Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 08:37

carineken schreef:
Ik wil ook best graag terug beginnen schrijven, heb een poosje met 2 gevangenen geschreven, maar zijn beide vrijgekomen en helaas niets meer gehoord achteraf, wat volledig hun keuze is natuurlijk.
Alleen zo moeilijk kiezen.

Dit heb ik ook gehad en echt zo jammer!
Beide hebben wel facebook maar krijg eigenlijk nooit bericht van hey hoe is het :')
Mn nederlandse pp heb ik wel goed contact mee kunnen houden :j

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:32

Vjestagirl schreef:
Het aller belangrijkste is dat je overal je naam en zijn naam & nummer op zet. Zelf heb ik een format gemaakt voor een koptekst in word.
- Op de eerste pagina staat links groot zijn naam, nummer en adres, rechts staat klein mijn naam en adres. Daaronder komt de datum en de hoeveelste brief het is. Onderaan de pagina staat Pagina 1 van 4 (bijvoorbeeld).
- Op iedere volgende pagina staat alle informatie die op de eerste pagina ook staat (minus de datum en de hoeveelste brief het is) maar dan in het grijs gedrukt.


Dat heb ik dus niet gedaan ... -O-
Hopelijk krijgen ze alsnog hun brieven. Ik heb wel heel duidelijk op de enveloppe hun naam en nummer geschreven en duidelijke afzender: hopelijk...

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:40

Hoe lang duurde het bij jullie ongveer om een antwoord op de brieven te krijgen?

Ik zit namelijk een beetje te twijfelen of mijn brieven nu wel zijn aangekomen omdat ik niet zo nauwkeurig ben geweest bij nader inzien. (Zoals brieven nummeren en naam gedetineerde op papier zelf). Ik weet ook niet of ze de brieven retour doen of weggooien als ze niet goed zijn.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 19:44

Soms 2 weken, soms 1,5 maand

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 22:40

Mijn penpal is binnenkort jarig (29-4) en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hem een kaartje willen sturen. Ik zou het leuk vinden om hem te verrassen met een hoop kaartjes :)

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:03

Vjestagirl schreef:
Mijn penpal is binnenkort jarig (29-4) en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hem een kaartje willen sturen. Ik zou het leuk vinden om hem te verrassen met een hoop kaartjes :)


Ja hoor! wil jij mij een PB met gegevens sturen?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:03

Vjestagirl schreef:
Mijn penpal is binnenkort jarig (29-4) en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hem een kaartje willen sturen. Ik zou het leuk vinden om hem te verrassen met een hoop kaartjes :)


Wat een super lief idee!
Weet je wel zeker dat hij het ok vindt om gegevens aan vreemden te sturen? Het is natuurlijk geen privé adres, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niet prettig vinden.

Misschien een domme vraag hoor, ik heb überhaupt al geen idee hoe het werkt, pen pal zijn met een gevangene, en welke regels daaraan vast zitten

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 12:31

khirshanta schreef:
Wat een super lief idee!
Weet je wel zeker dat hij het ok vindt om gegevens aan vreemden te sturen? Het is natuurlijk geen privé adres, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niet prettig vinden.

Misschien een domme vraag hoor, ik heb überhaupt al geen idee hoe het werkt, pen pal zijn met een gevangene, en welke regels daaraan vast zitten


Nee hoor, domme vragen bestaan niet!
Ik weet van Adrian dat hij dit fantastisch zou vinden, hij is super extravert en ook vooral heel erg trots op mij als penpal. Als ik regel dat hij heel veel verjaardagskaarten krijgt dan vindt hij dat alleen maar schitterend leuk zou vinden en dattie dan wat nieuws heeft om over op te scheppen :P.

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:57

Ik wil hem ook wel een kaart sturen.

Wel leuk dat hij zo trots is op jou als penpal

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:47

Yes, ik wil ook wel een kaart sturen!
Kan iemand me dan wel helpen met hoe ik zijn en mijn gegevens precies moet noteren :D

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 15:00

Wat tof dat jullie hem een kaart willen sturen, hij zal er zo blij mee zijn :D. Als het goed is heeft iedereen die erom gevraagd heeft nu zijn adres gegeven gekregen.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 12:56

Ik heb nieuws *\o/* *\o/* *\o/* Niet alleen is Adrian eindelijk overgeplaatst naar een medium security wing, maar ik sta ook met 'ons' verhaal in een tijdschrift!

Hij is eindelijk binnen!
In maart ben ik benaderd of ik het leuk zou vinden om voor de LINDA.meiden een interview met fotoshoot te doen over Adrian. Na enige twijfel heb ik besloten het gewoon te doen. In Mei heb ik de shoot gehad, in Amsterdam, wat al een beleving opzich is.

En vandaag, op mijn verjaardag, heb ik het blad binnen gekregen waar ik zelf in sta!
Het verhaal bij de foto:
"Martine Olthof (30) schrijft met Adrian, die veroordeeld is voor zware mishandeling.
"ik vind dat iedereen recht heeft op normaal, menselijk contact. In de Amerikaanse Maximum Security Prisons schort het hier vaak aan. Daarom schrijf ik met Adrian. Hij is 33 en schoot twee mensen neer die zijn familie hadden bedreigd. Hiervoor kreeg hij 24 jaar, dertien heeft-ie er nu op zitten. Ik vond het opmerkelijk dat hij schuld aan mij bekende. Uit eerdere contacten met gedetineerden weet ik dat dat zeldzaam is. We schrijven over festivals die ik bezoek of zijn dagelijkse routine. Hij zit vier dagen per week 24 uur opgesloten; op de overige dagen mag hij er een uurtje uit. Ik ben er open over. Mensen aan wie ik het vertel, hebben er geen problemen mee, al zeggen de meesten dat ze dit nooit zelf zouden willen doen. Prima, dat mag, maar vaak wordt ten onrechte gedacht dat gevangenissen vol zitten met uitsluitend monsters. Dat klopt gewoon niet met de realiteit. Adrian en ik hebben elkaar nog niet in reallife ontmoet. Wat e nu vooral tegenhoudt, is om als Nederlander zo'n maximum security prison in te open. Het lijkt me een overweldigende ervaring. Maar ik sluit niets uit, misschien gaat het in de toekomst nog gebeuren."
Afbeelding

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:17

Wat mooi! En wat netjes geschreven. Vaak lees je toch een verhuld oordeel bij dit soort verhalen.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 13:20

Het is wat dat betreft super netjes gegaan: ik heb ongeveer 30 minuten met de journaliste aan de telefoon gehangen voor het interview, en ik mocht daarna de tekst die ze geschreven had lezen en waar ik wilde zelf aanpassen. Bij de shoot waren ze ook allemaal ontzettend respectvol.

Uiteraard is het ook wel gesensationaliseerd. Op de cover staat "BFF met een moordenaar", in de index noemen ze het "gezellig, schrijven met criminelen" en de intro van het stuk is alleen maar "foute vrienden. Een Amerikaanse gevangene als pen pal, in elk geval goed voor je Engels. "En hij houdt ook van Kanye West en koken". Maar bij ieder van de 6 geïnterviewde meiden is het stuk heel netjes en respectvol geschreven.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:27

Hmm ja dat is dan weer jammer he. Maar In elk geval weer een mooie ervaring rijker! Ga je het stuk ook naar Adrian sturen?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 13:28

Mavelle schreef:
Hmm ja dat is dan weer jammer he. Maar In elk geval weer een mooie ervaring rijker! Ga je het stuk ook naar Adrian sturen?


Als het goed is stuurt de Linda hem een kopie van het blad. Ik ga hem zelf een vertaling sturen :)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 13:37

Leuk detail wel: mijn vrienden herkennen me helemaal niet in de foto :P

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:38

Hahaha ja beetje plamuren en studiolicht doet wonderen

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 13:42

shilady schreef:
Hahaha ja beetje plamuren en studiolicht doet wonderen


Een beetje? XD
Ik heb zeker een uur in die stoel gezeten. Ik vond die MUA die ze hadden wel echt een schatje, zo'n aardige man. En dan precies op het hele kleine kruisje staan, met 5 lampen om je heen en 7 man die je aan staan te staren. Lekker ontspannen :D

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:18

Je ziet er wel goed uit op je foto leuke dame om te zien :D
Kan me niet voorstellen dat je als bv beroepsmodel wekelijks en dagelijks zoveel in de make up gestoken word -O-

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 21:10

En in kleding die je zelf niet uitgekozen hebt... dat vond ik best naar, dit is zo gigantisch niet mijn stijl

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:25

Vjestagirl schreef:
En in kleding die je zelf niet uitgekozen hebt... dat vond ik best naar, dit is zo gigantisch niet mijn stijl


Wat interessant om te lezen dat je dat dus inderdaad ook niet zelf mag doen :j

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 12:42

gerlindie schreef:
Vjestagirl schreef:
En in kleding die je zelf niet uitgekozen hebt... dat vond ik best naar, dit is zo gigantisch niet mijn stijl


Wat interessant om te lezen dat je dat dus inderdaad ook niet zelf mag doen :j


Sterker nog: de jurk die ik aan heb was me veel te klein, hij kon op de rug niet dicht. Van te voren hebben ze gevraagd onze maten door te geven, maar daar hebben ze echt niets mee gedaan.

Iedereen was heel erg vriendelijk, heel geïnteresseerd (en sommigen een beetje erg nep), maar het ging wel om 'het perfecte plaatje' niet om mij. Zoals een vriendin het mooi verwoordde: 'ja, ze hebben ieder aspect van jouw persoonlijkheid er goed uit geslagen op deze foto'

anjali
Berichten: 15084
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:41

Ik ben gisteren naar de winkel (Readshop) gegaan om te kijken of ik die Linda wou kopen. Maar er lag een ander nummer.Staat dit in de recente uitgave?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 14:12

Het is het linda.meiden zomerboek