Slapeloosheid....Volle maan!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje_J

Berichten: 2223
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:18

Ik heb afgelopen nacht ook bar slecht geslapen... onrustig nare dromen en banden pijn :9k dus ik geef mn zwangerschap maar de schuld.
Dochter heeft heerlijk geslapen

Amado7

Berichten: 10740
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 23:32

Ik slaap weer als een tierelier :') Volgens mij loopt mijn biologische klok 2 weken voor.

Rocamor

Berichten: 10979
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:05

Jeetje Prairy, begrijp ik het goed dat je opa in de nacht dat hij overlijdt nog even via je droom afscheid komt nemen?

wat heftig en gecondoleerd.

Ik slaap nu goed, diep en vast. Maar hebben dan ook een rotweek achter de rug en was dus best een beetje heel erg doodop...

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:59

Rocamor schreef:
Jeetje Prairy, begrijp ik het goed dat je opa in de nacht dat hij overlijdt nog even via je droom afscheid komt nemen?

wat heftig en gecondoleerd.

Ik slaap nu goed, diep en vast. Maar hebben dan ook een rotweek achter de rug en was dus best een beetje heel erg doodop...

Ja dat was echt heel apart. Ik had echt zo over hem gedroomd en toen ik wakker werd heb ik ook van hem afscheid genomen. Vond het eigenlijk best fijn.

Pas daarna las ik een bericht van mijn moeder dat hij een paar uur daarvoor rustig was ingeslapen.

Dank je.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:53

Wat ontzettend bijzonder en vooral ook mooi en fijn Prairy :+:

Snippergroen

Berichten: 6697
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:01

Volle maan valt op mijn verjaardag zondag. Hopelijk is de maan een rondje aardig voor me :D

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 23:02

Sterkte Prairy, ik heb ook ooit zo'n ervaring gehad. Ergens heel mooi <3

FrNo
Berichten: 3678
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 01:26

Gecondoleerd Prairy.
Zoiets lijkt me best heftig om mee te maken, fijn dat je er een goed gevoel bij hebt.

Roosch

Berichten: 36717
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:54

Heftig inderdaad!

Oef die volle maan deze keer.. voel hem tot in mijn tenen. Qua slapen, qua gemoedstoestand.. ik stem af van een weerwolf. Dat weet ik zeker. :7

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:55

Prairy schreef:
Ik ook, maar dat kwam omdat mijn opa afscheid kwam nemen in mijn droom, bleek dat hij rustig is ingeslapen.

Komende dagen, samen met de volle maan, zal het slapen wel een uitdaging worden.

Gecondoleerd. Ik heb dit ook mee gemaakt met mijn oma. Ik zag dat ze werd opgehaald door een man (ik denk mijn opa maar hem heb ik nooit gekend, hij is jong gestorven)


Hier vooral een emotionele projectiel... blegh. Slapen is bij mij sws altijd ruk en onrustig

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:56

Gecondoleerd Prairy :(:)

Oef zou dat het zijn ja? Ik weet het aan het verwijderen van m'n hormoonspiraal vanmiddag maar ik doe de hele avond niks anders dan huilen for some reason _O-

Roosch

Berichten: 36717
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:58

Ik doe gezellig mee hoor. :))

Terwijl ik normaal toch niet labiel ben. Meestal.

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 21:59

Ik hoop dat de volle maan me nu even met rust gaat laten, wat een rollercoaster week. Halve nachten slapen, opa dus overleden, laatste werkdag want contract niet verlengd, gezellig ongesteld worden en van een paard geflikkerd. Laat ik het zo zeggen, nieuwe maand, nieuwe kansen. Ik ben met deze maand echt helemaal klaar :')

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:04

Ja meestal heb ik verder qua emoties niet zoveel last van de volle maan en blijft het bij niet kunnen slapen maar voel me vandaag echt hopeloos :')

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:15

Prairy schreef:
Ik hoop dat de volle maan me nu even met rust gaat laten, wat een rollercoaster week. Halve nachten slapen, opa dus overleden, laatste werkdag want contract niet verlengd, gezellig ongesteld worden en van een paard geflikkerd. Laat ik het zo zeggen, nieuwe maand, nieuwe kansen. Ik ben met deze maand echt helemaal klaar :')

Ga er dan iig niet tegen vechten, maar laat 't zijn wat 't is. Anders wordt 't alleen maar 'dramatischer'.

Als je, bv op inspirerendleven.nl, leest over deze Volle Maan, dan kunnen je lezen dat hij behoorlijk pittig is deze keer. Veel met emotie, pijn wat losgelaten mag worden, etc.
https://www.inspirerendleven.nl/volle-maan-maart-2021/
Laatst bijgewerkt door Jaan81 op 26-03-21 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:16

Nou, dat heb ik in overvloed gemerkt ja...

Morgen echt een rustdag, zondag lange dag in de auto naar verder niet te veel nadenken, dus dat moet dan goedkomen.

Roosch

Berichten: 36717
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:24

:(:)
Knuffel!

Ik neem straks maar even preventief een lading melatonine in. Ik was inderdaad enorm emotioneel en dat escaleerde. :') vond al dat ik heftig reageerde, maar achteraf wel verklaarbaar dus.

Prairy
Berichten: 9180
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:30

Apart is dat hé, als je weet dat je overreageert maar er op dat moment gewoon even niks aan kunt doen...

Roosch

Berichten: 36717
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:33

Ja. Heb m'n collega de stuipen op het lijf gejaagd. Ook de buurvrouw schrok zich volgens mij wild toen ik met rode ogen de deur open deed.

Ach. Houdt het spannend. :')

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:52

Oh zielenpijn in overvloed deze week, er valt echt een stortlading aan kwartjes :')

Tuurlijk, het zal grotendeels ook gewoon toeval zijn. Ben normaal gesproken wel vrij sceptisch over dit soort dingen. Maar het feit dat er zoveel mensen last van hebben en de invloed die het bijvoorbeeld op dieren kan hebben moet er wel een kern van waarheid in zitten!

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 23:03

Ik heb er deze maand ook last van, afgelopen nacht van half 11 tot 3 uur liggen woelen. Ellende.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18196
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 01:15

Niet normaal, ik werd vreselijk kwaad op mijn man vandaag. Ik had ook al weer een paar dagen ruk geslapen. Ik gebruik dan uiteindelijk een slaappil. Doet melatonine iets voor jullie?

Prairy, wat een mooie droom en wat gun ik je het vredige gevoel die ermee gepaard ging :knuffel:

Nou, slaap lekker allemaal. Eigenlijk moesten we van die oogmaskers hebben die het licht uitdoen hè? :D Wel met bokt logo dan ipv die ogen zodat je partner zich niet gelijk het rambam schrikt.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 08:04

Smee_, ik geloof dus niet in toeval. :D

Mensen leven al eeuwen in de flow van de maan, de laatste 100 jaar is dat weggestopt. Het licht kwam, 24/7 economie, etc. Maar die maan met al zijn energie doet nog steeds zijn ding zoals altijd. En de energie dus ook.
Schijnt dat als je meer in die flow beweegt en leeft, bepaalde dingen veel makkelijker gaan.
Probeer ik wel, maar sta nog in het begin en is echt lastig, om je vastgeroeste patroon om te buigen

Roosch

Berichten: 36717
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:24

Melatonine is echt een wondermiddel, dat heeft voor mij de schade vannacht echt beperkt. <3

Imre

Berichten: 14221
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:16

Ik heb prima geslapen, ondanks de maan. Mijn pony was gister echter echt niet te rijden. >;)