Slapeloosheid....Volle maan!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:19

Ohh, een topic waar ik zeker even kom mee kletsen. Mijn man vind me maar 'zweverig' als ik het heb over een volle maan die de oorzaak is van slecht slapen en verklaard me ook voor gek, lol. Maar ik heb er ook altijd veel last van. Nu ook alweer raak helaas ;( Afgelopen nacht was ik idd ook echt heel erg moe maar ook wat onrustig geslapen zoals jou Madelon. Maar ben nu wel alweer brak dus geen idee hoe ik de dag moet doorkomen :') Hopelijk slaap ik komende nacht dan wel goed haha.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:26

Negerzoen schreef:
Goedemorgen! Hoe gaat het met alle volle maan gevoeligen? :D Ik slaap al twee nachten onrustig, dus ik dacht ik zal eens kijken naar de maanstand. Die staat nu op 92% en vrijdag is het volle maan. Verklaart weer een boel :=

Ah dat verklaard t. Slaap sinds gisternacht weer redelijk slecht, veel wakker en draaien. Dacht dat t aan de warmte lag, maar volle maan klinkt aannemelijker

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:33

Hallo! Ik kom me ook melden in dit topic. Ook ik ben gevoelig voor de maanstand. Normaal ben ik rond volle maan alleen erg onrustig en als ik eenmaal slaap, slaap ik prima. Msar de afgelopen nachten is het bagger :=. Heb de afgelopen nachten ook bizar gedroomt, hebben meer mensen dat rond volle maan?

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:36

DWensink schreef:
Hallo! Ik kom me ook melden in dit topic. Ook ik ben gevoelig voor de maanstand. Normaal ben ik rond volle maan alleen erg onrustig en als ik eenmaal slaap, slaap ik prima. Msar de afgelopen nachten is het bagger :=. Heb de afgelopen nachten ook bizar gedroomt, hebben meer mensen dat rond volle maan?


Ik ben gisterennacht van de brug gereden met mijn auto. Levensecht en zat bezweet recht op in bed.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:46

Jep, hier ook echt de meest bizarre dromen de afgelopen twee nachten :j Doodenge vooral!

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:48

Ik droomde levensecht dat mn vriend vreemdging... -O-
Voel me nu echt klote want heb daarna amper nog geslapen..

Imre

Berichten: 14211
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:49

Hier ook vreselijke dromen. Dat ik met mijn beste vriendin in een winkelcentrum was en we werden neergestoken en niemand ons kwam helpen, ook niet toen de dader er al vandoor was. -O-

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:23


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:14

De maan? Hier schijnt zo goed als de hele nacht de zon.
Watjes :D

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:23

Kuggur schreef:
De maan? Hier schijnt zo goed als de hele nacht de zon.
Watjes :D


Ah, is dat het! Misschien moet ik dan 's nachts ook maar in de zon gaan zitten om bruin te worden! Heb ik overdag geen tijd voor :D {:}

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:26

Ik heb hier ook last van! Vooral het niet kunnen slapen gedeelte....

Kuggur, schep maar op met je zon :') Nee zou daar net zo goed niet mee kunnen slapen _O-

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:58

Jaan81 schreef:
Hier vanaf zaterdag op zondag dramatisch met slapen en ook overdag. Gaat vanalles mis, vreselijk onrustig, emotioneel, chagerijnig en heb echt zo'n utrakort lontje, dat ik er zelf geïrriteerd van word... _O-

https://www.inspirerendleven.nl/volle-m ... Hyy6ie9KeI


Ik vind die artikelen iedere keer echt zo fascinerend. Als ik ze lees denk ik steeds 'jepppp :j'. Ik ben al twee dagen veel emotioneler dan ik in tijden geweest ben, ontzettend kort lontje en dingen zijn in eens een probleem die al laaaaange tijd geen probleem zijn geweest. Ook had ik gisteren ineens een hoofdpijn alsof ik een stevige kater te pakken had (en dat was absoluut niet aan de hand).

Blijft toch fijn in dit topic dat er blijkbaar zoveel meer zijn die hier last van hebben :o

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:20

Negerzoen schreef:
Jaan81 schreef:
Hier vanaf zaterdag op zondag dramatisch met slapen en ook overdag. Gaat vanalles mis, vreselijk onrustig, emotioneel, chagerijnig en heb echt zo'n utrakort lontje, dat ik er zelf geïrriteerd van word... _O-

https://www.inspirerendleven.nl/volle-m ... Hyy6ie9KeI


Ik vind die artikelen iedere keer echt zo fascinerend. Als ik ze lees denk ik steeds 'jepppp :j'. Ik ben al twee dagen veel emotioneler dan ik in tijden geweest ben, ontzettend kort lontje en dingen zijn in eens een probleem die al laaaaange tijd geen probleem zijn geweest. Ook had ik gisteren ineens een hoofdpijn alsof ik een stevige kater te pakken had (en dat was absoluut niet aan de hand).

Blijft toch fijn in dit topic dat er blijkbaar zoveel meer zijn die hier last van hebben :o


Het extra emotioneel zijn herken ik idd ook heel erg. Vandaag ook veel last van zoals janken in de auto als je een bepaald liedje hoort terwijl ik me normaal nog wel goed weet te beheersen. Sneller uit m’n slof schieten en dat soort dingen idd. Heel herkenbaar dus haha.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:25

Oohh ik ben ook mega gevoelig voor de volle maan. Ik had niet helemaal door dat het al (bijna) weer zover was, maar vannacht ook zeer kort geslapen. Vandaar :-)

Anoniem

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:45

Kan het echt aan de maan liggen? Want ik slaap echt al dagen poedersuiker. :+

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:47

Ik kwam toevallig langs dit topic en het verklaart ineens het slechte slapen van de laatste 2 nachten :')

Meestal heb ik er niet veel last van, andere keren slaap ik vrijwel niet bij volle maan. Hebben jullie dat ook dat het soms verschilt?

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:56

Ik noem het altijd mijn maandelijkse periode _O- Heb geen menstruatiecyclus ivm prikpil dus deze dagen zijn voor mij mijn maandelijkse periode _O- Maar o god ik ben chagrijnig en prikkelbaar en slaap zo slecht.
De ene keer wel meer dan de andere keer. Maar leuk is anders ^)

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:07

Flowery schreef:
Ik kwam toevallig langs dit topic en het verklaart ineens het slechte slapen van de laatste 2 nachten :')

Meestal heb ik er niet veel last van, andere keren slaap ik vrijwel niet bij volle maan. Hebben jullie dat ook dat het soms verschilt?


Het verschilt bij mij idd ook wel.

Denk dat dan ook andere factoren weer meespelen; hormoon cyclus misschien, stress, drukke periode, etc. Deze keer heb ik bv. ook dat ik heel intensief droom en dat heb ik dan al maanden rond volle maan icm slechter slapen. Maar ik heb ook periodes waarin ik wel gewoon een stuk rustiger slaap zonder nachtmerries/intense dromen. Denk dat het vaak een combinatie is ook met hoe je gemoedstoestand is op een bepaald moment naast de invloed van de maan.

Mando

Berichten: 15722
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:26

O was het weer zover ... Ik vermoedde het al na een slechte nacht

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:45

Ik reageer nu dan toch ook maar eens. Heb al tijden dat ik maandelijks een paar dagen slecht sliep, maar ik zocht er nooit wat achter. Totdat ik een poos geleden dit topic zag, en toen ben ik het dus toch maar in de gaten gaan houden. En ja hoor, gister en vandaag weer slecht geslapen. Maankalender erbij gezocht en komt de volle maan eraan... Ben ik blij dat meer mensen dat hebben, als ik niet alle ervaringen hier had gezien en iemand had me vertelt slecht te slapen van de maan had ik ze toch wel voor gek verklaard hoor :+
En ik droom inderdaad ook veel duidelijker, haarscherp en meestal over bizarre dingen :=

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18184
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:50

“Nou, waar ben je vannacht overal geweest?” vroeg mijn man. Ik was me maar half bewust van mijn gedraai en gewoel maar ik was blij dat ik op kon staan. Vannacht toch maar weer de verduisteringsgordijnen dicht.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:12

Flowery schreef:
Ik kwam toevallig langs dit topic en het verklaart ineens het slechte slapen van de laatste 2 nachten :')

Meestal heb ik er niet veel last van, andere keren slaap ik vrijwel niet bij volle maan. Hebben jullie dat ook dat het soms verschilt?

Absoluut!
In de link die ik hier vlak boven gedeeld heb staat het uitgelegd. ;)

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 05:01

Pfff, meer mensen zo geweldig geslapen? Ik heb net toch wel zo naar gedroomd en levensecht. Ben blij dat ik wakker ben.

Iemand had mijn droomboederij in het park gekocht en ging er ook heen met paarden. Mooie stallen gebouwd in de schuur en mooie paddock en in hout omheinde weides. Dat was al een grote teleurstelling voor mij. Toen ik verder reed naar de wei van mijn ponies vond ik d'r eentje helemaal onder het bloed en kapot in de berm staan, zo'n 20 meter van de wei af. Ze waren weer ontsnapt, hadden nu door de nieuwe planken die papa en opa er vandeweek voor hebben gemaakt heen gedrukt. Pony stond helemaal te trillen, kon amper lopen. Ik kon de dierenarts niet bereiken want mijn telefoon liep steeds vast bij het opzoeken van het nummer. Daarna gingen we fast forward naar het moment dat de dierenarts was geweest en ik met mijn vader in de auto zat onderweg naar huis. Kwamen we 2 cheeta's tegen die mijn pony te pakken hadden. Ik eigenwijs met het raam los in de auto. De ene cheeta achter de fietsers aan voor ons en de andere probeerde, toen hij zag dat het autoraam los was, naar binnen te springen.

Volgens mij heb ik nog nooit zo gedetailleerd en echt gedroomt. Zelfs de tijd leek niet zo snel te gaan zoals ik vaak heb wanneer ik droom. Ik heb nu de laatste dagen wel zo vaak vreemd gedroomd, ben er nu wel weer klaar mee. Doei maan :evaw:

Suusjepluus

Berichten: 791
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Slapeloosheid....Volle maan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 06:58

Na de derde slapeloze nacht kom ik dit topic tegen. Wat een drama is dat slapen zeg 8)7 Heeft iemand eigenlijk een theorie waardoor het komt dat je bij volle maan slechter slaapt?

deksel

Berichten: 3797
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 07:07

Suusjepluus schreef:
Na de derde slapeloze nacht kom ik dit topic tegen. Wat een drama is dat slapen zeg 8)7 Heeft iemand eigenlijk een theorie waardoor het komt dat je bij volle maan slechter slaapt?

Hier boven staat een link met uitleg maar ik geloof daar dus echt niks van :+. Maar ik slaap wel altijd slecht met een volle maan (in aantocht). En ik ben de hele dag moe. Het is echt altijd met volle maan maar die hele uitleg over andere manen en chakra's, idk..