 17 en vierde dit deze zomer. Meestal geven ze onderling elkaar geld als cadeau. 2 jongens zeiden tegen hem: ik had geen tijd om geld te regelen. Stuur maar een tikkie.... dat heeft hij niet gedaan. Terecht zegt hij: ik ga toch niet via een tikkie om verjaardagsgeld vragen?


:') hoezo geen tijd, ze weten toch al een jaar van tevoren wanneer hij jarig is :+

Had een tikkie van €500 gestuurd :Y)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:59

Gini schreef:
Dat systeem van die tikkies nodigt ook wel uit tot gierigheid, jeetje. :D
Ik ken het in België niet, hier moet je mensen nog aanspreken om geld terug te vragen. Voor een bedrag van 70 cent laat je het dan wel zitten. :') Moet er niet aan denken om zo awkward te staan wachten totdat iemand 70 cent kleingeld bijeen geschraapt heeft.


Via payconiq kan je nu een betaalverzoek sturen! Hier heet het dus geen tikkie maar zo noem ik het wel en nu zeggen al mijn vrienden het zo :D dank u bokt :D