Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:39

Vjestagirl schreef:
nine1987 schreef:
Als men niet met gevangenen wil schrijven, maar wel een penpal oversees willen hebben, dan is dit misschien een optie..

Ik heb een aantal jaar geleden nav een topic op bokt een amerikaans soldaat "geadopteerd"..
Hier ook brieven naar gestuurd en pakketje gestuurd.. Nu, een aantal jaar later, heb ik geen contact meer met hem, maar wel met zijn vrouw.. :D

Link naar site: http://www.adoptaussoldier.org/

Link naar topic: [NM] Write a soldier


Ik zou het wel leuk vinden als je hier een eigen topic voor aanmaakt en niet dit topic hijackt...


Dat doet ze toch niet? De relevante bokt topic staat er netjes bij.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:50

Leuk dat je wilt gaan schrijven! Ik heb zelf ook jaren geschreven, nu door tijdgebrek niet meer. 101 TV heeft twee vorig jaar online afleveringen gemaakt van Brieven uit de bajes, misschien leuk om eens te kijken. De afleveringen zijn te vinden op YouTube. Ik heb meegewerkt aan de tweede aflevering en daarin komt ook degene aan woord met wie ik geschreven heb.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102041
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:25

Ik heb ook geen CC dus kan ook niets via JPay...

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:39

Ik merk dat ik toch wel geraakt wordt door sommige profielen, interessant want sommige dingen klinken in mijn oren erg 'puur.' Er is ook genoeg tijd om over na te denken natuurlijk als je vast zit.
Edit: en van sommige krijg ik dan ook weer de griebels trouwens :x

Ik kwam al twee mensen tegen die op een paard zaten op de foto :))

Hoe kiezen jullie iemand uit? Ik kijk automatisch bij mensen die nog geen post krijgen, in mijn ogen hebben die er het meeste recht op nog. Best lastig om iemand uit te kiezen.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 18:47

Haha ja ik krijg ook de kriebels van sommige profielen. Vooral van degenen die beginnen met "hey beautiful lady, you finaly found the guy that you have been waiting for." etc.

Ik heb gezocht op leeftijd (27 t/m 32), man en opzoek naar een penpal. En uiteraard iemand die overseas wilde schrijven. En dan gewoon profielen lezen. Tis bijna als een datingsite: je kijkt gewoon naar wat je aanspreekt.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:13

Volgens mij zien zij dat ook zo. Sommige advertenties zijn net zoals op een datingsite.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:15

purny schreef:
Volgens mij zien zij dat ook zo. Sommige advertenties zijn net zoals op een datingsite.


Haha ik zei als een datingsite, niet dat je er daadwerkelijk opzoek moest naar een date :P.

Maar t principe is hetzelfde: je leest tot je een profiel vind wat je aanspreekt.

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:18

LilChar schreef:
Ik merk dat ik toch wel geraakt wordt door sommige profielen, interessant want sommige dingen klinken in mijn oren erg 'puur.' Er is ook genoeg tijd om over na te denken natuurlijk als je vast zit.
Edit: en van sommige krijg ik dan ook weer de griebels trouwens :x

Ik kwam al twee mensen tegen die op een paard zaten op de foto :))

Hoe kiezen jullie iemand uit? Ik kijk automatisch bij mensen die nog geen post krijgen, in mijn ogen hebben die er het meeste recht op nog. Best lastig om iemand uit te kiezen.


Oh staat het erbij of ze wel of geen post krijgen al?
Dat heb ik dan even gemist want ik zou ook het liefst gaan voor iemand die nog niets krijgt.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:20

Je kunt via de site zoeken op mensen die nog geen post krijgen.
Als je je aanwijzer op de link "inmate profiles" zet dan krijg je een drop-down menu, de 6de optie van boven is "inmates not receiving mail". Je kunt dan nergens anders meer op selecteren, maar met 133 pagina's en 10 inmates per pagina zit er misschien wel iemand voor je tussen :)

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:22

Ahhh zo ver had ik nog niet gekeken :D

Ik wissel soms een beetje van gedachten, nu ben ik weer helemaal overtuigd maar als ik dan profielen aan t lezen ben dan denk ik, hmm.. misschien toch maar niet :+

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:23

Wat maakt dat je twijfelt?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:24

Ik weet niet meer waar het was maar
er stond in een advertentie dat die man ervan hield om leuke dingen te doen met zn familie
alleen hij had zn beide ouders vermoord en geloof ook zn zus :x
Dus dat stukje van houden van familie dingen snapte ik niet meer :o?

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:25

shilady schreef:
Ik weet niet meer waar het was maar
er stond in een advertentie dat die man ervan hield om leuke dingen te doen met zn familie
alleen hij had zn beide ouders vermoord en geloof ook zn zus :x
Dus dat stukje van houden van familie dingen snapte ik niet meer :o?


Misschien houdt hij van z'n tantes? Of z'n neefje?
Of misschien houdt hij er een hele vreemde definitie van leuk op na :+

Maar ja, dat klinkt behoorlijk dubieus.

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:33

Hoe lang duurt het gemiddeld voor je iets terug krijgt? Gaat dit redelijk snel of enkele weken?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:39

Meschien was het een soort van grap dat hij dat schreef
en dat hij dat inderdaad leuk vond...geen idee...

Mellanca het duurt een paar weken om mail terug te krijgen

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat sommige mensen hier erg twijffelen en voorzichtig zijn
het blijven natuurlijk mensen waarvan je gewoon echt niet precies weet wat ze allemaal op hun kerfstok hebben de meeste zitten voor minder vast dan ze daadwerkelijk in het leven hebben gedaan.
Heb in de 6 jaar dat ik met gedetineerde schrijf ontzettend veel meegemaakt
leuke dingen en minder leuke dingen. Van sommige mannen dacht ik echt van jeetje wat een leuke personen en ging ook wellis naar amerika op bezoek. Nare details kan per pb.
Maar bv ik had leuk contact met iemand en die kwam ook van het boerenleven af hij had een ranch van zn familie en deed ook graag paarden fokken etc en hij nodigde me ook uit om is te komen als hij vrij was(overigens is hij nu al een aantal maanden vrij niks gehoord) en dat ik dan bij hem kon logeren etc etc
een paar jaren terug deed ik zeer regelmatig naar de states vliegen 3x pj dus ik zei ja ik kom wel een keer langs. Maar op een dag besloot ik hem flink te googlen en hij zat zijn straf dus vast voor drugs. Maar hij staat dus op de sex offender lijst. Plus bij een ontsnapping heeft hij een onderhoudsman samen met zn buddies zeer ernstig mishandeld die man vertelde na 1 klap al out te zijn maar ze zijn als beesten op hem in blijven hakken.. Tja zoiets zegt mij ontzettend veel over iemand.. Dus toen besefte ik me pas van ja dit zijn toch gevaarlijke mensen...

Heb in totaal 6 penpals gehad
4 zijn er nu vrij . 1 Nederlander derest amerikanen.
2 zitten nog vast maar komen binnen 5 jaar vrij.

Ik had 1x een penpal die erg geobserdeerd van me raakte en me bekant elke dag schreef
en op een gegeven moment toen ik aangaf dat ik geen relatie wou werd hij erg boos
afentoe hoor ik toch nog iets van hem maar vaak stuur ik niks terug want ik ben erg bang dat ik dan de obsessie weer aanwakker!

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:42

Hier ook geschreven met Amerikaanse gevangenen. Natuurlijk zitten die mensen niet voor niks en zijn het geen heilige boontjes. Het zijn wel mensen en de gevangenissen daar zijn echt verschrikkelijk.

Ik vond het fijn om te doen en zij vonden het prettig om contact te hebben. Heb een keer een rondreis door Europa gemaakt op papier en bij elke brief een nieuw land gedaan, dat vond hij fantastisch.

Dus goed bezig TS!

@mellanca: er kan wel een paar weken tussen zitten, dat verschilt ook per gevangenis. Ook hebben ze niet altijd geld voor postzegels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:43

Jeetje shilady. En wilde je dan gewoon in je eentje bij die vent op bezoek gaan?

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:43

Oke haha nog lang afwachten in spanning dan :+

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:48

VivaLaVida schreef:
Jeetje shilady. En wilde je dan gewoon in je eentje bij die vent op bezoek gaan?


Toen ik dat had gelezen niet meer :o
Maar er is vaak dus een hoog 2 gezichten factor aanwezig
en sommige bezoeken bij familie aan gedetineerde waren zeer leuk en welkom
maar ik ben na bepaalde ervaringen huiverig geworden en ik schrijf nu ook geen nieuwe mensen meer wil er met de tijd mee stoppen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:49


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:55

shilady schreef:
VivaLaVida schreef:
Jeetje shilady. En wilde je dan gewoon in je eentje bij die vent op bezoek gaan?


Toen ik dat had gelezen niet meer :o
Maar er is vaak dus een hoog 2 gezichten factor aanwezig
en sommige bezoeken bij familie aan gedetineerde waren zeer leuk en welkom
maar ik ben na bepaalde ervaringen huiverig geworden en ik schrijf nu ook geen nieuwe mensen meer wil er met de tijd mee stoppen.


Wauw.. levensgevaarlijk :/ had je niet zelf ergens zoiets van ik ken hem nauwlijks, het is wel een gedetineerde, straks gebeurt er wat?en zei jouw familie er niks van dan dat je dat allemaal ondernam? Pure interesse hoor, ik denk dat mijn fam en vrienden mn paspoort in beslag zouden nemen :')

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:01

Nee het is er dus nooit van gekomen dat ik de gedetineerde heb opgezocht na vrijlating
om deze redenen en ook omdat sommige bv bij bezoek in de gevangenis lieten doorschemeren dat ze wisten hoe je iemand dood kon maken etc.

Eentje heb ik wel gezien na vrijlating maar ik moet zeggen het was ontzettend akward....en ik vond dat we niet dezelfde klik hadden als toen die vast zat :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:04

Dit is de blog van een bokker die met iemand op death row schreef. Erg aangrijpend vond ik zelf. Hij is inmiddels al een tijdje overleden.
Pas op, deze blog is verslavend :))

http://www.anatomievaneenexecutie.nl/over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:09

shilady schreef:
Nee het is er dus nooit van gekomen dat ik de gedetineerde heb opgezocht na vrijlating
om deze redenen en ook omdat sommige bv bij bezoek in de gevangenis lieten doorschemeren dat ze wisten hoe je iemand dood kon maken etc.

Eentje heb ik wel gezien na vrijlating maar ik moet zeggen het was ontzettend akward....en ik vond dat we niet dezelfde klik hadden als toen die vast zat :')


Ok bedankt voor je antwoord!
En doe alsjeblieft voorzichtig :')

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:10

VivaLaVida schreef:
shilady schreef:
Nee het is er dus nooit van gekomen dat ik de gedetineerde heb opgezocht na vrijlating
om deze redenen en ook omdat sommige bv bij bezoek in de gevangenis lieten doorschemeren dat ze wisten hoe je iemand dood kon maken etc.

Eentje heb ik wel gezien na vrijlating maar ik moet zeggen het was ontzettend akward....en ik vond dat we niet dezelfde klik hadden als toen die vast zat :')


Ok bedankt voor je antwoord!
En doe alsjeblieft voorzichtig :')


Youre welcome!