Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:41

Punt is, je kan niet in iemand zijn portemonnee kijken :n

Jij kan wel denken dat ze een goede baan hebben, maar wellicht betaald die goede baan helemaal niet zo als dat het lijkt :)

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:58

Ik begrijp eerlijk niet waarom je zoveel verschillende drankjes in huis zou 'moeten' halen voor een verjaardag. Ik drink graag Sprite/7up, maar als ze dat niet hebben neem ik toch gewoon wat anders? Dat ik het graag drink betekent niet dat ik verder niks lust...

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:00

mavantos schreef:
Ik begrijp eerlijk niet waarom je zoveel verschillende drankjes in huis zou 'moeten' halen voor een verjaardag. Ik drink graag Sprite/7up, maar als ze dat niet hebben neem ik toch gewoon wat anders? Dat ik het graag drink betekent niet dat ik verder niks lust...

Euhm ja, bij mijn schoonfamilie betekend dat dus wel at ze verder niks lusten :n

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:02

mavantos schreef:
Ik begrijp eerlijk niet waarom je zoveel verschillende drankjes in huis zou 'moeten' halen voor een verjaardag. Ik drink graag Sprite/7up, maar als ze dat niet hebben neem ik toch gewoon wat anders? Dat ik het graag drink betekent niet dat ik verder niks lust...

Ja precies.
Wij halen vak cola (zero), sinas, spa rood, dubbel fris, ijsthee, wijn, bier en radler 2.0 & 0.0. Dit drinken wij dan ook soms nog wel + we zijn best kort op elkaar jarig dus dan komt het bij de volgende verjaardag wel.
En natuurlijk koffie en thee :+.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:05

Dees je bent te goed voor je schoonfamilie :oo hier haal ik ook gewoon de standaard dranken in huis, en je staat ervan verbaas wat iedereen dan ineens tóch heus nog wel iets anders lust. Zelf drank meenemen á la, alcoholisch dan, maar goed ook daar ben ik niet heel moeilijk mee en drink ik net zo lief frisdrank.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:10

Frisdrank voor visite hebben wij in blikjes in de koelkast. Drinken we zelf ook niet, blijft lang goed en kun je gewoon per stuk schenken dan :j
Sap hebben we in kleine pakjes.

Ik haal voor visite wel wat in huis, want zelf drinken we alleen water en thee of aanmaak :=

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:35

Bij algemene feestjes doen wij ook de algemene drankjes.
Cola - cola zero - plat en spuitwater - bier - witte wijn - rose wijn.
ev een mixdrankje (vodka redbull oid), maar meer niet.

Als we kleinere groepjes hebben om te komen eten of een hapjesavond voorzien we wel de drankjes dat ze graag drinken.

Wij hebben nog nooit gevraagd om zelf drank mee te brengen, enkel als we bbq'en doen we vaak dat de gastheer drank en groenten (en gastheer wisselt dan af.) voorziet en ieder brengt zijn eigen vlees mee. Of 1 iemand gaat boodschappen doen en alles wordt door het aantal personen gedeeld.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:46

Ik koop meestal Cola light, sinas oid, ijsthee en aardbijwater (weet ik dat meerdere dat lekker vinden)
Bier, radler, en radler 0%

Wijn drink ik niet, dus heb ik ook niet in huis. Verder is er koffie en thee. Verder hebben we altijd wel rum en wodka liggen (van de aldi ;) ), dus als iemand wil mixen kan het altijd.

Dat zijn echt de kosten niet, lijkt me. Als iemand wil besparen zou ik het op eten doen. Je kunt toch zelf eten maken? Wij regelen het eten/vlees voor een BBQ gewoon zelf. Slim inkopen en bijvoorbeeld spiesjes zelf maken.

Het is een beetje vreemd...als ik geen geld zou hebben voor een feest, maar het wel wil doen, zou ik om geld vragen als kado. En dan ook aangeven dat ik het zou gebruiken om de kosten te drukken. Of vragen of iedereen wat meeneemt zodat je toch een groot feest kun maken waarin lekker gegeten en gedrinken wordt. Maar ik zou zeker niet om een kado vragen én een bijdrage.

Een vriendin vroeg bij haar laatste verjaardag om geld (voor het feest en algemeen omdat ze het niet breed had) toen hebben wij met een groep gedeeltelijk geld gegeven en gedeeltelijk alsnog een kado.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:56

M_D_H schreef:
Nou ja, ik kan het mij dus ergens wel voorstellen.

In onze familie en vriendenkring drinkt eigenlijk vrijwel niemand hetzelfde
en houden ze ook allemaal vast aan een drankje...
Onze dranklijst voor een verjaardag wordt dan als volgt:
Coca Cola zero,
Coca cola,
Lipton Ijsthee sparkeling,
Ijsthee green
Fanta,
Cassis,
7 up,
7 up light,
Appelsap helder,
Appelsap troebel,
Sinaasappelsap,
Tomatensap,
Dubbel fris,
Jenever,
Zoete witte wijn,
Droge witte wijn,
Rose,
Rode wijn,
Hugo,
Grolsch,
Heineken,
Radler,

En ga zo door.
Wij drinken, behalve de ijsthee n cola zero, eigenlijk niks van bovenstaande drankjes.
Ik wil soms nog wel eens een uitstapje maken naar cassis of de wijn (geen zoet en niet die troep die je Hugo noemt) en vriendje wil soms nog wel eens 7-up drinken. Maar dan houd het ook op.
Dus... Je koopt genoeg in dat mensen niet te kort komen, maar naderhand hou je over.
Als je niet op past, moet je alle weg gooien en dat is niet zonde.
Ja kan natuurlijk na het feestje ieder zijn eigen drank mee geven, dat voorkomt weg gooien :j
Maar eigenlijk zijn we gek dat we dit doen, als ik naar een feestje ga staat er bij de meeste mensen ook geen cola zero voor mij klaar :n

Dus als ik naar onze eigen situatie kijk, kan ik het mij best voorstellen als je mensen verzoekt om hun eigen drinken mee te nemen :j
(Vanaf dit jaar bied ik alleen nog maar cola zero, ijsthee, Cassis en 1 soort sapje aan, en wat alcoholistische versnaperingen wat niet zo snel kapot gaat)


Ik meende in eerste instantie ook dat het zo bedoeld was: dus, als je iets speciaal wilt drinken, wat je zelf lekker vind, neem het dan zelf mee (bijv. een bepaald merk wijn of speciaal biertje), maar zo was het echt niet bedoeld. We moeten gewoon ons eigen drinken meenemen.

Ik drink op een feestje ook gewoon wat me aangeboden wordt. Als ze vragen: wat wil je. Dan vraag ik meestal iets light of spa rood. Waarbij Spa rood meestal hetgene is wat ze niet hebben, maar dat geeft niet, dan drink ik wat anders. En hebben ze niks van mijn gading, dan drink ik kraanwater....ook goed.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:11

Oh dat is wel vreemd ja (en ook wel gierig)

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:12

ontherun schreef:
Dees je bent te goed voor je schoonfamilie :oo hier haal ik ook gewoon de standaard dranken in huis, en je staat ervan verbaas wat iedereen dan ineens tóch heus nog wel iets anders lust. Zelf drank meenemen á la, alcoholisch dan, maar goed ook daar ben ik niet heel moeilijk mee en drink ik net zo lief frisdrank.

Ja, ik ben ook te goed voor ze :') _O-
Maar dat wisten we al :+

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:58

M_D_H schreef:
mavantos schreef:
Ik begrijp eerlijk niet waarom je zoveel verschillende drankjes in huis zou 'moeten' halen voor een verjaardag. Ik drink graag Sprite/7up, maar als ze dat niet hebben neem ik toch gewoon wat anders? Dat ik het graag drink betekent niet dat ik verder niks lust...

Euhm ja, bij mijn schoonfamilie betekend dat dus wel at ze verder niks lusten :n


Mijn stiefvader had bij de eerste(!) verjaardag van ons zoontje gevraagd of we een soort speciaalbier voor hem in huis konden halen. Was natuurlijk niet in supermarkten te verkrijgen, enkel in speciaalzaken.
Euh nee, gaan we niet doen op een kinderfeestje {:)-:( Sowieso zou ik niet het hele land afrijden om drank voor iemand te zoeken maar zeer zeker niet voor een kinderfeest!

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:23

Pffff..ben blij dat onze visites een stuk gemakkelijker zijn. Koffie en thee, de mannen drinken meestal bier, de uitzonderingen drinken 0.0, de dames wijn of iets van dubbelfris oid.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:15

Ik ben nu ook uitgenodigd voor een verjaardag in februari: uit eten in een fancy restaurant en daarna karaoke en stappen. Maar dus wel alles op eigen kosten. Hoeveel zouden jullie uitgeven aan een cadeau dan? Ik geef meestal vrienden rond de 25 euro. Maar dat wordt dan nu wel een dure avond denk ik. Maar met niks aankomen vind ik ook banketstaaf.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:17

Ik heb dat ook wel eens gedaan. Maar ik kan het ook niet betalen om voor iedereen eten te betalen. En mijn eigen huis is te klein voor een groep vriendinnen. Maar ik ga dan bij een goedkope italiaan eten en men mag meebeslissen waar we gaan eten. :=

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:28

MarlindeRooz schreef:
Ik heb dat ook wel eens gedaan. Maar ik kan het ook niet betalen om voor iedereen eten te betalen. En mijn eigen huis is te klein voor een groep vriendinnen. Maar ik ga dan bij een goedkope italiaan eten en men mag meebeslissen waar we gaan eten. :=

Ja hier is alles al geregeld. En het is niet alleen uit eten hè. Daarna huren we een karaoke-kamer en daarna gaan we stappen. Nu ben ik geen grote drinker, dus dat stappen zal wel meevallen. Maar toch alles bij elkaar... Het eten zal rond de 50.- pp liggen, de karaoke kost 85.- met zn allen en we zijn met 5, maar zij is jarig en wil graag dat wij dat voor haar betalen. verwacht ook dat we daar niet drie uur op een droogje gaan zitten en dan nog stappen.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:30

Als zij jarig is en wil dat jullie dit voor haar betalen ( wat een eis) dan is dat toch haar verjaardagscadeau?

Flying_Angel

Berichten: 15717
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:35

Poeh, wat eisen mensen voor hun verjaardag zeg :wow:

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:36

Flying_Angel schreef:
Poeh, wat eisen mensen voor hun verjaardag zeg :wow:


Jeetje, ik denk er precies hetzelfde over...

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:37

M_D_H schreef:
Als zij jarig is en wil dat jullie dit voor haar betalen ( wat een eis) dan is dat toch haar verjaardagscadeau?

Ja zo denk ik ook, maar de rest wil nog een cadeau geven. En dat vind ik op zich wel leuk, maar twijfel nu alleen hoeveel ik zal geven dan.

Flying_Angel

Berichten: 15717
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:37

Ik vind het alleen al leuk als mensen komen, ik zorg voor hapje en drankje. Als ze dan een cadeau meebrengen, superattent en waardeer ik dat, maar is echt niet nodig.

Gini
Berichten: 17912
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:37

Bij zulke verhalen zou ik altijd graag de andere kant van het verhaal willen weten :D
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat ik in mijn vriendengroep zou zitten en dat iemand zou zeggen: "Ik wil dit en dit en daarna ook nog dat doen voor mijn verjaardag en oh ja, jullie moeten dat voor mij betalen. Dank je wel en doehoeg!" :')

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:44

Ceffyl schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb dat ook wel eens gedaan. Maar ik kan het ook niet betalen om voor iedereen eten te betalen. En mijn eigen huis is te klein voor een groep vriendinnen. Maar ik ga dan bij een goedkope italiaan eten en men mag meebeslissen waar we gaan eten. :=

Ja hier is alles al geregeld. En het is niet alleen uit eten hè. Daarna huren we een karaoke-kamer en daarna gaan we stappen. Nu ben ik geen grote drinker, dus dat stappen zal wel meevallen. Maar toch alles bij elkaar... Het eten zal rond de 50.- pp liggen, de karaoke kost 85.- met zn allen en we zijn met 5, maar zij is jarig en wil graag dat wij dat voor haar betalen. verwacht ook dat we daar niet drie uur op een droogje gaan zitten en dan nog stappen.

Ik geloof dat ik dan spontaan andere afspraken in mijn agenda zou hebben staan.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:49

Gini schreef:
Bij zulke verhalen zou ik altijd graag de andere kant van het verhaal willen weten :D
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat ik in mijn vriendengroep zou zitten en dat iemand zou zeggen: "Ik wil dit en dit en daarna ook nog dat doen voor mijn verjaardag en oh ja, jullie moeten dat voor mij betalen. Dank je wel en doehoeg!" :')

Oh het is ook echt geen naar gierig persoon hoor. Daarom wil ik wel meedoen met het cadeau. We zaten bij elkaar toen ze aangaf graag uit eten te willen naar een specifiek restaurant. Vonden wij prima. En toen zei ze dat ze al zo lang een keer wilde karaoke. Zo half grappend riep ze dat wij dat dan wel moesten betalen, want zij is jarig. En toen wilde iemand anders nog per sé stappen erna. Dus zo is dat gegaan. Niet dwingend hoor. Maar al met al denk ik dat de hele avond me rond de 100.- gaat kosten, het cadeau komt erboven op. En het wordt een leuke avond, dus ik ga zelf zeker plezier hebben van het geld dat ik uitgeef. Ik stelde de vraag eerder omdat ik niet als gierig gezien wil worden als ik met een flutcadaeu kom aanzetten :')

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:52

rien10 schreef:
Ceffyl schreef:
Ja hier is alles al geregeld. En het is niet alleen uit eten hè. Daarna huren we een karaoke-kamer en daarna gaan we stappen. Nu ben ik geen grote drinker, dus dat stappen zal wel meevallen. Maar toch alles bij elkaar... Het eten zal rond de 50.- pp liggen, de karaoke kost 85.- met zn allen en we zijn met 5, maar zij is jarig en wil graag dat wij dat voor haar betalen. verwacht ook dat we daar niet drie uur op een droogje gaan zitten en dan nog stappen.

Ik geloof dat ik dan spontaan andere afspraken in mijn agenda zou hebben staan.

Ik ook... zijn ze nou helemaal gek geworden?
Het is een verjaardag, geen speciale gelegenheid zoals een vrijgezellenfeest ofzo.. doe ff normaal!